Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De ideale moslim vrouw is... het beste wat de man kan krijgen in deze doenja

Pagina's : [1] 2

Hart4Islam
02-09-2003, 14:31

Salaam 3llikome broeders en zusters, Ik heb informatie gezocht over de ideale muslima... zij zijn de vreugde voor mannen op deze wereld... maar hebben wij wel uberhaupt gehoorzamen vrouwen in deze dunja,.. die en ALlah swt gehoorzamen en de man zelf.. die hem niet verliegen of bedriegen, of zijn eer af pakken.. Allahu3allem kijk om je heen en je ziet je antwoord... Ik zelf denk niet, ik zie ze maar zelden subhannallah.... en dat raakt mijn zo erg het doet mijn pijn.... ongehoorzamen mannen en ongehoorzamen vrouwen.. maar ik spreek voor de vrouwen, Insha allah met deze bewijs stukken hoop ik dat wij vrouwen gaan nadenken dat djanaat heel makkelijk voor ons is.. alleen dat WIJ het moeilijk maken.. Moge Allah swt het ons vergeven.... Allah swt zegt: De Qor-aan vermeldt: “...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34) dat houd in dat wij als vrouwen niet de eigendommen van onze mannen moeten aantasten, wij moeten het beschermen... De vrouw moet de geheimen van haar man bewaren en hun (materiële) privé-leven beschermen. Zaken van intimiteit of fouten die hem zouden kunnen onteren, mogen niet door de echtgenote met een derde partij worden gedeeld, net zoals van hem wordt verwacht dat hij haar eer ook beschermt. Een vrouw moet ook over het bezit van haar man waken. Ze moet zijn huis en bezittingen beschermen, zo goed als in haar vermogen ligt, van diefstal of schade. Ze mag niemand in het huis laten, die haar man niet mag noch in enige uitgaven vervallen, die haar man afkeurt. De moslimvrouw is 1400 jaar geleden een rol, rechten en plichten gegeven, die de meeste vrouwen vandaag de dag niet genieten, zelfs niet in het Westen. Deze zijn van Allah en zijn gemaakt om een evenwicht te behouden in de samenleving; wat onrechtvaardig of ontbrekend lijkt op een plaats, wordt gecompenseerd of uitgelegd op een andere plaats. Islaam is een volledige manier van leven. Moslimvrouwen zouden daarom trots moeten zijn op hun geloof. Zij zouden moeten streven om de regels van Allah zoals behelsd in de Heilige Qor-aan en de Soennah van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) Zij zouden moeten streven om goede voorbeelden te zijn voor vrouwen van andere geloven. Op dezelfde wijze spannen niet-moslimvrouwen zich in om de leer van de Islaam te begrijpen. Zij zullen zeker ontdekken dat wat zij als “vrijheid” koesteren niets anders is dan een samenzwering om hen van hun eer en waardigheid te beroven. De Islaam is de gegarandeerde weg voor het welslagen van vrouwen in deze wereld en in het hiernamaals. SubhannAllah....

Makeen
02-09-2003, 15:14
Djazakallahu Khairan Ogti!!! :goedzo: Masha'allah stuk wa aleikum salaam

Hart4Islam
02-09-2003, 20:12
Origineel gepost door Makeen Djazakallahu Khairan Ogti!!! :goedzo: Masha'allah stuk wa aleikum salaam Wa Ant Min Ahl Djazaak aghie :D

ranja19
02-09-2003, 20:15
Origineel gepost door Qalby4Islam Salaam 3llikome broeders en zusters, Ik heb informatie gezocht over de ideale muslima... zij zijn de vreugde voor mannen op deze wereld... maar hebben wij wel uberhaupt gehoorzamen vrouwen in deze dunja,.. die en ALlah swt gehoorzamen en de man zelf.. die hem niet verliegen of bedriegen, of zijn eer af pakken.. Allahu3allem kijk om je heen en je ziet je antwoord... Ik zelf denk niet, ik zie ze maar zelden subhannallah.... en dat raakt mijn zo erg het doet mijn pijn.... ongehoorzamen mannen en ongehoorzamen vrouwen.. maar ik spreek voor de vrouwen, Insha allah met deze bewijs stukken hoop ik dat wij vrouwen gaan nadenken dat djanaat heel makkelijk voor ons is.. alleen dat WIJ het moeilijk maken.. Moge Allah swt het ons vergeven.... Allah swt zegt: De Qor-aan vermeldt: “...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34) dat houd in dat wij als vrouwen niet de eigendommen van onze mannen moeten aantasten, wij moeten het beschermen... De vrouw moet de geheimen van haar man bewaren en hun (materiële) privé-leven beschermen. Zaken van intimiteit of fouten die hem zouden kunnen onteren, mogen niet door de echtgenote met een derde partij worden gedeeld, net zoals van hem wordt verwacht dat hij haar eer ook beschermt. Een vrouw moet ook over het bezit van haar man waken. Ze moet zijn huis en bezittingen beschermen, zo goed als in haar vermogen ligt, van diefstal of schade. Ze mag niemand in het huis laten, die haar man niet mag noch in enige uitgaven vervallen, die haar man afkeurt. De moslimvrouw is 1400 jaar geleden een rol, rechten en plichten gegeven, die de meeste vrouwen vandaag de dag niet genieten, zelfs niet in het Westen. Deze zijn van Allah en zijn gemaakt om een evenwicht te behouden in de samenleving; wat onrechtvaardig of ontbrekend lijkt op een plaats, wordt gecompenseerd of uitgelegd op een andere plaats. Islaam is een volledige manier van leven. Moslimvrouwen zouden daarom trots moeten zijn op hun geloof. Zij zouden moeten streven om de regels van Allah zoals behelsd in de Heilige Qor-aan en de Soennah van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) Zij zouden moeten streven om goede voorbeelden te zijn voor vrouwen van andere geloven. Op dezelfde wijze spannen niet-moslimvrouwen zich in om de leer van de Islaam te begrijpen. Zij zullen zeker ontdekken dat wat zij als “vrijheid” koesteren niets anders is dan een samenzwering om hen van hun eer en waardigheid te beroven. De Islaam is de gegarandeerde weg voor het welslagen van vrouwen in deze wereld en in het hiernamaals. SubhannAllah.... en wat is dan de ideale man voor die moslimvrouw of maakt dat niets uit? :ego:

Hart4Islam
02-09-2003, 20:16

Origineel gepost door ranja19 en wat is dan de ideale man voor die moslimvrouw of maakt dat niets uit? :ego: De ideale man.. daar zal ik een topic over maken i prommiss u.. het is niet alleen de vrouw he ;)

Lady_moi
02-09-2003, 20:27
we rulez :bril:

Makeen
02-09-2003, 20:41
Origineel gepost door ranja19 en wat is dan de ideale man voor die moslimvrouw of maakt dat niets uit? :ego: om je tot rust te stellen vrouwen zijn belangrijker in de islam dan mannen .............

s_soumaya18
02-09-2003, 20:44
om je tot rust te stellen vrouwen zijn belangrijker in de islam dan mannen ............. :ego: ja ja makeen enne qalby thanxx for sharing your informations with uss choukrane :goedzo: xx nadiaa

Lady_moi
02-09-2003, 20:47
kom we gaan sneaky doen :ego: :ego: :ego:

Makeen
02-09-2003, 23:55
Origineel gepost door s_soumaya18 om je tot rust te stellen vrouwen zijn belangrijker in de islam dan mannen ............. :ego: ja ja makeen :ego: dan niet

peacefull
03-09-2003, 00:06
Origineel gepost door Makeen om je tot rust te stellen vrouwen zijn belangrijker in de islam dan mannen ............. Jammer dat veel marokkanen dat niet willen inzien.... :(

Makeen
03-09-2003, 08:22
Origineel gepost door peacefull Jammer dat veel marokkanen dat niet willen inzien.... :( inderdaad jammer dat velen het niet weten, maar wij leiden allemaal aan onwetendheid............... Moge Allah (swt) ons schenken met kennis Moge Allah (swt) ons leiden uit dwaling Moge Allah (swt) ons behoede van het kwaad Amin

Noa
03-09-2003, 09:25
Amin ya Rabi el halamin!!

miriammetje
03-09-2003, 09:49
mashallah!!!! wat een mooie topic!!!!! djazakallak khayran!! emin agtie

Hart4Islam
03-09-2003, 19:34

MASHALLAH BEN BLIJ DAT MENSEN DIT GOED LEZEN.. ELHAMDOLILAH EN AGI MAKEEN ALLAHUMA AMEEN OP JOU DUAS

Pagina's : [1] 2