Bekijk originele versie : zachte lenzen :traaaaaaaan:
madammimi
06-03-2007, 14:01
aan iedereen die zachte lenzen heeft.
hoe doen jullie ze in? ik heb vandaag mijn setje opgehaald en ik heb er zooo veeeel moeite mee. en het brand als een gek als ik ze indoe
uitdoen gaat dan wel maar indoen wejouw duurt eeuwigheid.
iemand tips voor me?:goedzo:
Droevige_Meid
06-03-2007, 14:05
aan iedereen die zachte lenzen heeft.
hoe doen jullie ze in? ik heb vandaag mijn setje opgehaald en ik heb er zooo veeeel moeite mee. en het brand als een gek als ik ze indoe
uitdoen gaat dan wel maar indoen wejouw duurt eeuwigheid.
iemand tips voor me?:goedzo:
Salaam oe aleikoum oughtie,
Is het je eerste keer?
Dan is het normaal, toen ik voor de eerste me lenzen indeed kreeg ik ze ook niet in sjeees wat een moeite had ik ermee.
Je oog moet er aan wennen enz.
Ik doe ze nu in 1 sec in en 1 sec weer uit :D
madammimi
06-03-2007, 14:07
Salaam oe aleikoum oughtie,
Is het je eerste keer?
Dan is het normaal, toen ik voor de eerste me lenzen indeed kreeg ik ze ook niet in sjeees wat een moeite had ik ermee.
Je oog moet er aan wennen enz.
Ik doe ze nu in 1 sec in en 1 sec weer uit :D
oeff echt ik baal nu zooo erg dat ik ze ooit aangeschaft heb haha en heb je ook geen klachten ed want dat hoor ik wel vaak dat mensen last hebben van hun ogen dus graag hoor ik of dat echt zo is?
soukran ougthi voor je reactie
Toen ik de allereerste keer mijn lenzen in moest doen deed ik er een half uur over per lens.
Droevige_Meid
06-03-2007, 14:12
oeff echt ik baal nu zooo erg dat ik ze ooit aangeschaft heb haha en heb je ook geen klachten ed want dat hoor ik wel vaak dat mensen last hebben van hun ogen dus graag hoor ik of dat echt zo is?
soukran ougthi voor je reactie
Ik heb indd soms last van mijn ogen,
Dan krijg ik hele rode ogen en geirriteerde ogen.
Dan heb ik een onstoke oog
Maar alhamdoulilah heb ik er een oog gel gekregen voor van de dokter waar het na 2 dagen weg gaat.
La shokran ella wazjeeb
Meid ik heb ook lenzen, ik had er ook moeilijk mee om ze erin te steken, je moet echt je wimpers tegenhouden anders plooit de lens, na een weekje ofzo ga je dat wel kunnen inchallah :sjans:
Toen ik de allereerste keer mijn lenzen in moest doen deed ik er een half uur over per lens.
hahahaha bij 10 min en ik dacht dat het al te lang duurde :D
hahahaha bij 10 min en ik dacht dat het al te lang duurde :D
Toen ik de lenzen eenmaal had had ik nog steeds moeite om ze in te krijgen. Nu heb ik ze al een jaar of 8. Nu gaat het gelukkig gemakkelijk.:hihi:
Hey meissie, dat is allemaal normaal op het begin.
Het is gewoon een kwestie van wennen, daarna zal je het heel gemakkelijk erin zetten. Easy.
Ik geef je een goede tip -> Slaap nooit met lenzen!!!
Ja, ik heb het niet over nu, maar over een jaar ofzo. Dus remember, niet slapen met lenzen.
Good luck :goedzo:
Toen ik de lenzen eenmaal had had ik nog steeds moeite om ze in te krijgen. Nu heb ik ze al een jaar of 8. Nu gaat het gelukkig gemakkelijk.:hihi:
hahaha ja hmdullilah dan, :D
Sierra_Savannah
06-03-2007, 14:40
Toen ik de eerste keer lenzen kreeg, moest in de winkel oefenen met in en uitdoen. Ik was er vroeg in de middag, en het was me pas gelukt tegen sluitingstijd :moe:
Toen ik het daarna naar school wou dragen, moest k gewoon om een uur of 5 opstaan, alleen om die lenzen in te krijgen. Ik had er echt veel moeite mee zeg.
Echte tips heb ik niet voor, wel zo'n beetje de standaard dingen:
-niet ermee slapen
-af en toe afwisselen met een bril (als je die hebt)
-elke dag schone vloeistof gebruiken
-nooit met kraanwater afspoelen
-opletten dat je het niet binnenstebuiten indoet. Als het randje naar buiten krult zit ie verkeerd
-als je make-up draagt: eerst je lenzen indoen en da pas opmaken. Bij het verwijderen eerst de lenzen eruit halen en dan pas make-up weghalen
LayDee S
06-03-2007, 15:46
heey heb zelf ook lenzen... gewoon goed schoOn hOuden...en als mjn lenzen me irriteren GoOi ik gewoon wat lenzenvlOeistOf in me Oog :p
camiliaa
06-03-2007, 15:51
zorg ervoor dat je je handen goed met zeep hebt gewassen als je je lenzen indoet. ik merk dat als ik mn handen niet was en ik mn lenzen in wil doen dat mn ogen echt beginnen te branden en tranen.
madammimi
06-03-2007, 16:01
dankjullie wel voor de tips :) ik heb er heel veel aan. waarom niet slapen eigelijk?
Sierra_Savannah
06-03-2007, 17:46
dankjullie wel voor de tips :) ik heb er heel veel aan. waarom niet slapen eigelijk?
Wanneer u in slaap valt met contactlenzen in, dan wordt het hoornvlies geheel afgesloten van de buitenlucht omdat het hoornvlies dan zowel door de contactlens als ook door het ooglid afgedekt wordt. Tijdens het slapen is er geen knipperbeweging die er voor zorgt dat zuurstof via het traanvocht tussen de contactlens en het hoornvlies getransporteerd wordt. Het hoornvlies krijgt in die situatie onvoldoende zuurstof. Dit is schadelijk voor het oog. Meestal zijn de ogen dan rood en pijnlijk bij het ontwaken. Soms zwelt zelfs het bindvlies op. Dan kunnen de contactlenzen zich gemakkelijk vastzuigen aan het oog met allerlei vervelende gevolgen voor het hoornvlies.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.