Bekijk originele versie : make-up
beni_girl
02-09-2003, 12:05
Wie van jullie gebruikt het en wie niet :stout:
Vertel erbij waarom wel en waarom niet :D
Atlas_Gebergte
02-09-2003, 14:13
Sallaam Alikoum,
Ik gebruik geen make-up buitenshuis, want dat is haram in de islam, maar wel binnenshuis, want je mag je wel mooi maken voor je man. Als ik s morgens naar me werk ga, dan is het hup effe douchen nette kleren aan en me hijaab erbij en dagcreme op en weg ben ik.
Wa Sallaam Alikoum
C_OUJDIA
02-09-2003, 14:46
Ik gebruik make-up..
Dat wil niet zeggen kilo's smeren maar gewoon beetje lipgloss en mascara..
That's all...
2Smart4u
02-09-2003, 15:06
HELEMAAL NIX......en niet omdat ik zoooo moooi ben :( maar gewoon...ik vind het niet zo lekker...!!
het enige wat ik altijd in mijn tas heb is een wimperkruller van de HEMA en voor ik de deur uit ga doe ik wat ultraviolette (parfum)
beni_girl
02-09-2003, 17:02
ik doe het gewoon voor de lol :D
niet zo zeer voor een jongen of wie dan ook maar voor moi :D
power_flower
02-09-2003, 17:23
ik gebruik geen bijna nooit make-up! alleen als ik naar een feestje ga soms, een beetje mascara.
beni_girl
02-09-2003, 17:28
Ik vind dat vrouwelijker :D
ik gebruik geen make up persoonlijk vind ik dat waarneer een meisje make up draagt de dag dat ze trouwen gaat zo normaal komt terwijl meisjes die het niet dragen heel anders komen heel mooi
ik gebruik geen make-up omdat dat Haram is, en alstjeblieft zeg ik doe het alleen voor de lol je doet het gewoon om aandacht te trekken van het andere geslacht . Het komt misschien vijandig over maar dat is nou mijn mening.
Samiralover15
02-09-2003, 19:10
Ik gebruik wel mekup en ik ben er nu een maal begonnen...
Ik doe een beetje mascara, oogschaduw en lipfloss
Je ontwijkt mijn vraag over dat het Haram is , en een vraagje bid jij en vast jij in de maand Ramadan en dan hoef je niet met tuurlijk te antwoorden want zo tuurlijk is dat niet het heeft geen zin om te bidden en te vasten als je make-up draagt. En over dat je er beeldig uitzag op jouw brouiloft dat is ook jouw mening.
Jw weet dat make-up Haram is en toch blijf je het gebruiken dat geeft al aan dat je je niks van ons geloof aantrekt, en de Ramadan heeft er alles mee te maken.
noortje2003
04-09-2003, 14:25
Origineel gepost door khaldia
ik gebruik geen make up persoonlijk vind ik dat waarneer een meisje make up draagt de dag dat ze trouwen gaat zo normaal komt terwijl meisjes die het niet dragen heel anders komen heel mooi
ben ik het niet mee eens hoorde het vroeger ook altijd of je bent knap of niet je kan er ok tussen in zitten make up haalt de mooie dingen gewoon meer naar voren.
als je lelijk bent al wacht je tot je huwlijk maakt niks uit je verandert wel ja maar al je lelijk bent dan ben je dat.
Atlas_Gebergte
04-09-2003, 14:25
Hey Dames hou toch op met ruzie maken hier joh, ja make-up is haram dat is voor de 100% zo, maar laat toch iedereen in zijn waarde? ieder word voor zijn/haar daden gestraft????????????
Wa Sallaam Alikoum
noortje2003
04-09-2003, 14:34
Origineel gepost door girl
Je ontwijkt mijn vraag over dat het Haram is , en een vraagje bid jij en vast jij in de maand Ramadan en dan hoef je niet met tuurlijk te antwoorden want zo tuurlijk is dat niet het heeft geen zin om te bidden en te vasten als je make-up draagt. En over dat je er beeldig uitzag op jouw brouiloft dat is ook jouw mening.
en dat bepaal jij dat het geen zin heeft, dat je dat durft te zeggen zeg, dat is de taak van allah swt en daar hoef jij hem niet bij te helpen hoor hij is de enige die daar over mag oordelen.
als je bid en je draagt make up, dan wordt je mischien allah hoe ahlam alleen voor de make up aangesproken want je bid, dat is zo stom dat mensen al voor je bepalen waar je heen gaat naar de hel of de hemel volgens mij is dat oordelen veel erger dan make up dragen
en geef mij een vers in de islam dat make up haram is!!!!
Kijk eens naar het net iqra dat is echt een islamitische net mensen die de islam hebben gestudeerdt zitten daar ook vrouwen en ze dragen een hoofddoek en licht make up, wil jij zeggen dat je geloviger dan hun bent?
en nou niet aanvallen ik heb er een vraag teken achter gzet het is een vraag.
Het zijn meestal meiden die niet van hun ouders leuke kleren mogen aan doen of van hun man en geen make up mogen dragen wat gaan ze vervolgens doen, ze zeggen dat het haram is. bull shit.
of er wordt ook gezegd als je hijab draagt mag je geen mooi wijde kleren aan dat is ook zo iets stoms, het is juist goed om te laten zien dat onze islam mooi is.
of van die taliban mannen lange baard(niks mis mee) ongekamd en dan nog boos kijken van ik plaats zo een bom uitstraling, ewa als onze profeet saws de islam vroeger op deze manier ging verspreiden waren wij waarscheinlijk nu geen moslim.
het woord islam zegt het al maar we halen islam en cultuur door me kaar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.