Bekijk originele versie : Tandvlees bloed
Shahinez
18-03-2007, 12:21
Salaam oe halajkoem allemaal,
Ik heb de laatste tijd echt last van men tandvlees. Om het kleinste ding begint men tandvlees te bloeden. Ik weet neit hoe het komt, als ik men tanden poets bloed het hevig, maar ook als ik gewoon men tandvlees ff lichtjes indruk tgn men tand begin ik te bloeden.
Wie heeft of had hier ook last van en wat heb je gedaan?
Shokran:kus:
love_tinghir
18-03-2007, 13:51
Kenmerken van een ontstoken tandvlees.
Wat te doen? Iedere dag proberen te flossen met een tandenstoker, of flosdraadje. Hoeft niet perse na het tandenpoetsen, maar kan ook als je tv kijkt ofzo. (Wel een bakje er dan bijhouden, voor al dat bloed).:maf2:
Verder voor 't tandenpoetsen gebruik je een záchte tandenborstel. Zachtjes poetsen, en vooral schuin poetsen bij je tandvlees. Heel voorzichtig poetsen. Niet boenen dus.:)
anisaleila
18-03-2007, 14:19
met van die driehoekige tandstoker tussen je kiezen...van de buitenkant naar de binnenkant duwen, in t begin bloedt t wel, maar na paar daagjes wen je eraan....je voortanden kan je met flosdraad doen...doe dit wel iedere avond voor t slapen gaan, na t poetsen en na het flossen, je mond spoelen met mondwater...ook s'ochtends spoelen na het poetsen :)
verder min 2x per dag poetsen en niet van voor naar achter, heel hard....tand voor tand zo een beetje en rustig heen en weer en je tandvlees rustig mee poetsen, geen harde tandenborstel gebruiken
als je egt last van bepaalde ontstoken plekken hebt, gebruik PYRALVEX aanstipvloeistof te koop bij drogist, helpt heel snel :goedzo:
Shahinez
18-03-2007, 19:54
wat lief van jullie shokran... :kus:
girlfromnador
18-03-2007, 20:39
hey meid
hoe je je tandvleesbloedingen beschrijft weet ik zeker dan je tandvlees ontstoken is en ik ben zelf apothekersassistente en ik raad je aan om naar de apotheek te gaan en dan van het merk corsodyl, tandgel en mondwater te kopen.
je moet het dan als volgt gebruiken;
doe een laagje van die tandgel op je tandeborstel en poets gewoon rustig je tanden en let dan met name op je kiezen want daar begint de onsteking meestal, dus vooral bij je kiezen goed poetsen en als je klaar bent met poetsen spoel je je mond met een beetje water en dan moet je een maatdopje van die mondspoeling nemen en daar dan vervolgens ong 30sec je mond mee spoelen...., let op die tandgel smaakt niet echt lekker, maar als je gelijk spoelt met die spoeling heb je gelijk weer lekkere smaak.
en geloof me als je dat 2 x per dag, 14 dagen lang trouw doet dan is je onsteking en je bloedingen meteen weg en als ik jou was zou ik daarna pas gaan beginnen met flossen en met tandestokers, want je tandvlees is nu erg beschadigd en als je nu al met flossen en tandestokers begint wordt t allen maar erger als je nog meer advies wil, pm me da gewoon ff....
groetjes, karima
Achmed_N
18-03-2007, 20:59
De Ortho heeft mij aangeraden om mijn tandvlees zachtjes met de tandenborstel te poetsen, ook al bloedt het, gewoon doorgaan ;)
miSs_LUxuriiouS
18-03-2007, 21:15
jah daar heb ik ook wel eens last van, ik denk dat je ontstoken tandvlees hebt, mijn tandarts zei dat ik juist door moet gaan met poetsen als het bloedt!!!
love_tinghir
18-03-2007, 21:26
jah daar heb ik ook wel eens last van, ik denk dat je ontstoken tandvlees hebt, mijn tandarts zei dat ik juist door moet gaan met poetsen als het bloedt!!!
Dúh! Ofcourse!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.