Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



09-03-2007, 19:45
En voor meer info zoals jij ga naar Imamaat uit shia kijkpunt topic! Leer je nog eens wat!!

09-03-2007, 19:47


ahle bayt=Sunnah...

Er zijn weinig soennieten die de Ahle Bayt haten,o.a de Wahabiyah.

wat een trots voor mij dat ik van de ahle bayt afstam

09-03-2007, 22:04

Rouwen om Imam hoesain ( Ahl al sunnah)[/SIZE]


[SIZE=2](Eerste deel)[/SIZE]

[SIZE=3]Eerst een Aantal a7adith[/SIZE]




[SIZE=2]Tafseer Ibn Katheer:[/SIZE]
[SIZE=2]Toen Hadhrath Yahya bin Zakariya (a.s) werd vermoord de hemel veranderde in rood , en veranderde ook rood toen Imam Husayn (r) werd vermoord. .:Na het martelaarschap van Husayn (r)[/SIZE][SIZE=2] vers bloed begon te stromen van waar ook stenen werden opgenomen[/SIZE][SIZE=2].[/SIZE][SIZE=2] Er was een zonsverduistering, en de hoeken van de hemel werden rood". [/SIZE]

[SIZE=1]When Hadhrath Yahya bin Zakariya (a.s) was assassinated the sky turned red, it also turned red when Imam Husayn (r) was martyred..:After the martyrdom of Husayn (r) fresh blood started to gush from wherever stones were picked up. There was a solar eclipse, the corners of the sky had turned red."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Ibn Katheer, volume 9, page 163, published in Egypt[/SIZE]



[SIZE=2]Um Salma Zei "Ik hoorde de Djinns rouwen om Al-Husayn. [/SIZE]

[SIZE=1]Um Salma has also narrated: "I heard the Djinns mourning for al-Husayn."[/SIZE]
[SIZE=2](al-Buckarie)[/SIZE]
[SIZE=2]Tareekh al-Kabir, by al-Buckarie (the author of Saheeh), v4, part 1, p26Fada'il al-Tabarani, v3, pp 130-131 [/SIZE]
[SIZE=2]Sahaba, by Ahmad Ibn Hanbal, v2, p776, Tradition #1373 [/SIZE]
[SIZE=2]Tahdhib, v7[/SIZE]



[SIZE=2]Hazrat Abdullah Najji heeft van zijn vader bericht dat hij Hadhrath 'Ali naar Sifeen begeleidde en droeg de uitrusting van Maula Ali die noodzakelijk zijn voor het wassen en zuivering. Toen zij de plaats van Naynawa bereikten, Imam zei Ali (a.'s) in een luide stem: [/SIZE]

[SIZE=2]"O! Abu Abdullah (Husayn), blik, wees geduldig wanneer u aan de Eufraat zal aankomen". Najji zegt dat na het horen van deze vreemde verklaring door Ali vroeg ik :[/SIZE]

[SIZE=2]"O de Meester! wat bedoeld u "? [/SIZE]

[SIZE=2]Hadhrath Ali antwoordde: [/SIZE][SIZE=2]"Eens ging ik naar de Heilige Profeet en zag tranen uit zijn ogen vloeien[/SIZE][SIZE=2], ik vroeg hem wat stoorde u die zulke tranen veroorzaakte. Zijn Excellentie antwoordde dat niemand hem had geërgerd, maar Gabriel had slechts hem verlaten al zeggende dat Husayn aan de Eufraat zou gemarteld worden. Ik vroeg dan hem indien hij het zand van die plaats voor hem zou moeten brengen te ruiken, op dat [/SIZE][SIZE=2][COLOR=#0000ff]Gabriel een handvol van zand voorstelde toen dit gebeurde hij ( saws) kon zichzelf niet controleren en barste in tranen" [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=1]Hazrat Abdullah Najji has reported from his father that he accompanied Hadhrath 'Ali to Sifeen, and was carrying Maula Ali's equipment required for washing and purification. When they reached the place of Naynawa, Imam Ali (a.s) said in a loud voice:[/SIZE]
[SIZE=1]"O! Abu Abdullah (Husayn), look, be patient when you arrive at the Euphrates." Najji says that after hearing this strange statement by Ali I asked:[/SIZE]
[SIZE=1]"O Master! What did you mean?" [/SIZE]
[SIZE=1]Hadhrath Ali replied:[/SIZE]
[SIZE=1]"Once I went to see the Holy Prophet (s) and saw tears flowing from his eyes, I asked him what upset him that caused such tears. His Excellency replied that no one had displeased him but Gabriel had just left him saying that Husayn would be martyred at the Euphrates. I then asked him if he should bring the sand of that place for him to smell, on that Gabriel presented a handful of sand when this happened he (s) couldn't control himself and burst into tears."[/SIZE]
[SIZE=2]Musnad Ahmad Ibn Hanbal volume 1, page 85[/SIZE]



[SIZE=2]"Hadhrath 'Ali maakte zijn weg naar Sifeen en stopte aan Kerbala en vroeg Wat is de naam van dit land? '? De mensen zeiden dat 'dit land Kerbala is genoemd, bij het horen van dit begon hij zo overvloedig te huilen dat het aarde nat werd met water "[/SIZE]

[SIZE=1]"Hadhrath 'Ali was making his way to Sifeen and stopped at Kerbala and asked 'What is the name of this land?' The people said 'this land is called Kerbala, upon hearing this he began to cry so profusely that the ground became wet with water".[/SIZE]
[SIZE=2]Sawaiqh al Muhriqa' page 115:[/SIZE]




[SIZE=4][SIZE=5]Muharam in de koran[/SIZE] [/SIZE]




[SIZE=2]89.1. Bij de dageraad[/SIZE]
[SIZE=2]89.2. En de tien nachten, [/SIZE]
[SIZE=2]89.3. En het even en het oneven [/SIZE]
[SIZE=2]89.4. En de nacht als deze vervaagt; [/SIZE]



De tafseer:

[SIZE=2]Abi Usman zegt dat drie perioden van Tien dagen eerbiedwaardig zijn die in dit vers verwezen. eerste tien dagen van de [/SIZE][SIZE=2]maand van Muharam[/SIZE][SIZE=2], eerste tien dagen van de maand van Zilhaj en laatste tien dagen van de maand van Ramadan[/SIZE]

[SIZE=1]Abi Usman says that three periods of Ten days are venerable which are refered to in this verse. They are, first ten days of the month of Muharam, first ten days of the month of Zilhaj and last ten days of the month of Ramadan[/SIZE]
[SIZE=2]Durre Manthur Volume 6 Page 346 [/SIZE]


[SIZE=2]"De dag van Ashura is Allah 's dag "[/SIZE]

[SIZE=1]"The day of Ashura is Allah 's day"[/SIZE]
[SIZE=2]Kanz al Ummal Volume 4 page 320: [/SIZE]



[SIZE=4]Mogen we rouwen ( over dagen in het verleden ) ?[/SIZE]





in de Koran:


[SIZE=2]14.5. En Wij zonden Mozes met Onze tekenen, zeggende: "Breng uw volk uit de duisternis tot het licht en herinner hen aan de dagen van Allah." Daarin zijn voorzeker tekenen voor ieder die geduldig en dankbaar is. [/SIZE]


Welke dagen ?

[SIZE=2]Herinner hen (O Musa) van de dagen van Allah, betekenis, gunst en premies die Hij verleende op hen toen Hij hen van de greep van Fir`awn en zijn onrecht, tirannie en bruutheid bezorgde [/SIZE]

[SIZE=1]Remind them (O Musa) of Allah's days, meaning, favors and bounties which He bestowed on them when He delivered them from the grip of Fir`awn and his injustice, tyranny and brutality[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Al Kabeer Volume 5 page 219 op[/SIZE]


Rouwen om yaqoob:

[SIZE=2]"Yusuf zei naar Gibrael" Is mijn vader akkoord om te rouwen ? Gibrael zei dat 'De rouw van Yaqoob op gelijkheid met rouw 70 mannen en vrouwen "Hij dan, vroeg 'Wat is de beloning voor dit' rowen? Hij zei 'De beloning voor deze rouw is op gelijkheid met de rouw van 100 martelaren ". [/SIZE]

[SIZE=1]"Yusuf said to Gibrael "Is my father adhering to mourning? Gibrael said 'The mourning of Yaqoob is on par with mourning 70 men and women" He then asked 'What is the reward for this mourning?' He said 'The reward for this mourning is on par with mourning 100 martyrs".[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Khazaan Volume 3 page 25[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Khazaan Volume 3 page 253[/SIZE]


[SIZE=2]"De Profeet werd gevraagd 'Wat de de omvang van Wanneer Yaqoob voor zijn zoon rouwde? Hij zei dat het op gelijkheid was met de rouw voor 70 mannen en van vrouwen . 'En wat was de beloning voor dit'? Hij zei dat 'Het op gelijkheid met een honderd martelaren is'. [/SIZE]

[SIZE=1]"The Prophet was asked 'What was the extent of Yaqoob's mourning for his son? He said it was on par with mourning for 70 men and women'. 'And what was the reward for this?' He said 'It is on par with one hundred martyrs'.[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Durre Manthur Volume 4 page 31

09-03-2007, 22:05

[SIZE=4]Mogen we huilen, treuren om iemand ?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]



[SIZE=2]"Alle Profeten, Adam (als), Nuh (als) en Daud (als) rouwde en huilden over hun ontberingen en hun daad was niet verkeerd"[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]"All the Prophets, Adam , Nuh and Daud mourned and cried over their hardships, and their acts weren't invalid"[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer e Kabeer, volume 1, Page 285[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]"Toen Imam Husayn gemarteld werd, Ibn Abbas huilde in zo'n een manier dat hij blind werd"[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

"When Imam Husayn was martyred, Ibn Abbas cried in such a manner that he became blind"[/SIZE]
[SIZE=2]Tadhkirathul Khawwas page 90[/SIZE]




[SIZE=3]Rasoul Allah saws huilde om Ali as ( betreft de sahaba die tegen hem zullen keren )[/SIZE]





[SIZE=2]"Hadhrath Ali vertelt, 'ik ging uit met Rasulullah en zag een mooie tuin en ik loofde het. Rasulullah zei 'Een betere tuin wacht op u in het Paradijs'. Dan zei Hadhrath Ali, 'Toen de route helder werd Rasulullah omhelsde mij en begon overvloedig' te huilen, ik vroeg 'O Profeet van Allah, wat maakt u huilen ?' Hij zei 'de harten van de Sahaba beschikken haat over u die na mijn dood zal openen ". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]"Hadhrath Ali narrates, 'I went out with Rasulullah (s) and saw a beautiful garden and I praised it. Rasulullah (s) said 'A better garden is waiting for you in Paradise'. Then Hadhrath Ali said, 'When the route became clear Rasulullah (s) embraced me and began to cry profusely', I asked 'O Prophet of Allah, what makes you cry?' He said 'the hearts of the Sahaba bear hatred towards you which shall open up after my death".[/SIZE]
[SIZE=2]Izalat Khifa Volume 1 page 487[/SIZE]
[SIZE=2]Kanz al Ummal Volume 6 page 408 min Qism al Fayl[/SIZE]
[SIZE=2]Riyadh al Nadira Volume 3 page 234 Chapter al Salabeh[/SIZE]
[SIZE=2]Nur al Absar page 79, Bab Manaqib 'Ali[/SIZE]
[SIZE=2]Tareekh Baghdad, Volume 12 page 398, Dhikr Fayz ibn Wasiq[/SIZE]
[SIZE=2]Tadhkirath Khawwas al Ummah page 27 Bab Saneeh[/SIZE]




[SIZE=3]Rasoul Allah saws huilde om de dood van Ibrahim[/SIZE]





[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]overgeleverd door Anas bin Malik: [/SIZE]
[SIZE=2]Wij gingen met de Boodschapper van Allah saws naar de smid Abu Saif en hij was de echtgenoot van de nat-verpleegster van Ibrahim (de zoon van de Profeet). De boodschapper van Allah saws nam Ibrahim en kuste hem en rook aan hem en later wij gingen het huis van Abu Saif binnen en aan die tijd Ibrahim was in zijn laatste adem en de ogen van de Boodschapper van Allah saws begonnen afschuddende te tranen. 'Abdur de Rahman bak' zei Auf, "O Boodschapper van van Allah saws, zelfs u weent"! Hij zei, "O Ibn 'Auf, dit is genade. ". Dan weende hij meer en zei, "De ogen schudden tranen af en het hart is getreurd en wij zullen niet zeggen waarbehalve wat onze Heer behaagt, O Ibrahim! Inderdaad zijn wij getreurd door uw scheiding [/SIZE]

[SIZE=1]Narrated Anas bin Malik: [/SIZE]
[SIZE=1]We went with Allah's Apostle (pbuh) to the blacksmith Abu Saif, and he was the husband of the wet-nurse of Ibrahim (the son of the Prophet). Allah's Apostle took Ibrahim and kissed him and smelled him and later we entered Abu Saif's house and at that time Ibrahim was in his last breaths and the eyes of Allah's Apostle (pbuh) started shedding tears. 'Abdur Rahman bin 'Auf said, "O Allah's Apostle, even you are weeping!" He said, "O Ibn 'Auf, this is mercy." Then he wept more and said, "The eyes are shedding tears and the heart is grieved, and we will not say except what pleases our Lord, O Ibrahim! Indeed we are grieved by your separation[/SIZE]
[SIZE=2]Saheeh al Bukharee Volume 2, Book 23, Number 390[/SIZE]





[SIZE=3]Rasoul Allah saws huilde om de dood Abi Talib[/SIZE]





[SIZE=2]'Ali vertelt wanneer nieuws van de dood van mijn vader de Profeet (s) bereikte, hij begon overvloedig te huilen en hij vroeg dat hij zijn Ghusl, begrafenis rituelen en begrafenis zou verrichten, moge Allah hem zegeningen sturen en genade op hem ". [/SIZE]

[SIZE=1]'Ali narrates when news of the death of my father reached the Prophet (s), he began to cry profusely and he ordered that he would perform his Ghusl, burial rites and burial, may Allah send his blessings and mercy on him".[/SIZE]
[SIZE=2]Tareekh Khamees Volume 1 page 235 [/SIZE]
[SIZE=2]Tadhkirathul Khawwas al Ummah page 4[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]en nog vele anderen ( Hamza, Abdul motalib etc..)[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=5]Huilde de hemel echt om al Husayn as ?[/SIZE]





[SIZE=3]hoe weet men eerst dat de hemel aan het huilen is ?[/SIZE]



[SIZE=2]"De huilen van de hemel is zo'n iets dat al zijn hoeken rood worden". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]"The crying of the heaven is such that all of its corners get red."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer e Jame'a al-Bayan, Allama Tabari, volume 25, page 68, published in Egypt[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]"Wanneer de hemel rood wordt, weent het". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]"When the sky gets red it weeps."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Durre Manthur Volume 6, page 30[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]De hemel huilt in een manier dat al zijn hoeken rood worden". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]The sky cries in a manner that all of its corners get red."[/SIZE]
[SIZE=2]Jalaludin Syuti writes that Hadhrath Atta [/SIZE]






[SIZE=4]Ook om Imam Husyan ?[/SIZE]






[SIZE=2]Wat zegt de tafseer van Ibn Katheer :[/SIZE]

[SIZE=2]Toen Hadhrath Yahya bin Zakariya (a.s) werd vermoord de hemel veranderde in rood , en veranderde ook rood toen Imam Husayn (r) werd vermoord. .:Na het martelaarschap van Husayn (r) vers bloed begon te stromen van waar ook stenen werden opgenomen. Er was een zonsverduistering, en de hoeken van de hemel werden rood". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=1]When Hadhrath Yahya bin Zakariya (a.s) was assassinated the sky turned red, it also turned red when Imam Husayn (r) was martyred..:After the martyrdom of Husayn (r) fresh blood started to gush from wherever stones were picked up. There was a solar eclipse, the corners of the sky had turned red."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Ibn Katheer, volume 9, page 163, published in Egypt[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]Allamah Ibn Jareer Tabari schrijft dat Saddi zei: "Toen Imam Husayn (r) gemarteld werd, de hemel begon te wenen voor hem, het wenen van de hemel was bewezen door in het rood te veranderen ". [/SIZE]
[SIZE=2]

09-03-2007, 22:07


Allamah Ibn Jareer Tabari writes that Saddi said: "When Imam Husayn (r) was martyred, the sky started weeping for him, the weeping of the sky was proven by its turning red."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Jame'a al-Bayan, volume 25, page 68[/SIZE]




[SIZE=2]"Na het martelaarschap van Imam Husayn , de zijden van de hemel bleven rood voor zes maanden en dan bleef de roodheid permanent zichtbaar iedere avond ". [/SIZE]


[SIZE=1]"After the martyrdom of Imam Husayn , the sides of the sky remained red for six months, and then its redness became permanent which is visible every evening."[/SIZE]
[SIZE=2]Sawaiq Muhriqa, Pp.114[/SIZE]


[SIZE=2]"Toen Imam Husayn gemarteld werd, bleven de hoeken van de hemel rood voor een periode van vier maanden ". [/SIZE]


[SIZE=1]"When Imam Husayn was martyred, the corners of the sky remained red for a four month period."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Durre Manthur Volume 6, page 31[/SIZE]




[SIZE=2]"Toen Husayn gemarteld werd de hemel bleef huilen getuigde door het feit dat het rood draaide". [/SIZE]


[SIZE=1]"When Husayn was martyred the heaven kept crying evidenced by the fact it turned red."[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Fatah ul-Bayan, volume 8, page 326[/SIZE]




[SIZE=2]en nog velen anderen ...[/SIZE]




[SIZE=4]Imam Al housain as[/SIZE]






[SIZE=2]Rasoul Allah saws; zijn Preek stoppen:[/SIZE]


[SIZE=2]"De Profeet gaf een Preek, op dat punt Hassan en Husayn kwamen binnen. Zij kropen en wegens hun beginstadium zij strompelden. Rasulullah zag dit en stopte zijn Preek, stapte de preekstoel uit en hief zijn kleinzonen op. Hij zei dat ik deze kinderen zag die lopen en vallend en ik verloor mijn geduld". [/SIZE]


[SIZE=1]"The Prophet was giving a Sermon, at that point Hassan and Husayn came in. They were crawling and on account of their infancy they stumbled. Rasulullah (s) saw this and stopped his Sermon, got off the pulpit and lifted his grandsons. He said I saw these children walking and falling and I lost my patience".[/SIZE]

[SIZE=2]Jami al Tirmidhi Volume 2 page 587[/SIZE]
[SIZE=2]Sunan al Nasai Volume 3 Chapter 107 page 192[/SIZE]
[SIZE=2]Sunan Abu Daud Volume 1 page 290[/SIZE]




[SIZE=2]Imam Sajjad (as ) en Baqir zeiden, "degenen die Husayn rouwen, zullen van de Hellevuur beschermd worden"[/SIZE]


[SIZE=1]Imam Sajjad and Baqir said, "Those that mourn Husayn will be protected from Hellfire"[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Khazaan Volume 3 page 253:[/SIZE]



[SIZE=2]Sufi Heilige Sjah Hassan Miyan Phulwari Hanafi becommentarieert rouw voor Imam Husayn (als) in Muharam[/SIZE]

[SIZE=2]Sjeik Al Islam Maqdoom de Al Haq Pindavi heeft voor alle tien dagen van Muharam gerouwd en zei[/SIZE]
[SIZE=2][COLOR=black]De tien dagen van Muharam zijn voor wij moslims, dagen van rouw en verdriet. Om op de geslachte Imam te betreuren is zeker het volgen in de Heilige de Profeet saws zijn voetstappen. ....[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=2][COLOR=black]. [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1]The ten days of Muharam are for we Muslims, days of mourning and grief. To lament on the slaughtered Imam is certainly following in the Holy Prophet's (a) footsteps. I consider weeping and lamenting on Imam Husayn and making others too cry & weep an act of great reward. I do not wish to talk or remember anything other than the Tragedy of Imam Husayn during these ten days of Muharam. All the Saints and holy men and Sufi personalities in Hindustan have always openly expressed grief and sorrow and cried and wept profusely on the Day of Ashura. Hadhrath Maulana Shah Muhammad Suleiman Hanafi Qadri Chishti, the residing Saint of Phulwari Shareef ever celebrated this grief & sorrow.[/SIZE]
[SIZE=2]Gham - e - Husayn, Page 7[/SIZE]



[SIZE=2]Shaykh al Islam Maqdoom Ala' al Haq Pindavi (R) [/SIZE]

[SIZE=2]"Hoe kan iemand heiligheid bereiken wanneer hij niet rouwt en weent op de familie van de Heilige Profeet en verricht Azadari voor deze pure persoonlijkheden? Een die geen hart van steen heeft". [/SIZE]


[SIZE=1]"How could one achieve sainthood when he does not mourn and weep on the family [/SIZE]
[SIZE=1]of the Holy Prophet (s) and perform Azadari for these pure personalities? One who doesn't have a heart of stone."[/SIZE]
[SIZE=2]Uswa - e - Sufia Uzzaam, Page 9[/SIZE]





[SIZE=2]overlevering van Ali ibn Ibrahim van Imam Mohamed zegt Baqir dat hij zei, "Mijn vader Ali s/o Husayn zei," De persoon die op mijn vader en zijn metgezellen weent en zijn tranen beneden vloeien in zijn wangen, zal een kamer in paradijs van Allah ontvangen.... [/SIZE]

[SIZE=1]"A narration in the Exegesis of Ali ibn Ibrahim from Imam Mohamed Baqir says that he said, "My father Ali s/o Husayn said, "The person who weeps upon my father and his companions and his tears flow down his cheeks, shall receive from Allah a chamber in Paradise. Whosoever remembers the calamities and heartbreaking incidents which my father and his companions faced in Karbala and weeps for them, for him shall Allah remove the intense pressure and excruciating pain of the Day of Judgment and shall keep him under his care and protection".[/SIZE]
[SIZE=2]Yanabi al Mawaddah fil Qurba by Sheikh Suleiman Qandozi Balkhi, Page 398[/SIZE]




[SIZE=2]Um Salma Zei "Ik hoorde de Djinns rouwen om Al-Husayn. [/SIZE]


[SIZE=1]Um Salma has also narrated: "I heard the Djinns mourning for al-Husayn."[/SIZE]
[SIZE=2](al-Buckarie)[/SIZE]
[SIZE=2]Tareekh al-Kabir, by al-Buckarie (the author of Saheeh), v4, part 1, p26Fada'il al-Tabarani, v3, pp 130-131 [/SIZE]
[SIZE=2]Sahaba, by Ahmad Ibn Hanbal, v2, p776, Tradition #1373 [/SIZE]
[SIZE=2]Tahdhib, v7[/SIZE]

09-03-2007, 22:13

Citaat:
Zwakke reactie

want JIJ en Jou broeders gebruiken om het even welke 7adith zelfs van andere sektes om shieeten zwart te maken !

en wanneer ik een sunie 7adieth plaats is het eens onzin
Aub ga speelplaats is ergens anders
Dat was geen hadith die je geplaatst had, maar een boek geschreven door een dajjal, de 4 imams hebben nooit takfir op elkaar gedaan of iets in die richting, ga niet als een ezel boeken dragen, maar pluk de fruiten van de kennis. De 4 wetscholen verschillen alleen in fiqh niet in aqeeda.

09-03-2007, 22:19

Citaat door Yunus:
Dat was geen hadith die je geplaatst had, maar een boek geschreven door een dajjal, de 4 imams hebben nooit takfir op elkaar gedaan of iets in die richting, ga niet als een ezel boeken dragen, maar pluk de fruiten van de kennis. De 4 wetscholen verschillen alleen in fiqh niet in aqeeda.


dat is vreemd

Welke boeken zijn dan door de dadjaal geschreven ? allemaal ?
ik heb trouwens nog vele fatwa's liggen ..

dacht dat jij je enkel op bronnen baseert en niet op eigen mening

09-03-2007, 22:25

Citaat door ElOmr:
dat is vreemd

Welke boeken zijn dan door de dadjaal geschreven ? allemaal ?
ik heb trouwens nog vele fatwa's liggen ..

dacht dat jij je enkel op bronnen baseert en niet op eigen mening


Ik denk na voor ik iets geloof en onderzoek het, zo heb ik ook de shia boeken gelezen, vastgehouden en met een shia die er kennis van had erover gepraat. De "fatwas" die jij plaatst zijn geen hadith zoals je meent dat het zijn, deze boeken of wat het ook zijn hebben geen assosiatie met de 4 wetscholen, nada,.

Wat betreft mijn mening, jouw broeder jafari beheerst het nederlands niet zo goed. Ik heb gezegd dat als de quran 1 zegt, hadith 1 zegt, ik geen 2 kan zeggen, dan heb ik dus geen mening, want als Allah en de profeet over een zaak hebben beslist dan mogen wij niet redetwisten toch, staat zo in de Koran. Maar waar deze gast en jij het over hebben met mijn mening, is triest.

09-03-2007, 22:32

Citaat door Yunus:
Ik denk na voor ik iets geloof en onderzoek het, zo heb ik ook de shia boeken gelezen, vastgehouden en met een shia die er kennis van had erover gepraat. De "fatwas" die jij plaatst zijn geen hadith zoals je meent dat het zijn, deze boeken of wat het ook zijn hebben geen assosiatie met de 4 wetscholen, nada,.

Wat betreft mijn mening, jouw broeder jafari beheerst het nederlands niet zo goed. Ik heb gezegd dat als de quran 1 zegt, hadith 1 zegt, ik geen 2 kan zeggen, dan heb ik dus geen mening, want als Allah en de profeet over een zaak hebben beslist dan mogen wij niet redetwisten toch, staat zo in de Koran. Maar waar deze gast en jij het over hebben met mijn mening, is triest.




Citaat:

De "fatwas" die jij plaatst zijn geen hadith zoals je meent dat het zijn, deze boeken of wat het ook zijn hebben geen assosiatie met de 4 wetscholen, nada,.
was jij niet en je broeders die fatwas gebruikten om takfier te doen op shieeten ?
en nu zijn het ineens niet goed, omdat het in je benadeeld


Citaat:

Maar waar deze gast en jij het over hebben met mijn mening, is triest.:
Verschl tussen mij ( of jafarie) en jou !

is dat jij alle shieeten tot kofar verklaard, alsof je in elke hart hebt gekeken
dat is triestig jongen !

09-03-2007, 23:02

Citaat:
was jij niet en je broeders die fatwas gebruikten om takfier te doen op shieeten ?
en nu zijn het niet goed, omdat het in jou nadeel komt
Je moet begrijpen , ik ben niet iemand die met fatwas strooit, en bewijs dat ik jullie kuffar heb genoemd.

09-03-2007, 23:08

Citaat door Yunus:
Je moet begrijpen , ik ben niet iemand die met fatwas strooit, en bewijs dat ik jullie kuffar heb genoemd.
ik had al eerder met jou gesproken mijn vorige nick was abu turaab

hoeveel keer heb jij de shieeten niet dwalenden genoemd ?
of rifada ?

en nog andere zaken (takfier).. maar al die topics zijn al verwijderd

Rafida (رافضة, pl. Rawafid) is an Arabic collective noun which means "turncoats, dissenters, deserters

currently used as a derogatory term for Shi'a Muslims by Salafi Muslims who refuse to accept Shi`a Islam as being a valid form of Islam.


Gair insha allah

09-03-2007, 23:34
Onzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn met jullie 3ali walieooee allah onzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn zorg eerst dat jullie een normale sjahada hebben voordat jullie komen praten

moge allah jullie leiden

09-03-2007, 23:35



Citaat door noeha_19:
Onzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn met jullie 3ali walieooee allah onzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn zorg eerst dat jullie een normale sjahada hebben voordat jullie komen praten

moge allah jullie leiden

amin

10-03-2007, 00:52

Een Fatwa tussen Sunnie & shi3a geleerden [/SIZE]





[SIZE=2]4.1. O, gij mensen, vreest uw Heer, Die u van één enkele ziel schiep en daaruit haar gezellin schiep en uit hen beiden mannen en vrouwen verspreidde en vreest Allah in Wiens naam gij een beroep op elkander doet en (weest plichtsgetrouw) betreffende de familiebanden. Voorwaar, Allah is Bewaker over u. [/SIZE]


[SIZE=2]de leden van de Nationale Fatwa Commissie Samen met[/SIZE]


[SIZE=2]Geleerden van Ahl al sunnah :[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Grand Imam Shaykh Al-Azhar[/SIZE]
[SIZE=2]Sheikh Mohammed Sayyed Tantawi; [/SIZE]
[SIZE=2]Grand Mufti of Egypt Ali Jumaa; [/SIZE]
[SIZE=2]Grand Mufti of the Sultanate of Oman Ahmad Bin Hamad Al Khalili; [/SIZE]
[SIZE=2]the Grand Council for Religious Affairs, Turkey;[/SIZE]
[SIZE=2]Grand Mufti of the Hashemite Kingdom Jordan Sheikh Izzeddine Al Khateeb Al Tamimi[/SIZE]
[SIZE=2]and the members of its National Fatwa Committee; [/SIZE]
[SIZE=2]Sheikh Dr. Yusuf Al Qaradawi.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

[SIZE=2]Geleerden van Ahl al Shia:[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Grand ayatollah Al-Sayyid Ali Al-Sistani[/SIZE]
[SIZE=2]a compendium of Shi'i clerics (both Ja'fari and Zeidi); [/SIZE]



[SIZE=2]Hebben de volgende Fatwa ondertekend :[/SIZE]
[SIZE=2]( originele versie : helemaal beneden )[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]1) wie ook is een aanhanger van een van de vier Soennitische Scholen van Jurisprudentie (Hanafi, Maliki en Hanbali), de Ja'fari (shi3i) de School van Jurisprudentie, de Zaydi School van Jurisprudentie, de Ibadi School van Jurisprudentie of de Thahiri School van Jurisprudentie is een moslim. Het aankondigen van die persoon die een afvallige onmogelijk is. ..... Evenzeer is het niet mogelijk om als afvalligen enig groep van moslims aan te kondigen die in Allah gelooft het Machtige en Sublieme en Zijn profeet saws ....[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]2) Daar bestaat meer gemeenschappelijk tussen de verschillende Scholen van Jurisprudentie dan daar verschil is. De aanhangers naar de acht Scholen van Jurisprudentie zijn in overeenkomst als de basis Islamitische principes beschouwt. Iedereen gelooft in Allah het Machtige en Sublieme, het Een en het Unieke; dat het Edelle koran het Geopenbaarde Woord van Allah is; en dat onze Profeet Mohammed , saws, is een Profeet en de Boodschapper voor alle mensheid. Iedereen is in overeenkomst over de vijf zuilen van Islam: de twee testamenten van geloof (shahadatayn), het rituele gebed (salat), almsgiving (zakat), vastend de maand van Ramadan (sawm) en de Hajj naar het Heilige Huis van Allah. Iedereen is ook in overeenkomst over de funderingen van geloof: geloof in Allah, Zijn Engelen, Zijn Bijbels, Zijn Boodschappers en in de Dag des Oordeels, in Goddelijke voorzienigheid - goede en kwade. De onenigheid tussen de van `ulama de enkel met betrekking tot de ondergeschikte takken van godsdienst (furu3) en niet de principes en grondslagen (usul) is. De onenigheid met betrekking tot de ondergeschikte takken van godsdienst (furu3) is een genade. Snak geleden het werd gezegd dat verschil in mening onder 'ulama' "een goede zaak is". [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]



[SIZE=2]3) Erkenning van de Scholen van Jurisprudentie binnen Islam middelen gaand akkoord met een fundamentele methodologie in de uitgifte van fatwas. Niemand zou een fatwa zonder de vereisten persoonlijke geschiktheden kunnen uitbrengen die elk School van Jurisprudentie definieert. Niemand zou een fatwa zonder het akkoord gaan met de methodologie van de Scholen van Jurisprudentie kunnen uitbrengen. Niemand zou kunnen beweren absoluut Ijtihad te doen en een nieuwe School van Jurisprudentie te creëren of onaanvaardbare fatwas uit te brengen die moslims uit de principes en zekerheden van de Shari`ah en wat in respect bevesitgd van zijn Scholen van Jurisprudentie.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]4) De essentie van het Amman Bericht, dat op de Gezegende Nacht van Macht uitgebracht werd in de jaren 1425 H. en die hardop in Masjid Al-Hashimiyyin gelezen werd, is aankleving naar de Scholen van Jurisprudentie en hun fundamentele methodologie. Het erkennen van de Scholen van Jurisprudentie en bevestigen van bespreking en overeenkomst tussen hen verzekert eerlijkheid, gematigdheid, wederzijdse vergevingsgezindheid, medelijden en zijnd bezig met dialoog met anderen. [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]



[SIZE=2]5) Wij roepen voor het verwerpen terzijde onenigheid tussen moslims en verenigen van hun woorden en houdingen; herbevestigend hun wederzijds respect voor elkaar; versterkende wederzijdse verwantschap onder hun mensen en staten; versterkend de banden van broederschap die hen in de wederzijdse liefde van Allah verenigt. En wij roepen op moslims om onenigheid en buitenste belemmering tussen hen toe te staan niet. Allah het Sublieme zegt: [/SIZE]
[SIZE=2]49.10. De gelovigen zijn voorzeker broeders. Bewaart daarom vrede onder uw broeders en weest godvruchtig opdat u barmhartigheid moge worden betoond.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]


[SIZE=2]Bron[/SIZE]



[SIZE=1]1) Whosoever is an adherent of one of the four Sunni Schools of Jurisprudence (Hanafi, Maliki, Shafi'i and Hanbali), the Ja'fari (Shi'i) School of Jurisprudence, the Zaydi School of Jurisprudence, the Ibadi School of Jurisprudence, or the Thahiri School of Jurisprudence is a Muslim. Declaring that person an apostate is impossible. Verily his (or her) blood, honour, and property are sacrosanct. Moreover, in accordance with what appeared in the fatwa of the Honourable and Respectable Shaykh al-Azhar, it is not possible to declare whosoever subscribes to the Ash'ari creed or whoever practices true Sufism an apostate. Likewise, it is not possible to declare whosoever subscribes to true Salafi thought an apostate. Equally, it is not possible to declare as apostates any group of Muslims who believes in Allah the Mighty and Sublime and His Messenger (may Peace and Blessings be upon him) and the pillars of faith, and respects the pillars of Islam and does not deny any necessary article of religion[/SIZE]

[SIZE=1]2) There exists more in common between the various Schools of Jurisprudence than there is difference. The adherents to the eight Schools of Jurisprudence are in agreement as regards the basic Islamic principles. All believe in Allah the Mighty and Sublime, the One and the Unique; that the Noble Qur'an is the Revealed Word of Allah; and that our master Muhammad, may Blessings and Peace be upon him, is a Prophet and Messenger unto all mankind. All are in agreement about the five pillars of Islam: the two testaments of faith (shahadatayn), the ritual prayer (salat), almsgiving (zakat), fasting the month of Ramadan (sawm), and the Hajj to the Sacred House of Allah. All are also in agreement about the foundations of belief: belief in Allah, His Angels, His Scriptures, His Messengers, and in the Day of Judgement, in Divine providence - good and evil. Disagreement between the `ulama' is only with respect to the ancillary branches of religion (furu') and not the principles and fundamentals (usul). Disagreement with respect to the ancillary branches of religion (furu') is a mercy. Long ago it was said that variance in opinion among 'ulama' "is a good affair".[/SIZE]

[SIZE=1]3) Acknowledgement of the Schools of Jurisprudence within Islam means adhering to a fundamental methodology in the issuance of fatwas. No one may issue a fatwa without the requisite personal qualifications which each School of Jurisprudence defines. No one may issue a fatwa without adhering to the methodology of the Schools of Jurisprudence. No one may claim to do absolute Ijtihad and create a new School of Jurisprudence or to issue unacceptable fatwas that take Muslims out of the principles and certainties of the Shari`ah and what has been established in respect of its Schools of Jurisprudence.[/SIZE]

[SIZE=1]4) The essence of the Amman Message, which was issued on the Blessed Night of Power in the year 1425 H. and which was read aloud in Masjid al-Hashimiyyin, is adherence to the Schools of Jurisprudence and their fundamental methodology. Acknowledging the Schools of Jurisprudence and affirming discussion and engagement between them ensures fairness, moderation, mutual forgiveness, compassion, and engaging in dialogue with [/SIZE]
[SIZE=1]others.[/SIZE]
[SIZE=1]5) We call for casting aside disagreement between Muslims and unifying their words and stances; reaffirming their mutual respect for each other; fortifying mutual affinity among their peoples and states; strengthening the ties of brotherhood which unite them in the mutual love of Allah. And we call upon Muslims to not permit discord and outside interference between them. Allah the Sublime says:[/SIZE]
[SIZE=1]{ } (Al-Hujurat, 49:10)

10-03-2007, 00:54
get lost get some sleep or something..pffiueww

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272