Bekijk originele versie : Problemen met je Man, Schoonfamilie! Hoe kan dat nou?!
Naturelle
19-03-2007, 15:21
Wat is dit toch allemaal meiden?
Al die problemen met je man of schoonouders of schoonzussen of....
Het wordt met de dag erger!
Ik merk het hier op marokko.nl merk het buiten in mijn omgeving. En begrijp het allemaal niet, en voor diegene die nog moeten trouwen is het wel een bange gevoel dat je krijgt. Ik heb dan zoiets van aha dus zo zijn de schoonmoeders en ohh dus zo zijn de mannen nadat, ze getrouwd zijn en je binnen hebben.
Het is toch wel iets, waarvoor ik wel ff moet nadenken. Je weet maar nooit wat je kan overkomen. Maar ik denk dat ik gewoon een risico moet lopen, want je weet niet hoe zijn ouders of zussen of hij zelf zal zijn nadat jullie getrouwd zijn!
Wat vinden jullie hiervan dames?!
En hoe hoort een goede echtgenote nou zich te gedragen tegenover Haar Man en haar schoonfamilie?
Ik weet dat je gewoon jezelf moet zijn, maar soms denk ik is dat wel genoeg voor ze?
Gewoon jezelf zijn al van het begin. En duidelijk maken waar jij voor staat maar helaas gaat dat niet zo in praktijk. Je dient gewoon rekening met elkaar te houden met je man en je schoonfamilie. Af en toe water bij de cola schenken. Niet te moeilijk doen. Mannen houden ervan als je goed spreekt over zijn familie ook al is het niet altijd het geval.
marocloubna
19-03-2007, 15:44
Mijn vriendin en ik hadden vrijdag hierover een gesprek.
Mijn (bijna) ex-schoonfamilie zijn stuk vor stuk schatten! Ik kan daar geen verkeerd woord over zeggen, nu nog hebben we Alhamdoulilah goed contact met ze.... Maar als ik nou ooit zou hertrouwen en een rare schoonfamilie zou hebben, tja, dat lijkt me echt heel erg moeilijk!
Het contact moet in ieder geval wel van 2 kanten komen en zoals Akhlaaq al zei moet je je zelf blijven en vanaf het eerste moment duidelijk maken waar jij voor staat en niet over je heen laten lopen (soms kan dat ook wel moeilijk zijn)......
Angst voor de schoonfamilie moet je in ieder geval niet weer houden om te trouwen :hadj:
bigmomma25
19-03-2007, 15:45
Lieverd laat je niet bang maken. Ik merk t ook in mijn omgeving dat er allemaal nare gevallen zich voordoen maar dat hoeft niet perse bij jou zo te zijn. T is wel schrikwekkend als je nog gaat trouwen maar bedenk dat ieder situatie anders is. Ik ben nu al een paar jaar gelukkig getrouwd elhamdoelilah. Mijn schoonfamilie heb ik nooit problemen mee gehad. Me man heeft ook nooit problemen met mijn ouders gehad. Dus t kan ook anders. Mijn zus en zusjes en broer zijn ook allemaal al jaren getrouwd en gelukkig ook nog. Dus tewakal 3ala Allah swt en inshAllah zal Hij je huwelijk zegenen.
OemmyAicha
19-03-2007, 15:45
Ik merk het hier op marokko.nl merk het buiten in mijn omgeving. En begrijp het allemaal niet, en voor diegene die nog moeten trouwen is het wel een bange gevoel dat je krijgt. Ik heb dan zoiets van aha dus zo zijn de schoonmoeders en ohh dus zo zijn de mannen nadat, ze getrouwd zijn en je binnen hebben.
Het is toch wel iets, waarvoor ik wel ff moet nadenken. Je weet maar nooit wat je kan overkomen. Maar ik denk dat ik gewoon een risico moet lopen, want je weet niet hoe zijn ouders of zussen of hij zelf zal zijn nadat jullie getrouwd zijn!
En hoe hoort een goede echtgenote nou zich te gedragen tegenover Haar Man en haar schoonfamilie?
Ik weet dat je gewoon jezelf moet zijn, maar soms denk ik is dat wel genoeg voor ze?
Weet je wat het is met ons volkje.
We steken onze neus overal in.
Ik gebruik we zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen.
Leef en laat leven staat niet in onze Marokkaanse woordenboek.
De sociale controle is heel groot in ons gemeenschap en bij elke stap
dat we nemen in ons leven flits er door ons hoofd, wat zal die en die ervan vinden.
Dat doet iedereen onbewust.
Dat is een grote fout en zolang we zo leven zullen we altijd problemen blijven hebben.
Mannen zeggen en doen sommige dingen omdat ze niet willen afgaan bij hun familie. Schoonmoeders en schoonzussen gedragen zich zo omdat ze aan de gemeenschap willen showen wat voor goede vrouw ze hebben voor hun zoon/broer.
Het geheim zit em in maling hebben aan iedereen en je ding lekker doen.
Als we dat allemaal zouden doen zouden veel meer mensen gelukkig zijn.
Ik doe mijn ding, niemand bemoeit zich met mij, mijn man luisterd alleen naar zijn verstand en niet naar de buurman of man van de moskee en daardoor zijn we gelukkig ;)
Ik luister ook niet naar de roddels en doe ook niet mee.
Vlinder07
19-03-2007, 15:53
Je hoort het idd steeds vaker. Toen ik wilde trouwen gingen 2 meiden die ik erg goed ken scheiden. Ik kreeg toch echt een benauw gevoel.
Ik wist ook niet wat ik kon verwachten kwa schoonmoeder en schoonzusjes. Ik hoorde alleen maar negatieve verhalen. En ik kreeg opeens 3 schoonzusjes erbij. Zij droegen hoofddoek en ik niet. Ik vond het echt allemaal eng.
Maar toen ze mijn hand kwamen vragen en ik dus voor het eerst mijn schoonmoeder ontmoette was ik meteen verliefd op haar. Ze was heel lief en stelde me steeds gerust. Ik mocht haar meteen. Zijn zusjes heb ik op mijn stage leren kennen. Zijn tweelingzusjes vond ik meteen erg aardig, maar mijn oudste schoonzus vond ik in het begin niks:hihi: Ik dacht ooh nee ik wil haar niet als schoonzus hebben. Zij was zo rechtstreeks en ik was juist zo verlegen. Maar zo zie je maar, met haar kan ik het best opschieten en achteraf was mijn angst voor niks geweest!
Ik heb hamdoelilah de beste schoonfamilie die je maar kan wensen..
Het is idd een risico die je neemt..Hamdoelilah Ya Rab!
Naturelle
19-03-2007, 16:02
Hamdoelilaah er zijn dus toch nog meiden met een goede huwelijk!
Het maakt je namelijk als meid die nog niet getrouwd is, wel aan het voorbereiden heel erg bang, denk dan shitttt hoe zal die moeder zijn of schoonzussen, ik heb 4 schoonzussen en daar schrok ik echt van :hihi:
Het zijn vrouwen van in de 30 en 40 en dacht, Zo Naturelle en nu gaan we het krijgen, hou je hart maar vast! :hihi:
Maar ach, fuck it allemaal. Ik laat alles maar op me afkomen en we zien wel waar ik strand
Maar wel frustrerend al die problemen in een huwelijk
Atlas_Gebergte
19-03-2007, 16:13
Ik heb gelukkig nergens problemen mee, me schoonouders wonen in marokko, en kan het goed met ze vinden. heb dus niks te klagen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.