Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : stress stress en nog eens stress

tangia19
12-03-2007, 20:10

Wie heeft daar ook last van??Echt ik ben numero uno als het om stressen gaat...dus een echte stresskip. Nou is het zo dat ik teveel hooi op me vork neem (hoe je het ook noemen mag),maar ik ben eenmaal zo.Kan totaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet stil zitten :moe: ookal heb ik overal pijn. Wie heeft daar ook last van?Hoe doe je dat om ervoor te zorgen dat je toch niet te veel gaat stressen? (dus met tijd indelen enz)

Nysha
12-03-2007, 20:14
hmmmmm je moet gewoon momenten inplannen van nix doen ...tangia time...ik heb het ook laatste tijd superdruk gehad en heb het hele weekend in my pyama gezeten en niets gedaan om energy op te doen....werkt geweldig!

houda99
12-03-2007, 20:20
Moeder van drie piepkleine kindertjes. Ik denk niet dat het anders kan. Met de derde kindje Tbarkallah op komst moet je wel je grenzen bijstellen. Je kan nu niet overal de tijd voor vrijmaken. Probeer op de momenten dat je kinderen slapen zelf ook rust te nemen ipv alles lopen schoonmaken/opruimen. En ga ook zelf eerder slapen. Wens je wel heel veel suscces.

Naturelle
12-03-2007, 20:23
Komt zeker door dat klussen van jou :maf2: Deel je tijd in, dus weekend klussen en doordeweeks lekker met je kids en uitrusten.. :kus:

Soukaina22
12-03-2007, 21:13

het is bij mij al zo erg dat ik naar fysioteheapie ga voor ontspanningsoefeningen!!!!! hahahahahhahahah

tafoenast
12-03-2007, 21:39
NIemand die mij overtrefttt!!!! Ik ben echttt de groootste stresskip hiersoo pffff

monjaca
12-03-2007, 21:43
Afspreken dat je op bepaalde momenten iets rustigs voor jezelf gaat doen..bijvoorbeeld elke dag een half uurtje lezen, kopje thee erbij Just a moment for yourself

waterlelie
13-03-2007, 00:23
hoi meid, hier nog een stresskip en perfectionist. Ik blijf ook gewoon doorgaan totdat mijn man mij letterlijk naar de bank sleurt, Ik denk altijd oh nog even dit en nog even dat en dit kan nog wel en dat ook nog wel en voor je het weet blijf je bezig. Ik werk sinds kort met lijstjes. Ik heb een weekschema en daar houd ik me aan. Ik doe niet meer en niet minder dan wat er op mijn lijstje staat voor die dag. Zo houd ik tijd over voor mijn gezin en voor mezelf. Ik het weekend plan ik niets. Dan gaan we erop uit met zn viertjes. Maak ook een weeklijst. Bedenk wat je allemaal moet doen en plan dit goed in voor jezelf. Plan niet teveel op een dag en zorg dat je tijd overhoud voor je man en kinderen. Dit werkt echt goed voor mij. succes...:kus:

Leila1982
13-03-2007, 07:36
Als ik drie kleine koters had dan zat ik allang ik het gekkenhuis... ik voel me de laatste maanden ontzettend moe en heb totaal geen energie meer dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt... De eerste maanden na de bevalling waren voor mij het zwaarst... om 4 uur zat ik nog met mijn dochtertje op de bank met ongekamde haren, in pyama en ik had dan nog steeds niet ontbeten... ik dacht helemaal niet aan eten en als ik een hele dag niet eet dan moet er wel iets mis zijn :maf2: Maar goed... neem wat rust en probeer een keer per week even helemaal weg te zijn van je huis en kinderen... ga dan iets leuks doen en lekker ontspannen, anders gaat het mis en ik kan het weten... Ik heb na de bevalling geen moment rust genomen.... geen moment en dat voelde ik pas een paar maanden laten... had het gevoel dat mijn lichaam elk moment in tweeen kon breken... als ik eraan denk dan wordt ik helemaal gek.. misschien hoef ik daarom voorlopig geen kinderen meer!

sahab
13-03-2007, 07:40
Als ik drie kleine koters had dan zat ik allang ik het gekkenhuis... ik voel me de laatste maanden ontzettend moe en heb totaal geen energie meer dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt... De eerste maanden na de bevalling waren voor mij het zwaarst... om 4 uur zat ik nog met mijn dochtertje op de bank met ongekamde haren, in pyama en ik had dan nog steeds niet ontbeten... ik dacht helemaal niet aan eten en als ik een hele dag niet eet dan moet er wel iets mis zijn :maf2: Maar goed... neem wat rust en probeer een keer per week even helemaal weg te zijn van je huis en kinderen... ga dan iets leuks doen en lekker ontspannen, anders gaat het mis en ik kan het weten... Ik heb na de bevalling geen moment rust genomen.... geen moment en dat voelde ik pas een paar maanden laten... had het gevoel dat mijn lichaam elk moment in tweeen kon breken... als ik eraan denk dan wordt ik helemaal gek.. misschien hoef ik daarom voorlopig geen kinderen meer! lijkt net of het mijn verhaal is, had precies hetzelfde na mijn bevalling subhanallah.

Leila1982
13-03-2007, 07:52
lijkt net of het mijn verhaal is, had precies hetzelfde na mijn bevalling subhanallah. Meen je dat nou? En heb je nu ook zoiets van... voorlopig geen kinderen meer voor mij!! ik merk dat mijn dochtertje nog steeds last heeft van mijn gedrag.... ze slaapt nog steeds niet door 's nachts en daardoor kom ik ook niet aan mijn nachtrust toe... Vertel eens wat meer... soms denk ik dat ik de enige ben :maf2: Je mag me ook een pm sturen :o

bigmomma25
13-03-2007, 08:21
Toevallig had ik t pas geleden met een kennis van me hierover. Ik zei tegen haar als ik meer kinderen had op dit moment dan was ik doorgedraaid. Ik ben namelijk pietje precies en daarbij ben ik gewoon de hele week in de weer met t huishouden, me dochtertje en werken. Ik kan pas rusten als alles gedaan is maar dan is t al gauw 23.00 uur en val ik in slaap en soms pas rond 24.00 om dan vervolgens de volgende dag weer vroeg me nest uit te moeten. Maar soms denk ik t is ook nooit goed. Toen ik niet werkte en tijd overhield toen raakte ik zwaar depri en nu doe ik erg veel en ben ik vaak gestrest. Ik probeer wel de laatste tijd alles te plannen. Dagen plannen voor t gezin en dagen voor mezelf alleen. t helpt echt.