Bekijk originele versie : Een vraagje ...?
yassine23
03-09-2003, 13:44
Beste mensen,
Hierbij wil ik jullie dringend om een advies en raad vragen..
Onlangs vroeg een een collega van me die zich naast zijn werk ook intensief met schilder kunst bezighoudt, of ik voor een van zijn schilderijen een gedicht wilde schrijven. De schilderij zal met mijn gedicht op een bepaalde locatie geexposeerd worden.
Ik zei dat ik het wel zou doen, maar ik had niet gedacht dat ik voor zo'n soort schilderij een gedicht had moeten schrijven.Het
schilderij bezit namelijk een torso van een vrouw (naakt)...Dat geeft me nu een ongemakkelijk gevoel, want ik vraag me af of het verantwoord en fatsoenlijk is als een gelovige voor zoiets een gedicht te schrijven??
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Origineel gepost door yassine23
Beste mensen,
Onlangs vroeg een een collega van me die zich naast zijn werk ook intensief met schilder kunst bezighoudt, of ik voor een van zijn schilderijen een gedicht wilde schrijven. De schilderij zal met mijn gedicht op een bepaalde locatie geexposeerd worden.
Ik zei dat ik het wel zou doen, maar ik had niet gedacht dat ik voor zo'n soort schilderij een gedicht had moeten schrijven.Het
schilderij bezit namelijk een torso van een vrouw (naakt)...Dat geeft me nu een ongemakkelijk gevoel, want ik vraag me af of het verantwoord en fatsoenlijk is als een gelovige voor zoiets een gedicht te schrijven??
gewoon doen joh, je beland heus niet in de hel voor zo'n futuliteit :D, we zijn natuurlijk wel benieuwd naar je gedichtje ;)
:zwaai: Sword
Willemien
03-09-2003, 13:53
Kent de Koran dan geen tegenhanger van het Hooglied, waarin de schoonheid van de vrouw dichterlijk wordt verheerlijkt...
babyvanbelisma
03-09-2003, 15:16
Ik zie er niet veel kwaads in. Als je er nou voor moest poseren zou ik zeggen, nou niet zo'n goed idee, maar een gedicht kan je ook heel abstract en stijlvol houden. Sterker nog, je kunt zelfs een 'nette' invloed op het beeld hebben door jouw woorden...
Succes!!
yassine23 een tip:
Het is fout en een grote zonde..........
Als je niet ervoor veel geld vraagt :haha:
en als hij dat dan niet wil dan doe je het toch niet
Origineel gepost door yassine23
Beste mensen,
Hierin schuilt een haramiteit, Allah swt heeft voor ons bepaald dat we niet naar elkaars Aurat(schaamdelen) mogen kijken.
Ik denk als je hier een gedicht bij gaat schrijven dat je er aan meewerkt dat anderen de haramiteit ondergaan door naar een naakt vrouwen torso te kijken. Verder is het door Allah Ta'ala aan ons verboden om levende wezens af te beelden.
Of je schrijft een mooi gedicht over bloot en de Islam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.