Bekijk originele versie : Arabieren zijn beter dan Berbers
Hoi allemaal!
Zoals iedereen wel weet is er altijd wel een wig geweest tussen de arabische marokkanen en de marokkanen met een berberse achtergrond. De arabieren menen beter te zijn dan de berbers en net andersom. Toch gek, want uiteinelijk zijn we allemaal marokkanen.
Omdat ik wel wil weten hoe dit onderwerp onder de marokkaanse jeugd leeft is dit mijn stelling: Arabieren zijn beter dan Berbers.
Ik ben het zelf totaal niet eens met de stelling als is het maar om de simpele reden dat ik van beide kanten ben. Ik ben half arabisch en half berbers, maar een 100% marokkaan.
Doeg :zwaai:
Ik ben zelf berberse afkomst en ik vind arabieren beter dan berberse mannen.Arabieren zijn losser in hun denkwijze vind ik.Zij weten hoe ze een vrouw moeten behandlen en zijn niet zo streng.
De meeste berberse mannen zijn streng tegenover de vrouw.En de manier van denken de vrouw heeft weinig rechten.Ik bedoel niet alle berberse mannen maar toch de meeste.
Ik zie het in mijn omgeving dat de Arabieren beter zijn ;)
miss_laghzala
18-07-2002, 22:36
wuhahahahahaha die emshoom toch,maar lieve meid niet alle arabieren of berbers mannen zijn het zelfde oke???
Origineel gepost door Emshoom
tja , zo'n reactie had ik wel verwacht :D
Jij valt dus uit de boot :D
Origineel gepost door rebel
Hier ben ik het dus niet mee eens, want niemand is beter dan de ander. En je kunt niet zeggen dat de ene bevolkingsgroep beter is dan de ander omdat het per persoon verschild. Ik zie in mijn omgeving juist het tegenovergestelde als wat jij zegt bijvoorbeeld, maar dat zegt nog helemaal niks.
Zoals ik al zei ik zie het genoeg in mijn omgeving en dat is dat de meeste en ik zeg niet alle berberse mannen streng zijn.
Ik ben zelf berberse en mijn heel familie ook.De meeste van mijn neven zijn heel streng tegenover hun zusters,vrouw,....
Ik heb ook vriendinnen die getrouwt zijn en ze sommige mogen niet werken,naar buiten gaan,....
Bij de meeste arabieren zie je dat niet zo'n probleem.Natuurlijk heb je er slechte tussen.Maar ik vind toch niet zo slecht als bij de berberse mannen.
beppie_truus
18-07-2002, 22:50
blablablablablablablablabla
ik heb NOOIT in die boot gezeten, noch gehoopt op een zitje in dat bootje van jou :D
Ja ja zehma noch gehoopt op een zitje zeggen ze allemaal.Als je op mijn bootje zat dan zou ik je hebben buitengeschot :D
miss_laghzala
18-07-2002, 22:52
wamen waar kom je vandaan uit marokko?!!!
Origineel gepost door beppie_truus
blablablablablablablablabla
Ben jij misschien een teletubie geworden :D
ik vind het allemaal onzin, ik vind dat we allemaal gelijk zijn, ik zelf ben ook arabisch en berbers, maar we zijn allemaal marokkanen.
er zijn wel heel veel mensen die denken dat de arabieren beter zijn dan de berbers. dat is onnozel.
farah
Origineel gepost door rebel
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Ik ben ook Berberse, en de mannen in onze familie zijn juist helemaal niet streng of wat dan ook tegen hun vrouwen of dochters. Sterker nog, zij hebben vaak de broek aan in huis. Ze worden overladen met goud en sieraden en dure auto's, en zij delen ook vaak de lakens uit. Maar ja, dat is heel verschillend natuurlijk.
Dus omdat ze overladen zijn met sieraden,goud,dure auto's zijn ze beter dan arabische mannen???
Al die goud en al heb ik niet nodig.Ik hoef me niet te pronken met zoeits.
wel..ik ben een marokkaan en
marokkanen zijn beter dan arabieren en ook beter dan berbers ..
daar heb ik geen seconde aan getwijfeld, dat jij "buitenshot" :D
Ik kan je zelfs van yasmina buiten shotten :D
Origineel gepost door Wamen
Dus omdat ze overladen zijn met sieraden,goud,dure auto's zijn ze beter dan arabische mannen???
Al die goud en al heb ik niet nodig.Ik hoef me niet te pronken met zoeits.
wamen ....
rebel heeft niet !! gezegd dat ze berberse mannen beter vind dan arabische mannen ..je moet beter lezen joh ...
beppie_truus
18-07-2002, 23:03
Origineel gepost door Wamen
Ben jij misschien een teletubie geworden :D
ach ik zou wel willen maar dat blijft een droom :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.