Bekijk originele versie : zelf made gezichtmaskers
-Bubbels-
12-03-2007, 21:10
wie kan me uitleggen hoe je zelf een fijne gezichtsmasker kan maken.. :D
Spicegirl
12-03-2007, 21:13
Hoezo ,heb je geen geld om maskertjes te kopen:hihi:?
-Bubbels-
12-03-2007, 21:16
Hoezo ,heb je geen geld om maskertjes te kopen:hihi:?
neej man :hihi: tuurlijk wel..
maar wil het eens zelf proberen te maken..
bruwnette
12-03-2007, 21:38
Yoghurt voor je gezicht (ik maak ff een begin) :hihi:
Spicegirl
12-03-2007, 22:39
neej man :hihi: tuurlijk wel..
maar wil het eens zelf proberen te maken..
Haha okedan:hihi: up voor jou dan :cool:
Sweeetheart_
12-03-2007, 22:56
eh ga naar keuken en rommel daar dingen... dat is leuk :stout:
missmientje
13-03-2007, 13:33
wuhahaha
ArabicGirl
13-03-2007, 13:37
plakjes komkommer met dove creme is goed voor droog huid
ArabicGirl
13-03-2007, 13:39
Maskers voor een droge huid
1. Kokosnootmasker. Hiervoor heb je voldoende kokosolie nodig om op je huid te verspreiden en rozenwater voor het spoelen. Masseer de kokosolie zachtjes in. Neem een handdoek, doop het in heet water, spoel het uit en leg over je gezicht. Als je gaat liggen zal de bloedsomloop de olie absorberen. Herhaal dit proces 4 tot 5 keer en spoel je gezicht dan af met warm water. Het rozenwater zal alle restjes olie verwijderen. Zie je huid eens glanzen!
2. Tomatenpulp masker. Prak een paar tomaten, drink het sap op en verdeel de pulp over je gezicht. Het verstrakt je huid en sluit de poriën. Het tomatensap is voor het verfijnen van de huid van binnenuit.
ArabicGirl
13-03-2007, 13:40
Maskers voor een vette huid
1. Fuller Aarde masker. Hiervoor heb je een theelepel Fuller Aarde (ontsmettingspoeder, verkrijgbaar bij de natuurwinkel) en rozenwater nodig om er een solutie van te maken. Gebruik de pasta als je huid onrustig of vettig is. Als je geen rozenwater kunt krijgen is Hamamelis (toverhazelaar) een goede vervanger.
2. Sinaasappelmasker. Hiervoor heb je een half kopje havermout en het sap van een halve sinaasappel, glycerine en wat eiwit nodig om er een deeg van te maken. Sla het eiwit en voeg dan havermout en sap toe. De glycerine is om de huid bevochtigen. Het eiwit vervaagt rimpels en de sinaasappel is om de huid voeden. Met dit masker worden open poriën en vettige teint wonderbaarlijk verjongd. De normale huid kan ook met dit masker worden behandeld.
3. Honigmasker. De beste manier om een honingmasker te gebruiken is door je vingers in een kom warm water te dopen en daarna in de honing. Breng de honing op je gezicht en hals aan met een opwaartse beweging en vermijdt het gebied rond de ogen. Laat de honig door je huid absorberen en was het daarna met warm water. Hierdoor gaat de huid glanzen als een parel.
4. Komkommer en melk masker. Dit is geweldig om je huid op te laten lichten, te reinigen, te tonen en om van zonnebrand af te komen. Haal het sap uit een komkommer. Je kunt de pulp als extra reinigingsmiddel gebruiken nadat je het gezichtsmasker hebt gebruikt. Voeg een eiwit, een beetje melkpoeder en wat rozenwater (voor een heerlijke geur) toe. Verspreidt het masker over je gezicht en hals. Dit is geweldig voor tonen en bevochtigen van je gezicht, wat je leeftijd ook is. Het is volledig natuurlijk en heeft geen bijwerkingen.
5. Kaoline masker. Meng drie theelepels kaoline (porseleinaarde) met een halve eetlepel rozenwater, glycerine en benzoëtinctuur; kaoline en benzoëtinctuur kun je krijgen bij de apotheek of de reformwinkel. Breng het masker met een kwast aan, laat het 30 minuten zitten en was het af met warm water. Je huid zal glad en zacht zijn met een gloeiende kleur.
ArabicGirl
13-03-2007, 13:40
Masker voor een normale huid
Avocadomasker. Prak een halve avocado met één lepel zonnebloemolie. Breng het mengsel op gezicht en hals aan, maar vermijdt de gebieden rond de lippen en ogen. Laat 10 minuten zitten was het af met warm water.
Anti-verouderingsmasker voor een vlekkerige en rimpelige huid
Havermoutmasker. Dit zou om de dag gebruikt moeten worden. Meng twee lepels havermout met een half kopje melk en kook dit zachtjes totdat het zacht wordt. Roer er twee lepels olijfolie door. Laat het afkoelen en breng het dan aan op het gezicht en de hals. Laat ongeveer 25 minuten zitten en spoel
ArabicGirl
13-03-2007, 13:41
Voor een droge huid:
- Meng een eigeel met olijfolie en warme honing
- Zure room
- Olijfolie
- Gepureerde avocado
Voor een vette huid:
- Los een theelepel bakkersgist op in wat warme melk. Wacht tot het gaat schuimen en breng het dan aan op het gezicht.
- Pureer het vlees van een tomaat en doe er wat maizena of bloem door om er een pasta van te maken.
- Stijfgeslagen eiwit met wat druppels citroensap (helpt tegen meeëters)
ArabicGirl
13-03-2007, 13:42
Meeëters verwijderen1) Meng een gelijke hoeveelheid bakpoeder met soda en water. Wrijf dit zachtjes over je huid gedurende 2-3 minuten. Afspoelen met lauwwarm water.
2) Meng wat citroensap, met melk en havermeel (gemalen havermout). Maak er een pasta van en breng het aan op je gezicht. Na 20 minuten wassen met warm water.
3) Meng zout met karnemelk tot een papje. Breng aan op de huid met grove poriën en masseer het zachtjes in. Afwassen met warm water.
4) Vermeng 10 gemalen amandelen met water zodat een pasta ontstaat. Breng op het gezicht aan en laat 20 minuten zitten. Afwassen met warm water. Daarna evt. de huid met appelazijn en water deppen.
De huid verstevigen1 el honing
1 eiwit
1 tl glycerine
bloem
Meng de honing, het eiwit en de glycerine. Voeg zoveel bloem toe als nodig is om een pasta te krijgen. Smeer het mengsel op de huid en laat 10 minuten zitten. Spoel het af met warm water
als je meer wil moet je zeggen :haha:
BentDagilia
13-03-2007, 13:48
ik doe altijd advocado met honing. me moeder heeft thuis pure honing vanuit Marokko en dat meng ik ermee.. ik zet dan ook wat advocado in me haar want dat zorgt voor een mooie glans.
Ik ben wel moe geworden van al dat prakken dat ik nu gewoon etos masker gebruik hahah is ook een goeie.. maar natuurlijke producten blijven natuurlijk het beste!
suc6
BD
missmientje
13-03-2007, 14:21
leuk allemaal bedankt voor de tips check julie hoekie meiden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.