Bekijk originele versie : Wat zijn nou de nadelen van marokko
sahladine
01-09-2003, 16:01
Ik verbaas me toch steets over marokko.
Onze mooie land heeft een van de mooiste landschapen ter wereld, eentje waar de hele westen jaloers op kan zijn, een zee waar je gewoon door kan kijken naar de mooie vissen om je heen,steden waar je sprookjes verhalen van kan dromen.
Maar hoe komt het dat onze mooie land elk jaar honderde jongeren gaan vluchten en soms dood gaan bij de kust van spanje?
En waarom is het zo dat elke keer een marokaan van de buitenland iets wil starten in marokko steets in het einde afhaakt.
En hoe kan dat boeren leveren hun grond willen verkopen dan daar als boer willen leven.
Dat vind ik toch een beetje raar want de grond van El marheeb
is toch stuken beter dan andere grond onze klimaat is goed dat je haast elk groente soort en elk fruit soort kan telen.
Boeren van nederland zouden alles doen om zo iets te hebben.
Ik snap het niet meer kan iemand mij het uitleggen...........
Marokko a Salehdine heeft heel wat nadelen.
Ten eerste kunnen ze niet eens het huisvuil opruimen. Kijk maar eens hoe lekker het ruikt in bepaalde steden.
Er is weinig werk in het land. Je moet maar connecties hebben wil je in een bedrijf kunnen werken of een andere goede baan krijgen. Er zijn zat mensen met een universitaire opleiding, maar er is gewoon geen werk voor hun.
En Miss_Maghrabia....er zijn heus wel verzekeringsmaatschappijen e.d. zo erg is het ook weer niet met ons gesteld, maar de middelen zijn er gewoon niet om een verzekering te bekostigen. Veel mensen denken dan, dan maar niet verzekerd zijn.
Maar ondanks alles komt het insah'Allah goed met El Maghrib. Als zij de economie op peil houden dan wordt het vanzelf wel een welvarend land. En nog een ding.....met veel mensen is het wel goed gesteld, maar ma 9an3iensh bi li 3tahoum Allah. Ewa ja als je niet dankbaar bent dan gaat het alleen maar de verkeerde kant op he.
amazigharifi
01-09-2003, 17:33
het is de corupsie die marokko kapot maakt. als je in marokko geld en conecties hebt dan hoef je voor nergens bang te zijn maar als je arm bent en geen hoge pieten kent dan kan je fluiten naar je rechten. marokko is kapot gemaakt door arrogante hoge pieten die alles voor zichzelf willen hebben. ons zo mooie land is verwaarloost door de hoge pieten. huisvuil niet wordt opgehaalt, straten die niet eens asfalt hebben, waterschaarste, geen riolering, verkeersonveiligheid wat heel veel levens kost, de agenten die allen corupt zijn en ga zo maar door.
dat allemaal als je bedenkt hoeveel geld wij marokkanen in het buitenland marokko inblazen zonder enige rasultaat. ga maar eens na hoeveel geld marokko verdient aan ons. wij zijn een goud mijn voor de marokkaanse regering. ons ouder hebben hun hele leven zitten sparen en al dat geld in een huis gestopt in marokko. een beetje huis kost gouw al 150.000 euro. als je al die huizen bij mkaar gat tillen. dan moet al miljarden uitkomen. plus de marokkaanse banken zijn vol met het geld van marokkanen in het buitenland. en de toerisme naar marokko. hoe veel mensen gaan wel naar marokko in de vakantie. dat moeten er wel miljoenen zijn overd. als je nagaat hoeveel geld wij allemaal uitgeven in marokko tijdens ons vakantie met zijn allen. dat moeten er wel miljarden zijn.
EN WAAR BLIJFT AL DAT GELD? WAT IS MET AL DAT GELD GEDAAN. NIETS-ZERO-NADHA VOOR DE BEVOLKING.
sahladine
01-09-2003, 18:16
Origineel gepost door amazigharifi
het is de corupsie die marokko kapot maakt. als je in marokko geld en conecties hebt dan hoef je voor nergens bang te zijn maar als je arm bent en geen hoge pieten kent dan kan je fluiten naar je rechten. marokko is kapot gemaakt door arrogante hoge pieten die alles voor zichzelf willen hebben. ons zo mooie land is verwaarloost door de hoge pieten. huisvuil niet wordt opgehaalt, straten die niet eens asfalt hebben, waterschaarste, geen riolering, verkeersonveiligheid wat heel veel levens kost, de agenten die allen corupt zijn en ga zo maar door.
dat allemaal als je bedenkt hoeveel geld wij marokkanen in het buitenland marokko inblazen zonder enige rasultaat. ga maar eens na hoeveel geld marokko verdient aan ons. wij zijn een goud mijn voor de marokkaanse regering. ons ouder hebben hun hele leven zitten sparen en al dat geld in een huis gestopt in marokko. een beetje huis kost gouw al 150.000 euro. als je al die huizen bij mkaar gat tillen. dan moet al miljarden uitkomen. plus de marokkaanse banken zijn vol met het geld van marokkanen in het buitenland. en de toerisme naar marokko. hoe veel mensen gaan wel naar marokko in de vakantie. dat moeten er wel miljoenen zijn overd. als je nagaat hoeveel geld wij allemaal uitgeven in marokko tijdens ons vakantie met zijn allen. dat moeten er wel miljarden zijn.
EN WAAR BLIJFT AL DAT GELD? WAT IS MET AL DAT GELD GEDAAN. NIETS-ZERO-NADHA VOOR DE BEVOLKING.
respect
tabtabgirl
01-09-2003, 23:05
hallo meneertje, let op met wat je zegt, als de nederlanders er achter komen dat we een huis en zoveel geld in marokko hebben, laten ze ons hier niet meer blijven.......
en militaryMinded2, wees blij dat dat niet mag ( tenminste als je bedoeld wat ik denk en dat is ongetrouwde stelletjes die ergens in een hotel of wat dan ook gaan rotzooien). Marokko is een islamitische land hoor, je bent niet in NL, waar je mag doen en laten wat je wilt.
tabtabgirl
01-09-2003, 23:06
sorry ben nieuw, ik weet nog niet hoe je het bericht van een ander op jouw bericht moet zetten.
Marokko
Behoor je tot de "Bourgeoisie",...........
dan ben je binnen :D
indien niet........................................... :D
you are. f.u.c.k.e.d. :D
en dan is het hard werken zonder enige hulp van wie dan ook.
Bidawi_Mazlot
01-09-2003, 23:43
Origineel gepost door sahladine
Ik verbaas me toch steets over marokko.
Onze mooie land heeft een van de mooiste landschapen ter wereld, eentje waar de hele westen jaloers op kan zijn, een zee waar je gewoon door kan kijken naar de mooie vissen om je heen,steden waar je sprookjes verhalen van kan dromen.
Maar hoe komt het dat onze mooie land elk jaar honderde jongeren gaan vluchten en soms dood gaan bij de kust van spanje?
En waarom is het zo dat elke keer een marokaan van de buitenland iets wil starten in marokko steets in het einde afhaakt.
En hoe kan dat boeren leveren hun grond willen verkopen dan daar als boer willen leven.
Dat vind ik toch een beetje raar want de grond van El marheeb
is toch stuken beter dan andere grond onze klimaat is goed dat je haast elk groente soort en elk fruit soort kan telen.
Boeren van nederland zouden alles doen om zo iets te hebben.
Ik snap het niet meer kan iemand mij het uitleggen...........
Het gaat erom dat marokko tal aan talenten kan leveren, qua opleiding? zelfs een moul detail(per stuk verkoop van sigaretten KAASKOPPEN) heeft het doctoraal geschopt, voetballers? 2 van de 22 spelers is een marokkaan(in NL dus), autodesigners? tja Abdeslam Laraki van Laraki-automotive, athleten? achteréénvolgens wereldrecordhouder Hicham el Karrouch, kickbox- en taiboxtalenten? Amsterdam alléén al zit er volmee, mooiste auto rijden zonder baan? over de 80% maar dit wisten jullie al, players? vraag het aan je zusje.......
Achja ik kon de lijst positieve voordelen van een marokkaan langer maken maar het is zo laat dat ik er bijna van in slaap val. Mijn boodschap is zoals altijd heel erg mooi verpakt met een lintje eromheen maar deze keer zal ik het jullie verklappen. ben in een slechte mood nu dus alé ''door de problemen in en om Marokko zijn de mensen sterk, alert en levendig geworden, zulke eigenschappen zul je bij de welgestelde landen niet vinden. Nederlanders zijn zo verwend geraakt aan al dat rustige en nette dat ze zo stroef stroef geworden zijn wil je niet weten, heb je wel eens een hollander zien dansen in een dicotheek? nou ja zeg zo iemand zal ik als portierzijnde JUIST niet erin laten want BAH laat ik maar ophouden!........
**** off marokko mag van mij zo blijven want ik weet wat europa in het algemeen mist, LEVEN! :D
Bidawi_Mazlot
02-09-2003, 00:16
UP met die handel want marokko heeft geen nadelen :D
haileselassie
02-09-2003, 00:32
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
''door de problemen in en om Marokko zijn de mensen sterk, alert en levendig geworden, zulke eigenschappen zul je bij de welgestelde landen niet vinden. Nederlanders zijn zo verwend geraakt aan al dat rustige en nette dat ze zo stroef stroef geworden zijn wil je niet weten
**** off marokko mag van mij zo blijven want ik weet wat europa in het algemeen mist, LEVEN! :D
Gauw terug dan naar het LEVEN, chef!
de ingewikkeldheid van een post-industriele samenleving heeft inderdaad invloed op het gedrag van mensen, je wordt wat rustiger, want je moet meer DENKEN.
Bidawi_Mazlot
02-09-2003, 01:09
Origineel gepost door haileselassie
Gauw terug dan naar het LEVEN, chef!
de ingewikkeldheid van een post-industriele samenleving heeft inderdaad invloed op het gedrag van mensen, je wordt wat rustiger, want je moet meer DENKEN.
Je hebt het bij het korste eind bakker!......denken hoeven wij zeker niet want daar hebben wij jullie(excl. selassie onderandere) voor, jullie produceren en wij gebruiken! wat ben jij toch een simpel ondoordacht geval zeg, bah!. Als nederland niets te bieden had qua financieen etc dan was ik allang pleitos, achterbakse mensen lust ik geen kaas van en dat is niet meer dan normaal. Ik laat je maar in je waan want echt waar jij weet niet hoe hard je genaait wordt!. :zwaai:
Laten we zo stellen "Wat zijn nou de voordelen van Marokko", zijn we eerder klaar!
sahladine
03-09-2003, 01:16
Origineel gepost door grendel
Marokko
Behoor je tot de "Bourgeoisie",...........
dan ben je binnen :D
indien niet........................................... :D
you are. f.u.c.k.e.d. :D
en dan is het hard werken zonder enige hulp van wie dan ook.
he gast jij bent ruig
marokko is marokko en marokko blijft marokko er gaat geen moer veranderen hoe je het ook bekijkt het blijft zo. test het maar uit verstop een steen en je vindt het nog over 10 jaar nog steeds liggen bij weize van spreken, het ligt aan de overheid dat marokko niet laat groeien, je ziet wel al die moderne bullsh*t op t.v (sateliet, schotel) maar dat is volgens mij alleen in een paar steden zoals de universiteit in Fes en rabat en wat in casa maar voor de rest ja je ziet het zelf currupt als een m*therf*ucker ongelukken slechte wegen als je geld hebt heb je gelijk want je hebt een beetje macht want je zit hoger dan diegene die niks hebben ga zo maar door maar iedereen gaat e prijs betalen die marokko verpesten de dag des oordeels jiome el kiama als je weet wat ik bedoel
Origineel gepost door sahladine
he gast jij bent ruig
...het leven in Marokko is "ruig"........ :D
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.