Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Cultuur of wat?!?!

Pagina's : [1] 2 3 4

kindly_mom
18-03-2007, 22:36

Hallo dames, weet je wat ik me afvroeg. of dit nou cultuur is of wat?!?! doen alleen riffies dit of ook arabieren? ben dr echt heel benieuwd naar, als jij dr wat meer over weet zou ik dat graag willen nalezen!!! Als je nog wat anders hebt toe te voegen, waar je ook altijd aan dacht maar geen antwoord op weet mag je best plaatsen :) het ging dus over het hennafeest van de man, dan doe ze een speciaal ritueel lopen door de gangen ofzoiets en dan zingen de mannen... ik vroeg me af of het cultuur is, traditie is?! en waarom?!? er zijn een paar geschrokken dus heb t filmpje weggehaald :)

Aloukia1984
18-03-2007, 22:47
krijg net van me man te horen dat ze dit in elhoceima doen maar wat is het hahahah een gay huwelijk

kindly_mom
18-03-2007, 22:57
:hihi: nee denk niet joh, volgens mij is het zijn broer ofzo die m naar beneden begeleidt? of ze trouwen tegelijk :kweetnie:

oemtarik
18-03-2007, 23:02
oh mijn god, wat een geschreeuw zeg, het deed pijn aan mijn oren:D ze doen het in alhocima, maar ook in tanger, tetouan alleen wordt er wat anders gezongen:bisma allah arahaman aarahimi ya allah. a3oed bi allah minan aschaitan arajim ya allah

kindly_mom
18-03-2007, 23:03

oumtarik, weet je misschien ook wat de bedoeling dr achter is?! waarom ze zoiets doen?! :)

oemtarik
18-03-2007, 23:10
het is henna dag van de man het is puur traditie, zoals een hennedag bij de bruid mag ik vragen waar je zelf vandaan komt, uit marokko

kindly_mom
18-03-2007, 23:12
rechtstreeks vanuit Nador... maar ik kan maar geen JUISTE antwoord vinden waarom men dit nou doet :kweetnie: ik weet alleen dat ik het 1 x heb meegemaakt en toen was ik heel emotioneel geworden :huil: alleen in dit filmpje ging het heel anders!

oemtarik
18-03-2007, 23:14
hihihi, het is indd erg emotioneel maar ik blijf het prachtige vinden, het wordt volgens mij alleen maar inhet noorden gedaan mijn neef trouwden afgelopen november, toen hebben zijn vrienden, neven enz dit ook gedaan, was echt heel mooi, iedereen zat daar te janken

monjaca
18-03-2007, 23:15
dat is gewoon een hennadag voor de bruidegom maar damn wat een geschreeuw zeg, als ze het mooi zingen dan is het prachtig om te zien

kindly_mom
18-03-2007, 23:16
moet dat nou?! schaam je :hadj:

badparel
18-03-2007, 23:19
:eek: Had je me niet kunnen waarschuwen? Ik schrok me dood!!!

NABILA2004
18-03-2007, 23:22
dat is gewoon een hennadag voor de bruidegom maar damn wat een geschreeuw zeg, als ze het mooi zingen dan is het prachtig om te zien klopt inderdaad en dat doet iedereen arabisch of rifi!....in nador doe ze dit ook! het is traditie geloof ik of islamitsch dat weet ik niet

kindly_mom
18-03-2007, 23:23
sorry :o eerst weghalen hoor, dat scheldwoord! dan vergeven.... :)

kindly_mom
18-03-2007, 23:27
klopt inderdaad en dat doet iedereen arabisch of rifi!....in nador doe ze dit ook! het is traditie geloof ik of islamitsch dat weet ik niet daarom wil ik het ook weten?! dat geldt ook voor de hennadag van de vrouw. is het een traditie die henna? of islamitisch? :maf2: nogmaals: kom uit Nador, dus maak het vaak mee.. maar weet nog steeds niet waarom het eigelijk gedaan word?!:kweetnie: en hopelijk weet iemand dit duidelijk uit te leggen :D

Insania
19-03-2007, 01:59

Wij doen dat ook maar dan word het veel mooier gezongen. Ik heb het bestandje wel op de pc, dus als iemand die wilt dan hoor ik het wel.

Pagina's : [1] 2 3 4