Bekijk originele versie : koude eierstokken?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Salaamou alaikoum
Vraagje aan de dames.
hebben jullie ooit weleens gehoord van eierstokken die kou hebben gevat.
het klinkt heel stom, maar in Marokko zeggen ze, dat als je gemeenschap hebt gehad dat je je baarmoeder warm moet blijven houden, anders vat het kou en is de kans op een zwangerschap nihiel..
is dat werkelijk zo? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden op zwangerschapsites.
BeertjeBee
16-03-2007, 14:23
Nog nóóit van gehoord ... lijkt me een bakerpraatje
Nog nóóit van gehoord ... lijkt me een bakerpraatje
Haha, ja ik hoop het...
Vond het ook al gek, maar veel vrouwen geloven er heilig in.
dessert.roosje
16-03-2007, 14:27
Fesrose: Klopt heb ik ook weleens gehoord ja. Of dat als je vaak buikpijn tijdens je zwangerschap. komt dat omdat je op de tocht hebt gelegen tijdens de daad....of het klopt, allahoe a3lam!
Wil je al gaan beginnen aan kinderen? zoja, inshaAllah zul je mooie kinderen krijgen met de meest mooie eigenschappen die een mens kan bezitten...inshaAllah!
Gefeliciteerd trouwens, allahie kemelkoum bi ghair!
Liefs,
Saida
BeertjeBee
16-03-2007, 14:29
Haha, ja ik hoop het...
Vond het ook al gek, maar veel vrouwen geloven er heilig in.
Sterker nog, het lijkt me niet logisch.
Ik heb wel eens gelezen, dat het mannelijk geslachtsdeel juist speciaal buiten het lichaam hangt (sorry voor de plastiek), omdat op die manier het sperma dat in voorraad klaar is een iets lagere temperatuur heeft, dan de lichaamstemperatuur. Dat komt de beweeglijkheid ten goede.
Als je daartegenover het verhaal zet, dat je na het hebben van gemeenschap de boel juist WARM zou moeten houden, dan lijken me die twee dingen in volkomen tegenspraak met elkaar.
Ik weet nu vrijwel zeker dat het een bakerpraatje is. Overigens kan ik je wel zeggen, dat het nuttig is om na het hebben van gemeenschap (met het doel een kindje te krijgen) je eigen geslachtsdelen NIET met zeep te wassen, omdat zeep het natuurlijke wat zure milieu daar aantast en daarmee de beweeglijkheid van de zaadcellen.
Tjonge, een beetje technisch allemaal ... ;) sorry hoor.
Groetjes,
BeertjeBee
Toevallig zag ik een paar dagen geleden een programma op Discovery channel en daar hadden ze het over sex en zwangerschap.
Een dokter vertelde als er tijdens gemeenschap veel lucht in de vagina komt dat het dan slecht is voor je baarmoeder.
En als er te veel lucht binnenkomt dat de risico op kids krijgen lager is dan wanneer er niet veel lucht binnen komt.
Maar allah ow 3lam, alles zit in de handen van Allah subhana wa tala.
Sterker nog, het lijkt me niet logisch.
Ik heb wel eens gelezen, dat het mannelijk geslachtsdeel juist speciaal buiten het lichaam hangt (sorry voor de plastiek), omdat op die manier het sperma dat in voorraad klaar is een iets lagere temperatuur heeft, dan de lichaamstemperatuur. Dat komt de beweeglijkheid ten goede.
Als je daartegenover het verhaal zet, dat je na het hebben van gemeenschap de boel juist WARM zou moeten houden, dan lijken me die twee dingen in volkomen tegenspraak met elkaar.
Ik weet nu vrijwel zeker dat het een bakerpraatje is. Overigens kan ik je wel zeggen, dat het nuttig is om na het hebben van gemeenschap (met het doel een kindje te krijgen) je eigen geslachtsdelen NIET met zeep te wassen, omdat zeep het natuurlijke wat zure milieu daar aantast en daarmee de beweeglijkheid van de zaadcellen.
Tjonge, een beetje technisch allemaal ... ;) sorry hoor.
Groetjes,
BeertjeBee
Ja, als ik jou stuk lees is het inderdaad niet logisch. (wist het zelf niet over het mannelijke geslachtsdeel :o )
Dat van het zeep was me wel bekend.
Ik vind het lief dat je zo uitgebreid hebt gereageerd. Tanx :goedzo:
BeertjeBee
16-03-2007, 14:35
Ja, als ik jou stuk lees is het inderdaad niet logisch. (wist het zelf niet over het mannelijke geslachtsdeel :o )
Dat van het zeep was me wel bekend.
Ik vind het lief dat je zo uitgebreid hebt gereageerd. Tanx :goedzo:
You're welcome! Graag gedaan :)
Fesrose: Klopt heb ik ook weleens gehoord ja. Of dat als je vaak buikpijn tijdens je zwangerschap. komt dat omdat je op de tocht hebt gelegen tijdens de daad....of het klopt, allahoe a3lam!
Wil je al gaan beginnen aan kinderen? zoja, inshaAllah zul je mooie kinderen krijgen met de meest mooie eigenschappen die een mens kan bezitten...inshaAllah!
Gefeliciteerd trouwens, allahie kemelkoum bi ghair!
Liefs,
Saida
Hihi, mgarbha en hun praatjes ook (zonder enige studie)
Ik vind het stukje van beertjebee best logisch.
Incha Allaah, als Allaah ons kinderen wilt geven, dan zijn ze meer dan welkom. Het ligt natuurlijk in zijn handen.
Maar kan een mens sebeb doen, dan is dat natuurlijk altijd mooi ;)
Allahuma ameen op je du3a en ik wens jou hetzelfde, lieverd.
gaat alles goed met je?
Liefs, moi :kus:
Zeep is nooit goed voor de vagina, of je nou wel of geen kids wilt krijgen.
BeertjeBee
16-03-2007, 14:36
Toevallig zag ik een paar dagen geleden een programma op Discovery channel en daar hadden ze het over sex en zwangerschap.
Een dokter vertelde als er tijdens gemeenschap veel lucht in de vagina komt dat het dan slecht is voor je baarmoeder.
En als er te veel lucht binnenkomt dat de risico op kids krijgen lager is dan wanneer er niet veel lucht binnen komt.
Veel lucht ... ik kan me voorstellen dat veel lucht niet goed is. Net als lucht slikken, dan krijg je de hik ... Onwillekeurig moet ik er ook wel een beetje om lachen ... sorry sorry ... haha ...
Het is dus gewoon zaak dat we geen lucht erbij laten komen ... :nijn:
BeertjeBee
16-03-2007, 14:37
Zeep is nooit goed voor de vagina, of je nou wel of geen kids wilt krijgen.
Ja klopt, het zurige milieu daar moet ook een beetje zurig blijven. Anders gaat het kriebelen ...
(...)
Hoe hebben lucht en kinderen dan met elkaar te maken, had hij dat toevallig ook uitgelegd? :o
Veel lucht ... ik kan me voorstellen dat veel lucht niet goed is. Net als lucht slikken, dan krijg je de hik ... Onwillekeurig moet ik er ook wel een beetje om lachen ... sorry sorry ... haha ...
Het is dus gewoon zaak dat we geen lucht erbij laten komen ... :nijn:
:hihi:
Maar hoe komt er dan grote hoeveelheid lucht in je baarmoeder?
En hoe hebben lucht en kinderen dan met elkaar te maken, had hij dat toevallig ook uitgelegd? :o
Ja hij had dat ook uitgelegd (met echte personen) dus toen heb ik fftjes snel gezapt.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.