Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Betekent Trouwen.. Levenslang Trouw Zijn ?

Pagina's : [1] 2

camjo
17-07-2002, 23:54

Salaam Mensen.. Zo zou het moeten zijn..levenslang trouw blijven.. Maar wanneer mag je van deze belangrijke regel afstappen ??? Is het wanneer er overspel wordt gepleegd..of wanneer de relatie op leugens en onwaarheden begint te rusten.. Of moet je in alle gevallen..TROUW blijven tot de dood.. wat denken jullie mensen..

BlueEye
17-07-2002, 23:58
Ik ben het volledig eens met de woorden: Trouw blijven tot aan je dood. Als je getrouwd blijf je gedurende die periode ook trouw aan elkaar. Een huwelijk kan kapot gaan, door enige reden dan ook maar dan nog vind ik dat je dat op een nette manier moet afhandelen en dat doe je niet door ontrouw te zijn aan je partner. Snappen we het nog??? Nee het is al laat. BE

camjo
18-07-2002, 00:09
Origineel gepost door BlueEye Ik ben het volledig eens met de woorden: Trouw blijven tot aan je dood. Als je getrouwd blijf je gedurende die periode ook trouw aan elkaar. Een huwelijk kan kapot gaan, door enige reden dan ook maar dan nog vind ik dat je dat op een nette manier moet afhandelen en dat doe je niet door ontrouw te zijn aan je partner. Snappen we het nog??? Nee het is al laat. BE Ik snap het wel..en het mag laat zijn..belangrijk is belangrijk..ik vind dat je gelijk hebt.

zine_oujda
18-07-2002, 15:38
hallo mensen ik ga binnenkort trouwen en om het even over trouw te hebben ook al zou ik bedrogen worden door mijn partner dan zou ik nog trouw blijven want als ik het als excuus ga gebruiken om dan ook vreemd te gaan dan ben ik geen haar beter dan hem en verlaag ik me ook tot zijn niveau maar ik hoop het natuurlijk nooit mee te maken met mijn aanstaande want het is pijnlijk om bedrogen te worden

Kenza
18-07-2002, 16:21

DHuuuuuuu dat lijkt me logisch, daarom kies je er ook voor om te trouwen. Trouwen wil zeggen je blijft je hele leven lang bij je partner en je vertrouwd elkaar voor de 100%. En dat is vaak het probleem bij sommige marokanen ze denken dat trouwen heel simpel is ze kijken alleen naar het woord en niet wat het werkelijk is.

EsteeLauder01
18-07-2002, 19:34
Trouwen betekent eigenlijk dat je trouw moet blijven tot de dood...maar wie houdt zich er nog aan tegenwoordig. Ontrouw zegeviert...partners gaan vreemd...enz... Soms vraag ik me dan af als je toch niet trouw kunt blijven...waarom trouw je dan? Of is het gewoon om getrouwd te zijn? Soms heb ik wel die indruk dat mensen het getrouwd zijn niet au serieux nemen. En wanneer van die regel afstappen? Nooit MJ...'t is niet omdat iemand ontrouw is dat je het ook moet zijn hé. Maar voor mij betekent trouwen trouw blijven...voor altijd. ;)

sahira
18-07-2002, 19:55
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam Mensen.. Zo zou het moeten zijn..levenslang trouw blijven.. Maar wanneer mag je van deze belangrijke regel afstappen ??? Is het wanneer er overspel wordt gepleegd..of wanneer de relatie op leugens en onwaarheden begint te rusten.. Of moet je in alle gevallen..TROUW blijven tot de dood.. wat denken jullie mensen.. Salaam MJ.....trouw zijn aan je partner en aan jezelf......dat is belangrijk denk ik om een goed huwelijk te hebben, omdat als je elkaar ver.trouwt dan heb je al de helft van alle ruzie's in een gezin vermeden... Ooit het ik ook 'trouw' belooft, en dat meende ik ook van heel mijn hart, door dik en dun, in ziekte en in gezondheid, ik weet wat het zou inhouden als ik woorden uit sprak en stond er helemaal achter........ Overspel, daar moet je over praten, beiden zullen het vertrouwen moeten vinden in elkaar, degene die trouw is maar ook diegene die ontrouw is, want daar zal wel een reden voor zijn, een kwalijke misschien...toch zal je dat de ander moeten duidelijk maken. Geweld in een relatie/huwelijk...dit kan ver gaan natuurlijk, en wanneer houdt het op, als het herhaaldelijk voorkomt, dan is het een reden om weg te gaan...je veiligheid staat dan op het spel.......en misschien van je kinderen.... Als ik eenmaal (weer) besluit om trouw te zijn aan een man....moet ik er zeker van zijn dat IK hem kan vertrouwen, hoe lief, knap of vermogend iemand is...geen vertrouwen ook geen trouwen! Beslama......Sahira.. :zwaai:

estela
18-07-2002, 19:59
ik mag hopen dat je elkaar trouw blijft voor altijd. Alhoewel tegenwoordig weet ik het niet meer met die mensen. Maar voor mij betekend trouwen: elkaar trouw zijn tot aan de dood. Maar je weet het op zich nooit , want het liefst zou ik mijn ouders zien scheiden. Maar ik hoop altijd op een droomhuwelijk.(maar of dat bestaat?)

camjo
18-07-2002, 22:27
Origineel gepost door zine_oujda hallo mensen ik ga binnenkort trouwen en om het even over trouw te hebben ook al zou ik bedrogen worden door mijn partner dan zou ik nog trouw blijven want als ik het als excuus ga gebruiken om dan ook vreemd te gaan dan ben ik geen haar beter dan hem en verlaag ik me ook tot zijn niveau maar ik hoop het natuurlijk nooit mee te maken met mijn aanstaande want het is pijnlijk om bedrogen te worden Ik vind je reactie glashelder en correct :goedzo:

sahira
18-07-2002, 22:34
Origineel gepost door Emshoom (emshoom vraagt zich af of MJ "plannen" of "twijfels" heeft :D ) ja.....mij schoot door het hoofd.....misschien wil hij er een vrouw bij...... ;)

camjo
18-07-2002, 22:41
Origineel gepost door Sophialaaroussi salaam mo en de rest Ik zie het trouwen als heilig dus persoonlijk betekent het voor mij trouw blijven tot aan de dood. ik zelf zou nooit vreemd gaan dat is iets waar ik radicaal tegen ben. Daarom moet het trouwen ook héél serieus genomen worden want dat is toch een hele grote stap, zoals dat je hier soms leest zijn er velen op deze site die er niet echt bij stilstaan, ze willen trouwen door een topic te plaatsen en dergelijk dat is geen goed begin denk ik. Ook lijkt het mij een zeer moeilijke taak bij de mannen om zich hier aan te houden. Je kan dan wel zeggen dat je trouw wilt blijven tot aan de dood maar de dag dat je 100% weet dat je partner vreemd gaat dan lijkt het mij wel zeer onwaarschijnlijk dat je dit zomaar kan vergeven en opnieuw gaat vertrouwen. Het zal toch altijd blijven knagen en zowieso gaat de relatie eronder lijden dus maw ga je onbewust en ongewild het terug betaald zetten. Denk je niet Mo? Zoals mijn moeder ooit zij vrouwen van vroeger kenoe kej sebroe eender wat er gebeurt maar vrouwen van tegenwoordig pikken dit gewoon niet. Maar ja lah oe ahlem, we weten niet wat ons te wachten staat maar ik denk er in ieder geval zo over. vele groetjes van sophia :) Sophia..ik denk dat een getrouwde persoon indien hij of zij vreemd wil gaan..ook vreemd gaat, of deze persoon gelukkig getrouwd is of niet, dat speelt geen enkele rol.. Men zal altijd excuses vinden om het vreemd gaan te verantwoorden.. Maar, men houd geen rekening met het nemen van verantwoordelijkheid..dat is ook bewust voor gekozen.. Er zijn getrouwde mannen en vrouwen die verschillende "vrienden" hebben voor intiem kontakt (sex)..en dat willen ze blijven doen..zolang het niet uitlekt..

camjo
18-07-2002, 22:48
Origineel gepost door Emshoom (emshoom vraagt zich af of MJ "plannen" of "twijfels" heeft :D ) Ik heb alleen plannen om trouw te blijven tot de dood :D Vreemd gaan brengt je meer problemen op dan dat ze oplost. Als ik voel dat een meisje of vrouw toenadering zoekt..rekent mijn hoofd mij de problemen die mij te wachten staan..en ik trek mijn conclusies en wandel weg, weg van de problemen.

sahira
18-07-2002, 23:01
Origineel gepost door Mohammed Justice Ik heb alleen plannen om trouw te blijven tot de dood :D Vreemd gaan brengt je meer problemen op dan dat ze oplost. Als ik voel dat een meisje of vrouw toenadering zoekt..rekent mijn hoofd mij de problemen die mij te wachten staan..en ik trek mijn conclusies en wandel weg, weg van de problemen. goed zo!! als je het goede voorbeeld laat zien dan komen we er wel!!

camjo
18-07-2002, 23:13
Origineel gepost door sahira goed zo!! als je het goede voorbeeld laat zien dan komen we er wel!! We komen niet sahira..ik wandel weg, weg van de problemen, die ik juist in een flits in mijn hoofd zag..dit is de waarheid.

sahira
18-07-2002, 23:27

Origineel gepost door Mohammed Justice We komen niet sahira..ik wandel weg, weg van de problemen, die ik juist in een flits in mijn hoofd zag..dit is de waarheid. Sorry bro.....maar eh..ik begrijp het even niet..wat bedoel je ermee? Met 'we' bedoelde ik de mensen.....als we allemaal trouw blijven en weglopen van gevaar is dat al een goede stap in de richting... Iemand heeft gezegd dat de Profeet (vzmh) elke keer als hij een vrouw tegen kwam die hem bekoorde....weg ging en de liefde bedreef met een van zijn vrouwen....dat vind vind ik een goede oplossing!!

Pagina's : [1] 2