Bekijk originele versie : wie is er bang voor trouwen....
SweetxBaby
19-07-2002, 15:45
er veranderen veel dingen als je getrouwd bent...
heel veel zelfs... je hebt veel verantwoordelijk heden en noem maar op...
maar wie is er bang om te trouwen,.....
de gedachte dat je niet meer kan doen wat je altijd deed...
dus daar bedoel ik mee...effe naar de stad en met vriendinnen en vrienden wat drinken of zoiets..
wie is er bang om te trouwen?????
lynamina
19-07-2002, 15:54
IK BEGRIJP JE VOLKOMEN maar dan moet je nog die ene vinden om te trouwen en eens je denkt dat je hem hebt gevonden dien je 2 maal na te denken want het is zo dat je ni effe weg kunt en je verscheidene verantwoordelijkheden meekrijgt... AAN DE ANDERE KANT KAN HET DENK IK BEST PLEZANT ZIJN... huisje met z'n tweetjes zeer knusjes maar ja...
Missrapster
19-07-2002, 15:55
Ik ben niet bang om te trouwen.Hoezo zou je bang zijn als je weet dat je met de juiste persoon trouwt.Als hij van je houdt dan laat hij je huis wel uit met vriend(in)en misschien ga je wel samen met hem
SweetxBaby
19-07-2002, 16:06
hallo dames....
effe een foutje uit de wereld helpen...
ikzelf ben niet bang om te trouwen...
ik wil juist heel graag trouwen...
mijn eigen huisje ....mijn ventje...en kindertjes.....
maar er zijn genoeg dames en heren ...die bang zijn om te trouwen...
ze zijn bang om hun vrijheid kwijt te raken.....
snap je.....
je kan niet meer gaan en staan waar je wilt...
je hebt verplichtingen.....heel veel zelfs...
je leven veranderd gewoon....
heel veel mensen zijn al bang bij alleen het woordje trouwen te horen...
maar hoe denken jullie er over.......
SweetxBaby
19-07-2002, 16:08
Origineel gepost door lynamina
IK BEGRIJP JE VOLKOMEN maar dan moet je nog die ene vinden om te trouwen en eens je denkt dat je hem hebt gevonden dien je 2 maal na te denken want het is zo dat je ni effe weg kunt en je verscheidene verantwoordelijkheden meekrijgt... AAN DE ANDERE KANT KAN HET DENK IK BEST PLEZANT ZIJN... huisje met z'n tweetjes zeer knusjes maar ja... '
het is zeker leuk om te trouwen.....
lekker wakker worden met je mannetje waarvan je heel veel houd...
samen boodschappen doen en zo...
het is heel leuk... een doel voor ogen hebben....
maar toch trouwen is toch een hele grote stap....
mrs_jamila
19-07-2002, 16:14
Ik ben wel bang om te trouwen......Maar niet bang voor mijn vrijheid ofzo.....Dat zit wel goed.....
Maar het lijkt me gewoon eng.....
SweetxBaby
19-07-2002, 16:20
Origineel gepost door mrs_jamila
Ik ben wel bang om te trouwen......Maar niet bang voor mijn vrijheid ofzo.....Dat zit wel goed.....
Maar het lijkt me gewoon eng.....
voor wat ben je dan bang...
kan je het mischien uitleggen....
Ik ben bang om met sousaisaida te trouwen :D
SweetxBaby
19-07-2002, 16:23
Origineel gepost door Wamen
Ik ben bang om met sousaisaida te trouwen :D
hahahhahahahahhahahhahahaahhaha
mag ik vragen waarom :D
GoudenGids
19-07-2002, 16:28
Ik ben eigenlijk ook wel bang om te trouwen (ooit een keer in de toekomst), want er verandert volgens mij dan zoveel in je leven...na trouwen komt 'kindjes krijgen'....dan heb je een hoop verantwoordelijkheid...en stel je komt er later achter dat je de verkeerde hebt getrouwd...je weet dat t bij de marokkanen dan niet zo simpel is, want de schuld ligt toch 'altijd' bij de vrouw...kun je niet aan de man komen :rolleyes:
Ach ik weet t eigenlijk allemaal niet so-so.....ik ben er niet aan toe...wie weet hoe ik er later over denk :cool:
:zwaai:
mrs_jamila
19-07-2002, 16:29
Origineel gepost door sweetbaby
voor wat ben je dan bang...
kan je het mischien uitleggen....
nee dat kan ik niet....het is gewoon een gevoel...Ben niet bang om samen te zijn of bang dat ik mijn vrijheid opgeef of bang dat we ruzie krijgen ofzo...Helemaal niet...Maar de gedachte alleen al trouwen....Ja lijkt me gewoon eng maar toch ook weer niet.....
Jij mij begrijpe ik namelijk mezelf niet begrijpe...
SweetxBaby
19-07-2002, 16:30
Origineel gepost door GoudenGids
Ik ben eigenlijk ook wel bang om te trouwen (ooit een keer in de toekomst), want er verandert volgens mij dan zoveel in je leven...na trouwen komt 'kindjes krijgen'....dan heb je een hoop verantwoordelijkheid...en stel je komt er later achter dat je de verkeerde hebt getrouwd...je weet dat t bij de marokkanen dan niet zo simpel is, want de schuld ligt toch 'altijd' bij de vrouw...kun je niet aan de man komen :rolleyes:
Ach ik weet t eigenlijk allemaal niet so-so.....ik ben er niet aan toe...wie weet hoe ik er later over denk :cool:
:zwaai:
ja ja je moet weten waar je aan begint.....
trouwen heeft zijn voordelen maar ook zijn NADELEN hellaas :(
SweetxBaby
19-07-2002, 16:31
Origineel gepost door mrs_jamila
nee dat kan ik niet....het is gewoon een gevoel...Ben niet bang om samen te zijn of bang dat ik mijn vrijheid opgeef of bang dat we ruzie krijgen ofzo...Helemaal niet...Maar de gedachte alleen al trouwen....Ja lijkt me gewoon eng maar toch ook weer niet.....
Jij mij begrijpe ik namelijk mezelf niet begrijpe...
ik begrijp wat je bedoelt meid......
het is een gevoel dat je niet in woorden kan beschrijven... ;)
zinalady
19-07-2002, 16:40
salaam allemaal!!!!!
als ik nu aan trouwen denk dan krijg ik meteen een big smile op mijn gezicht...ik weet niet maar al die mooie gedachtens en dromen die ik over trouwen heb ( met mijn vriend) zijn zo bijzonder en trouwen is ook iets bijzonders en moois!!!!! maar ik weet ook dat ik er nu zo over denk omdat voor mij trouwen nog heel ver weg is...ik heb nu nog lekker mijn eigen leventje bij mijn ouders enz ik vind mezelf nog veels te jong en ik denk nog teveel aan andere dingen die ik eerst in mijn leven wil bereiken....maar ik denk dat als het ook werkelijk gaat gebeuren en dichterbij komt dat ik het ook eng ga vinden allemaal! maar dat vind ik niet alleen bij trouwen.....er gebeuren vaker dingen in je leven waardoor je leventje veranderd en dus komt er een nieuwe fase aan....voor mij begint er nu ook een nieuwe fase ik ga naar rotterdam naar school en dus veranderd mijn leventje nu ook en dus vond ik het in het begin ook eng!!!!!!! maar ik denk dat het er gewoon bij hoort.... :p
zolang je maar trouwt met diegene waar je echt van houdt, dan komt het allemaal wel goed!!!!!
beslama :zwaai:
Vreemd dat vooral vrouwen bang zijn om te trouwen. Dit bevestigt nog eens het beeld dat meisjes vaak de schuld geven aan de jongens dat ze aan het lijntje worden gehouden.
Maar ik ben niet bang om te trouwen. Het huwelijk is de helft van de islam. Het is iets moois. Wel is het zo dat je natuurlijk een goede afweging moet maken met wie je gaat trouwen omdat het van grote invloed is op de rest van je leven. Met de toegenomen verantwoordelijkheden valt het best mee. Tenminste, als je als een volwassene hebt geleefd en niet je ouders alles voor je laat doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.