Bekijk originele versie : Wat vinden jullie vAN DE PEUTERTOETS DIE GAAT VOLGEN!!!
GOODMORNING lADY'S
Weer lekker vroeg wakker (eigenlijk was het mijn beurt om uit te slapen maar zoals jullie lezen ben ik weer vroeg wakker haqhaha)
Wat vinden jullie van de peutertoets die gaat komen medio volggend jaar, ik vind het bullshit!!!
Sorry hoor als ik zie wat die kleuters nu al allemaal moeten vind ik zo veel en dan als peuter al aan een bepaald criteria moeten voldoen nee vind ik onzin mits er dan echt achterstanden zijn in ontwikkeling en moteriek oke
Toen mijn zoontje twee was stuurde ze me ook een brief van de UNI geloof ik wouden ze mijn zoon testen hebben ze gewoon de 'arabische namen'uit het bevolkingsregister geplukt denk ik en maar brieven sturen en zelfs zijn ze aan de deur geweest bealchelijk toch terwijl ik half ben ik was zo over de zeik dat ik de deur heb dicht geklapt
En mischien is het ook we ee goed intiatief maar word er een beetje moe van allemaal
Zo dit is mijn gefrusteerd verhaal nu jullie reacties:hihi:
Even aan mijn onbijt beginnen lekkere boterham met pindakaas en honing mmmmmmmmmmmmm:hihi: :D
oemtarik
18-03-2007, 09:37
ik denk dat het ergens wel goed voor is hoor, zo kunnen ze vroegtijdig een achterstand in de ontwikkeling achterhalen en daar ook wat aan kunnen doen
ja oke maar dan moeten ze niet alleen de 'allochtonen'oproepen maar ook bv van die achterbuurtmensen die aso's/tokkies die kunnen ook niet gewoon algemeen beschaafd nederlands praten
saadia29
18-03-2007, 09:46
Zo'n toets klinkt veel zwaarder dan dat het is, kind merkt niet eens dat het een 'toets' is.
Het zijn meestal kleine begrippen die een kind al weet of hoort te weten als kledingstukken, vormen, rechts/links, lichaamsdelen, vervoer, weer, natuur etc etc.
Veel kinderen weten dat allemaal al wel en scoren goed, en voor diegene die niet goed scoren die krijgen extra begeleiding daarin, nou mooi toch extra hulp kan nooit kwaad.
saadia29
18-03-2007, 09:49
ja oke maar dan moeten ze niet alleen de 'allochtonen'oproepen maar ook bv van die achterbuurtmensen die aso's/tokkies die kunnen ook niet gewoon algemeen beschaafd nederlands praten
Als het goed is gebeurt het niet selectief, maar doen alle scholen daar aan mee.
Als je een oproep van de uni krijgt dan is het meestal een onderzoek, wat in jouw geval dan wel gericht is op allochtonen, maar wil je er niet aan mee doen kan je weigeren.
Onderzoeken vinden nou eenmaal plaats, hoe wil je dan anders de achterstanden/verschillen achterhalen!?
oemtarik
18-03-2007, 09:51
hihihihi tokkies:D
ik dacht dat die toets voor alle kleuters was, ongeacht natonaliteit:wow:
hihihihi tokkies:D
ik dacht dat die toets voor alle kleuters was, ongeacht natonaliteit:wow:
kleine tokkies:hihi:
Als het goed is gebeurt het niet selectief, maar doen alle scholen daar aan mee.
Als je een oproep van de uni krijgt dan is het meestal een onderzoek, wat in jouw geval dan wel gericht is op allochtonen, maar wil je er niet aan mee doen kan je weigeren.
Onderzoeken vinden nou eenmaal plaats, hoe wil je dan anders de achterstanden/verschillen achterhalen!?
ja je hebt gelijk maar bij maar waren zo opdringerig hallo zelfs aan de deur komen
maar dit is voor peuters vind ik weer wat anders hoe test je dat ?
nooit gehoord van de peutertoets
en dan is deze test voor peuters die zitten nog niet eens op school en lijkt me sterk dat ze heel nederland gaan testen
nooit gehoord van de peutertoets
is nu in ontwikkeling heb het gelezen in de krant, volgens mij was het ook op het journaal
riffia_1980
18-03-2007, 10:36
Dit doen ze nu toch al op de consultatiebureau. Als ik daar met mijn kind kom, kijken ze al naar hoe de motoriek is ontwikkeld d.m.v. blokjes. Hij moet al bepaalde voorwerpen van een afstand kunnen zien met 1 oog (dus 1 oog bedekken). Ze kijken hoeveel woordjes hij al kent.
Maar nu het beestje bij de naam wordt genoemd (toets), maken we ons druk. Volgens mij moeten we ons daar niet zo druk om maken.:goedzo:
moslima_zaio
18-03-2007, 11:43
IK vind dat zo'n een taaltoets nog te vroeg is voor een peuter. Peuters zijn nog vol bezig met het ontwikkelen van de taal. Die taalontwikkeling gaat zo snel dat ik denk dat het geen nut zal hebben om zo'n toets af te nemen. Ik denk dat zo een toets slechts een moment-opname zal zijn en dus geen werkelijk beeld zal geven van het taalniveau van een kind.
Echte taalachterstanden zijn denk ik pas op iets latere leeftijd makkelijker te traceren...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.