Bekijk originele versie : Het mengen van bleekmiddel met andere reinigingsmiddelen.
Wie van jullie doet dit weleens? Merken jullie er iets van, bijvoorbeeld aan jullie ogen of handen?
Ik doe dit bij iedere poetsbeurt, ik weet niet waarom, maar ik heb dan het idee dat de bleekmiddel alles reinigt en het andere middel, bijvoorbeeld Ajax of Cif, voor een lekkere geurtje zorgt, maar dat deze niet goed reinigt.
Maar ik krijg iedere keer wel last van mijn ogen, een branderig gevoel, waarschijnlijk door de gassen die door het mengen vrijkomen, met name chloor.
''Heel belangrijk is dat men erop bedacht is dat bij combinatie van chloor en een zuur het bijtende chloorgas kan ontstaan. Inademing van dit chloorgas kan zeer schadelijke gevolgen hebben. Derhalve dienen producten met chloorbleekmiddelen nooit gemengd te worden met andere producten.''
:rolleyes:
_GoudSterretje_
07-03-2007, 14:42
Ik mix altijd een beetje chloor met alles.
Als ik dweil dan mix ik een beetje andy of ajax met chloor.
Als ik afwas dan meng ik klein beetje chloor met afwasmiddel.
Het ruikt super fris.
Als ik afwas dan meng ik klein beetje chloor met afwasmiddel.
Deze hoor ik echt voor het eerst.
Je brengt me op ideeën. :p
Maar jij bent dus niet bang voor een eventuele vrijkoming van gevaarlijke gassen?
Gewoon afwassen volstaat toch ook gewoon, waarom mengen?
Chloor maakt niet alleen schoon, maar tast ook aan.. tegels enzo worden er poreus van
als je met chloor dweilt.. dan zal het vuil door de poreusheid van de vloer juist meer gaan hechten!
Levensgevaarlijk!!!
Ik herinner mij heel vaag dat ik jaren geleden op het nieuws had gezien dat een badkamer was ontploft, omdat een mevrouw bleekmiddel met andere producten had gebruikt en deze in het vuil van het bad had laten ''weken''.
Allah ihfet. :confused:
Gewoon afwassen volstaat toch ook gewoon, waarom mengen?
Chloor maakt niet alleen schoon, maar tast ook aan.. tegels enzo worden er poreus van
als je met chloor dweilt.. dan zal het vuil door de poreusheid van de vloer juist meer gaan hechten!
Je moet een poetsfreak zijn om dit te begrijpen, Dreft of ieder ander afwasmiddel is inderdaad ook prima, maar als poetsfreakpatiënt zoek je altijd naar manieren om dingen schoner te krijgen, het is dan ook nooit schoon genoeg. :hihi:
_GoudSterretje_
07-03-2007, 14:49
Deze hoor ik echt voor het eerst.
Je brengt me op ideeën. :p
Maar jij bent dus niet bang voor een eventuele vrijkoming van gevaarlijke gassen?
Nee, zolang het een beetje is, mijn oma en moeder doen het al jaren en ik ook sinds ik kan afwassen.
Je kan ook een lege afwasmiddelfles pakken en er een beetje chloor in doen en mengen met water en als je gaat afwassen maak je een sopje met een beetje van dat chloorwater en afwasmiddel.
Is niet gevaarlijk denk ik, aangezien het chloormiddel al gemengd is met water.
Is heerlijk man vooral als je vis gebakken hebt en alles afwast. :D
Ik herinner mij heel vaag dat ik jaren geleden op het nieuws had gezien dat een badkamer was ontploft, omdat een mevrouw bleekmiddel met andere producten had gebruikt en deze in het vuil van het bad had laten ''weken''.
Allah ihfet. :confused:
Ik heb een vrouw gekend die is overleden terwijl ze het toilet schhonmaakt met chloor en een ander middel
dordje22
07-03-2007, 14:54
ik heb laminaat liggen dus ik gewbruik dan speciaale spul daarvoor. gebruik chloor voor de badkamer en de w.c en anders gebruik onze wondermiddel van de wibra. en in de keuken gebruik ik voor de vloer wel ajax
_GoudSterretje_
07-03-2007, 14:55
Ja, logisch als je sjie dikke liter gebruikt, je moet heel klein beetje gebruiken en het liefste vermeng met water.
Ik ken ook een oudere marokkaanse vrouw, ze doet alsof chloor water is, gebruikt zoveel ervan, ja logisch dat je ziek wordt.
Wie van jullie doet dit weleens? Merken jullie er iets van, bijvoorbeeld aan jullie ogen of handen?
Ik doe dit bij iedere poetsbeurt, ik weet niet waarom, maar ik heb dan het idee dat de bleekmiddel alles reinigt en het andere middel, bijvoorbeeld Ajax of Cif, voor een lekkere geurtje zorgt, maar dat deze niet goed reinigt.
Maar ik krijg iedere keer wel last van mijn ogen, een branderig gevoel, waarschijnlijk door de gassen die door het mengen vrijkomen, met name chloor.
ik heb een keer pure bleek met schoonmaakazijn gemengd, en bukte net om de randjes van de badkamer te doen toen ik die lucht in mn neus en mond kreeg , kreeg ik geen lucht mee en begon te stikken en viel bijna knock out ben kruipend de badkamer nog net op het nippertje uitgeslopen en heb de rest van de dag hoestend op de bank gelegen zo erg was het!!!!
ik doe het nooooit meer!!!!!!!!!!!!
mn man was zo boos, hij zei stel je was daar neergevallen want hij was er niet, dan was je nu misschien wel dood!:(
ik heb een keer pure bleek met schoonmaakazijn gemengd, en bukte net om de randjes van de badkamer te doen toen ik die lucht in mn neus en mond kreeg , kreeg ik geen lucht mee en begon te stikken en viel bijna knock out ben kruipend de badkamer nog net op het nippertje uitgeslopen en heb de rest van de dag hoestend op de bank gelegen zo erg was het!!!!
ik doe het nooooit meer!!!!!!!!!!!!
mn man was zo boos, hij zei stel je was daar neergevallen want hij was er niet, dan was je nu misschien wel dood!:(
:eek:
trisinti
07-03-2007, 15:04
ik deed dit ook jaren lang..nu zit ik opgescheept met een vorm van allergie aan mijn luchtwegen door deze grap..dus dames pas op het is echt gevaarlijk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.