Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Twijfels voor het huwelijk

Pagina's : [1] 2

imaane911
08-03-2007, 21:44

wie heeft er voor dat zij ging trouwen getwijfeld alvorens het trouwen met je man? waren die twijfels meteen weg, of heb je door die twijfels het hele huwelijksplan van de tafel geveegd? een vriendin van me zit in een dilemma ze heeft zware twijfels en wil een beslissing nemen om het aanstaande huwelijksfeest door te zetten (met een grote twijfel) of er helemaal mee te kappen vanwege die twijfel :maf2: ze wil mijn advies :eek: en die durf ik dus egt niet te geven, vind het zooooo moeilijk om haar advies te geven, maar ze wacht egt op mijn woorden van "joh zet het door" of "als ik jou was zou ik ermee kappen" :maf: hoe kan ik haar advies geven terwijl ik haar man niet ken en niet weet wat voor man het is :confused: ze vertelt wel vaak over hem, maar jah hoe kan ik nou haar advies geven

imaane911
08-03-2007, 21:47
oja, het is natuurlijk handig als ik vertel waarover ze twijfel :nerd: haar aanstaande man woont in marokko en zij zegt dat ze egt twijfel of het om haar gaat of om nl.

Dida
08-03-2007, 21:48
Hangt er ook vanaf waar ze aan twijfelt toch ? Had kan ook gewoon angst zijn, waardoor je twijfels gaat 'verzinnen' als het ware. Dus dat je gewoon bang bent. Of je hebt twijfels gebasseerd op gebeurtennissen, zijn karakter etc.

tafoenast
08-03-2007, 21:54
Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel." Allah oe a3lem.. Het kunnen ook gewoon zenuwen zijn en een beetje faalangst..

imaane911
08-03-2007, 21:55

Hangt er ook vanaf waar ze aan twijfelt toch ? Had kan ook gewoon angst zijn, waardoor je twijfels gaat 'verzinnen' als het ware. Dus dat je gewoon bang bent. Of je hebt twijfels gebasseerd op gebeurtennissen, zijn karakter etc. nou ze heeft meet twijfels over het feit dat hij uit marokko komt.... ze zegt zelf dat ze veel om hem geeft en dat ze ook van hem houd, maar toch "steekt" er het gevoel bovenuit dat het toch misschien kan zijn dat hij ook vanwege NL. met haar trouwt. er is niets voorgevallen of dergelijke, maar dat gevoel is er bij haar gewoon, ze is denk ik gewoon een beetje bang.

imaane911
08-03-2007, 21:58
Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel." Allah oe a3lem.. Het kunnen ook gewoon zenuwen zijn en een beetje faalangst.. gair! ik wete niet wat het is, ze is gewoon een beetje bang en jah het gaa niet om hem als persoon, tenminste dat denk ik, het gaat gewoon om de gedachte dat HIJ hier naar Nederland komt en jah, ze twijfelt egt erg aan de achterliggende gedachte. het klinkt verwarrend :maf2:

tafoenast
08-03-2007, 22:03
gair! ik wete niet wat het is, ze is gewoon een beetje bang en jah het gaa niet om hem als persoon, tenminste dat denk ik, het gaat gewoon om de gedachte dat HIJ hier naar Nederland komt en jah, ze twijfelt egt erg aan de achterliggende gedachte. het klinkt verwarrend :maf2: Ik begrjip haar ook wel.. Ik bedoel ze gaat trouwen, een nieuw begin.. Wat k wel weeeeet haha is dat heel wat meiden vlak oor hun trouwen angst hebben en heel erg veel last hebben van hun zenuwen.. Salaat istighara zou ook een goede hulpmiddel kunnen zijn :D ;)

imaane911
08-03-2007, 22:06
Ik begrjip haar ook wel.. Ik bedoel ze gaat trouwen, een nieuw begin.. Wat k wel weeeeet haha is dat heel wat meiden vlak oor hun trouwen angst hebben en heel erg veel last hebben van hun zenuwen.. Salaat istighara zou ook een goede hulpmiddel kunnen zijn :D ;) :goedzo: salaat istikhara heb ik haar ook geadviseerd, maar jah ze weet het gewoon niet meer :(

Nysrin
09-03-2007, 10:39
Ik hoorde vorige week zondag een Imam uit Dubai zeggen op de zender Iqraa,; zaken waaraan men twijfelt, dient men afstand van te nemen. Dit was ook het advies van onze profeet aan zijn metgezellen. . Als je vriendin het niet vertrouwd, niet doen! En alleen Allah weet het beste.

-Bubbels-
09-03-2007, 10:53
misschien is ze bang dat hij haar verlaat als hij papieren heeft.. als dat zo is kan ze hem makkelijk uit testen door bepaalde vragen te doen ofzo.. bijv. als ze tegen hem zegt als we trouwen wil ik graag 1jaar naar marokko wonen ofzo, en als hij erg tegen sputtert enzo weet je genoeg..

fatt
09-03-2007, 11:18
Ik denk dat iedereen wel die twijfel krijgt net voor de grote dag, want saffie je gaat trouwen met iemand waaraan je jaren 'vast' zit.... ik denk dat het heel normaal is... ook mensen van die trouwen met meiden of jongens uit Nederland komen in die twijfel te zitten net voor hun trouwen... Ze moet gewoon kijken of het een goed persoon is... en of hij nou wel of niet uit marokko kom, dat stukje moet ze vergeten... want ze moet niet bij elke ruzie ofzo, d'r bij halen en ik heb je uit marokko gehaald :maf:... want dat zal niemand accepteren denk ik....

Ciham
09-03-2007, 11:22
Moeilijk voor haar. Moge Allah swt haar helpen in deze moeilijke tijd. Vergeet niet dat twijfels staan voor angst, angst voor het onbekende, voor wat er komen gaat. Vaak kan dit worden weggenomen als de tegenpartij haar gerust stellen kan. Gair insha Allah. Maak haar ook duidelijk dat ze niet van jou verlangen kan dat jij voor haar deze twijfels wegneemt, dat moet ze zelf doen. Mensen wensen vaak dat de keuze's voor hen worden gemaakt ipv zelf die stap te nemen. Ik wens daarom jouw vriendin heel veel sterkte en succes in hetgeen ze gaat doen insha Allah.

-Bubbels-
09-03-2007, 11:25
ik had ook twijfels hoor voor ik ging trouwen en haalde van alles in mijn hoofd..

_Ought_Aicha_
09-03-2007, 11:26
Salaat ul Istighara doet ook wonderen.

missmagrebia1
09-03-2007, 11:28

salat istikharah doen en heeeeel veel dou'a doen is het enige wat haar gerust kan stellen denk ik. dou'a doen dat als er ghayr zit in dit huwelijk, dat Allah het dan door laat gaan maar dat als dit huwelijk haar zal schaden, Allah het ver van haar weg houdt. wallahi dou'a is in dit soort situaties het beste hulpmiddel.

Pagina's : [1] 2