Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Enquete onderzoek onder Marokaanse jongeren van 20 t/m 30

LZN
30-08-2003, 13:31

Lees de vraag en antwoord! Ik ben benieuwd naar de uitslag onder deze doelgroep..

samira_el
30-08-2003, 13:49
Ik denk zeker wel dat het aan de opvoeding ligt, Marokkaanse jongens worden te vrij gelaten, dit zou niet zo erg zijn, als dit gelijkmatig voorkwam... Maar een Marokkaanse jongen voelt zich al snel uitverkoren, want hij krijgt meestal meer rechten dan zijn zusjes, zussen.. Je kunt dan ook zien dat in een gezin waar de opvoeding rechtvaardig is, dat daar de Marokkaanse jongens minder snel ontsporen..

DiZA
30-08-2003, 13:52
De desinteresse van de ouders en de verkeerde vrienden kunnen een rol spelen.

appie666
30-08-2003, 16:08
- Veel Marokkaanse gezinnen zitten/zaten in de lage klasse(minimuloon, sociale dienst, wao) -Hierdoor wonen/woonden marokkaanse gezinnen in kleine huizen. -Er worden veel kinderen gemaakt -Vader zit in de moskee, of cafe. -Jongens krijgen weinig aandacht, ook omdat de meisjes meer aandacht krijgen, ouders geven de meisjes meer prioriteit, omdat ze het ontsporen van een meisje erger vinden dan dat van een jongen. -Marokkanen worden meestal in bepaalde wijken gegooid, omdat alleen daar goedkope huizen zitten, huizen in beter wijken zijn onbetaalbaar. Ook deze achterstandswijken beinvloeden de kinderen(Schilderswijk,Kanaleneiland,Korte akkeren) Wijken waar zich veel criminaliteit concentreert. -Ouders zijn meer bezig met het sparen voor een mooie huis in Marokko,dan dat ze hun kinderen zakgeld, en aandacht geven. -Hierdoor hechten hun kinderen ook veel aandacht aan geld. -Kinderen worden hebzuchtig en raken op het criminele pad. Al deze factoren beinvloeden veel marokkaanse jongeren het criminale pad te kiezen. Dit is mijn mening overigens!

SAMMYGIRL
30-08-2003, 16:13

Origineel gepost door appie666 - Veel Marokkaanse gezinnen zitten/zaten in de lage klasse(minimuloon, sociale dienst, wao) -Hierdoor wonen/woonden marokkaanse gezinnen in kleine huizen. -Er worden veel kinderen gemaakt -Vader zit in de moskee, of cafe. -Jongens krijgen weinig aandacht, ook omdat de meisjes meer aandacht krijgen, ouders geven de meisjes meer prioriteit, omdat ze het ontsporen van een meisje erger vinden dan dat van een jongen. -Marokkanen worden meestal in bepaalde wijken gegooid, omdat alleen daar goedkope huizen zitten, huizen in beter wijken zijn onbetaalbaar. Ook deze achterstandswijken beinvloeden de kinderen(Schilderswijk,Kanaleneiland,Korte akkeren) Wijken waar zich veel criminaliteit concentreert. -Ouders zijn meer bezig met het sparen voor een mooie huis in Marokko,dan dat ze hun kinderen zakgeld, en aandacht geven. -Hierdoor hechten hun kinderen ook veel aandacht aan geld. -Kinderen worden hebzuchtig en raken op het criminele pad. Al deze factoren beinvloeden veel marokkaanse jongeren het criminale pad te kiezen. Dit is mijn mening overigens! Uitgebreid, maar wel waar :goedzo:

Mocro4eva
30-08-2003, 18:30
Ik denk persoonlijk dat het een mix is van opvoeding en cultuurverschil. De Marokkaanse ouders proberen vaak een bepaalde macht over hun kinderen uit te oefenen. Discussie en communicatie zijn twee dingen waar veel Marokkaanse gezinnen nog hard aan mogen werken.

yasmineNR1
31-08-2003, 16:13
appie haalt de woorden uit m´n vingers :D dus wat hy zei !! :D :D

Najmatje
31-08-2003, 19:36
:D Appie je haald de woorden uit mijn vingers!!!!! :D =Najmatje= :zwaai:

sugerbabe_18
31-08-2003, 21:34
Appie666.. ik deel zijn mening voledig :goedzo: En helemaal waar van dat financiële gedeelte... Marokaanse ouders.. (sommige) moeten hun kinderen meer doekoessss geven.... dan dat ene 100 eurotje per jaar aan kleding/verzorging en uitgaansgeld :D en de vrijheid moet beperkt blijven en "niet" NEE zeggen aan dochter zoon over het weggaan en bla bla bla... Maar jah... wie gaat er naar ons luisteren... :zwaai:BYE BYE brada's en sista's :blauwkus:

simpele_dame
31-08-2003, 21:50
Ik denk dat de oorzaak niet zo eenvoudig ligt. Natuurlijk spelen opvoeding en cultuurverschillen een rol maar ik denk dat er ook een groot deel bij de Marokkaanse jongeren zelf ligt. Over het algemeen zijn wij 'meelopers' en snel door anderen te beinvloeden. Marokkanen komen uit een 'wij-cultuur' in tegenstelling tot de Nederlandse 'ik-cultuur'. Wij vinden het belangrijk om geaccepteerd te worden door andere landgenoten en erbij te horen. Dat zie je dus duidelijk bij jonge Marokkanen die eerst vaak goed bezig zijn maar toch niet sterk genoeg zijn om dit vast te houden. Je moet sterk in je schoenen kunnen staan om je eigen weg te volgen en niet negatief beinvloed worden door 'vrienden'. Ik kan me niet voorstellen dat alle schuld bij de ouders ligt. Natuurlijk zouden ze wat meer controle kunnen uitoefenen op hun zonen maar in de praktijk is dit heel moeilijk. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat jongeren in de puberteit nauwelijks naar hun ouders luisteren en de invloed van vrienden veel groter is. :)

appie666
01-09-2003, 01:04
..........Ik denk dat de oorzaak niet zo eenvoudig ligt. Natuurlijk spelen opvoeding en cultuurverschillen een rol maar ik denk dat er ook een groot deel bij de Marokkaanse jongeren zelf ligt. Over het algemeen zijn wij 'meelopers' en snel door anderen te beinvloeden. Marokkanen komen uit een 'wij-cultuur' in tegenstelling tot de Nederlandse 'ik-cultuur'. Wij vinden het belangrijk om geaccepteerd te worden door andere landgenoten en erbij te horen. Dat zie je dus duidelijk bij jonge Marokkanen die eerst vaak goed bezig zijn maar toch niet sterk genoeg zijn om dit vast te houden. Je moet sterk in je schoenen kunnen staan om je eigen weg te volgen en niet negatief beinvloed worden door 'vrienden'. Ik kan me niet voorstellen dat alle schuld bij de ouders ligt. Natuurlijk zouden ze wat meer controle kunnen uitoefenen op hun zonen maar in de praktijk is dit heel moeilijk. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat jongeren in de puberteit nauwelijks naar hun ouders luisteren en de invloed van vrienden veel groter is............... Als de ouders veel aandacht aan de kind zou geven, en betere communicatie zou zijn dan zouden de jongeren sterker in de schoenen staan om niet door hun vrienden te worden beinvloed.

MarocStar
01-09-2003, 06:12
Ik denk dat de oorzaak deels ligt aan opvoeding en deels aan omgang en manipulatie van verkeerde mensen waarmee wordt omgegaan :)

naadje83
01-09-2003, 10:57
Ik vind zelf dat de omgeving een hele grote rol speelt bij jeugdcriminaliteit....daarmee bedoel ik dat sommige jongens met de verkeerde vienden omgaan. Ik vind dat de ouders hier helemaal niets mee te maken hebben. Die wensen het beste voor hun kinderen.