Bekijk volle/desktop versie : Ahl al Sunnah & Ahl al Shi3a



13-05-2007, 23:55

Citaat door Al_Jafari:
Rasullah saws en zijn ahle bayt waren beter dan Malikias en whatever je claimt. Wij kunnen de perfectie van Allah swt niet zien geen eens voorstellen. Jij hebt over een perfectie dat jij geen eens in jou dromen kunnen voorkomen, maar er is een perfectie dat Allah swt aan datgene toebehoort zodat mensen een groot voorbeeld van hun nemen. Iedereen is afhankelijk van Allah swt en dat maakt mens onperfect.

Als mens geen haram(onrein) en geen zondes begaat hoe noem je dan zo een persoon? In koran wordt gezegd luister naar Allah swt en zijn BOODSCHAPPER. Is dat een logica dat Allah swt de Imaan van mensheid aan een boodschapper(s) overlaat waarvan ze fouten en zondes kunnen maken? Daarom is jou aqieda onvolmaakt met zoveel onwetenheid en haat en vragen.

Lich een shia geleerde en vraag hem over het masum zijn en niet je wahabi shaiks achter msn die je maar leugens volproppen.



hehe, je hebt geen bronnen, ik vroeg je om bronnen, niet jou herhalende welles nietes claim dat ze wel 100 % onfeilbaar zijn.

Dus nogamaals: Waar in de Koran of Hadith staat dat Ali, Hassan, Husayn, Famtima "masum" of "onfeilbaar" waren ?

13-05-2007, 23:56



Citaat door Al_Jafari:
Yunus fouten en zondes zijn grote verschillen, maar ze hebben gemeen. Fouten kunnen leiden tot zondes en fouten kunnen tot verbetering. Als klein kind valt probeert hij weer op te staan dat is geen zonde, maar dat hij niet probeert op te staan waar hij wel instaat is dan spreken we van een zonde die geleid is door een fout.



Jullie claimen dat jullie imams 100 % onfeilbaar zijn. We weten uit de Koran en de Sunnah dat profeten kleine fouten konden maken, ik kom terug op mijn antwoord voor ahlbayt , dan zetten jullie je 12 imams BOVEN de ambiya.

14-05-2007, 00:07

Citaat door AhleBayt:
alleer eerst, probeer niet om de 2de gedeelte van vraag die over quran ging te ontlopen!!

ten tweede:
wonderen van welke imams wil je horen????
en wat je zegt dat na sterven van ene wist de rest niet wie de volgende is, is een onzin van jouw soort!! zelfs tot de 12de imam almahdi, is vanaf het begin zelfs door muhammad s.a.w.s genoemd!!!

en wat jij leert(wilt leren of beweren) van mijn woorden scheldt mij weinig!!!!
het heeft nix met kufr, fasaat en discriminatie en goddelijkheid te maken!!


dus aub, plaats geen onzins en vooral over quran niet!!!en breng geen twijfel in hart van moslims die QUran hun belangerijkste bassis is!!


Wanneer jullie imam Jafar overleed ontstond er twijfel, sommigen zeiden dat hij nog terug zoukomen en niet dood was gegaan, anderen twijfelden tussen zijn zonen Ismail, Abdullah, Muhammad, Zakariyya, Ishaq and Musa, zo heb je nog vele sektes die alleen door dit incident alleen al zijn ontstaan.


Citaat:

en wat jij leert(wilt leren of beweren) van mijn woorden scheldt mij weinig!!!!
het heeft nix met kufr, fasaat en discriminatie en goddelijkheid te maken!!

Ik lees anders wel in jouw onzin boekje genaamd nahjulbalagha die jullie aan Imaam Ali hebben toegeschreven waarin hij zegt om niet met negers en zwarten te trouwen, noem je dit geen rasisme ?


Citaat:

alleer eerst, probeer niet om de 2de gedeelte van vraag die over quran ging te ontlopen!!
Over aya 4:48

The Prohibition of Approaching Prayer When Drunk or Junub

Allah forbade His believing servants from praying while drunk, for one does not know the meaning of what he is saying in that state, and He forbade them from attending the Masjids while sexually impure, except when one is just passing through the Masjid from one door to another. This Ayah was revealed before alcohol consumption was completely prohibited, as evident by the Hadith that we mentioned in Surat Al-Baqarah when we explained Allah's statement,

[يَسْـَل& #1615;ونَكَ عَنِ الْخَمْ& #1585;ِ وَالْمَ& #1610;ْسِرِ]

(They ask you about alcoholic drink and gambling). In that Hadith, the Messenger of Allah recited this Ayah to `Umar, who said, "O Allah! Explain the ruling about Khamr (intoxicants) for us in a plain manner.'' When this Ayah [4:43] was revealed, the Prophet recited it to `Umar, who still said, "O Allah! Explain the ruling about Khamr (intoxicants) for us in a plain manner.'' After that, they would not drink alcohol close to the time of prayer. When Allah's statement,

[يَـأَيّ& #1615;هَا الَّذِي& #1606;َ آمَنُوا& #1618; إِنَّمَ& #1575; الْخَمْ& #1585;ُ وَالْمَ& #1610;ْسِرُ وَالاٌّ& #1606;صَابُ وَالاٌّ& #1586;ْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْ& #1591;َـنِ فَاجْتَ& #1606;ِبُوهُ لَعَلَّ& #1603;ُمْ تُفْلِح& #1615;ونَ ]

(O you who believe! alcoholic drinks, gambling, Al-Ansab, and Al-Azlam are an abomination of Shayatan's handiwork. So avoid that in order that you may be successful. ) [5:90], until,

[فَهَلْ أَنْتُم& #1618; مُّنتَه& #1615;ونَ]

(So, will you not then abstain) [5:91] was revealed, `Umar said, "We abstain, we abstain.'' In another narration, when the Ayah in Surat An-Nisa' was revealed,

[يَـأَيّ& #1615;هَا الَّذِي& #1606;َ ءَامَنُ& #1608;اْ لاَ تَقْرَب& #1615;واْ الصَّلَ& #1608;ةَ وَأَنتُ& #1605;ْ سُكَـرَ& #1609; حَتَّى تَعْلَم& #1615;واْ مَا تَقُولُ& #1608;نَ]

(O you who believe! Do not approach Salah while you are in a druken state until you know what you are saying,) at the time of prayer, the Messenger of Allah would have someone proclaim; "Let not any drunk approach the prayer.'' This is the wording collected by Abu Dawud.

De Sahaba dronken, je zegt immers zelf, het was toegestaan, en daarna werd het compleet verboden in

5:91. Voorzeker, door middel van wijn en hazardspel, wenst Satan onder u vijandschap en afgunst te zaaien en u af te houden van het gedenken van Allah en van het gebed. Zult gij dan worden weerhouden?

14-05-2007, 00:07
ik geef je een link staat allemaal erop en eraan lees het maar door.

14-05-2007, 00:10



Citaat door Yunus:
Jullie claimen dat jullie imams 100 % onfeilbaar zijn. We weten uit de Koran en de Sunnah dat profeten kleine fouten konden maken, ik kom terug op mijn antwoord voor ahlbayt , dan zetten jullie je 12 imams BOVEN de ambiya.


Geef maar een aya dat profeet Mohammed saws zondes kon maken en zijn sunna? En trouwens welke sunna volgens jou bezit de sunna van Mohammed saws zondes en fouten dus welke sunna beweert jou wat?

14-05-2007, 00:19
En trouwens wie zijn Malikais? of Ambiya? Vroeg Allah swt geen rukut voor Adam as aan ieder Maliki? Welke kufr en ongehoorzaam wezen weigerde het te doen? Dus begrijp dat mensen(profeten en imams) veel hoger zijn dan de heelal bij elkaar. De reden wereld en leven werd gemaakt was voor hun. Je zou je alleen meer meoten inlichten en meer logisch moeten denken. Niet extreemist geloven dat het tot nergens naartoe leidt. Het punt is dat jou shaiks Al-Bucharie en Muslim leugens hebben geplakt en profeet Mohammed saws hebben beschuldig van zondes en fouten zodat jij tot deze dag rondzwerft met die gedachten. In dat boeken staan dat koran oncompleet is en verzen met hoofdstukken missen. Dat zijn gewoon KUFR. Lees ze goed door, want volgens jou zijn ze de beste betrouwbaarste boeken na koran terwijl ze koran en zijn boodschapper beschuldigen van oncompleetheid.

14-05-2007, 00:32
Vraag:

Wie is de oprichter van Shiisme?
Wie is de oprichter van Bahaaiisme?

Hoe hebben deze twee oprichters de deur binnen de Islam kunnen vinden om een stroming te stichten?

14-05-2007, 00:43

Citaat:
En trouwens wie zijn Malikais? of Ambiya?
Malaika zijn engelen, Ambiyaa zijn profeten.




Citaat:

Vroeg Allah swt geen rukut voor Adam as aan ieder Maliki?
Klopt


Citaat:

Welke kufr en ongehoorzaam wezen weigerde het te doen?
Iblies , en hij was geen Malaika , maar een jinn. Zoals Allah swt zegt:


''(Gedenk de tijd) toen Wij tot de engelen zeiden: "Buigt voor Adam", zij bogen, doch Iblies niet. Hij was één der djinn, derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Zult gij hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen, terwijl zij uw vijanden zijn? Slecht is het loon der onrechtvaardigen''


Citaat:

Het punt is dat jou shaiks Al-Bucharie en Muslim leugens hebben geplakt en profeet Mohammed saws hebben beschuldig van zondes en fouten zodat jij tot deze dag rondzwerft met die gedachten. In dat boeken staan dat koran oncompleet is en verzen met hoofdstukken missen. Dat zijn gewoon KUFR. Lees ze goed door, want volgens jou zijn ze de beste betrouwbaarste boeken na koran terwijl ze koran en zijn boodschapper beschuldigen van oncompleetheid.
Imaam bukhari en muslim waren prachtige mensen en zware muhaditeen. Elk leugen van jullie is ontkracht in deze boeken. De hadith van "rajm" heb je niet, dus ook geen tastbaar bewijs. Wat wel een bewijs is dat Allah swt zegt dat de Koran compleet is, en dat er vele en vele Sahaba waren die de Koran uit hun hoofd kenden, (haviz). Dus welke richting je ook gaat, je zal wormden vernederd en de grond in geboord aan de hand van je eigen quotes, je eigen "onfeilbaren" en je eigen geschriften van je imams die je simpelweg "hadith" noemt.

14-05-2007, 00:47

Citaat door Al_Jafari:
Geef maar een aya dat profeet Mohammed saws zondes kon maken en zijn sunna? En trouwens welke sunna volgens jou bezit de sunna van Mohammed saws zondes en fouten dus welke sunna beweert jou wat?


De heilige profeet saw was zondeloos, en onfeilbaar in het overbrengen van de boodschap van Allah swt. Hij kon wel menselijke fouten maken, en dat is geen zonde. Dat geldt ook voor de andere profeten. En die Allah swt corrigeerde in de Koran al karim.

14-05-2007, 08:13

Citaat door laila2:
met alle respect alevi, maar ik heb het over de andere geleerden, geen schi3a geleerden. ik luister naar alle madahieb en de geleerden van alle 4 madahieb moeten met elkaar eens zijn. dan neem ik die fatwa. als alleen maar 1 geleerde buiten die groep zit neem ik 'm niet serieus. de shi3a hebben zich helaas afgezonderd van deze madahieb en werken bijna niet samen met deze geleerden. daarom luister ik (bijna) nooit naar ze. en alevi, er zijn heel veel hadith en zelfs koranversen die de shi3a naar eigen mening interpreteren en dan zijn hun de enigen. alle geleerden verwerpen die theorieën en dat is toch voldoende bewijs.


Salaam alikoum wa ra7matou allah

1. Wordt imam Ali die in het huis van Allah is geboren, is daar geslagen door de zwaard van ibne molja en die als eerste moslim werd na de komst van de islam, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?

2. Wordt imam Ali die door onze profeet (s) is opgevoed, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?

3. Wordt imam Ali die dapper deel nam aan de strijden uhud en badr, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die beiden niet deelnamen aan beide strijden ?

4. Wordt Imam Ali die bereid was om zijn leven op te offeren door in het bed van onze profeet te gaan slapen toen de vijanden van de Islam van plan waren om onze profeet (s) te doden, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die nog nooit blijk hebben gegeven dat het leven van onze profeet belangrijker is dan hun leven.

5. Wordt Imam Ali die de man is van de dochter van onze profeet gelijk gesteld met de eerste en tweede galiefe die de dochter van de profeet veel pijn hebben gedaan?

bron:
In het boek van Boukhari in een hoofdstuk, getiteld: ‘De boodschapper van Allah zei:
‘Fatima is een deel van mij en wie haar boos maakt, maakt mij boos’. In een hoofdstuk over de Khaibar aanval schreef hij:’Volgens Aïjsa, stuurde Fatima, de dochter van de profeet-moge Allah’s vrede met haar zijn-een boodschap naar Aboe Bakr, waarin ze vroeg naar haar deel van de erfenis van Allah’s Boodschapper, maar hij weigerde Fatima er iets van te betalen. Fatima werd zo boos op Aboe Bakr, dat ze hem verliet en nooit meer met hem sprak tot aan haar dood.’

Sahih, Boekhari, deel 3, p.39


6. Wordt iemand die de meester van de gelovigen is na onze profeet, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?

bron:
'Ali is de meester van de gelovigen na mij'

Sahih, Tirmidhi deel5, p.296

7. Wordt Imam Ali die een onderdeel vormt van ons geloof, gelijk gesteld aan Aisha, Ummar, Abu bakr??
bron:
'Houden van Ali is geloven en hem haten is hypocrisie'

Sahih, Moeslim, deel1, p.61

8. Wordt iemand die de poort is van de stad van de kennis van onze profeet, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die hun kennis na muhammad s.a.w.s alleen via Imam Ali konden verkrijgen. voorbeelden hiervan hebben we in veel geschidenis boeken waarin staat hoe vaak ummar en uthman ali a.s voor de raad vroegen waarin ze zelf geen clue hadden!!!

bron:
'Ik ben de stad van kennis en Ali is de poort'
Sahih, Tirmidhi, deel 5 p.201

9. Wordt Imam Ali die een hoge positie kreeg door onze profeet van Muhammad saws gelijk gesteld met Ummar en Abu bakr??

bron:
De profetische hadith:
'O Ali, jij staat in relatie tot mij zoals Haroen tot Moesa, behalve dat er na mij geen profeetb meer zal zijn'

Sahih, Boekharie, deel2, p.305
sahih, Moeslim, deel2, p.356

10. Wordt iemand die uitdrukkelijk door onze profeet wordt aangewezen als de enige persoon die zijn taak kan uitvoeren, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?

bron:
De profetische hadith:
'Ali is van mij en ik ben van Ali en niemand kan mijn taak uitvoeren behalve ikzelf of Ali'

Sahih, Tirmidhi, deel 5 p.300

Wa alikoum salaam wa ra7matou allah

14-05-2007, 12:57

Citaat:
1. Wordt imam Ali die in het huis van Allah is geboren, is daar geslagen door de zwaard van ibne molja en die als eerste moslim werd na de komst van de islam, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?
Hoewel we geen oderscheid maken tussen de Sahaba, Ali, Uthman en Umar ibn Khattab krege het martelaarschap v/d khulafa rashidin. Ik zal je een vergelijking geven als je wilt, in mijn ogen zijn de rafida van vandaag die een pelgrimstocht houden naar het graf van Abu lulu (la) jahilin van de 1ste klasse. Het is zo een gezicht als dat wij nu naar het graf of ziarat doen bij het graf van de moordenaar van Ali .


Citaat:

2. Wordt imam Ali die door onze profeet (s) is opgevoed, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?
Autoriteit wordt niet bepaald door liefde. De profeet SAW hield van alle Sahaba, er zijn bewijzen dat hij eenmaal antwoordde “Abu Bakr” ander keer “Ali” Dit is opzich bewijs genoeg dat de profeet SAW geen onderscheid maakte en jullie zijn nog steeds, in deze kritieke tijden bezig met van wie hij het meest hield. Zet je vraagjes in je broekzak en vraag de profeet SAW op yawmul qiyama.


Citaat:

3. Wordt imam Ali die dapper deel nam aan de strijden uhud en badr, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die beiden niet deelnamen aan beide strijden ?

Alevi, ze vochten beide als leeuwen in de slag van Badr (624 AD), Uhud (625 AD), Hunayn (630 AD).


Citaat:
4. Wordt Imam Ali die bereid was om zijn leven op te offeren door in het bed van onze profeet te gaan slapen toen de vijanden van de Islam van plan waren om onze profeet (s) te doden, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die nog nooit blijk hebben gegeven dat het leven van onze profeet belangrijker is dan hun leven.
Ze hadden hun leven en bloed willen geven voor Rasulallah (saw). Andere Sahaba werden leven gevild alleen omdat ze zeiden “Mohammad spreekt de waarheid” Ze konden zichzelf vrijkopen door enkel de profeet SAW uit te schelden. Maar ze kozen voor het hiernamaals.


Citaat:
5. Wordt Imam Ali die de man is van de dochter van onze profeet gelijk gesteld met de eerste en tweede galiefe die de dochter van de profeet veel pijn hebben gedaan?

Uthman ibn Affan was met 2 dochters van de profeet (saw) getrouwd, Ruqayyah رضّى الله عنها en Umm Kulthoom رضّى الله عنها. Daarom werd Uthman “Dhun Nurayn” genoemd.
Jouw argumenten hebben niks te maken met leiderschap na de profeet (saw) .



Citaat:
bron:
In het boek van Boukhari in een hoofdstuk, getiteld: ‘De boodschapper van Allah zei:
‘Fatima is een deel van mij en wie haar boos maakt, maakt mij boos’. In een hoofdstuk over de Khaibar aanval schreef hij:’Volgens Aïjsa, stuurde Fatima, de dochter van de profeet-moge Allah’s vrede met haar zijn-een boodschap naar Aboe Bakr, waarin ze vroeg naar haar deel van de erfenis van Allah’s Boodschapper, maar hij weigerde Fatima er iets van te betalen. Fatima werd zo boos op Aboe Bakr, dat ze hem verliet en nooit meer met hem sprak tot aan haar dood.’

Sahih, Boekhari, deel 3, p.39
Ten eerste:
Aishah ra was niet op de hoogte dat haar vader naar Fatima Zahrah gegaan om het goed te maken, en dat deed hij. Zelfs volgens de shiitische bronnen.

Sahih Hadith waarin Abu Bakr Sadiq ra het goed maakt met Fatima .



“When Fatima became ill, Abu Bakr came to her and asked for permission to enter. So Ali said, ‘O Fatima, this is Abu Bakr asking for permission to enter.’ She answerd, ‘Do you want me to give him permission?’ He said, ‘Yes.’ So she allowed him (to enter), and he came in seeking her pleasure, so he told her: ‘By Allah, I only left my home and property and my family seeking the pleasure of Allah and His Messenger and you, O Ahlel Bayt.’ So he talked to her until she was pleased with him.” (Sunan Al-Bayhaqi)

Nog een bewijs:

Kitaabul Muwaafiqah narrates that Anaani said:

“Abu Bakr came to the door of Fatima in the midday sun and said: ‘I shall not leave from here as long as the daughter of Rasool-Allah remains displeased with me. Ali came to Fatima and giving her an oath urged her to become pleased. Then she became pleased (with Abu Bakr).”

14-05-2007, 12:58
In een shiitische versie lezen we het volgende :

(Hujjaajus Saalikeen)

“Verily, when Abu Bakr saw that Fatima was annoyed with him, shunned him and did not speak to him after this on the issue of Fadak, he was much aggrieved on account of this. He resolved to please her. He went to her and said: ‘Oh daughter of Rasool-Allah! You have spoken the truth in what you have claimed, but I saw Rasool-Allah distributing it (i.e. the income of Fadak). He would give it to the Fuqaraa, Masaakeen and wayfarers after he gave your expenses and expenses of the workers.’ She then said: ‘Do with it as my father, Rasool-Allah had done.’ Abu Bakr said: ‘I take an oath by Allah for you! It is incumbent on me to do with it what your father used do with it.’ Fatima said: ‘ By Allah! You should most certainly do so.’ Abu Bakr said: ‘ By Allah! I shall most certainly do so.’ Fatima said: ‘O Allah! Be witness.’ Thus, she became pleased with this and she took a pledge from Abu Bakr. Abu Bakr would give them (Fatima and others of the Ahlel Bayt) expenses therefrom and distribute the balance to the Fuqaraa, Masaakeen and wayfarers.”


Ten tweede, mix geen hadith met je eigen zegje en doe je dat, laat zien welke de hadith is en welke je eigen uitspraken. Want je zet eronder sahih bukhari terwijl alleen het voglende bij de hadith hoort, althans het begin ervan.


Citaat:
‘Fatima is een deel van mij en wie haar boos maakt, maakt mij boos’
Nu, jij wil dit gebruiken om Abu Bakr Sadiq te bekritiseren, dit terwijl hij gelijk had mbt Fadak. Feit is, dat het bovenstaande volgens jullie hadith over Ali gaat en NIET over Abu Bakr .

“Majlisi “Bihar” 43/201-202
إنه جاء شقي من الاشقيا& #1569; إلى فاطمة بنت محمد صلى الله عليه واله فقال لها : أما علمت أن عليا قد خطب بنت أبي جهل فقالت : حقاما تقول : فقال : حقا ما أقول - ثلاث مرات - فدخلها من الغيرة ما لا تملك نفسها وذلك أن الله تبارك وتعالى كتب على النساء غيرة وكتب على الرجال جهادا .
وجعل للمحتسب& #1577; الصابر&#157 7; منهن من الاجر ما جعل للمراب&#159 1; المهاج&#158 5; في سبيل الله .
قال : فاشتد غم فاطمة عليها السلام من ذلك ، وبقيت متفكرة هي حتى أمست وجاء الليل حملت الحسن على عاتقها الايمن والحسي&#160 6; على عاتقها الايسر وأخذت بيد ام الكثوم اليسرى بيدها اليمنى ثم تحولت إلى حجرة أبيها فجاء علي عليه السلام فدخل في حجرته فلم ير فاطمة عليها السلام فاشتد لذلك غمه وعظم عليه ، ولم يعلم القصة
ماهي فاستحي&#160 9; أن يدعوها من منزل أبيها فخرج إلى المسجد فصلى فيه ماشاء الله ثم جمع شيئا من كثيب المسجد واتكا عليه .
فلما رأى النبي صلى الله عليه واله ما بفاطمة من الحزن أفاض عليه الماء ثم لبس ثوبه ودخل المسجد ، فلم يزل يصلي بين راكع وساجد وكلما صلى ركعتين دعا الله أن يذهب ما بفاطمة من الحزن والغم وذلك أنه خرج من عندها وهي تتقلب وتتنفس الصعدا&#156 9; فلما رآها النبي صلى الله عليه وآله أنها لا يهنئها النوم ، وليس لها قرار قال لها : قومي يابنية فقامت فحمل النبي صلى الله عليه واله الحسن وحملت فاطمة الحسين وأخذت بيد ام الكثوم فانتهى إلى علي عليه السلام وهو نائم فوضع النبي رجله على رجل علي فغمزه وقال : قم ياأبا تراب ، فكم ساكن أزعجة ، ادع لي أباكبر من داره وعمر من مجلسه وطلحة .
فخرج علي عليه السلام فاستخر جهما من منزلهم&#157 5; ، واجتمو&#157 5; عندرسو&#160 4; الله فقال رسول الله صلى الله عليه واله : يا علي أما علمت أن فاطمة بضعة مني وأنا منها ، فمن آذاها فقد آذاني [ ومن آذاني فقد آذي الله ] ( 1 ) ومن آذاها بعد موتى كان كمن آذاها في حياتي ، ومن آذاها في حياتي كان كمن آذاها بعد موتى




Vertaling:
It is narrated on the authority of Abu Abdullah Jafar Al-Sadiq: A miserable of the miserables came to Fatima, the daughter of the Messenger of Allah, and said to her: “Did you not know that Ali proposed to marry (Khataba) the daughter of Abu Jahl?” She said: “Is it true what you say? He said three times: “What I say is true.” Jealousy entered into her (heart) to an extent she could not control, for Allah has ordained that women be jealous and that men perform Jihad, and He has made the reward of the patient (woman) similar to that of the Murabit and Muhajir in the way of Allah.
He said: And Fatima’s anguish became severe and she remained thinking about it until night time…she moved to her father’s residence. Ali came to his residence and did not see Fatima and his anguish increased and became great on him, even though he did not know what happened, and he was ashamed to call her from her father’s house so he went to the Masjid and prayed as much as Allah willed, and he collected some of the sand in the Masjid and laid on it.
When the Prophet saw how sad and anguished Fatima was, he poured water over himself and wore his clothes and entered the Masjid. He kept praying, making Rukoo and Sujood, and after every time he completed two Raka he made Du’a that Allah remove what Fatima had of sadness and anguish because he left her turning over and breathing heavily. When the Prophet saw that she could not sleep and could not rest he said: “O daughter, rise!” So she rose and the Prophet carried Al-Hassan and she carried Al-Hussain and took hold of Umm Kulthoom’s hand until they reached Ali (AS) while he was sleeping.
The Prophet put his foot on Ali, pinched him, and said: “Rise Abu Turab! You have disturbed many a resting person. Call for me Abu Bakr from his house and Umar from his Majlis and Talha.” So Ali went and got them from their houses and they gathered around the Messenger of Allah.

14-05-2007, 12:59


The Messenger of Allah then said: “O Ali! Do you not know that Fatima is a piece of me and I am from her. Whoever disturbs her, disturbs me and whoever disturbs me has disturbed Allah, and whoever disturbs her after my death then as if he has disturbed her in my lifetime and whoever disturbed her in my lifetime then as if he has disturbed her after my death.”

(bron: Ibn Babveh Al Qummi’s “Elal Al-Sharae’”, pp.185-186, Al-Najaf Print; also narrated in Majlisi “Bihar” 43/201-202)
Ook lees je dat Ali volgens JULLIE bronnen de dochter van de profeet (saw) boosmaakte in Majlisi “Biharul anwar” 43/147,
Shaikh Saduk “Elal esh sharae” p 185-186
Al-Majlisi’s Haqq-ul-Yaqeen, pp.203-204; also recorded in Al-Tusi’s Amali, p.295

Wat is dit o shia ? Waarom al die haat en die dubbele standaard ?


Citaat:

6. Wordt iemand die de meester van de gelovigen is na onze profeet, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe?

bron:
'Ali is de meester van de gelovigen na mij'

Sahih, Tirmidhi deel5, p.296
Jouw bewijsvoering heeft niks te maken met wat je wilt bewijzen, want de profeet SAW heeft hetzelfde gezegd over de andere Sahaba, zoals Umar en Abu Bakr .

Citaat:


7. Wordt Imam Ali die een onderdeel vormt van ons geloof, gelijk gesteld aan Aisha, Ummar, Abu bakr??
bron:
'Houden van Ali is geloven en hem haten is hypocrisie'

Sahih, Moeslim, deel1, p.61

De profeet صلّى الله عليه وآله وسلّم heeft gezegd: “ Diegene die boos is op Umar, is boos op mij, Diegene die van Umar houdt, houdt van mij “
(overgeleverd door At-Tabarani)


Dus o Shia, waarom die dubbele standaard, die haat en die onderscheid.

Citaat:


8. Wordt iemand die de poort is van de stad van de kennis van onze profeet, gelijk gesteld aan de eerste en tweede galiefe die hun kennis na muhammad s.a.w.s alleen via Imam Ali konden verkrijgen. voorbeelden hiervan hebben we in veel geschidenis boeken waarin staat hoe vaak ummar en uthman ali a.s voor de raad vroegen waarin ze zelf geen clue hadden!!!

bron:
'Ik ben de stad van kennis en Ali is de poort'
Sahih, Tirmidhi, deel 5 p.201
Is het een misdaad om iets te vragen als je het niet weet ? Neem een voorbeeld aan de 4 imams v/d 4 madhabs, ze zijn 1 vuist, verschillen alleen in fiqh. Een was zelfs de leerling van de ander. |Het wil niks zeggen. Wij ontkennen de kwaliteiten van Ali niet. Noch maken wij onderscheid tussen de Sahaba.

14-05-2007, 13:02

Citaat:

9. Wordt Imam Ali die een hoge positie kreeg door onze profeet van Muhammad saws gelijk gesteld met Ummar en Abu bakr??
Ze hadden allemaal een hoge positie, maar Allah en de gelovigen zouden niemand anders als leider accepteren dan Abu Bakr Sadiq .

Citaat:

bron:
De profetische hadith:
'O Ali, jij staat in relatie tot mij zoals Haroen tot Moesa, behalve dat er na mij geen profeetb meer zal zijn'

Sahih, Boekharie, deel2, p.305
sahih, Moeslim, deel2, p.356
Uqbah ibn Amir heeft overgeleverd dat de profeet sallalahualeyhiwasallam heeft gezegd:
“Als er een profeet na mij zou komen, dat zou het Umar ibn khattab zijn”
(Sunan al-Tirmidhi)
We degraderen geen Sahaba, ze waren allemaal de metgezellen van de profeet saw. Ze waren allemaal, fysiek en mentaal door de profeet SAW ZELF opgevoed.

Citaat:

bron:
De profetische hadith:
'Ali is van mij en ik ben van Ali en niemand kan mijn taak uitvoeren behalve ikzelf of Ali'

Sahih, Tirmidhi, deel 5 p.300

Wa alikoum salaam wa ra7matou allah
De profeet (saw) heeft vele malen ook andere Sahaba geprezen voor hun inspanningen voor islaam. Zo kwam er een vrouw naar de profeet saw en zei, wat als u er niet meer bent ? (in de zin van , overlijdt) hij zei, ga dan naar Abu Bakr. Rasullallah saw heeft gezegd, volg diegenen die na mij komen, Abu Bakr en Umar, Hij heeft gezegd dat de gelovigen niemand anders dan Abu Bakr zouden accepteren na de profeet saw. Beperk je niet tot 1 laag, maar neem de kennis die beschikbaar is, hele biografien van de Sahaba , Tabiyin, liggen klaar en jij beperkt het verrijken van je kennis en gaat hoogmoedig verder met bekritiseren, degraderen en het voeren van een dubbele standaard . Jouw tekst is geschreven door “mudi” een mod van ahlbaytjongeren forum waarin hij zijn propaganda verspreidt. Of jij bent hem, of je hebt zijn leugen gekopieerd van zijn site. Dus in feite voer ik weer een discussie met deze shiitische leugenaar genaamd “mudi” Een deel van zijn leugens is in deze topic weerlegd.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1412438


Een laf persoon zoals hij die de waarheid heeft verwijderd nadat hij weerlegd was en 24/7 online bleef om mijn posts te verwijderen verdient het niet om ergens publiekelijk zijn leugens te verspreiden.


14-05-2007, 14:44

Citaat door AhleBayt:
een groep????
ik dacht alleen abu bakr r.a had ummar als opvolger gekozen en goed gekeurd had en had in majles's door sommigen hem te promoten en admiren!!!
ik wil hier dieper in broeder!!!


en wat muawiyah betreft!!
er zijn velen hier die hem een heel goede iemand kenen!!! en hem een van beste sahabis noemen!!!
hoe kan iemand zo goed zijn en toch umma te forceren om bij3a te geven aan zijn fasiq zoon YAZID l.a??????????

thanx broeder




broeder hamza! ik wacht nogsteeds op je antwoord! shukran ya akhi!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 [213] 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272