Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat te doen dames??

just4u
04-03-2007, 11:53

stel je eens voor dames je zit in zo een situatie, wat zou je doen?? je ex laat je niet los, je ouders zien je graag trouwen met hem, terwijl je iemand in je leven heb ontmoet waarmee je graag je leven wilt delen. terwijl je die ene persoon als je ware ziet en hij jou ook. je wilt je ex loslaten omdat hij uitgaat en drinkt en niet maar wil veranderen. terwijl de andere persoon met wie je zo graag wilt trouwen een gelovige goede moslim is....zou je dan je ouders blij maken en je ex en je schoonfamilie of zou je kiezen voor je eigen geluk? je ouders denken aan hun eer, je ex wilt hoe dan ook met je trouwen ongeacht of je van hem houd of niet. met iemand anders trouwen mag niet en kan niet in de ogen van je ex ouders en shoonouders. je zit helemaal vast, je kan geen enkele kant meer op... wat zouden jullie meiden doen als je in zo een nare situatie zou zitten??

Gypsymeid
04-03-2007, 11:58
Hij is niet voor niks je ex, en je hebt nu iemand die goed voor je is toch. Ik heb deze situatie ook gehad, geloof me ik en me dochter zijn nu veel beter af. Je ex is niet voor nix je ex toch, gelukkig stonden mijn ouders erachter dat ik van hem weg ging. Je moet jouw ouders gewoon in laten zien dat hij niet goed genoeg voor je is en dat je nu een veel beter iemand hebt gevonden en met de ouders van je ex heb je niks mee te maken. Want als ik naar mijn ex schoonouders kijk, dan was ik nu nog getrouwd geweest en dood ongelukkig... Veel praten en geduld hebben en gewoon blijven volhouden..

zanouba
04-03-2007, 12:00
ik zou mijn hart volgen en die goede moslim man kiezen.ik zou dan mijn ouder duidelijk maken waarom ik niet met diegene wilt trouwen omdat hij drinkt enz.maar aan de andere kant kan die andere die mijn ouders dan willen en die drinkt.misschien kan hij ook verandere dat kan.het is en blijft moeilijk.elhamdoenilah heeft mijn vader dat nooit tegen mij gezegd.ik mocht trouwen met iemand die ik zelf wou.

manaya
04-03-2007, 12:02
gewoon je hart volgen meid...want jij gaat met je man leven en niet je ouders of schoonouders...

just4u
05-03-2007, 06:47

gewoon je hart volgen meid...want jij gaat met je man leven en niet je ouders of schoonouders... dit gaat niet over een meid ik heb een situatie geschets wat veel voorkomt onder ons moslims;)

Galisa
05-03-2007, 06:51
Je zou heel snel een besluit moeten nemen, om niemand aan het lijntje te houden. In dit soort situaties is het heel belangrijk om een duidelijk singaal af te geven; Ik zou voor degene kiezen met het beste geloof. En zeker niet voor de ex. Dus zou ik duidelijk maken aan de ex dat ik niet met hem kan samen leven omdat hij drinkt, uitgaat etc. Ongeacht wat famileleden of kennissen zeggen ik zou niet voor de ex kiezen. Jij bent degene die met hem moet samen leven niet anderen.

gwn_nadoria18
05-03-2007, 09:10
stel je eens voor dames je zit in zo een situatie, wat zou je doen?? je ex laat je niet los, je ouders zien je graag trouwen met hem, terwijl je iemand in je leven heb ontmoet waarmee je graag je leven wilt delen. terwijl je die ene persoon als je ware ziet en hij jou ook. je wilt je ex loslaten omdat hij uitgaat en drinkt en niet maar wil veranderen. terwijl de andere persoon met wie je zo graag wilt trouwen een gelovige goede moslim is....zou je dan je ouders blij maken en je ex en je schoonfamilie of zou je kiezen voor je eigen geluk? je ouders denken aan hun eer, je ex wilt hoe dan ook met je trouwen ongeacht of je van hem houd of niet. met iemand anders trouwen mag niet en kan niet in de ogen van je ex ouders en shoonouders. je zit helemaal vast, je kan geen enkele kant meer op... wat zouden jullie meiden doen als je in zo een nare situatie zou zitten?? Erg moeilijk als je in zo'n situatie zit, ik kan nu wel zeggen je moet dit en dat doen maar jij moet zelf de beslissing maken. Maar zelf zou ik toch voor die jongen kiezen (gelovige goede moslim is) Succes ermee, en verricht Salaat Istigharah

noona
05-03-2007, 09:16
als ik eindelijk van een dronkelap van een man af ben dan ga ik echt niet meer terug. ik kies voor mezelf!

gwn_nadoria18
05-03-2007, 09:19
als ik eindelijk van een dronkelap van een man af ben dan ga ik echt niet meer terug. ik kies voor mezelf! :o Maar toch blijft t moeilijk om te kiezen hoor

noona
05-03-2007, 09:20
:o Maar toch blijft t moeilijk om te kiezen hoor kiezen tussen jou en een ander moeilijk? dan moet je je verstand gebruiken. liefde begint met het hart en eindigt met je verstand.

amiratELarab27
05-03-2007, 09:23
stel je eens voor dames je zit in zo een situatie, wat zou je doen?? je ex laat je niet los, je ouders zien je graag trouwen met hem, terwijl je iemand in je leven heb ontmoet waarmee je graag je leven wilt delen. terwijl je die ene persoon als je ware ziet en hij jou ook. je wilt je ex loslaten omdat hij uitgaat en drinkt en niet maar wil veranderen. terwijl de andere persoon met wie je zo graag wilt trouwen een gelovige goede moslim is....zou je dan je ouders blij maken en je ex en je schoonfamilie of zou je kiezen voor je eigen geluk? je ouders denken aan hun eer, je ex wilt hoe dan ook met je trouwen ongeacht of je van hem houd of niet. met iemand anders trouwen mag niet en kan niet in de ogen van je ex ouders en shoonouders. je zit helemaal vast, je kan geen enkele kant meer op... wat zouden jullie meiden doen als je in zo een nare situatie zou zitten?? Hier heb je je aantwoord!!!!;)

schatje26
05-03-2007, 09:30
Noona je hebt helemaal gelijk :goedzo: Hij is tenslotte niet zomaar je ex en ik denk dat je veel ellende hebt gehad om eindelijk van hem af te zijn en te scheiden en dan nog overwegen om in die shit terug te belanden! IK ZOU DUIDELIJK VOOR MEZELF KIEZEN EN NIET OMKIJKEN NAAR WAT ANDERE MENSEN ZOUDEN WILLEN! KIES VOOR JE EIGEN GELUK!

UitZicht
05-03-2007, 09:57
Ik zal je zelf de vraag stellen: Voor wie kies jij? Voor die ene goede vrome moslim waarmee je het goed kan hebben OF Voor die ene die drinkt en je ex is en waarmee je al 1 probleem hebt? Denk hier maar over na. Groetjes.

sousialll
05-03-2007, 10:15
stel je eens voor dames je zit in zo een situatie, wat zou je doen?? je ex laat je niet los, je ouders zien je graag trouwen met hem, terwijl je iemand in je leven heb ontmoet waarmee je graag je leven wilt delen. terwijl je die ene persoon als je ware ziet en hij jou ook. je wilt je ex loslaten omdat hij uitgaat en drinkt en niet maar wil veranderen. terwijl de andere persoon met wie je zo graag wilt trouwen een gelovige goede moslim is....zou je dan je ouders blij maken en je ex en je schoonfamilie of zou je kiezen voor je eigen geluk? je ouders denken aan hun eer, je ex wilt hoe dan ook met je trouwen ongeacht of je van hem houd of niet. met iemand anders trouwen mag niet en kan niet in de ogen van je ex ouders en shoonouders. je zit helemaal vast, je kan geen enkele kant meer op... wat zouden jullie meiden doen als je in zo een nare situatie zou zitten?? Meid,denk aan je eigen geluk.. Jij moet met die persoon leven niet jou ouders.