Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : slaapproblemen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Tarifith25
02-09-2003, 22:44

Ik slaap vaak slecht, word zomaar midden in de nacht wakker en dan duurt het uuuuuuren voordat ik weer in slaap val. Heeft iemand dit ook en wat doe je er tegen?

SaMiax
02-09-2003, 22:58
eeuhmm.. mischien shie warme melk drinken?? of warme anijsmelk?? heb gehoord dat je daar rustig van gaat worden en er goed van gaat slapen.. probeer dat maar eens ;)

simpele_dame
02-09-2003, 23:01
Wat vervelend voor je zeg! Je kunt je afvragen waarom je niet in slaap valt. Is er iets vervelends gebeurd of zijn het spannende tijden voor je? In dat geval is het vrij normaal dat je niet kunt slapen. Wanneer zijn de slaapproblemen begonnen? Als je veel piekert kan het handig zijn om voor het slapen gaan je hoofd 'leeg' te maken. Dit klinkt raar maar helpt echt. Een manier om dit te doen is om alles wat je bezighoudt op te schrijven. Door het op te schrijven geef je het een plek waardoor het in je hoofd wat rustiger wordt. Verder kan het helpen om een uur van te voren geen inspannende aktiviteiten meer te doen. Probeer in je slaapkamer alleen te slapen en zo min mogelijk andere bezigheden daar te doen. Een boek lezen kan ook helpen maar zorg er voor dat het niet te spannend is want dan kan je het niet wegleggen. ;). Verder kan een hete douche voor het slapen gaan ook helpen. Als het toch niet lukt om in slaap te vallen blijf dan niet liggen maar ga er gewoon even uit om iets te doen. Maarre... niet gaan eten want dat werkt averechts. :D Wat je ook doet, begin niet aan slaapmiddelen. Ze kunnen verslavend werken en je kan er overdag een beetje duf worden. Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je slaapproblemen maar van tijdelijke aard zijn. Succes! :)

Nisrine01
02-09-2003, 23:05
Een paar soera's opzeggen, helpt ook heel vaak. Athans bij mij in iedergeval wel. Word ik heel rustig van en val vanzelf snel in slaap.

Tarifith25
02-09-2003, 23:21

Bedankt dames voor jullie tips. Samiax, ik hou niet van melk :) Anijsmelk ken ik niet, is het lekker? Simpele dame, dat is het 'm nou juist, ik weet niet waar het vandaan komt want ik pieker niet en er zit me ook niks dwars ofzo en heb er al lang last van. Ik wil inderdaad geen rotzooi slikken, maar ik zal je tips gaan proberen, thanxxx Nisrine, zijn er bepaalde soera's voor of maakt het niet uit welke je opzegt?

SaMiax
02-09-2003, 23:25
ik weet niet of het lekker is.. ik hou namelijk ook niet van melk :o

Nisrine01
02-09-2003, 23:31
Het maakt denk ik niet uit wat welke je opzegt, ik reciteer alle soera's die ik ken achter elkaar en blijft het herhalen tot ik vanzelf in slaap val. En het werkt echt :)

doc25
02-09-2003, 23:35
mevrouw de psychiater simpele_dame is flink bezig :D

simpele_dame
02-09-2003, 23:44
Origineel gepost door doc25 mevrouw de psychiater simpele_dame is flink bezig :D Ja erg he... :D . Ik heb wel eens van die dagen dat ik me nuttig wil voelen;).

doc25
02-09-2003, 23:46
Origineel gepost door simpele_dame Ja erg he... :D . Ik heb wel eens van die dagen dat ik me nuttig wil voelen;). en ? gelukt ? :D

simpele_dame
02-09-2003, 23:50
Origineel gepost door doc25 en ? gelukt ? :D Nou.. als die tips helpen wel en anders... dan doe ik gewoon alsof ze hebben geholpen.. Is goed voor mijn zelfbeeld ;)

doc25
03-09-2003, 00:00
Origineel gepost door simpele_dame Nou.. als die tips helpen wel en anders... dan doe ik gewoon alsof ze hebben geholpen.. Is goed voor mijn zelfbeeld ;) volgens mij heb je alles uit je duim gezogen :D

Tarifith25
03-09-2003, 10:16
Nou, ik heb gisternacht een heeeele hete douche genomen en toen heb ik even in een heeeeeeeeeel saai boek gelezen en een paar soerat opgezegd...ik viel wel sneller in slaap maar werd weer om 3 uur wakker, om 5 uur was ik nog wakker, daarna ben ik maar gaan strijken :) Ja misschien moet ik wat regelmaat in mn slaapritme brengen want de ene keer ga ik 11 uur mn bed in en een andere keer weer om 1 uur

doc25
03-09-2003, 14:27
Origineel gepost door Tarifith25 Nou, ik heb gisternacht een heeeele hete douche genomen en toen heb ik even in een heeeeeeeeeel saai boek gelezen en een paar soerat opgezegd...ik viel wel sneller in slaap maar werd weer om 3 uur wakker, om 5 uur was ik nog wakker, daarna ben ik maar gaan strijken :) Ja misschien moet ik wat regelmaat in mn slaapritme brengen want de ene keer ga ik 11 uur mn bed in en een andere keer weer om 1 uur je hebt gewoon een man nodig, dat is DE oplossing. Kan je lekker in zijn armen in slaap vallen en niet midde in de nacht wakker worden :D

doc25
03-09-2003, 15:02

Origineel gepost door mereyem mmm heerlijk moet dat zijn doc..waarom zeg je dat nou?wacht tot ik getrouwd ben,want nu beseff ik hoe eenzaam het snachts wel kan zijn..snif sorry :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9