Bekijk originele versie : Ken Je Dit Of Heb Je Het?????
sallaam o 3aliekom allemaal,
hoi mensen ik doe dit voor een vriendin van me en een beetje van me zelf......
wie kent het virus hebatities b en kent er iemand van jullie iemand die dat heeft,
ik hoop dat er een paar zijn die het kennen of iemand hebben die er wat van weet en zo.
nou als je het niet durft te zeggen laat gewoon een pm achter en ik zal die of me vriendin beantworden.
zijn er mensen hier met kanker ziekte of een soort kanker.
ik ben er benieuwd van,en hoe die persoon er mee omgaat
liefst en hoop op serieuse reactie
beslamma 3liekom :zwaai:
MissShera
08-10-2003, 20:30
Hepatitis B is een besmettelijke nierziekte. En het is ook chronisc, wat dus inhoudt dat je er nooit vanaf komt.
Als je het niet hebt kun je je ertegen laten inenten, dit is vooral noodzakelijk als je met bloed werkt.
Ik heb zelf Hepatitis A gehad, beter bekend als geelzucht.
Het is overdraagbaar via bloed op bloedcontact, enzzzzzz.
Wil je meer info, dan hoor ik het wel.
hoi armaniboy en MissShera
dank jullie wel dat jullie toch hebben gerageerd, dacht dat niemand zo iets zou hebben en zo.
armaniboy je hebt gelijkt het kan meer zijn, en zo ver ik weet heeft het toch niets met nieren te maken of toch wel.
ik ben sinds een paar jaar drager er van en wat armaniboy zei het heeft gevolgen voor aids en zo.. klopt alleen ik heb nog geen aids en insha allah krijg ik die dan ook nieetmaar ben wel iemand die er niet van af komt en best veel mensen overlijden uiteindelijk mee, en het is zo dat als het niet zo goed met me gaat dat ik ook aan zou overlijden,
maar ja.
zijn er nog mensen die het zelf ook hebben of niet dus echt dragers zijn van hebatities b??????/
hoop gouw wat te horen
liefst dunai
beslamma :zwaai:
lieve broeder
dank jullie wel voor het reageren van deze tupac,
bandiet ik weet dat er amman is,
ik zie het anders lieve broeder ik bekijkde het vroeger echt heel anders maar hamdolillah het is nu heel anders wellah,
ik bekijk het van een goeie kant, ik zeg altijd het is me gegeven door iemand die van me houd en het vermindert alleen maar me zonde in het hiernamaals leven, wellah hamdolillah het kon ergen maar allah wou het niet erger maken, en stel dat ik aan zou overlijden dan is het echt omdat het de wil van allah is en wie ben ik om er wat tegen op te zeggen.
ik zei vroeger altijd waarom ik en op z'n jong leeftijd jarab waarom er lopen zo slechte mensen op straat en waarom pakte u mij ik doe niets verkeerd en zo.
maar ja het waren toen die tijden wellah ik ben alleen maar meer sterker geworden in me geloof en het gaat af en toe slecht metme gezondheid maar dan bedenk ik me dat het me is gegeven door de allemachtigste heer en de vergevener en alles en dan kijk ik even boven me en zeg hamdolillah weetje en dan voel het weer goed en zo.
maar er zijn nog altijd mensen die het op een andere manier bekijken, en met die mensen wil ik in contact komen,
shoukran voor jullie steun
liefst
dunai
beslamma :zwaai:
NOu mensen
Hepatitis b , wil zeggen lever onsteking, geen nierontsteking.
Hepatitis B is een besmettelijke virusziekte. Hepatitis wordt ook wel geelzucht genoemd, maar daar wordt geen hepatitis B mee bedoeld. Het is een virus dat zich thuis voelt in lichaamssappen als speeksel, oogvocht, sperma en ******** vocht. Het virus dringt je lever binnen en veroorzaakt daar een ontsteking. Je krijgt het via bloedbloedcontact of onveilig seksueel contact, ook *****. Hepatitis B is dus ook een soa (seksueel overdraagbare aandoening).
Na besmetting merk je in eerste instantie niks. Het duurt twee tot zes maanden voordat je de eerste klachten krijgt. Als je al klachten krijgt. Want 2 op de 3 mensen die besmet zijn merken er niks van. Symptomen zijn vermoeidheid, lusteloosheid, gewrichtspijn, buikpijn, misselijkheid en koorts. Bij ruim negen van de tien mensen verdwijnt het virus vanzelf uit het lichaam. Een kleine minderheid van de mensen die besmet raken, raakt het virus dus niet kwijt. Zij worden drager van het virus. Omdat de infectie niet verdwijnt, veroorzaakt het een leverontsteking die vervelende klachten oplevert. De werking van je lever kan achteruit gaan en je hebt verhoogde kans op levercirrose en leverkanker. In uitzonderlijke gevallen gaat chronische leverontsteking na jaren zomaar vanzelf over.
HEpatitis A kun je krijgen als je besmet voedsel eet
DareDevil
13-10-2003, 12:50
Belangrijk is dat je via je huisarts en de gg gd laat testen of je nog drager bent van Hepatitis B zodat je anderen niet besmet. Je bent vatbaarder voor andere soa's zoals HIV zolang het virus zich nog in je lichaam bevindt. Als je thuis woont of met andere moet je er voor zorgen dat als je naar de wc gaat je met chloor alles naspoelt en met eten uit kijkt voor de andere wat betreft bestek en voedsel.
Sterkte jij en je vriendin
Sterkte meid!
Hepatitis b is inderdaad een leveronsteking. Je hebt heel veel verschillende leveronstekingen dus ook veel verschillende hepatitis...je hebt A,B,C,D,E enz enz. En op verschillende wijze overgebracht worden.
Wat ik wel heel zeker weet is dat je van hep. B geen HIV krijgt. HIV is een ander virus...die tast je weerstandsysteem aan waardoor je lichaam niets meer kan hebben. Dit staat helemaal los van heb. B. Wel is het zo dat als je AIDS hebt, hepatitis kan krijgen.
Ik wens je heel veel beterschap.
karima001
13-10-2003, 15:16
Shafiekallah meid
En veel sterkte, ik zelf ben er voor ingeent voor hepatitis b omdat ik vorig jaar de opleiding Doktersassistente deed en daarvoor moest het vandaar...:zwaai:
Origineel gepost door omaymaa
NOu mensen
Hepatitis b , wil zeggen lever onsteking, geen nierontsteking.
Hepatitis B is een besmettelijke virusziekte. Hepatitis wordt ook wel geelzucht genoemd, maar daar wordt geen hepatitis B mee bedoeld. Het is een virus dat zich thuis voelt in lichaamssappen als speeksel, oogvocht, sperma en ******** vocht. Het virus dringt je lever binnen en veroorzaakt daar een ontsteking. Je krijgt het via bloedbloedcontact of onveilig seksueel contact, ook *****. Hepatitis B is dus ook een soa (seksueel overdraagbare aandoening).
Na besmetting merk je in eerste instantie niks. Het duurt twee tot zes maanden voordat je de eerste klachten krijgt. Als je al klachten krijgt. Want 2 op de 3 mensen die besmet zijn merken er niks van. Symptomen zijn vermoeidheid, lusteloosheid, gewrichtspijn, buikpijn, misselijkheid en koorts. Bij ruim negen van de tien mensen verdwijnt het virus vanzelf uit het lichaam. Een kleine minderheid van de mensen die besmet raken, raakt het virus dus niet kwijt. Zij worden drager van het virus. Omdat de infectie niet verdwijnt, veroorzaakt het een leverontsteking die vervelende klachten oplevert. De werking van je lever kan achteruit gaan en je hebt verhoogde kans op levercirrose en leverkanker. In uitzonderlijke gevallen gaat chronische leverontsteking na jaren zomaar vanzelf over.
Helemaal juist als je meer wil weten geef ik je wel een medische site op waar je nog meer info vind :zwaai:
Ga naar google en dan krijg je de volledige en juiste info.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.