Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



13-03-2007, 13:49

Citaat door AhleBayt:
je zegt dat ik zelf ook wil zeggen!!!
Een zonde is menselijk!!
maar er is verschil tussen de hoogte van zondes!!!

en ik ben geen malaika!! jij ook niet!! dit zegt helemaal nix!!
ik vroeg jou om de verhaal te vertellen!! en zeggen waarom het niet door god gekeurd was om aisja de vrouw van muhammad wordt????
en waarom in boek albukhari staat dat de problemen komen van het huis waar aisha in woont???????
en of je na doden van moslemin in jamal oorlog zomaar vergeven wordt, alleen omdat je vrouw van profeet bent??????????
ik had nix over mezelf of over dat ik zondeloos bent gezegd!!!!!


In andere woorden, je vraagt mij, een slaaf van Allah SWT of Aishah ra vergeven wordt op yawmul Qiyama?

Omdat zij de vrouw van de profeet SAW is, en tevens jou Moeder, dien je haar te repsecteren en niet of haar te roddelen of haar te lasteren

13-03-2007, 13:51



Citaat door Yunus:
Hij had een onschuldige vermoord

Lees het hele verhaal in de tafsir


dat weet ik al!!!
maar hij bedoelde hem niet te doden!!
en dat zogenaamde ontschuldige wilde een jood doden!! en hij wilde alleen die jood verdedigen en gaf die gast een slag waardoor hij perongeluk dood ging!!!

mussa was zondeloos, maar niet foutloos!!!hij behoorde tot ulol3azm profeten!!!!
en wat aisja deed was terwijl zij gewaarschuwd was en zelfs vele anderen had gewaarschud om niet tegen de khalifatol moslimen te vechten, ging zelf de oorlog in!!!!
je niveau van vergelijking is ook net als je antwoorden op de vragen!!!
stelt nix voor!!

13-03-2007, 13:54

Citaat door Yunus:
In andere woorden, je vraagt mij, een slaaf van Allah SWT of Aishah ra vergeven wordt op yawmul Qiyama?

Omdat zij de vrouw van de profeet SAW is, en tevens jou Moeder, dien je haar te repsecteren en niet of haar te roddelen of haar te lasteren


dat heb ik weer niet gezegd!!!
dat weet allah zelf!!!
ik vroeg over de trouw van aisja met muhammad en de redenen en waarom keurt allah het niet goed? en waarom zij de oorlog tegen ali a.s voerde!!!en over die droom!!!
niet over hoe ze veroordeelt zal worden!!!

13-03-2007, 13:56

Citaat door AhleBayt:
dat weet ik al!!!
maar hij bedoelde hem niet te doden!!
en dat zogenaamde ontschuldige wilde een jood doden!! en hij wilde alleen die jood verdedigen en gaf die gast een slag waardoor hij perongeluk dood ging!!!

mussa was zondeloos, maar niet foutloos!!!hij behoorde tot ulol3azm profeten!!!!
en wat aisja deed was terwijl zij gewaarschuwd was en zelfs vele anderen had gewaarschud om niet tegen de khalifatol moslimen te vechten, ging zelf de oorlog in!!!!
je niveau van vergelijking is ook net als je antwoorden op de vragen!!!
stelt nix voor!!


Lees de tareekh van deze gebeurtenis, niemand wou moslim bloed verspillen, in de tareekh lees je dat de legers naast elkaar waren gestationeerd en fitnazaaiers een bloedige oorlog uitlokten, in ieder geval, duidelijk dat je geen boeken leest maar een internet junk bent, en je hele aqeeda basseert op answering ansr.

13-03-2007, 13:58



Citaat door Yunus:
Lees de tareekh van deze gebeurtenis, niemand wou moslim bloed verspillen, in de tareekh lees je dat de legers naast elkaar waren gestationeerd en fitnazaaiers een bloedige oorlog uitlokten, in ieder geval, duidelijk dat je geen boeken leest maar een internet junk bent, en je hele aqeeda basseert op answering ansr.



blablabla ging beter klinken

Mond dicht als je het niet weet

13-03-2007, 13:59
Ze had altijd verwacht dat Talha of Zubayr hem zou opvolgen en toen ze hoorde van Imam Ali's (a.s) benoeming tot Khalief, werd ze erg emotioneel. Ze zei: ' Bij Allah, Uthman was onschuldig, ik zal zijn bloed wreken.'

Talha en Zubayr waren schoonbroers van Umm ul momineen Aisha. Haar jongste zus was de vrouw van Talha en die was ook een neef van haar vader. Haar oudste zus was de vrouw van Zubayr, wiens zoon was geadopteerd door Umm ul Momineen Aisha.

Umm ul Momineen Aisha was een jaloerse vrouw. Nu heeft ze zichzelf benoemd als de wreker van de moord op Uthman en bereidt een oorlog voor op Imam Ali (a.s), die ze altijd heeft gehaat.

Het is haar gelukt steun te krijgen van de machtige clan Bani Umayyah, waartoe Uthman behoorde. De ex-gouverneurs van Uthman, die waren vervangen door Imam Ali (a.s), hielpen haar ook. En dat, terwijl de profeet had gezegd: Houden van Ali is geloven, hem haten is hypocrisie..(Muslim vol. 4, p 161)Ook zei de profeet (s): Wie mij accepteert als zijn meester, dan is Ali zijn meester(Al-Tabari, ibn Athir).

Yala, de ex-gouverneur van Jemen, nam alle schatten van Jemen mee naar Mekka toen hij uit zijn functie was ontheven. Een bedrag van 60.000 Dinar, dat hij overhandigde aan Umm ul Momineen Aisha, samen met 600 kamelen waaronder een bijzondere, grote van goede fok die een waarde had van 200 goudstukken. Het dier heette Al-Askar en werd alleen door Umm ul monineen Aisha gebruikt.

Talha en Zubayr steunden haar, in plaats van hun eed van trouw aan Imam Ali te betuigen. Een groot aantal arabieren, van wie de vaders en broers waren gedood door Imam Ali bij de verdediging van de zaak van Mohammed (sawaws) bij de verschillende oorlogen in die tijd, werd betaald om in het leger te dienen. Heel veel ontevreden arabieren onder de maat.

De voorbereidingen van de oorlog werden voorbereid en Umm ul Momineen Aisha's leger trok naar Basra. Voor het vertrek, had ze Umm Salama, een betrouwbare weduwe van de heilige profeet (sawaws) gevraagd om haar te helpen. Umm Salama had verontwaardigd geweigerd en haar eraan herinnerd dat de heilige profeet (sawaws) had gezegd dat Imam Ali zijn opvolger was en dat degene die hem ongehoorzaam was, ongehoorzaam was aan aan de heilige profeet (sawaws).

Ze had haar ook herinnerd aan de keer dat Mohammed (sawaws) tegen al zijn vrouwen zei dat de honden van Hawab zouden blaffen naar een van zijn vrouwen, die deel uit zou maken van een rebelse oproer.(Al-Imamah wal-Siyasah) Toen waarschuwde ze Umm ul Momineen Aisha zich niet te laten inpalmen door de woorden van Talha en Zubayr, die haar alleen maar meesleepten in het doen van slechte daden. Dit advies zorgde voor een gematigde houding bij Umm ul Momineen Aisha, die bijna haar plan opgaf. Maar haar geadopteerde zoon, Abdallah bin Zubayr, overtuigde haar te gaan.

Umm ul momineen Aisha bereed in een draagstoel haar kameel al-Askar en ging vooruit vanaf Mekka met 1.000 man. Aan haar rechterhand was Talha en aan haar linkerkant, Zubayr. Onderweg waren er mannen die aansloten en het leger groeide tot 3.000 man.

Op weg naar Basra ontvangt het rebellenleger het nieuws dat Imam Ali uit Medina was gekomen en op hun route lag. Ze besloten om een de hoofdweg te verlaten en trokken naar Basra via een andere route. Toen ze voorbij de vallei van Hawab kwamen, blaften de honden luid naar de kameel van Umm ul momineen Aisha. Ze was direct bezorgd en vroeg naar de naam van deze plaats. Toen haar werd verteld dat het Hawab was, keek ze geschrokken en huilde: 'Helaas! Helaas! Ik ben de slechte vrouw van Hawab. De profeet van Allah had me al gewaarschuwd hiervoor."

Ze kwam van haar kameel en weigerde verder te gaan. Talha en Zubayr probeerde haar te overtuigen dat dit niet Hawab was en kwamen zelfs met 50 mensen om deze leugen te getuigen, maar vergeefs. Dit staat bekend als de eerste gelegenheid van vals bewijsmateriaal dat in het openbaar wordt gegeven sinds de opkomst van de Islam. (At-Tabari, Ibn al-Athir, al-Madaini) Toen gaven zij een schreeuw omdat Imam Ali (A.S.) naderde, en Umm ul Momineen Aisha, die met verschrikking was geslagen, ging snel weer op haar kameel zitten en het leger trok verder.

Het leger bereikte Basra en zette hun kamp op in de voorstad. Umm ul momineen Aisha, Talha en Zubayr gingen met de leidende stedelingen van Basra praten, om zo nog meer steun te krijgen. Maar dit lukte niet en ze werden uitgelachen.

Uiteindelijk gingen enkele van hen de stad binnen en tijdens de gezamelijke gebeden, vingen zij Imam Ali's (A.S.) gouverneur, Uthman bak Huneif, na het doden van 40 van zijn wachten. Het vechten brak in de stad uit en veel van Imam Ali's (A.S.) verdedigers werden gedood voordat Umm ul Momineen Aisha de controle over Basra kreeg. De gouverneur, Uthman, kreeg een onwaardige behandeling van het trekken van zijn wenkbrauwen, snor en baard, haar voor haar, voordat hij de stad uit werd gegooid.

Terwijl dit gebeurde, ontving Imam Ali (a.s.) informatie over Umm ul momineen Aisha's plan van Umm Salama en het nieuws over de verstoringen in Mekka en Basra kwamen ook ter sprake. Imam Ali (a.s) maakte direct plannen om naar Basra te trekken maar hij kon met moeite 900 man op de been brengen. Dit was omdat de mensen onwillig waren tegen Umm ul momineen Aisha te vechten, die gezien werd als de Moeder van de Gelovigen, omdat ze de weduwe van de heilige profeet (sawaws) was. Daarbij kwam, dat het Muawija gelukt was om mensen te laten geloven dat Imam Ali (a.s) betrokken was bij de moord op Uthman.

In Kufa bracht Imam Hassan (a.s) een leger van 9.000 man op de been, en andere afdelingen kwamen daar nog bij, allemaal om Imam Ali bij te staan in zijn kamp in Zhi-Q'ar. In de tussentijd kwam Uthman bin Huneif met vers nieuws uit Basra. Imam Ali glimlachte en zei tegen hem dat hij wegging als een oude man en nu als een baardloze jeugdige weer teruggekeerd is.

Imam Ali (a.s.) schreef brieven naar Umm ul momineen Aisha, Talha en Zubayr, om hen te waarschuwen tegen de onverstandige maatregelen die zij hadden getroffen, maar zijn woorden werden genegeerd. Tot slot marcheerde hij naar Basra aan het hoofd van 20.000 mensen. Het leger van Umm ul momineen Aisha telde 30.000 krachten maar de meesten van hen waren nieuwe rekruten, terwijl Imam Ali's (A.S.) leger volledig uit veteranen van veldslagen bestond.

Het aanzicht van het leger van Imam Ali vulde Umm ul Momineen Aisha en haar kameraden met verschrikking. Imam Ali (A.S.) sprak uitvoerig met Talha en Zubayr, onderhandelend voor vrede. Hij herinnerde hen aan de woorden van de heilige profeet (sawaws) betreffende zijn gezag, dat zij allebei toegaven te hebben gehoord. Zubayr was beschaamd om zijn daden en verliet de groep maar Talha bleef twijfelachtig. Ummul Momeneen Aisha was woedend om het gedrag van de twee en gaf opdracht tot een inval bij zonsondergang om de kans op vrede te beëindigen.

De volgende ochtend maakte Umm ul momineen Aisha haar kameel al-askar klaar en spoorde haar troepen aan om voorbereidingen voor de slag te treffen. Zo begon aldus de ongelukkige Slag van Jamal (Kameel), waar moslims elkaar voor het eerst bestreden. Hoewel in aantal overtroffen, waren Imam Ali en zijn militairen te deskundig om te worden verslagen. Spoedig begon het erop te lijken dat Imam Ali zou winnen. Talha was gewond was gewond en stierf later. De kameel van Umm ul momineen Aisha werd neergehaald en Imam Ali gaf opdracht aan haar broer Muhammad bin Abu Bakr om voor Umm ul Momineen Aisha te zorgen.

Daarna was de slag spoedig voorbij, en Imam Ali verklaarde een algemene amnestie voor alle rebellen. De plannen van Umm ul momineen Aisha hadden niets gebracht , maar 10.000 mensen waren omgekomen als resultaat van haar jaloersheid. In deze slag beperkte Imam Ali zijn mensen van het nemen van welke oorlogsbuit dan ook en al het bezit dat op het slagveld was gevonden werd verzameld in de moskee van Basra, waar de eigenaars hun bezit terug konden eisen.

13-03-2007, 13:59
De huwelijk van Aishah ra met de profeet SAW zou door Allah swt nooit goedgekeurd worden, als Aishah een vrouw was van hoe jullie haar beschrijven. ZIj was de grootste vrouwelijke geleerde, onze moeder, en een Sahaba.

Wat is er mis met jullie, wat leidt jullie ertoe om je eigen moeder te lasteren?

13-03-2007, 14:01

Citaat door 7amza:
blablabla ging beter klinken

Mond dicht als je het niet weet


Heb je nog iets toe te voegen aan deze duscussie meelopertje?

13-03-2007, 14:03
Toen Aisha het slagveld betrad werd het een schending van de Qur'an:
Soerra 33, aya 33:

…Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper…

In Volume 5 pagina 196 van Tafsir Durre Manthur onder de commentaar van dit vers lezen wij een verhaal:

Er werd aan Saudah, de vrouw van de profeet, gevraagd waarom ze niet regelmatig naar de Hajj ging zoals andere vrouwen van de profeet. Saudha zei: “Ik heb de Hajj en de Umrah uitgevoerd en Allah heeft me het bevel gegeven om thuis te blijven. In de naam van Allah zal ik mijn huis nooit verlaten tot ik bij de profeet terugkeer.” De overleveraar voegde eraan toe: na de dood van de profeet verliet Saudah haar huis niet tot haar dood.
Door het feit dat Rasulullah (s) zijn vrouwen tijdens Hajjatul Wida (definitieve bedevaart) had verteld dat dit hun eerste en laatste Hajj was en dat voortaan zij binnen hun huizen moesten blijven. Om onze eis te bewijzen leggen wij al Bidaya wa al Nihaya Volume 7 pagina 104 voor, waar Ibn Kathir in het kader van het Hoofdstuk "Zainab binte Jahsh" het volgende registreert:

Tijdens Afscheidshajj zei de profeet tegen zijn vrouwen dat dit hun laatste hajj was en dat ze voortaan op de vloermatten moeten bidden. De overleveraar zei toen dat behalve Zainab bint e Jahsh en Saudah, alle andere vrouwen naar de hajj gingen, maar deze twee wilden hun huis niet verlaten.
De orde van Rasulullah en de commentaar van Saudah in dit vers zijn duidelijk bewijs dat ze verplicht werden door Allah om hun hiuzen niet te verlaten en dat zij binnen de grensgebieden van hun huizen moesten blijven. Ondanks dit verzette Ayesha zich dit expliciete vers van Qur'an en verliet haar huis om tegen de Imam van de tijd te gaan strijden.

Imam Ali schreef een brief naar Aisha waarin hij duidelijk maakte dat ze op de verkeerde pad zat:

Wij lezen in al al Khawwas van Tadkhirath pagina 38, Matalib al Sa'ul pagina 112 en Fusul ul Muhimma pagina 72 dat:
Voorafgaand aan de Slag van Jamal schreef hij [ Imam Ali ] een brief aan Ayesha waarin hij zei: “Door uw huis te verlaten hebt u zich verzet tegen het bevel van Allah en zijn Rasul” (s).

Moord op onschuldige molsims
Ayesha en haar verdedigers kwamen in Basra aan voor Imam ' Ali . Wij lezen in al Maarif pagina 90:

De Gouverneur van Basra Uthman bin Haneef werd gearresteerd en gevangengenomen. 50 van zijn mannen werden ter plekke geexecuteerd.

In Tadkhirath al Khawwas pagina 26 zijn wij geïnformeerd dat:

Uthman bin Haneef werd gearresteerd en een boodschapper werd naar Ayesha gestuurd om haar advies te vragen wat er met zou moeten gebeuren. Ayesha zei dat hij gedood moest worden. Een vrouw pleitte voor zijn leven (van Uthman bin Haneef) waardoor Aisha van mening veranderde: hij bleef in de gevangenis, kreeg 40 slagen met een zweep en de haar op zijn hoofd, wenkbrauwen,… werden verwijderd. Ayesha en haar verdedigers doodden ook verder 70 mensen zonder reden.

Andere bronnen:
In al Istiab Volume 1 pagina 322
In Muttalib al Saul page 119

Dus aan de soennitische bronnen hebben we heel makkelijk aangetoond wie als eerste begonnen was met het afslachten van onschuldige moslims.

13-03-2007, 14:04

Citaat door Yunus:
Heb je nog iets toe te voegen aan deze duscussie meelopertje?


omdat je de waarheid niet onder ogen kan zien

Ali as zei . ik heb nooit een discusie gewonnen met een onwetende

13-03-2007, 14:05

Citaat door Yunus:
De huwelijk van Aishah ra met de profeet SAW zou door Allah swt nooit goedgekeurd worden, als Aishah een vrouw was van hoe jullie haar beschrijven. ZIj was de grootste vrouwelijke geleerde, onze moeder, en een Sahaba.

Wat is er mis met jullie, wat leidt jullie ertoe om je eigen moeder te lasteren?


Wat je allemaal vertel man kom op dit ken echt niet meer! Je overdrijf als een idioot! Ze had geen kwart de kennis van fatima Zahra stagfirullah hou alsjeblieft op met je onzin!!

13-03-2007, 14:08
Conclusie, Aishah ra behoort niet tot de vrouwen van de profeet SAW VOLGENS DE RAFIDA, ze is verantwoordelijk voor 10000 moslims en zal insha allah afgerekend worden op yawmul qiyama, VOGLENS DE RAFIDA, ze is geen umm ul m'minien VOLGENS DE RAFIDA,

Einde discussie.

salam

13-03-2007, 14:09


Streefde Ayesha naar Qisas voor het bloed van Uthman?

In Muttalib al Saul pagina 116 lezen wij dat toen Ayesha Basra bereikte, Hadhrath ' Ali een brief aan haar schreef, hier een verklaarde deel van:

Ali: “Vertel me Aisha, welke rol heeft een vrouw in het leiden van een leger en voor het hervormen van de Ummah?
Je beweert dat je Uthmaan’s dood wil wreken terwijl Uthmaan een man was van Banu Ummaya en je een vrouw bent van Banu Taym Ibn Murra.”

Dit is een bewijs dat Aisha het recht niet had in de Sharia om naar Qisas voor Uthmaan te eisen. Vandaar was de eis van Ayesha vals. Toen Imam ' Ali haar eis had verworpen, was het haar plicht onder Sharia om zijn besluit goed te keuren. De vraag naar Qisas kon SLECHTS uit de verwanten van Uthmaan komen, welke Ayesha niet was. Ondanks dit feit, verkoos Ayesha om de commentaren van Imam ' Ali te negeren.

Het vragen naar de moordenaars van Uthmaan sprak de Sharia tegen. Alleen het Staatshoofd kon de Wet van Qisas afdwingen.

We zien dat Aisha alles voor Uthmaan zou doen om hem te wreken. Merkwaardig vinden wij dat dit niet het geval was en wij hebben deze verklaring door Imam ' Ali in een brief die aan Ayesha wordt geschreven zoals die in Seerath al Halabiyya Volume 3 pagina 356 wordt geregistreerd:

Ali: “U hebt de bevelen van Allah en zijn boodschapper genegeerd door u huis te verlaten en u heeft gevraagd naar die dinges waar u het recht niet op had. U wenst de Ummah te hervormen, vertel me, welke rol kan een vrouw spelen in het leiden van een leger en het hervormen van de Ummah? Je beweert Uthmaan’s dood te willen wreken terwijl Uthmaan een man was van Banu Ummaya en je een vrouw bent van Banu Taym Ibn Murra.” Als wij verder kijken dan was het slechts gisteren toen u zei: Dood Nathal, moge Allah hem doden omdat hij een kafir is geworden.”

Ibn Atheer in Nahaya pagina 80 Volume 5 en Ibn Mansur in al Lisan Arabisch Volume 11 pagina 670 van "Lughuth Nathal" staat er:
“Nathal was iemand die een lange baard had en Ayesha zei dood deze Nathal, hiermee bedoelde ze Uthmaan.”

In Volume 3 pagina 100 van Tareekh Kamil de verslagen van Ibn Atheer:

Ubayd bin Abi Salma ontmoette Ayesha toen ze onderweg was naar Medina. Hij zei dat Uthmaan vermoord werd en de mensen voor 8 dagen geen leider hadden, Aisha vroeg: “Wat deden ze dan?”, hij antwoordde:” De mensen gingen naar Ali”. En toen zei ze: “Neem me terug naar Mekka.” Ze draaide haar gezicht naar Mekka om en zei: “Ik ga je wreken, Uthmaan.” Ubayd zei toen: “ Je beschouwt Uthmaan opeens als onschuldig, alhoewel u degene was die zei: “Dood Nathal, dood deze jood”.

De fatwa van Aisha waarin staat dat Uthmaan gedood moest worden kan in de volgende bronnen gevonden worden:

1. Manaqib by Khawarzmi, page 117
2. Tadkhirath al Khawwas page 38
3. Asadul Ghaba Volume 3 page 14, "Dhikr Jamal"
4. Al Istiab Volume 2 page 185
5. Al Nahaya Volume 5 page 80
6. Qamus page 500 "lughut Nathal" by Firozabadi
7. Iqd al Fareed Volume 2 page 117 "Dhikr Jamal"
8. Sharh Nahjul Balagha Ibn al Hadeed Volume 2 page 122
9. Shaykh Mudheera page 163

In al Tabaqat al Kubra Volume 3 pagina 82 en in IQD- al Fareed paginavolume 2 pagina 210 lezen we dat:

Musruq zei tegen Ayesha: “ Het is jouw schuld dat Uthmaan stierf, je schreef naar de mensen om tegen hem te keren.
Ook in Iqd al Fareed Volume 2 page 218 and al Imama wal Siyasa page 45 we are told that:
Ze vroegen Sad ibne Abi Waqqas wie de moordenaar was van Uthmaan? Sad zei: “De zwaard werd bewerkt door Talha en opgeheven door Ayesha.”

Het is dus duidelijk geworden wie de moordenaar van Uthmaan was: Ayesha zorgde ervoor dat de mensen zich tegen Uthmaan keerden en hem zo vermoordden.

Door zich tegen Ali te verzetten, verzette Aisha zich tegen profeet Mohammed:

Hoe kan Ayesha naar de waarheid hebben gezocht als ze zich tegen imam Ali had verzet?

13-03-2007, 14:11

Citaat door Yunus:
Conclusie, Aishah ra behoort niet tot de vrouwen van de profeet SAW VOLGENS DE RAFIDA, ze is verantwoordelijk voor 10000 moslims en zal insha allah afgerekend worden op yawmul qiyama, VOGLENS DE RAFIDA, ze is geen umm ul m'minien VOLGENS DE RAFIDA,

Einde discussie.

salam


Volgens rafida!
Volgens wahabit is zijn masum! Omdat zij de vrouw van Profeet is zal ze voor ieder daad vergeven worden! Zij heeft meer kennis dan Imam Ali as dus haar besluit om tegen Imam Ali as te vechten was juist!
Wahabiten en onwetend moslim ontkennen de dood op 10000 moslims dankzij hun moeder Aisha

Was Salam!

13-03-2007, 14:12

Citaat door Yunus:
Conclusie, Aishah ra behoort niet tot de vrouwen van de profeet SAW VOLGENS DE RAFIDA, ze is verantwoordelijk voor 10000 moslims en zal insha allah afgerekend worden op yawmul qiyama, VOGLENS DE RAFIDA, ze is geen umm ul m'minien VOLGENS DE RAFIDA,

Einde discussie.

salam




volgens Bukhare, muslim en tareekh

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272