Bekijk originele versie : Hoe zit het in de ramadan als je toch....
Nou hebben wij thuis deze discussie vaak gevoerd en nu de vraag aan jullie mag je in de maand ramadan de pil doorslikken zodat je niet ongesteld hoeft te worden en zo je maand ramadan geheel kan vasten zonder te hoeven onderbreken voor je maandelijkse probleem! (Dit geld dus voor getrouwde vrouwen die de pil gebruiken). Ik ben benieuwd. :zwaai:
= een goeie vraag :jeweetog:
Casaouia_Style
28-08-2003, 15:15
Origineel gepost door deheks
Nou hebben wij thuis deze discussie vaak gevoerd en nu de vraag aan jullie mag je in de maand ramadan de pil doorslikken zodat je niet ongesteld hoeft te worden en zo je maand ramadan geheel kan vasten zonder te hoeven onderbreken voor je maandelijkse probleem! (Dit geld dus voor getrouwde vrouwen die de pil gebruiken). Ik ben benieuwd. :zwaai:
Salaam,Deze vraag was laatst op IQRA een arabische moslim zender van Saoudie Arabie het antwoord was : NEE het is haram om hulp middelen te gebruiken,je moet gewoon het aantal dagen dat je mist inhalen na de ramadan!
Dit is mijn theorie, je neemt toch de hulpmiddelen na het verbreken van de maghreb dus waarom is het haram??????
Origineel gepost door TooCool
Wat vreemd. En waarom zou je die hulpmiddelen niet mogen gebruiken? Gaf die gozer nog een reden op?
Ik ben het er niet mee eens. Het aantal dagen blijft namelijk toch op hetzelfde neerkomen.
hahahahaha, die gozer???
Het is idd haram..het is iets dat Allah(swt) heeft gegeven, en dat moet zo blijven!!!!!!
Origineel gepost door Liloesh
Het is idd haram..het is iets dat Allah(swt) heeft gegeven, en dat moet zo blijven!!!!!!
Maar staat het ergens dat het dus daad werkelijk haram is?????
Mariampjee
28-08-2003, 17:33
Dalil.....?????
Casaouia_Style
28-08-2003, 17:41
Ja , die 'GOZER' wel a.u.b beetje respect voor een IMAM!!!!!heeft het uit el koran gehaald! ik wil het voor je opzoeken maarja als je er een mening van gaat maken i.p.v een feit dan mag je zoveel pillen slikken als je wilt maar Youm el Kiejama(dag des oordeels) mag je dat zelf aan Allah(S.w.t)uitleggen....
Origineel gepost door Casaouia_Style
Ja , die 'GOZER' wel a.u.b beetje respect voor een IMAM!!!!!heeft het uit el koran gehaald! ik wil het voor je opzoeken maarja als je er een mening van gaat maken i.p.v een feit dan mag je zoveel pillen slikken als je wilt maar Youm el Kiejama(dag des oordeels) mag je dat zelf aan Allah(S.w.t)uitleggen....
Ik zou het heel erg op prijs stellen als je het voor me op zou zoeken welke vers welke pagina dan kan ik het er zelf op na lezen. He alvast bedank.....
manalltje
28-08-2003, 18:19
Salaam alaykoum ,
Weet je wel dat de pil gewoon haraam is , tenzij je een reden hebt .bijv ziek.Daar zijn de geleerden over eens.
wa alaykoum salaam
p.s wat denk je dan zelf, logisch nadenken .
noortje1
28-08-2003, 18:22
en dit kom je op mjlr vragen????? :rolleyes:
manalltje
28-08-2003, 18:24
he noortje wat is mjlr. :D
noortje1
28-08-2003, 18:26
Origineel gepost door manalltje
he noortje wat is mjlr. :D
Marokkaanse jongeren, liefde en relaties :D
Oem_Lena
28-08-2003, 20:16
Nee is haram de pil is zo ie zo haram
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.