Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



04-06-2007, 06:33
elOmr dat zou kunnen, maar dat is achter een lutti denk ik, dus iemand die sodomie praktiseerd.

Ik heb het nagevraagd en de geleerden van Hanafi maddhab verklaren sodomie haram met dalil van riwayat van Muhammad. (aleyhi sallatu wa sellaam)

Zo zijn er fatwas over het bidden achter een Imam die (bv) fasiq is, dat dit kan/mag totdat er een beter alternatief is.

Ik weet dat jullie Shia daar anders naar kijken, maar heb aub respect voor de bewijsvoering van Sunni's en vice versa.

04-06-2007, 17:57



Citaat door Qardawi:
de koran is authentiek en ongewijzigd en die soort geleerden die zo'n bullshit in hun boeken verzmelen moet maar 1 bewijs halen
het is ni da de koran tegen shiisme is, da het gewijizigd is ..

yaaa onzin!

twee raka'ts bidden en yaa fatima, .. vragen!

de enige die we moeten vragen is Allah en alles buiten Allah = shirk!


eerst betreft de koran: in sahih bukharie beweerd men dat de koran niet compleet is ..[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]en nog veel meer .. zoals uitspraken van Omar ibnl khataab etc..[/SIZE]
[SIZE=2]
dus mond dicht aub.. en bewijs mij eens met met shieetche bronnen dat
ze zoiets beweren zoals in de SAHIH boeken van ahl al sunnah .
[/SIZE]

[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]en nu betreft hulp vragen aan fatima a zahra as ( haar graf )[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Anas Ibn Malik Ibn Al-Nadr vroeg vergiffenis voor zijn moeder aan Fatima a zahra (haar graf)[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Vergeef mijn moeder, Fatimah de dochter van Asad en gun haar gemak aan de ingang door het recht van Uw Profeet en de Profeten voor mij voor mij voor U bent het meest medelevendste . [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=1]Anas Ibn Malik Ibn Al-Nadr (radiallahu anhu) reported that when Fatimah the daughter of Assad died, who took care of the Messenger of Allah during the years he spent at his Uncle's home, and she was the mother of Ali bin Abi Talib, he entered her home and sat close to her head and said: May Allah have mercy on you O mother after my mother, and he praised her, and offered his garment to cover her body with it in the grave and ordered to dig a tomb for her. He also dug the tomb and took out the soil by his own hands and then laid down in it and then said: Allah who gives life and takes it and He lives and dies not. Forgive my mother Fatimah the daughter of Asad and grant her ease at her entryway through the right of Your Prophet and the Prophets before me for You are the most compassionate.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Tabarani in Mu'jam Al-Kabir[/SIZE]
[SIZE=2]Tabarani in Mu'jam Al-Ausat Vol 1 Hadith 189[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]wil je gerust ook wat plaatsen van aisha of oethmaan, ibn omar , tabarie etc... [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]en volgens jou intelligentie hebben ze dus allemaal shirk gedaan .. [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]zie wat voor fitna's / kofr jij hier allemaal verteld door jou onwetendheid [/SIZE]
[SIZE=2]maar ja .. je bent maar 16 jaar heb ik gehoord[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]salaam .

04-06-2007, 18:09

Citaat door Hamza_T:
elOmr dat zou kunnen, maar dat is achter een lutti denk ik, dus iemand die sodomie praktiseerd.

Ik heb het nagevraagd en de geleerden van Hanafi maddhab verklaren sodomie haram met dalil van riwayat van Muhammad. (aleyhi sallatu wa sellaam)

Zo zijn er fatwas over het bidden achter een Imam die (bv) fasiq is, dat dit kan/mag totdat er een beter alternatief is.

Ik weet dat jullie Shia daar anders naar kijken, maar heb aub respect voor de bewijsvoering van Sunni's en vice versa.



Gair insha allah

persoonlijk vind ik al deze uitspraken ook verkeerd / fabricatie / leugens etc.. maar ik wil gewoon wat duidelijk maken voor sommigen hier ..
dat die niet domweg teksten gaan plakken zonder nadenken en/of
na te gaan of deze bepaalde groepering met zulke beweringen akoord zijn of niet .

zoals de gefrustreerde yunus die elke domme hadith / fatwa / leugen enz .. er alle shieeten ermee beschuldigen .. ( ineens zijn alle shieeten kofar )
maar gair, waarbij hij ( ineens is yunus een geleerde ) zomaar
sahih zaken zwak verklaard.

en beledigd hij ( yunus de gefrustreerde ) Rasoul allah saws dat men taqya enkel mag gebruiken
in tijden van levensgevaar .. anders is het een leugen / zonde etc..
dat is een rechtsreekse belediging .


ik heb respect voor bijna alle a'imma van ahl al sunnah

wa 3alaikoum al salaam

04-06-2007, 18:49

Citaat door ElOmr:
IS goed akhie je hebt zeker gelijk ... en niet enkel hem
er zijn er hier genoeg (zogenaamde moslims)

zal niet meer op hem reageren ..

ik zal wachten op zijn excuses en liefst ook een verklaring van zijn
belachelijke beledigingen

gair insha allah, alleszins elhamdoulillah voor de hasanaat

wa 3alaikoum al salaam



shukran akhi voor je begrip!
hij hoeft alleen maar zijn excusen aanbidden en bloven dat die het niet meer zal doen! meer wil ik niet van hem!
als die dat doet, dan is hij vrij welkom en zal op zijn brichten worden gereageerd!!

wa alaikoum al salaam

04-06-2007, 18:53



Citaat:
Assalaam aleikum warahmatulahi wabarakatu

Ash-Shie’ah: zij zijn oorspronkelijk degenen die Ahoel-Bait (de famillie van de Profeet(S.A.W.)wilden verdedigen en bijstaan. Dit woord komt van oorsprong van het Arabische woord: At-Tashai’jo wat letterlijk betekent, het volgen en steunen betekent.
ALLAH (S.W.T.)zegt: En voorwaar,Ibrahiem is van zijn partij
(hij steun zijn geloof).
Soerah As-Saffaat vers 83.

Wat betekent: hij is van zijn volgelingen en handlangers in het geloof!
Oorspronkelijk betekent het dus volgen en steunen, maar het werd daarna gebruikt voor deze sekte, die verkondigen dat zij de volgelingen van Ahloel-Bait zijn. Met Ahloel-Bait worden:”Ali ibn Abie Taalib (R.A) en zijn nakomelingen bedoeld. Zij verkondigen dat Ali het wettelijke erfrecht op het leiderschap na de Profeet (S.A.W) had, en dat Aboe Bakr, Omar, Uthmaan en andere Sahabah (v.z.m.h) Ali onrechtvaardig behandeld hebben en het leiderschap van hem hebben afgeperst. Maar dit is een grote leugen want alle metgezellen (v.z.m.h.)zijn het eens geworden (Idjma’ah) over
het feit dat de eed voor het leiderschap eerst voor Aboe Bakr afgelegd moest worden - en Ali (R.A) was daar een van -
en toen voor Omar en vervolgens voor Uthmaan (R.A).
De Shie’ah vinden dat alle Sahabah behalve een klein aantal ongelovigen zijn geworden. Zij vervloeken Aboe Bakr en Omar (v.z.m.h.)en verklaren: Aisha (de vrouw van de Profeet S.A.W) als ontuchtpleegster zonder gehoor te geven aan het feit dat ALLAH (S.W.T) haar in Soerah Noer vrijgepleit heeft van het begaan van deze grote zonde.
De sjiietische manhadj is dan ook zo dat zij er van overtuigd zijn dat de Sahabah (vzmh) verzen uit de qur’aan hebben weggelaten en de qur’aan veranderd hebben waardoor het -bij hun- van de geloofsbelijdenis is om de Sahabah uit te schelden en te belasteren!(?)

Deze bid’ah was in de tijd van Uthmaan (R.A) al aanwezig, behalve dat het toen nog niet openbaar gemaakt was, maar toen de fitnah van de moord op Uthmaan(R.A) was voorgevallen dorsten zij naar buiten te treden onder leiding van “Abdoellaah ibn Seba” de Jood die zich als moslim voordeed.
Tevens verklaarden zij dat Ali en de Imaams van Ahloel-Bait
zondeloos waren, en dat zij een gedeelte van de kennis van het onwaarneembare bezaten. Totdat er een aantal volgelingen van Ibn Seba Ali(R.A) als god verklaarden, waarop Ali (R.A) hen na de openbaarmaking van hun geloofsovertuiging en het niet terug willen keren van deze valse belijdenis verbrandde in een laaiend vuur.
Het is bekend dat zij overdrijven in het houden van de Imaams van Ahloel-Bait, en dat zij er in geloven dat hun Imaams wetten mogen bepalen en regels mogen veranderen in het geloof.
Deze overdrijving werd zo bont dat zij hun Imaams als heren naast ALLAH plaatsen,en mausoleums,graftomben en koepels over hun graven heen bouwden, waar vervolgens rondjes omheen werden gelopen( in aanbidding-Tawaaf),en offerdieren voor werden geslacht en bij gezworen werd.

04-06-2007, 18:58

Citaat door Hamza_T:
elOmr dat zou kunnen, maar dat is achter een lutti denk ik, dus iemand die sodomie praktiseerd.

Ik heb het nagevraagd en de geleerden van Hanafi maddhab verklaren sodomie haram met dalil van riwayat van Muhammad. (aleyhi sallatu wa sellaam)

Zo zijn er fatwas over het bidden achter een Imam die (bv) fasiq is, dat dit kan/mag totdat er een beter alternatief is.

Ik weet dat jullie Shia daar anders naar kijken, maar heb aub respect voor de bewijsvoering van Sunni's en vice versa.



dat is een groot verschil broeder!
ahle sunna geleerden willen niet toegeven dat je niet achter een fasiq kan/mag bidden!!!!!!


zoals je zelf zegt:
Citaat:
Zo zijn er fatwas over het bidden achter een Imam die (bv) fasiq is, dat dit kan/mag totdat er een beter alternatief is.
volgens sommigen moet je bidden achter wie dan ook voordat een andere is!!
maar volgens sjiieten moet je imam geen insist(Israr) voor maken van klein of grote zondes heeft!!dus je kan beter in je eentje bidden dan achter fasiqs, want in sjia is het haram om achter een fasiq te bidden!!!
want wie weet dat gebed van die fasiq acceptable is, of die alle voorwaarden dat een moslim(imam, aanbidder) moet zich aanpasen heeft of alle nodige dingen voor salaa heeft!!!!

ik wil je mening hierover horen! shukran akhi

04-06-2007, 19:02

Citaat door _BECOOL_:



shukran voor je reactie!!!
kan je wel melden van wie deze tekst is????? en van welke madh-hab????
helaas heeft de schrijver zijn mening zonder enige goede bewijs geprobeerd aan mensen met weinig kennis dwengen te accepteren!!
zou je ook teksts waarin duidelijke bewijzen erbij zijn en op juist en redelijke bewijzen en redenen gebaseerd zijn plaatsen!! thanx

04-06-2007, 19:08

Citaat door AhleBayt:
shukran voor je reactie!!!
kan je wel melden van wie deze tekst is????? en van welke madh-hab????
helaas heeft de schrijver zijn mening zonder enige goede bewijs geprobeerd aan mensen met weinig kennis dwengen te accepteren!!
zou je ook teksts waarin duidelijke bewijzen erbij zijn en op juist en redelijke bewijzen en redenen gebaseerd zijn plaatsen!! thanx




Deze reactie is van Bilal, ik heb deze link van iemand gekregen. en vond hem zo goed dat ik zijn reactie ook hier heb bij geplaats omdat de topick er nou over ging:

http://comments.wordpress.com/2007/04/03/wat-zijn-de-verschillen-tussen-sjiieten-en-soennieten/

Massalah die Bilal kan het echt goed.

zie die andere ontwetende siejiet in discussie

maar goed succes met lezen.

GE-WEL-DIG

04-06-2007, 20:16
Ik heb enkele reacties op het bovenstaande,

1.'Liegen' is toegestaan in 3 gevallen, om twee broeders met vijandschap te verenigen, of huwelijkspartners die bijna gaan scheiden te herenigen, of op het slagveld tegen de vijand.

(Het mag ook in het geval van doodsbedreiging, zoals het geval bij Yasir.)

2.Over het bidden achter een 'foute' Imam, wij stellen andere eisen aan een Imam. Raadpleeg sunnipath.com en de artikelen van Faraz Rabbani voor een verdere uitleg.

04-06-2007, 23:10

Citaat door _BECOOL_:
Deze reactie is van Bilal, ik heb deze link van iemand gekregen. en vond hem zo goed dat ik zijn reactie ook hier heb bij geplaats omdat de topick er nou over ging:

[url]
Massalah die Bilal kan het echt goed.

zie die andere ontwetende siejiet in discussie

maar goed succes met lezen.

GE-WEL-DIG



ik moet je vertellen dat jij ook net als vele anderen zonder kennis te hebben en zonder na te denken, plaatst wat leugens en verzonnen argumenten van sommigen die zomaar voor jullie groot gemaakt zijn om jullie(mensen met weining kennis) te kunnen misleiden!

ik ga je tekst een beetje voor jezelf uitleggen, misschien helpt het dat je volgende keer beter nadenkt en wat meer kennis opdoet en niet zomaar gelooft in wat een andere(hoe beroemd dan ook) zegt!!!!!

over shiieten volgens jou tekst:

Citaat:
1:Zij vervloeken Aboe Bakr en Omar (v.z.m.h.)
.
1:dat is een leugen! wij respecteren abubakr en omar voor alle moeite en goede daden dat ze voor islam deden en voor hun karakter(vooral abubakr en zijn supervriendelijke hart en zijn baarmatigheid)!!en geen sjia mag ze ooit vervloeken, en geen sjia mag ooit een sunnit vervloeken!!!dus dat was een van ontrechte beschuldigingen die jij zomaar geplaatst hebt!!


en over deze:
Citaat:
2e sjiietische manhadj is dan ook zo dat zij er van overtuigd zijn dat de Sahabah (vzmh) verzen uit de qur’aan hebben weggelaten en de qur’aan veranderd hebben waardoor het -bij hun- van de geloofsbelijdenis is om de Sahabah uit te schelden en te belasteren!(?)
2:Hiermee gelooft de schrijver net als vele andere onwetenden dat sjiieten geloven in andere quran dan deze, en dat quran veranderd is!!! astaqfirollah!!! als de schrijver ooit zou weten wat een grote straf zal hij voor schrijven van zulke zware ontrechte beschuldigingen zal krijgen, zou die nooit durven zelfs erover na te denken!!! zelfs vele sunniten hier met weinig kennis weten dat wij geloven dat quran is nooit veranderd en zal nooit veranderd worden en dat Allah swt heeft zelf belooft om quran voorgoed te beschermen tegen iedere soort(tahrif) of vervalsing!!!!


en deze:
Citaat:
Deze bid’ah was in de tijd van Uthmaan (R.A) al aanwezig, behalve dat het toen nog niet openbaar gemaakt was, maar toen de fitnah van de moord op Uthmaan(R.A) was voorgevallen dorsten zij naar buiten te treden onder leiding van “Abdoellaah ibn Seba” de Jood die zich als moslim voordeed.
Tevens verklaarden zij dat Ali en de Imaams van Ahloel-Bait
zondeloos waren, en dat zij een gedeelte van de kennis van het onwaarneembare bezaten. Totdat er een aantal volgelingen van Ibn Seba Ali(R.A) als god verklaarden, waarop Ali (R.A) hen na de openbaarmaking van hun geloofsovertuiging en het niet terug willen keren van deze valse belijdenis verbrandde in een laaiend vuur.
hierover als je slim bent, zie je dat het over dat groep ging die gelooften dat ali a.s (a3uzo billah) god is en ze begonnen hem te aanbiden!!dat zijn en waren geen sjiieten!!als je onderscheid kan(wil) maken!!!
die groep bestonden wel en er zijn nog mensen die zelfde geloof oefenen!! maar dat heeft nix met sjiieten te maken!!


en over deze:
Citaat:
Deze overdrijving werd zo bont dat zij hun Imaams als heren naast ALLAH plaatsen,en mausoleums,graftomben en koepels over hun graven heen bouwden, waar vervolgens rondjes omheen werden gelopen( in aanbidding-Tawaaf),en offerdieren voor werden geslacht en bij gezworen werd.
ik weet niet welke groep bedoelde de schrijver met deze!!!maar tawaaf is alleen bij ka3ba, en je mag ook dieren bij begrafenis van muhammad s.a.w.s slachten en voor doel als bijv. paar arme mensen van dat vlees te geven dat door je deze daad, Allah swt door de goede reputatie van muhammad s.a.w.s je droom(went) maakt uitkomen!
en niemand plaatst geen imam of wie dan ook naast Allah!!!!!!!!!!!!behalve niet-moslims of mushrekin of kuffars!!

ik hoop dat ik je hiermee wat punten duidelijk gemaakt heb!! en hopelijk zie ik beter en nuttigere reacties van jou, waarover eerst goed nagedacht is en de betekenis en doel al voor jezelf bekend is!
shukran, sux6

04-06-2007, 23:19

Citaat door Hamza_T:
Ik heb enkele reacties op het bovenstaande,

1.'Liegen' is toegestaan in 3 gevallen, om twee broeders met vijandschap te verenigen, of huwelijkspartners die bijna gaan scheiden te herenigen, of op het slagveld tegen de vijand.

(Het mag ook in het geval van doodsbedreiging, zoals het geval bij Yasir.)

2.Over het bidden achter een 'foute' Imam, wij stellen andere eisen aan een Imam. Raadpleeg sunnipath.com en de artikelen van Faraz Rabbani voor een verdere uitleg.
je zou ook zelf wat info hierover kan plaatsen dat we meer daarover te weten konden komen en wat erover konden discuseren!
maar goed, shukran

05-06-2007, 01:44

Citaat:
Wat leuks is, is dat tafseer ibn katheer hier na het toegeven dat mut3a in de koran is geopenbaard .. afkomt met 2 sahih ahadith om een KORAN VERS dan tegen te spreken .. belachelijk [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Geen enkele hadith mag een vers in de koran tegenspreken ![/SIZE]
[SIZE=2]de koran is voor alle plaatsen alle tijden [/SIZE]



[SIZE=3]Verdere nog meer bewijzen dat deze vers over mut3a ging [/SIZE]



[SIZE=2]The verse of [COLOR=red]Mut'ah appears in the Qur'an, no verse has come down to abrogate it.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Kabeer Volume3 p. 9[/SIZE]


[SIZE=2]A verse on Mut'ah was revealed in the Quran, and that it was not abrogated. Furthermore, Rasulullah issued an order to practise Mut'ah and he did not ban it. Then, somebody came a long and said about it what he felt like it.[/SIZE]
[SIZE=2]Kabeer Volume 3 p. 95[/SIZE]



[SIZE=2]Its proven that this verse came down about Mut'ah, first reason for this is Ibn Kaab would read the verse on Mut'ah with the "Ajol Masomee", Ibn Abbas would also read it in the same way and the Ummah did not order them to stop reading verses in this way.[/SIZE]
[SIZE=2]Tafseer Kabeer Volume 3 p. 94[/SIZE]


Ik vroeg jouw om je bewijs uit Tafsir ibn Kathir te halen, deze poging van jouw is milslukt.



Al-Sira Al-Nabawiyya (Ibn Kathir) Volume 3 pages 365 - 366


Citaat:
wie had het nou over de 12 imams ?
Niemand , dat is het hem nou juist, deze basis is een mythe en bestaat niet, noch in de Koran noch hadith, en het bewijs hebben jullie niet kunnen leveren.

Je plaatst, zonder te lezen het volgende, pure dwaazheid,


Citaat:

[SIZE=2]"Imam Shafi'i said: I don't know anything that Allah permitted, then forbid, then permitted, then forbid again except Mut'ah"[/SIZE]
[SIZE=2]Kitab al-Maghni of Ibn Qadamah, page 645, third edition:[/SIZE]
De Shafii Madhab is van mening dat het niet 1 keer , maar 2 keer HARAAM is verklaard, er staat immers " permitted, forbade, permitted, then forbade"

poging mislukt.


Citaat:


[SIZE=2][I]If it is said that one who practises Mut'ah should be punished, it should be noted that most of Imam Malik's students asserted that no penalty should be applied, as there [SIZE="4"]is no evidence that Mut'ah was made haram by the Qur'an.[/[/SIZE]I][/SIZE]
[SIZE=2]Umdah' thul Qari fi Sharh Sahih al Bukhari Volume 8 page 311[/SIZE]
Sinds wanneer verwerpt de maliki madhab de Koran en Hadith ? Wat is dit voor bron ? gekopieerd van

http://www.answering-islam.org/Responses/Osama/muta.htm

Breng je bewijs van de maliki ulama, breng fataawah, breng hun geleerden, geen sprookje van de rafida fasiqin van answering ansaar, en let op beste lezers deze ezel kopieerde de tekst van die site, zonder enig benul te hebben dat de tekst :


Citaat:
If it is said that one who practises Mut'ah should be punished, it should be noted that most of Imam Malik's students asserted that no penalty should be applied, as there [SIZE="4"]is no evidence that Mut'ah was made haram by the Qur'an
Dit zijn woorden van een rafida, geen enkele maliki zal zo een mening volgen.



[size=5]Malik's Muwatta, Book 28, Hadith 41

Abu Dawud, Book 011, Hadith 2068

Sahih Muslim, Book 07, Hadith 2874
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3249
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3251
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3252
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3253
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3257
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3258
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3259
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3260
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3261
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3255
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3262
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3263
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3264
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3265
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3266
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3267
Sahih Muslim, Book 21, Hadith 4763

Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 050
Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 052
Sahih Bukhari, Vol 9, Book 86, Hadith 091
Sahih Bukhari, Vol 7, Book 67, Hadith 432
Sahih Bukhari, Vol 5, Book 59, Hadith 527

Conclusie: Mutah verboden op de dag van khaybar, tot Yawmul Qiyama DOOR MOHAMMAD (SAW) ZELF ! .

It was narrated from ‘Ali (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade mut’ah marriage and the meat of domestic donkeys at the time of Khaybar. According to another report, he forbade mut’ah marriage at the time of Khaybar and he forbade the meat of tame donkeys.
Narrated by al-Bukhaari, 3979; Muslim, 1407.

05-06-2007, 01:45


2 dangerous

05-06-2007, 01:48

Citaat:



[SIZE=2][/SIZEex" -->
[SIZE=2]24. En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.[/SIZE]

Fout, dit niet niet de tafsir van deze aya, Laat mij, sheikh ibn saleh al munajid, jullie ergste nachtmerrie geeft antwoord van deze twist van de waarheid.

A woman who is married in a mut’ah marriage, according to the Raafidis – i.e. the Shi’ah, who are the ones who say that this is permissible – is neither a wife nor a concubine. But Allaah says (interpretation of the meaning):
“And those who guard their chastity (i.e. private parts, from illegal sexual acts)

Except from their wives or (the slaves) that their right hands possess," for then, they are free from blame;
But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors”
[al-Mu’minoon 23:5-7]


The Raafidis quote invalid evidence to support their argument that mut’ah is permissible. For example:
(a) They quote the verse in which Allaah says (interpretation of the meaning):

“…so with those of whom you have enjoyed sexual relations, give them their Mahr as prescribed…”

[size=5][al-Nisa’ 4:24][/size]

They say: this verse indicates that mut’ah is permissible, and the word ‘their mahr (ujoorahunna – lit. their dues or their wages)’ is evidence that what is meant by the phrase ‘you have enjoyed sexual relations’ is mut’ah.


The refutation of this is the fact that prior to this Allaah mentions the women whom a man is forbidden to marry, then he mentions what is permissible for him, and He commands the man to give to the woman he marries her mahr.
The joy of marriage is expressed here by the word enjoyment (‘of whom you have enjoyed sexual relations&#8217.

A similar instance occurs in the Sunnah, in the hadeeth of Abu Hurayrah according to which the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Woman is like a bent rib, if you try to straighten her you will break her. If you want to enjoy her, then enjoy her while she still has some crookedness in her.”

Narrated by al-Bukhaari, 4889; Muslim, 1468.

The mahr is referred to here as ajr (lit. dues or wages), but this does not refer to the money which is paid to the woman with whom he engages in mut’ah in the contract of mut’ah. The mahr is referred to as ajr elsewhere in the Book of Allaah, where Allaah says (interpretation of the meaning):
“O Prophet (Muhammad)! Verily, We have made lawful to you your wives, to whom you have paid their Mahr (bridal money given by the husband to his wife at the time of marriage)…”
[al-Ahzaab 33:50]

Thus it becomes clear that there is no evidence in this verse to suggest that mut’ah is permissible.



Precies de aya die jij als bewijs trachtte te gebruiken, 4:24 gaat helemaa NIET, over jou mutah, Allah swt heeft het in de aya’s over de vrouwen die een moslim NIET mag huwen, en daarna de vrouwen die hij WEL mag huwen.

Om het nog helder te maken, een juiste tafsir van deze aya.

[size=4]

Prohibiting the Mut`ah of Marriage

Mujahid stated that,
[فَمَا اسْتَمْ& #1578;َعْتُم&# 1618; بِهِ مِنْهُن& #1617;َ فَـَاتُ& #1608;هُنَّ أُجُورَ& #1607;ُنَّ فَرِيضَ& #1577;ً]
(So with those among them whom you have enjoyed, give them their required due,) was revealed about the Mut`ah marriage. A Mut`ah marriage is a marriage that ends upon a predeterminied date. In the Two Sahihs, it is recorded that the Leader of the Faithful `Ali bin Abi Talib said, "The Messenger of Allah prohibited Mut`ah marriage and eating the meat of domesticated donkeys on the day of Khaybar (battle).'' In addition, in his Sahih, Muslim recorded that Ar-Rabi` bin Sabrah bin Ma`bad Al-Juhani said that his father said that he accompanied the Messenger of Allah during the conquest of Makkah, and that the Prophet said,


«يَا أَيُّهَ& #1575; النَّاس& #1615; إِنِّي كُنْتُ أَذِنْت& #1615; لَكُمْ فِي الاسْتِ& #1605;ْتَاعِ مِنَ النِّسَ& #1575;ءِ، وَإنَّ اللهَ قَدْ حَرَّم&#161 4; ذَلِكَ إِلى يَوْمِ الْقِيَ& #1575;مَةِ، فَمَنْ كَانَ عِنَدَه& #1615; مِنْهُن& #1617;َ شَيْءٌ فَلْيُخ& #1614;لِّ سَبِيلَ& #1607;ُ، وَلَا تَأْخُذ& #1615;وا مِمَّا آتَيْتُ& #1605;ُوهُنّ&# 1614; شيئًا»


(O people! I allowed you the Mut`ah marriage with women before. Now, Allah has prohibited it until the Day of Resurrection. Therefore, anyone who has any women in Mut`ah, let him let them go, and do not take anything from what you have given them.) Allah's statement,



[وَلاَ جُنَاح&#161 4; عَلَيْك& #1615;مْ فِيمَا تَرَاضَ& #1610;ْتُمْ بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِ& #1610;ضَةِ]



(but if you agree mutually (to give more) after the requirement (has been determined), there is no sin on you.) is similar to His other statement,

[وَءَاتُ& #1608;اْ النِّسَ& #1570;ءَ صَدُقَـ& #1578;ِهِنَّ نِحْلَة& #1611;]


(And give to the women their dowry with a good heart). The meaning of these Ayat is: If you have stipulated a dowry for her, and she later forfeits it, either totally or partially, then this bears no harm on you or her in this case. Ibn Jarir said, "Al-Hadrami said that some men would designate a certain dowry, but then fall into financial difficulties. Therefore, Allah said that there is no harm on you, O people, concerning your mutual agreement after the requirement (has been determined).'' meaning, if she gives up part of the dowry, then you men are allowed to accept that. Allah's statement,
[إِنَّ اللَّه&#161 4; كَانَ عَلِيما& #1611; حَكِيما& #1611;]


(Surely, Allah is Ever All-Knowing, All-Wise.) is suitable here, after Allah mentioned these prohibitions.


[وَمَن لَّمْ يَسْتَط& #1616;عْ مِنكُم&#161 8; طَوْلا&#161 1; أَن يَنكِح&#161 4; الْمُحْ& #1589;َنَـتِ الْمُؤْ& #1605;ِنَـتِ فَمِنْ مَّا مَلَكَت& #1618; أَيْمَـ& #1606;ُكُم مِّن فَتَيَـ& #1578;ِكُمُ الْمُؤْ& #1605;ِنَـتِ وَاللَّ& #1607;ُ أَعْلَم& #1615; بِإِيمَ& #1600;نِكُمْ بَعْضُك& #1615;مْ مِّن بَعْضٍ فَانكِح& #1615;وهُنَّ بِإِذْن& #1616; أَهْلِه& #1616;نَّ وَءَاتُ& #1608;هُنَّ أُجُورَ& #1607;ُنَّ بِالْمَ& #1593;ْرُوفِ مُحْصَن& #1614;ـت غَيْرَ مُسَـفِ& #1581;َـتٍ وَلاَ مُتَّخِ& #1584;َاتِ أَخْدَا& #1606;ٍ فَإِذَ&#157 0; أُحْصِن& #1617;َ فَإِنْ أَتَيْن& #1614; بِفَـحِ& #1588;َةٍ فَعَلَي& #1618;هِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْ& #1589;َنَـتِ مِنَ الْعَذَ& #1575;بِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِىَ الْعَنَ& #1578;َ مِنْكُم& #1618; وَأَن تَصْبِر& #1615;واْ خَيْرٌ لَّكُم&#161 8; وَاللَّ& #1607;ُ غَفُور&#161 2; رَّحِيم& #1612; ]

(25. And whoever of you have not the means wherewith to wed free believing women, they may wed believing girls from among those whom your right hands possess, and Allah has full knowledge about your faith, you are one from another. Wed them with the permission of their own folk (guardians) and give them their due in a good manner; they should be chaste, not fornicators, nor promiscuous. And after they have been taken in wedlock, if they commit Fahishah, their punishment is half that for free (unmarried) women. This is for him among you who is afraid of being harmed in his religion or in his body; but it is better for you that you practice self-restraint, and Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.)

Bron: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=4&tid=10829

05-06-2007, 01:52

Citaat:
Tafseer al kabeer

"This verse descended about Mut'ah."
Tafseer Kabeer Volume 3 p. 95


en deze kan je ook vinden in
jou online tafsir


So with those among them whom you have enjoyed, give them their required due,) was revealed about the Mut`ah marriage. A Mut`ah marriage is a marriage that ends upon a predeterminied date. In the Two Sahihs, it is recorded that the Leader of the Faithful `Ali bin Abi Talib said, "The Messenger of Allah prohibited Mut`ah marriage and eating the meat of domesticated donkeys on the day of Khaybar (battle).'' In addition, in his Sahih, Muslim recorded that Ar-Rabi` bin Sabrah bin Ma`bad Al-Juhani said that his father said that he accompanied the Messenger of Allah during the conquest of Makkah, and that the Prophet said,

Wat leuks is, is dat tafseer ibn katheer hier na het toegeven dat mut3a in de koran is geopenbaard .. afkomt met 2 sahih ahadith om een KORAN VERS dan tegen te spreken .. belachelijk
Heb je gelezen in welke chapter het staat ? (:

Prohibiting the Mut`ah of Marriage


Citaat:
Geen enkele hadith mag een vers in de koran tegenspreken !
de koran is voor alle plaatsen alle tijden

Doet ie ook niet, de aya 4:24 gaat helemaal niet over mutah, jij en je meesters zijn alweer geslacht met je eigen leugens .

Tafsir ibn kabir en de referentie heb je uit de anti islam site answeringislam gehaald. Of jij of jouw heersers answering ansaar, de schandelijke shia’s.


Citaat:
A verse on Mut'ah was revealed in the Quran, and that it was not abrogated. Furthermore, Rasulullah issued an order to practise Mut'ah and he did not ban it. Then, somebody came a long and said about it what he felt like it.
Kabeer Volume 3 p. 95



Its proven that this verse came down about Mut'ah, first reason for this is Ibn Kaab would read the verse on Mut'ah with the "Ajol Masomee", Ibn Abbas would also read it in the same way and the Ummah did not order them to stop reading verses in this way.
Tafseer Kabeer Volume 3 p. 94
Wat moet dit voorstellen ? een grap, ik geef 15 sahih hadith, + weerlegging van de door jouw geplaatste aya 4:24, en jij geeft hier zonder schaamte een quote “ibn kabir” is dat en hadith ? of zijn dit woorden van een persoon die in tegenspraak zijn met de Koran, Hadith, en de Salaf ussalih ?


Citaat:

en hier maar 3 ahadith dat omar mut3a haraam heeft verklaard ..
ik kan u gerust nog 20 ofzo geven hoor



Umar said: "Two Mut'ah's existed during Rasulullah's lifetime Mut'ah of Hajj and Mut'ah of Nisa and I now prohibit them."
Tafseer al Kabeer, by Imam Fakhr ul-Radhi, Page 42 & 43
Mut’ah al nisaa was halal voor een bepaalde tijd, en was later Haraam verklaard voor onbepaalde tijd . Dat wist je zeker niet toen je Umar ra beschuldigde ?
Amir al m’minin Umar ibn Khattab ra heeft het verboden , netzoals de profeet SAW het verboden had in :


Malik's Muwatta, Book 28, Hadith 41

Abu Dawud, Book 011, Hadith 2068

Sahih Muslim, Book 07, Hadith 2874
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3249
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3251
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3252
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3253
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3257
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3258
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3259
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3260
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3261
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3255
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3262
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3263
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3264
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3265
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3266
Sahih Muslim, Book 08, Hadith 3267
Sahih Muslim, Book 21, Hadith 4763

Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 050
Sahih Bukhari, Vol 7, Book 62, Hadith 052
Sahih Bukhari, Vol 9, Book 86, Hadith 091
Sahih Bukhari, Vol 7, Book 67, Hadith 432
Sahih Bukhari, Vol 5, Book 59, Hadith 527

Conclusie: Mutah verboden op de dag van khaybar, tot Yawmul Qiyama DOOR MOHAMMAD (SAW) ZELF ! .




Citaat:

Umar in a sermon said, during the life of Rasulullah, two Mut'ah's existed, I prohibit them and shall punish those that do it.
Ahkaam al Quran Volume 2 p 182


"Imam Ali said "Had Umar not banned Mut'ah then the only person to fornicate would be a wretched person."
Tafseer al-Kabeer, Page 41
Plaats maar, je zal gestraft worden voor elke letter, omdat je wetende toch over de Sahaba liegt en hun woorden in een verkeerd context plaatst. Bijvoorbeeld het bovenstaande.

Umar ra zei “2 soorten muta’h bestonden in de tijd van de profeet saw “

En elk vorm van Mutah al nisa is haraam verklaard, door Allah swt, zijn Rasul saw, zijn Qur’aan, de Sunnah van de profeet saw, en de Sahaba, Tabiyin, , Tabi Tabiyin, en de grote geleerden vandaag de dag.


Citaat:
pff ik kan nog veel plaatsen .. mss een andere keer

alleszins je ziet duidelijk dat het geopenbaart is ! ( wat heel normaal is )

en geen enkele hadith mag dit tegenspreken en indien zo .. dan mogen we het niet aannemen
euh .

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 [230] 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272