Bekijk originele versie : onbekende namen....trend?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
waarom niet meer gewoon said, karim, hassan, youssef
tegenwoordig lees ik alleen maar namen als:
Dakir
Ubaid
Yassine
Allamine
Atik
Chakyb, Souhayl, Nadyr, Nasyr, Samy, Wakyl, Wafyk, Rakyn, Massin, Yousri, Naïl en Noah (Nail & Noah, zo heten mijn neefjes, pracht namen als je het mij vraagt.
is iedereen bang dat mensen er gelijk achter komen dat jullie kinderen marokkaans zijn ofzo :hihi:
Saloua1986
08-03-2007, 16:32
Nou, ik denk dat het komt door het feit dat bijna iedereen kan lezen nu. Veel vrouwen lezen zelf de (vertaalde) hadieth/Koran en zien dat er meer namen zijn dan die hen en anderen zijn gegeven. Ze kunnen nu via internet namen opzoeken en via allerlei anderde bronnen.
Vroeger hoorde je een paar standaard namen en dat waren de namen die gegeven werden.
saadia29
08-03-2007, 16:33
Éen van het vetgedrukt is toevallig ook mijn zoon's naam :hihi:
Stel dat ik ooiiiit nog een zoontje krijg, noem ik hem Mohamed.
Onbekende namen was een trend, nieuwe trend is weer de namen met een Islamitische achtergrond.
Dus de Khadija's, Zineb's, Mohamed's, Ali's, Omar's, Aicha's, Fatima's, Khalid's, Brahim's, Abdellah's........etc, zijn weer in opmars.
Aldus ik :D
TheMansion
08-03-2007, 16:34
Ik ben het heel met Saloua en Zina-Sabrina Eens!!
sun_sarah_shine
08-03-2007, 16:34
nou.. onze vaders en moeder hebben die namen al.. tis tijd voor iets nieuws...
en zo vreemd zijn de meeste namen die jij hebt äangedikt"niet eens.. chakib is een allerdaagse naam hoor ook vroeger of Juist vroeger..
mijn dochter heet noa...past bij de tijd.. en in Nederland waar ik woon dus...
Mosowira
08-03-2007, 16:35
VInd de naam van me zoontje prachtig, en als die niet vaak gebruikt wordt is niet mijn probleem.
tante_Es
08-03-2007, 16:38
Ik denk dat de dames van deze tijd gewoon weers wat anders willen dan de aloude bekende namen die heel veel gebruikt worden. Ik hou zelf ook van aparte namen, maar daarnaast weer ook van hele oude namen zoals Ibrahim...het is gewoon een gevoel wat je er bij hebt....
begrijp me niet verkeerd dames, tuurlijk er zijn genoeg mooie namen binnen onze rijke cultuur/religie...maar Atik, Naïl, rakyn huh :maf:
doe maar gewoon, we doen al gek genoeg :moe:
ja maar dat is toch hetzelfde als je zegt ik spring van een brug..dat staat ook vast maar je kiest er zelf voor
HoneyBee
08-03-2007, 16:57
Ik heb altijd begrepen dat wat wij doen (namen zoeken en kiezen) gewoon sebba is,dat de naam allang bij allah staat geschreven voordat wij bevallen..alleen heb hier nooit een daliel over gelezen.
Dat vraag ik me eingelijk ook af. Het is algemeen bekend dat de naam bij Allah al bekend is, maar soms hoor je echt namen waarbij je denkt, zijn dat geen khatolieke/joodse namen en dat mag volgens mij niet.
saadia29
08-03-2007, 16:58
Ik heb altijd begrepen dat wat wij doen (namen zoeken en kiezen) gewoon sebba is,dat de naam allang bij allah staat geschreven voordat wij bevallen..alleen heb hier nooit een daliel over gelezen.
Daar zat ik gister ook toevallig aan te denken, maar tis toch raar, want het is al wel mektab, maar dat heb je toch zelf in de hand.
Stel je hebt twee namen, okee wat het wordt staat geschreven, maar t komt omdat jij die keus neemt, snap je :maf2:
saadia29
08-03-2007, 16:59
ja maar dat is toch hetzelfde als je zegt ik spring van een brug..dat staat ook vast maar je kiest er zelf voor
Juist ja, het zijn dus eigen keuzes, het staat vast, maar t is wel een eigen keus, zo ook met namen, denk ik.
HoneyBee
08-03-2007, 16:59
jah, zoiets. Elmektab is altijd iets wat jij zelf uitvoert, dus kunnen ook slechte dingen zijn, maar Allah weet dat jij die dingen gaat doen. Hij maakt die wetten niet voor je maar hij schrijft over je. Dat is elmektab.
HoneyBee
08-03-2007, 17:02
Niet alles is maktab hoor,het stond misschien wel vast dat je die dag tot overlijden zou komen maar niet dat het door het springen van een brug zou komen..
(allah oe3lem)
Ja, dat is wel zo! Dan kun je afleiden van het verhaal van een man die vroeger in de tijd van de profeten bang was om dood te gaan omdat malik al mout hem de hele tijd aankeek. Hij vroeg toen aan de profeet Suleiman of hij hem naar bilad al hind wilde brengen. Eenmaal daar aangekomen is hij overleden. Dus het stond vast dat hij die dag zou overlijden, maar waar of hoe dat heeft hij zelf gedaan.
Ik was je voor..dat noemen wij sebba :ego::hihi:
Mama van Damin?
waar komt die naam vandaan?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.