Bekijk originele versie : vooroordelen gezocht
Salaam,
Ik ben nieuw hier, even te gast.
Ik ben dominee, werk met jongeren en maak nu een programma voor jongeren over vooroordelen tegen vluchtelingen en migranten. Vooroordelen tegen migranten genoeg. Als contrast zoek ik wat vooroordelen van migranten tegen Nederlanders. Mijn doel is om jongeren aan het denken te zetten over wat vooroordelen doen met mensen, vandaar.
Mag ook korte verhalen zijn van ervaringen van vooroordelen die je zelf hebt ervaren. 'ik dacht dat nederlanders zo waren... maar nee...'
Dank voor de gastvrijheid.
:zwaai: :zwaai: :zwaai:.
SoulDiva
01-09-2003, 18:38
wel,ik kan er niks over vertellen.
Nog veel geluk
daaaag
2Smart4u
01-09-2003, 18:41
heb wel een vooroordeel, maar niet echt over nederlanders..
Er word gezegd ze zijn gierig en hebben niet echt een vast cultuur, maar ja.....
De grote vooroordeel die staat echter neer voor de Marokkanen. Vaak raak ik in gesprek met Nederlanders en dan zeggen ze: 'goh.....je bent marokkaanse? goh...je bent anders dan de andere marokkanen.....'
en dan denk ik..jah....wat zijn dan die 'ándere' marokkanen? hmmm....da's de enige vooroordeel die ik kan bedenken eigenlijk......
ik denk dat je vooroordelen ook makkelijk zelf kan bedenken ik help je een handje bij dit is niet wat ik vind maar soms wel denk ik als ik sommige nederlanders zie
godsamme wat zijn jullie gierig( bij het pinnen de boodschappen terugleggen omdat er 10 cent bij kwam echt meegemaakt)
ieuuuwww wat zijn hollanders walgelijk en vies (dat was een hele vieze vrouw in het vondelpark ik ga het geen eens vertellen want ik wordt er misselijk van)
jullie wekken soms ook de indruk dat het bij jullie ontbreekt aan normen en waarden
soms denk ik bijmezelf stomme k*t racist wat kijk je nou soms zeg ik het ook
dit is zeker niet het beeld dat ik bij jullie allemaal heb maar ik sommige gevallen zeg iksneller die hollanders dan te verwijzen naar de persoon in kwestie hoop dat ik een beetje heb kunnen bijdragen aan je thema veel succes verder
Origineel gepost door dsmeel
dank je wel voor je reactie
ik kan dingen wel bedenken, maar het zijn vaak de voorbeelden die het beter zeggen, zoals te zuinig om te pinnen, dat kan ik niet bedenken, dat moet je zien!
ooh op die manier nou die vrouw zat op een veldje ze was redelijk oud maar zag er netjes uit ik zei het nog tegen me vriendin dat ze er zo netjes uitzag even later stond ze op liep ze naar de bosjes voor ons en ging ze staand pissen zo door haar kortebroek heen haar broek werd er nat van en ging ook nog eens later over haar benen en wat deden ze toen ze op het eind haar natte broek losliet?? ze haar haar haar netjes zetten maar haar vieze handen ik vond dat echt misselijk en dan was er oook andere vrouw maar dat kan ik niet verwoorden dat had je moeten zien nou hier had je nnog een voorbeeld succes
inderdaad maar omdat het een hollandse vrouw was op dat moment zei mn vriendin tegen me ik zei togh dat nederlanders vies zijn en ik stemde in maar jah dat kwam door de situatie en natuurlijk zullen niet allen nlers zo zijn maar jah op dat moment gaat dat vanzelf
vooroordelen?
naar mijn menig komen vooroordelen uit, Het niet weten en het van horen zeggen.
je zoekt nu naar vooroordelen van migranten met nederlanders
kijk eens binnen de "migranten" cultuur en nederlanders met belgen en zelfs nederlanders onderling. zo kan je een (jammergenoeg) een hele lange lijst maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.