Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen?... No Thanks!!!

Samah
02-09-2003, 22:05

SALAAM IK WOU AAN JULLIE VRAGEN OF JULLIE OOK MET EEN OPGEDRONGEN GEVOEL ZITTEN . IK BEN "AL" 19 EN NOG NIET VERLOOFD OF GETROUWD, WAT VOOR ME FAMILIE ECHT EEN RAMP IS!! HET IS NIET DAT ER NIEMAND MET ME WILT TROUWEN JONGENS ZAT MAAR IK KOM MAAR GEEN LEUKE BOY TEGEN WAARVAN K KAN ZEGGEN JA JIJ WORD HET. IK ZIE ECHT AL ME VRIENDINNEN TROUWEN EN IEDEREEN OM ME HEEN HEEFT HET EROVER EN DAN KIJK JE HIER BIJ YASMINA EN LEES JE DAT VELE MEIDEN GAAN TROUWEN. HET LIJKT WEL MODE, MAAR WAT IK NOU WIL WETEN LOOP IK ACHTER OF ZIJN ER NOG MEER MEIDEN ALS MIJ! HET LIJKT WEL OF DE TIJD DRINGT EN IK HEB OOK AL HET GEVOEL DAT IK HEEL OUD BEN MISSCHIEN WEL TE OUD OM NOG TE TROUWEN! PLEASE JULLIE REACTIES!

zina19
02-09-2003, 22:23
Meid ik ben ook niet getrouwd. Meid ik weet wat je bedoeld, mijn ouders die denken ook van waarom wil je niet trouwen vooral als je vaak ten huwelijk bent gevraagd, maar meid trouwen is geen spel, trouwen kan altijd nog, het is nooit te laat. Ik wil eerst mijn studie afmaken en mijn andere wensen laten waar maken :D

simpele_dame
02-09-2003, 22:41
Veel mensen denken dat trouwen een spelletje is en vergeten dat het heel veel verantwoordelijkheid met zich meeneemt. Trouwen is een verbintennis voor het leven en dat is op zich een hele mooie gedachte. Alleen je moet er wel echt klaar voor zijn. Goed weten hoe je zelf in elkaar zit en wat je doelen/idealen in het leven zijn. Daarom vind ik het persoonlijk beter als je wat levenservaring hebt. En daarmee bedoel ik absoluut niet dat je meerdere relaties moet hebben maar dat je jezelf zo goed mogelijk ontwikkelt. Persoonlijk vind ik 19 jaar echt nog heel jong (maar ja, ik ben dan ook echt 'oud'...;)). Als je wat ouder bent dan zul je zien dat je veel meer innerlijke rust hebt en daarmee ook beter een huwelijk in gaat. Veel meiden vinden het leuk om in het middelpunt te staan en genieten van de mooi show om 'het trouwen'. Hierbij wordt vergeten dat het feest zo voorbij is maar dat het huwelijk nog jaren zal duren. Ik zou zeggen, ga lekker studeren en jezelf ontwikkelen. Daar zal niet alleen jij maar ook je man en je kinderen later veel profijt van hebben. :)

Noa
03-09-2003, 09:15
Lekker niets van aantrekken ik ben 24 en niet verliefd, verloofd of getrouwd en het bevalt me prima... Laat mensen praten doen ze toch wel of je nou getrouwd bent of niet.

Atlas_Gebergte
03-09-2003, 09:41

Sallaam meiden, trouwen kan je niet vandaag doen en de volgende dag zeg je nee dank je, het is een heel verantwoordelijkheid hoor, en de moeilijkste besllissing je leven. Dus denk eerst goed overna voordat je ja gaat zeggen. En de leeftijd zegt helemaal niks, onze marokkaanse gemeendschap houd nou eenmaal van praten, laat ze toch???????? ik ben ook pas op me 24ste getrouwd hoor!!!!!!!. Wa Sallaam alikoum

Noa
03-09-2003, 10:08
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam meiden, trouwen kan je niet vandaag doen en de volgende dag zeg je nee dank je, het is een heel verantwoordelijkheid hoor, en de moeilijkste besllissing je leven. Dus denk eerst goed overna voordat je ja gaat zeggen. En de leeftijd zegt helemaal niks, onze marokkaanse gemeendschap houd nou eenmaal van praten, laat ze toch???????? ik ben ook pas op me 24ste getrouwd hoor!!!!!!!. Wa Sallaam alikoum Juist, alles op zijn tijd en als Allah swt het natuurlijk wil...

wardaroosje
03-09-2003, 15:30
Origineel gepost door Samah SALAAM IK WOU AAN JULLIE VRAGEN OF JULLIE OOK MET EEN OPGEDRONGEN GEVOEL ZITTEN . IK BEN "AL" 19 EN NOG NIET VERLOOFD OF GETROUWD, WAT VOOR ME FAMILIE ECHT EEN RAMP IS!! HET IS NIET DAT ER NIEMAND MET ME WILT TROUWEN JONGENS ZAT MAAR IK KOM MAAR GEEN LEUKE BOY TEGEN WAARVAN K KAN ZEGGEN JA JIJ WORD HET. IK ZIE ECHT AL ME VRIENDINNEN TROUWEN EN IEDEREEN OM ME HEEN HEEFT HET EROVER EN DAN KIJK JE HIER BIJ YASMINA EN LEES JE DAT VELE MEIDEN GAAN TROUWEN. HET LIJKT WEL MODE, MAAR WAT IK NOU WIL WETEN LOOP IK ACHTER OF ZIJN ER NOG MEER MEIDEN ALS MIJ! HET LIJKT WEL OF DE TIJD DRINGT EN IK HEB OOK AL HET GEVOEL DAT IK HEEL OUD BEN MISSCHIEN WEL TE OUD OM NOG TE TROUWEN! PLEASE JULLIE REACTIES! ik weet wat je bedoelt en ik ben al 23 jaar....... het is moeilijk in ons gemeenschap maar meid je moet doen wat je wilt........en alles is el maktheb

Lady_moi
03-09-2003, 16:44
Ik wil trouwe en kben al 16 :D Trouwe is modern zijn :wijs:

C_OUJDIA
03-09-2003, 18:11
19 en je voelt je al te oud.. Meid..Je ziet het leven op een hele verkeerde manier. Trouwen kan altijd.Voor nu.Geniet van het geen dat je weg op komt. Zeg 7amdoulilah en leef voort. Jongen,verliefd zijn of trouwen gewoon uit je hoofd zetten...

noor4u
05-09-2003, 21:57
hoi meid, Niet getreurd, je bent zeker niet oud. Kijk maar naar mij ik ben al 28 en nog niet getrouwd..... Trouwen doe je pas als je er echt achterstaat en niet omdat het je aangedrongen word omdat er anders misschien mensen gaan praten. Ik zou zeggen laat ze lekker praten....... Meid ga eerst van je leven genieten en probeer in iedergeval een studie af te ronden...... GR.

zien_tazaghine
19-09-2003, 14:22
ACH je stelt je aan!!! Je bent pas 19 ik ben al 20 niet verloofd en niet getrouwd... Ik geef je 1 goede raad.......... TROUW NIET TE SNEL!!!! SCHOOL, WERK, EN ALLES OP EEN RIJTJE HEBBEN IS BELANGRIJKER!! Mannen is toch alleen maar koppijn...krijgen..... Iemand die in het huwelijk zit wil eruit !!! En iemand die niet getrouwd is wil trouwen!!! Je hebt nog alle tijd,..... Als het el-maktab is komt het wel naar je toe.... Je hoeft niet zelf op zoek te gaan.... GROETEN....

Jawhara23
19-09-2003, 14:53
zien_tazaghine jij bent al 20 en nix? hihi.... ik ben 22 en nix. niet dat ik me druk maak hoor. maar ik vond jouw reactie wel grappig

habiba24
19-09-2003, 17:42
wat hebben jullie meiden toch? toen ik 19 was, was ik me druk aan het maken over welke opleiding ik zou volgen, en wanneer ik eindelijk aan mijn rijbewijs kon beginnen, maar TROUWEN huh? daar dacht ik niet eens aan. GENIET VAN JE VRIJGEZELLENLEVEN, trouwen moet je toch ooit een keer. en ja, je omgeving, die houden je nou in de gaten, omdat je vrijgezel bent, maar denk je dat ze je met rust laten als je eenmaal getrouwd bent of zo??? nee hoor, dan gaan ze dubbel op je letten. en geloof mij, ik weet waar ik het over heb. dus ga lekker genieten met je vriendinnen en denk niet aan trouwen, dat is mijn advies.

Mocro4eva
22-09-2003, 14:17
Origineel gepost door Samah SALAAM IK WOU AAN JULLIE VRAGEN OF JULLIE OOK MET EEN OPGEDRONGEN GEVOEL ZITTEN . IK BEN "AL" 19 EN NOG NIET VERLOOFD OF GETROUWD, WAT VOOR ME FAMILIE ECHT EEN RAMP IS!! HET IS NIET DAT ER NIEMAND MET ME WILT TROUWEN JONGENS ZAT MAAR IK KOM MAAR GEEN LEUKE BOY TEGEN WAARVAN K KAN ZEGGEN JA JIJ WORD HET. IK ZIE ECHT AL ME VRIENDINNEN TROUWEN EN IEDEREEN OM ME HEEN HEEFT HET EROVER EN DAN KIJK JE HIER BIJ YASMINA EN LEES JE DAT VELE MEIDEN GAAN TROUWEN. HET LIJKT WEL MODE, MAAR WAT IK NOU WIL WETEN LOOP IK ACHTER OF ZIJN ER NOG MEER MEIDEN ALS MIJ! HET LIJKT WEL OF DE TIJD DRINGT EN IK HEB OOK AL HET GEVOEL DAT IK HEEL OUD BEN MISSCHIEN WEL TE OUD OM NOG TE TROUWEN! PLEASE JULLIE REACTIES! Je bent nog jong hoor, dus laat je niet aanpraten dat je oud of te oud bent om te trouwen, want dat is pure onzin. Alles is met elmakteb. Ik ben zelf 20. Ben niet getrouwd of verloofd en daar heb ik zelf voor gekozen en ik laat me niet gek maken door andere mensen. Mijn nicht is pas getrouwd en zij was 19, een vriendin van mij trouwt inshallah binnenkort en zij is 21. Dat wil toch niet zeggen dat ik dan ook per se moet trouwen. :confused: Dus maak je niet druk, alles op zijn tijd.