Bekijk originele versie : Besnijdenisfeestje?
Konijntje
19-03-2007, 12:53
Salam dames, wat hebben jullie gedaan nadat jullie zoontje is besneden?
Hebben jullie toen een klein feestje gegeven? zoja na hoeveel dagen en hoe? (veel of weinig mensen, watvoor eten geserveerd....)
Hoop gauw van jullie te horen....
Thanx alvast:goedzo:
Oja en wat had jullie zoontje aan tijdens het besnijden en daarna?
oem_mujahid2
19-03-2007, 13:05
Salaam oe alaikoem,
Wanneer word je zoontje besneden? Mijn zoontje zaterdag insha allah, vind het wel spannend.
Ik hou geen feestje omdat ik het nergens voor nodig vind om een feest te geven voor een besnijdenis. Ik doe iets makkelijks aan voor mijn zoontje, geen tierelantijn jelleba of wat dan ook, wil hem lekker makkelijk beweegbare kleding aangeven.
Succes ermee,
wa salaam
aytoesia
19-03-2007, 13:11
selam alaykom
ik weet niet wanneer ik mijn zoon ga laten besnijden ik vind het moeilijk
is het niet beter om het te doen voordat hij lopen kan ?
oem_mujahid2
19-03-2007, 13:15
Aytoesia ik zou het zsm laten doen als ik jou was, mijn zoontje is nu al bijna 2jr en ik het spijt dat ik het niet eerder heb laten doen, hoe ouder ze worden hoe moeilijker je het ermee gaat krijgen.
Als ze nog niet kunnen lopen kunnen ze ook niet zoveel bewegen en zal het inshallah ook makkelijker genezen. Hoe jonger hoe beter!
Als ik ooit nog een jongetje krijg inshallah wil ik het heel snel na de geboorte al laten doen.
aytoesia
19-03-2007, 13:22
hoe bedoel je genezen ? gaat het hem zo'n pijn doen ?
en ja inshalah zo snel mogelijk
oem_mujahid2
19-03-2007, 13:25
Het word besneden dus de voorhuid word weggesneden daar hebben ze wel even last van, het moet genezen en hoe kleiner ze zijn hoe beter en sneller het geneest, vooral omdat ze nog weinig bewegen dan.
aytoesia
19-03-2007, 13:30
dank je wel mijn zus
gair inshalah
ik heb een heel andere vraag
het verhaal over adam en eva
waar kan ik die op het net vinden of ken je die zelf
dank je
oem_mujahid2
19-03-2007, 13:40
http://www.al-yaqeen.com/zoek3.php?zoek=adam
Konijntje
19-03-2007, 13:48
Mijn zoontje wordt zaterdag besneden inchallah
achermijnpc
19-03-2007, 13:49
Ik vind ook dat je je kind heel vroeg moet besnijden, las een brochure bij de vk dat je het liefst bij 3 maanden moet doen dan beseft hij het nog niet goed.
chahidaatje
19-03-2007, 13:49
Mijn zoontje wordt zaterdag besneden inchallah
Alvast mabrouk meid!!!!:gefeli:
:banana: :banana: :banana:
Ik ga het inshaAllah wel wat groter aanpakken. Hij wordt in april besneden en in september hou ik een feest. Dit eigenlijk meer omdat hij ook geen sebe3 gehad heeft
Atlas_Gebergte
19-03-2007, 14:33
Sallaam dames,
Ik heb afgelopen zaterdag me zoontje laten besnijden in Utrecht, en eerlijk gezegd ik heb erwel spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan, want nu weet hij dat hij vooraf een prikje krijgt ect, en dan is hij gewoon bang voor. Maar gelukkig alles ging goed en hij speelde gelijk toen we thuis waren hamdoulillah.
Ik heb afgelopen zaterdag gewoon mijn zussen/broers/ouders uitgenodigd en een etentje gegeven (heb verschillende salades in een grote schaal gedaan, en daarna vlees met barkouk ect). Ik hou niet van die grote feesten ect.
oem_mujahid2
20-03-2007, 12:04
Mag ik vragen waarom jullie een feest geven, is dat vanuit traditie of cultuur dat het hoort bij jullie om een feest te geven met een besnijdenis?
Sommige denken ook dat het Soennah is om een feest te geven met de besnijdenis maar dat is niet zo.
Ik geef het omdat ik geen sebe3 gegeven heb. Vind het wel sneu als hij en geen sebe3 en geen thara krijgt. NIet dat hij daar iets van meekrijgt maar mensen (lees: Familie) staan op n feest omdat er geen sebe3 geweest is
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.