Bekijk originele versie : vraag je help me hier uit
Ik wil graag dat jullie me bij het volgende helpen...
Kijk er is namelijk een jongen me hand komen vragen en ik voor het idee om zo het huwlijk in te gaan. Hij is 24 is universiteer opgelijd en wilt verder met z'n doctora gaan. Hij heeft schari3a gestudeert dus (over de islam) Maar hij moet nog wel 3 jaar. Ik ben 23. Okay allemaal mooi en prachtig maar hier komt mijn vraag hoe weet je nou dat deze jongen niet schijnheilig zit te doen en zo wat voor vragen moet je die gene stellen om te kijken of je bij elkaar past....
Wat betreft het geloof zit het goed hij is best knap en hij is goed opgelijdt. Hij zegt dat hij me in mijn waarde zal laten en niet wilt veranderen maar hoe kom ik er achter dat hij de waar heid spreekt en hoe kan je zo snel te weten komen of hij bij je past het hoeft niet snel want me vader laat me gewoon echt kennis maken enzf enzf
hoe weet je of diegene de ware is en of hij echt bij je past...
help me hier uit pls
vraag je help me hier uit (Bericht #1)
Ik wil graag dat jullie me bij het volgende helpen...
Kijk er is namelijk een jongen me hand komen vragen en ik voor het idee om zo het huwlijk in te gaan. Hij is 24 is universiteer opgelijd en wilt verder met z'n doctora gaan. Hij heeft schari3a gestudeert dus (over de islam) Maar hij moet nog wel 3 jaar. Ik ben 23. Okay allemaal mooi en prachtig maar hier komt mijn vraag hoe weet je nou dat deze jongen niet schijnheilig zit te doen en zo wat voor vragen moet je die gene stellen om te kijken of je bij elkaar past....
Wat betreft het geloof zit het goed hij is best knap en hij is goed opgelijdt. Hij zegt dat hij me in mijn waarde zal laten en niet wilt veranderen maar hoe kom ik er achter dat hij de waar heid spreekt en hoe kan je zo snel te weten komen of hij bij je past het hoeft niet snel want me vader laat me gewoon echt kennis maken enzf enzf
hoe weet je of diegene de ware is en of hij echt bij je past...
help me hier uit pls
Heeft niemand advies..... valt me zwaar tegen joh............
Misschien kan hij jou ook meteen universitAIr oplEIden...
Ik heb wel over een speciaal gebed gehoord waardoor Allah (swt) je kan laten zien of hij de juiste persoon is. Maar hoe dat precies moet weet ik niet in ieder geval succes.
Origineel gepost door elmarocani
ja klopt die bestaat zeker!!
maar dan moet de persoon ook gelovig zijn natuurlijk, en niet alleen die salaat gaan doen en voor de rest niks! :D
HAHAHAHA ja dat zou mooi zijn aan ALLAH (swt) denken alleen als je hulp nodig hebt. Nou ik denk niet dat het dan echt gaat lukken. :D
Ismahane82
20-07-2002, 22:42
Kan iemand mij vertellen hoe die salaat nou heet en wat je precies moet doen, Najid26 als je dit leest ik weet zeker dat je het weet dus schroom niet...alvast bedankt!!!
Ahlan, yach
Het zal vast beter zijn als je hem wat beter leert kennen, voor dat je met hem trouwt,
Maar je kunt ook istikhaarah gebed verrichten, waardoor je meer zekerheid hebt,
djaabier ibn abdoellah (moge Allah te vreden met hem zijn) zei:
De profeet was gewend ons te leren allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een soerah uit de Qor-aan te leren.
Hij zei: als iemand van jullie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka 'aat bidden buiten het verplichte gebed, en dan zeggen:
O Allah!!, Ik zoek leiding in uw kennis en macht en kracht van uw macht. En ik vraag om uw veelomvattende zegeningen, u beschikt over macht en ik niet, u bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah!!! Als u weet dat deze aangelegenheid (zeg dan wat er moet worden besloten) gunstig is voor mij religie en mijn levens onderhoud en voor mij in het hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat u het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als u weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn levens onderhoud en in het hiernamaals (of zeg als je het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden.
Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor-aan gezegd: ….En raadpleegt hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah.
Nou, ik wens je veel succes met alles meid,
Groetjes,
bnita
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.