Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Djihad, wat is dat no eigenlijk?...

Pagina's : [1] 2 3

LZN
28-08-2003, 22:35

Wat houdt de hedendaagse Jihad in? Onze strijd richt zich allen tegen degenen die ons bestrijden. Als u niet tot die categorie behoort, beschouwen wij u om te beginnen niet eens als vijand. De term 'ongelovigen' die vaak in onze teksten terugkomen en in de media veelvuldig misbruikt wordt, betekent voor ons 'degenen die zich tegen de islam en moslims verzetten'. Daarbij moet u niet vergeten dat er de afgelopen eeuwen veelvuldig onwillekeurig moslimgemeenschappen over de hele wereld geweld aan is gedaan in de meest wrede zin van het woord, om geen andere reden dan dat zij zeggen 'Ik ben Moslim'. De motivatie achter moslimvervolging is nooit het bestrijden van onrecht geweest, nooit.................

haileselassie
28-08-2003, 23:12
ach, dit is de grootse onzin; islamieten slachtoffers van discriminatie?en oorlogsgeweld? en ach wat zijn we zielig? Domheid is degeen die de islam bestrijdt; zelfs een onnozel iemand als ik weet dat Jihaad in de eerste plaats de innerlijke strijd is tegen de slechte gewoonten in je zelf, die je van god verwijderen; dit is de werkelijke jihaad, die christen, bhoedisten, joden en eigenlijk alle mensen van de wereld verenigt! Maar deze innerlijke strijd is veels te moelijk; dit soort islamisten verworden tot ordinaire hooligans, die zeggen voetballiefhebbers te zijn, maar gewoon het liefste bezig zijn met het doodslaan van supporters van andere voetbalklups! En dit onder het motto, dat "hun" klup de beste is. Ik wil hier verder niets meer over zeggen, dan dat de meeste supporters nooit ZELF voetballen, maar zich tevreden stellen met vechten en schreeuwen.

haileselassie
28-08-2003, 23:15
ze praten ook vaak over "onze" strijd, terwijl ze hooguit kunnen bedoelen hun eigen individuele strijd tegen het kwade, in zichzelf. Maar ja, als je zielig op je kamertje zit, dan is internet natuurlijk een leuke mogelijkheid, om kontakt te hebben met andere hooligans, en Ajax-fans te beledigen!

an3sdej
30-08-2003, 14:36
GOH Dienna probeer je het nu hier, nadat je bot ving op Maroc.nl?? Beetje zielig hoor!!

MueZli
30-08-2003, 23:27

Dienna wat is jihad in eerste instantie taalkundig gezien ? Wat betekent juhd ? Kun jij de intelbare dikke pillen fiqh boeken omtrent jihad, betekenis van jihad, en wanneer defensieve jihad toegestaan is en door wie deze mag worden uitgevoerd in het kort beschrijven. Nee dat kun je niet. Daarom doe je hier meer kwaad dan goeds. Heeft dat in eerste instantie met geweld te maken ? Met geweld tegen niet-ongelovigen te maken ? Wat dat begrijpen de niet moslims uit jou verhaal. Dat het een heilige oorlog zou zijn tegen niet-moslims. Wa billahi 3alayki zou jij Jihad degraderen tot zo n betekenis? Durf jij die verantwoording aan ?

MueZli
30-08-2003, 23:46
Origineel gepost door achmad heb jij van die pillen gelezen muezli? durf jij de verantwoording aan om te zeggen dat een "zelfmoordaanslag" wel toegstaan zijn? maakt niet uit welke reden daarvoor is, al is het er maar 1, durf je ja te zeggen? Neeh. Daarom waag ik me niet aan beperkende definities en verwarrende definities. Ik ben een leek wat dat betreft. Zelfmoord is je leven ontnemen omdat je uit depri-heid van jezelf walgt. Zelfmoord wordt gepleegd in totale afzondering. Dus ook de benaming zelfmoord aanslag is eentje waar je serieus over moet nadenken. Voldoet namelijk niet aan het bovenstaande. Bovendien is dit een strijd dat gestreden wordt door de personen die het aangaat in palestina wel te verstaan. Historisch gezien, is deze manier van verdediging ontstaan uit bezetting en ontheemding van de palestijnen. Echter dat is niet de discussie die we voeren. Begrijpen we wat de strekking van het verhaal van Dienna is ? Zij wil een te beperkte definitie geven van wat Jihad is en roept op tot recrutering van jonge mensen in NL van islm afkomst.

amazigharifi
31-08-2003, 00:19
de zionisten die vrouwen, kinderen en ouderen vermoorden zijn dat dan geen terroristen. kruisvaarder69 je weet totaal niet waar je het over hebt. je bent een zielig persoon die maar wat na praat zonder enige definintie of kennis.

ithran
31-08-2003, 03:28
Origineel gepost door haileselassie ach, dit is de grootse onzin; islamieten slachtoffers van discriminatie?en oorlogsgeweld? en ach wat zijn we zielig? Domheid is degeen die de islam bestrijdt; zelfs een onnozel iemand als ik weet dat Jihaad in de eerste plaats de innerlijke strijd is tegen de slechte gewoonten in je zelf, die je van god verwijderen; dit is de werkelijke jihaad, die christen, bhoedisten, joden en eigenlijk alle mensen van de wereld verenigt! Maar deze innerlijke strijd is veels te moelijk; dit soort islamisten verworden tot ordinaire hooligans, die zeggen voetballiefhebbers te zijn, maar gewoon het liefste bezig zijn met het doodslaan van supporters van andere voetbalklups! En dit onder het motto, dat "hun" klup de beste is. Ik wil hier verder niets meer over zeggen, dan dat de meeste supporters nooit ZELF voetballen, maar zich tevreden stellen met vechten en schreeuwen. Dat zeiden jullie voor de tweede wereld oorlog ook tegen de joden, en veel mensen waren het zelfs eens met de duitsers. Als we het toch gaan hebben over de djihaad dan wil ik even vermelden dat er meerdere soorten djihaad zijn waaronder ook de heilige oorlog echter deze word de kleine djihaad genoemd. Maar wij zijn niet degenene die dit opblazen in de media ener een negatieve klank aan hebben gegeven. Neeeeeee. Weet je wie dat gedaan heeft ?????? Juist diezelfde westerlingen die voor de eerste wereld oorlog hebben gezorgd(de bloedigste), en die ook voor de tweede wereld oorlog hebben gezorgd, en tevens ook de mensen van diezelfde maatschappij die Adolf Hitler heeft gecreeerd. Het zijn diezelfde arrogante mensen, waarvan ik zeker weet dat hun arrogantie er ook een derde wereld oorlog aan zal toevoegen. Ik weet dat verdraagzaamheid een moeilijk uit te voeren gebaar is voor de mens/ elk mens. Het word tijd om eens een keer naar mensen te luisteren i.p.v. continu te zeggen dat ze dom zijn of dat hun geloof dom is of dat ze onozel zijn of dat ze onzin uitkramen, want datzelfde kan een ander ook over jou zeggen. Ik weet ook dat het heel moeilijk is voor de zelfingenomen en arrogante westerling van vandaag om te accepteren dat een ander een andere mening heeft of zelfs overtuiging, en overtuigingen kan je niet ompraten, dus discussie heeft weinig zin. Ik maak het een andere keer af. (dit geld niet voor alle westerlingen).

Peej
05-12-2003, 13:23
Origineel gepost door achmad Even in times of wars there are rules and forbidden acts... We as Muslims for instance -to which the western media attaches most of the terrorist acts- believe that we should: * NEVER KILL WOMEN. * NEVER KILL CHILDREN. * NEVER KILL OLD MEN. * NEVER KILL UNARMED MEN. * NEVER KILL YOUR ENEMY IF HE DROPPED HIS WEAPON EVEN IF HE WAS YOUR PARENT'S KILLER. * NEVER BURN A GREEN PLANT. * NEVER KILL AN ANIMAL. On the contrary the Jewish belief has a very different set of rules regarding us - the "GOYIM" (Goyim: Hebrew word means " Non jews including Muslims, Christians....etc!!"). Dat is inderdaad iets wat onder de aandacht van de Amerikaanse en de Israƫlische regering gebracht moet worden. Maar geef je het ook even door aan de moordende terroristische vrijheidsstrijders van Hamas en aan de niets ontziende alles vermoordende Osama Bin Laden en zijn mensen.

appie666
05-12-2003, 13:24
Origineel gepost door Peej Dat is inderdaad iets wat onder de aandacht van de Amerikaanse en de Israƫlische regering gebracht moet worden. Maar geef je het ook even door aan de moordende terrorischtische vrijheidsstrijders van Hamas en aan de niets ontziende alles vermoordende Osama Bin Laden en zijn mensen. Als dat soort organisaties er niet waren, dan zouden de zionisten 100% over ons heersen, ALLES BELALVE DAT, LANG LEVE AL-QAEDA!

appie666
05-12-2003, 21:22
Origineel gepost door elmarocani Klopt niet appie666, binladen is alleen maar goed voor VS en niet voor moslims. Hamas en al die verzetsorganisaties in Palestina zijn ok. Maar elqaida? is wat heel anders. Vertel mij eens waarom Bin Laden alleen maar goed is voor de Vs?

sahira
05-12-2003, 22:27
Origineel gepost door Al_Maqdisi Moge Allah Shaykh Ousama Ben Laden en degenen die met hem zijn belonen en Moge Allah swt de joden , christenen , shi3aa, hindoes, atheisten, en niet-gelovigen vernietigen en hun verbranden..allahuma Ameen! :confused: soms begrijp ik niets van moslims!

appie666
06-12-2003, 13:56
Origineel gepost door elmarocani Als je mij eens verteld wat Bin Laden met die aanslag heeft bereikt dan vertel ik je waarom hij goed is voor VS. ;) Amerika is sinds 11 sep alleen maar economisch achteruit gegaan.

appie666
06-12-2003, 14:02
Origineel gepost door pista_3 Er is nochtans een economische heropleving bezig vanuit Amerika... :D En nog een andere punt wat OBL heeft bereikt, elke Amerikaan beeft en heeft angst voor aanslagen, nou kunnen ze voelen wat moslims 80 jaar hebben gevoeld

appie666
06-12-2003, 16:18

Origineel gepost door pista_3 Niemad belt jou nat deneken, warom doe je het dan niet? En volgens mij was het 81 jaar dummie. ;) Wat typ je nou allemaal, domme belg!

Pagina's : [1] 2 3