Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bescherming

Pagina's : [1] 2

Parasietje
16-03-2007, 13:31

Lieve mensen, Ik heb eens zitten nadenken over het feit dat de meeste ongetrouwde moslima's niet aan de pil zitten omdat ze toch geen seks hebben en het niet nodig is. Ik heb op school een thema gehad over verkrachtingen etc, de verhalen die ik heb gehoord en gelezen zijn gruwelijk, ik heb ook met slachtoffers te maken gehad en ik had echt rillingen echt vies, meisjes die op een doodnormale zonnige dag even gaan boodschappen, hun dag eindigde in een nachtmerrie. Ik vraag me daarom af, ik heb het nu even over mijn eigen, ik ben niet getrouwd en neem de pil dus niet. Maar stel dat het mij zoiets naars overkomt (Allahie hfed, an talbou rabbie ye 7diena, en ook al mijn zusters!) want van die slachtoffers die daarna zwanger waren en abortus hebben gepleegd is het aangeraden geweest om toch maar te zorgen voor de pil, want je zit dan in een uitzichtloze situatie verkracht en een litteken voor het leven en dan wil je echt niet nog een schepsel in je buik. Wat denken jullie hiervan? Natuurlijk niemand gaat zomaar zeggen: 'ik ga de pil nemen want als ik verkracht wordt dan kan ik tenminste niet zwanger geraken', dit is niet zoiets als "Ik zal voor de zekerheid mijn regenjas meenemen want als het regent wordt ik niet nat!" maar willen jullie eens de tijd nemen om hier over na te denken lieve broeders en zusters, want ik wil weten hoe het met de anderen zit en hoe jullie erover nadenken de praktische kant: mijn huisarts heeft het me aangeraden het te doen, maar ik zie het niet zitten om elke dag de pil te nemen (hihi beetje luie kant) om me te beschermen tegen zieke mannen! Ik kan me er echt boos om maken.... Ik hoor jullie. Wslm.

marocgurl1739
16-03-2007, 13:38
Lieve mensen, Ik heb eens zitten nadenken over het feit dat de meeste ongetrouwde moslima's niet aan de pil zitten omdat ze toch geen seks hebben en het niet nodig is. Ik heb op school een thema gehad over verkrachtingen etc, de verhalen die ik heb gehoord en gelezen zijn gruwelijk, ik heb ook met slachtoffers te maken gehad en ik had echt rillingen echt vies, meisjes die op een doodnormale zonnige dag even gaan boodschappen, hun dag eindigde in een nachtmerrie. Ik vraag me daarom af, ik heb het nu even over mijn eigen, ik ben niet getrouwd en neem de pil dus niet. Maar stel dat het mij zoiets naars overkomt (Allahie hfed, an talbou rabbie ye 7diena, en ook al mijn zusters!) want van die slachtoffers die daarna zwanger waren en abortus hebben gepleegd is het aangeraden geweest om toch maar te zorgen voor de pil, want je zit dan in een uitzichtloze situatie verkracht en een litteken voor het leven en dan wil je echt niet nog een schepsel in je buik. Wat denken jullie hiervan? Natuurlijk niemand gaat zomaar zeggen: 'ik ga de pil nemen want als ik verkracht wordt dan kan ik tenminste niet zwanger geraken', dit is niet zoiets als "Ik zal voor de zekerheid mijn regenjas meenemen want als het regent wordt ik niet nat!" maar willen jullie eens de tijd nemen om hier over na te denken lieve broeders en zusters, want ik wil weten hoe het met de anderen zit en hoe jullie erover nadenken de praktische kant: mijn huisarts heeft het me aangeraden het te doen, maar ik zie het niet zitten om elke dag de pil te nemen (hihi beetje luie kant) om me te beschermen tegen zieke mannen! Ik kan me er echt boos om maken.... Ik hoor jullie. Wslm. Salaam ou 3alaikoem, Er zijn veel mogelijkheden om de pil te slikken... Er zijn idd meisjes die de pil slikken maar geen seks hebben... Dit doen zij vor andere redenen bijvoorbeeld omdat ze erge last hebben van menstruatiepijn etc. Ik zou het om die reden ook wel gedaan hebben... Maar om de pil te slikken voor een verkrachting?(layster zoiezo) maar dat vind ik iets onzinnigs... Natuurlijk kun je bepaalde dingen niet voorkomen, maar komop er zijn vele andere mogelijkheden... Misschien een morning after pil... Het behoedt je in elk geval tegen het zwanger zijn... maar goed zo denk ik erover... Haha heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan... Ma3a Salama

Parasietje
16-03-2007, 13:51
Salaam ou 3alaikoem, Er zijn veel mogelijkheden om de pil te slikken... Er zijn idd meisjes die de pil slikken maar geen seks hebben... Dit doen zij vor andere redenen bijvoorbeeld omdat ze erge last hebben van menstruatiepijn etc. Ik zou het om die reden ook wel gedaan hebben... Maar om de pil te slikken voor een verkrachting?(layster zoiezo) maar dat vind ik iets onzinnigs... Natuurlijk kun je bepaalde dingen niet voorkomen, maar komop er zijn vele andere mogelijkheden... Misschien een morning after pil... Het behoedt je in elk geval tegen het zwanger zijn... maar goed zo denk ik erover... Haha heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan... Ma3a Salama Assalamoe alaykoum! Allereerst, fijn dat je reageert! De morning afterpil, daar had ik nog niet aan gedacht. Nou ergens vond ik het ook raar om zo'n pil (elke dag) te nemen terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt. Ik weet wel dat er meiden zijn die het moeten nemen voor hun menstruatiepijn, lijkt me een heel gedoe trouwens. Dus hierbij, er is al één mogelijkheid...de morningafterpil. Wslm.

smisha_V_maroc
16-03-2007, 14:34
Het is wel goed bedacht en allemaal goed bedoelt, maar...als ik naar buiten ga dan denk ik niet dat ik vandaag verkracht wordt Allahyester, als dat gebeurd dan gebeurd dat zomaar op een normale dag wanneer je het helemaal niet verwacht..Allahyester, Allahyehfed En dat je dan opeens de pil gaat slikken alleen voor die risico..beetje te ver gedacht voor mij Maar je bedoelingen zijn goed :goedzo:

Parasietje
16-03-2007, 14:47

Het is wel goed bedacht en allemaal goed bedoelt, maar...als ik naar buiten ga dan denk ik niet dat ik vandaag verkracht wordt Allahyester, als dat gebeurd dan gebeurd dat zomaar op een normale dag wanneer je het helemaal niet verwacht..Allahyester, Allahyehfed En dat je dan opeens de pil gaat slikken alleen voor die risico..beetje te ver gedacht voor mij Maar je bedoelingen zijn goed :goedzo: Tuurlijk zou geen enkel normaal mens dat willen. ;) Alleen is het gruwelijk, want achteraf kom je in het proces dat je ermee moet leven en ga je je eerst verwijten dat je je eigen niet hebt beschermd en nu met een levend wezen in je buik zit van een vreemde zieke man...je kan wel zeggen, koulshi m3a lmakatib, maar er is ook zoiets als voorkomen en op je hoede zijn. Alvast bedankt voor je reactie!

smisha_V_maroc
16-03-2007, 14:54
Tuurlijk zou geen enkel normaal mens dat willen. ;) Alleen is het gruwelijk, want achteraf kom je in het proces dat je ermee moet leven en ga je je eerst verwijten dat je je eigen niet hebt beschermd en nu met een levend wezen in je buik zit van een vreemde zieke man...je kan wel zeggen, koulshi m3a lmakatib, maar er is ook zoiets als voorkomen en op je hoede zijn. Alvast bedankt voor je reactie! Daar heb je wel gelijk in ;) Asteblief meid :)

shabbentayebb
16-03-2007, 17:12
maak je geen zorgen de kans dat je verkracht wordt is heeeeeeeel klein en dan onthoud alleen wie het was of hoe doe eruit zag wordt de rest geregeld;) als je je goedkoop kleedt, als sletje gedraagt, uitgaat of na buiten gaat in de avond/nacht zonder mensen is de kans wel groter maar ik ga er van uit dat je slimmer bent dan dat :goedzo:

justice21
16-03-2007, 19:12
nooit aan beginnen de kans dat zoiets gebeurt is zo klein. je hebt dan altijd nog de morning afther pil. Het is heel erg jammer dat de meeste huisartsen niet eerlijk zijn over de eigenlijke bijwerkingen van de pil. De pil bestaat heel kort eigenlijk nog geen halve eeuw. Veel mensen worden van de pil dikker, Je borsten worden groter dit zijn allemaal cellen, de pil bestaat namelijk uit hormonen. Het valt heel erg op dat de laatste tientallen jaren onzettend veel vrouwen te maken krijgen met borstkanker. Ik zou het je zwaar afraden. Men is nog niet op de hoogte van de echte gevolgen van de pil.

Parasietje
16-03-2007, 20:46
maak je geen zorgen de kans dat je verkracht wordt is heeeeeeeel klein en dan onthoud alleen wie het was of hoe doe eruit zag wordt de rest geregeld;) als je je goedkoop kleedt, als sletje gedraagt, uitgaat of na buiten gaat in de avond/nacht zonder mensen is de kans wel groter maar ik ga er van uit dat je slimmer bent dan dat :goedzo: Dat is ook wel waar ... Het is een moeilijk iets eigenlijk. Als vrouw ben je echt niet veilig, zelfs niet midden op de dag en tja als je je zo schaars kleed en ook die houding aanneemt dan is dat wel een andere zaak je moet maar toevallig id buurt zijn van zo'n psycho verkrachter :jammer: ik kan me er echt boos om maken jong!! Thx voor je reactie!

Parasietje
16-03-2007, 20:49
nooit aan beginnen de kans dat zoiets gebeurt is zo klein. je hebt dan altijd nog de morning afther pil. Het is heel erg jammer dat de meeste huisartsen niet eerlijk zijn over de eigenlijke bijwerkingen van de pil. De pil bestaat heel kort eigenlijk nog geen halve eeuw. Veel mensen worden van de pil dikker, Je borsten worden groter dit zijn allemaal cellen, de pil bestaat namelijk uit hormonen. Het valt heel erg op dat de laatste tientallen jaren onzettend veel vrouwen te maken krijgen met borstkanker. Ik zou het je zwaar afraden. Men is nog niet op de hoogte van de echte gevolgen van de pil. Juist ja! Ik ben er dan ook niet mee begonnen. Maar weet je, het is echt frustrerend dat je zo machteloos bent, maar zoals men al eerder zei, de morning after is ook nog een mogelijkheid! Bedankt voor je reactie!

mexxmeisje
16-03-2007, 22:24
Zelfs de pil is niet 100% safe dus als het gebeurd dat je verkracht wordt en zwanger blijkt te zijn, dan neem je de morning after pil. Ik kan trouwens niet geloven dat men hier denkt dat vrouwen die zich schaars kleden meer kans hebben om verkracht te worden. Als je op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats bent, is dat nu eenmaal zo, ongeacht wat je draagt! Ik ben een schaars geklede dame. Ik draag regelmatig rokjes en als het warm is ben ik zomers gekleed en dat doe ik omdat ik de kleding leuk vind en me daar prettig in voel. Op mijn kleding na ben ik in mijn hart een goede moslim die niet met verkeerde bedoelingen de straat op gaat. Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht om mij pijn te doen puur omdat ik er zo uitzie!

Parasietje
17-03-2007, 12:32
Is de pil schadelijk? qua bijwerkingen enzo ? En dan heb ik het niet over misselijk worden enzo maar echt serieuze bijwerkingen zoals justice21 het had over borstkanker ? Goh ik zou het niet direct weten, maar zelf heb ik al veel meisjes horen klagen over dat ze er dik van worden, maar andere bijwerkingen qua misselijkheid, da hangt denk ik van persoon tot persoon af, misschien kan je het eens navragen want ze hebben er wel vaak onderzoek naar gedaan, alleen weet ik niet bij welke bronnen je moet zijn! Succes!

Parasietje
17-03-2007, 12:35
Zelfs de pil is niet 100% safe dus als het gebeurd dat je verkracht wordt en zwanger blijkt te zijn, dan neem je de morning after pil. Ik kan trouwens niet geloven dat men hier denkt dat vrouwen die zich schaars kleden meer kans hebben om verkracht te worden. Als je op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats bent, is dat nu eenmaal zo, ongeacht wat je draagt! Ik ben een schaars geklede dame. Ik draag regelmatig rokjes en als het warm is ben ik zomers gekleed en dat doe ik omdat ik de kleding leuk vind en me daar prettig in voel. Op mijn kleding na ben ik in mijn hart een goede moslim die niet met verkeerde bedoelingen de straat op gaat. Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht om mij pijn te doen puur omdat ik er zo uitzie! Daarover ben ik het wel met je eens en natuurlijk heeft niemand het recht om je pijn te doen! Alleen als je er zo aantrekkelijk uitziet, zal je misschien meer worden aangetrokken door de 'verkrachter' dan een vrouw die niet alleen loopt over straat in zulke verleidelijke kleding. Ik denk dat dat gewoon zo is, het oog wil ook wat zeggen we dan. Maar het is maar hoe veilig JIJ je voelt hé als je dat durft, dan zij het zo. Het hangt van persoon tot persoon af. Bedankt voor uw reactie!

La verite
17-03-2007, 13:06
wil de dames vragen in hoeverre je nog in staat bent de huisarts te bezoeken voor een morningafterpil, als je zo iets afschuwelijks hebt meegemaakt? daarnaast is het niet zo dat als je optijd die pil inneemt dat je dan niet zwanger wordt. de kans op zwangerschap is nog steeds aanwezig. hiermee sugereer ik niet dat je de pil moet nemen ter bescherming. nog iets: van de pil zelf wordt je niet dik...maar sommigen krijgen veel trek en gaan daardoor meer eten en je weet waar dat toe kan leiden. ik ben zelf getrouwd en heb de pil de eerste 6 maanden geslikt..ik had erg last van hoofdpijn en ben ermee gestopt.

PIMPSTA
17-03-2007, 13:17

De pil heeft ernstige bijwerkingen en daarnaast is het schadelijk voor het lichaam. Het kan overigens ook zorgen voor een overschot aan bepaalde hormonen, die er genoeg zijn als je geen seks hebt, maar te weinig als je het wel hebt. Het sluit dan niet goed aan.

Pagina's : [1] 2