Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ontvoerd meisje is gevonden!!!

Asdaq
28-08-2003, 11:09

Lusanne van der Gun terecht in Venlo 28-08-2003 Verslag NOS-Journaal Persconferentie Officier van Justitie Den Hollander Kruisgesprek met Gerri Eickhof in Leeuwarden De 11-jarige Lusanne van der Gun die sinds maandagochtend werd vermist, is terecht en herenigd met haar ouders. Die hebben haar omstreeks 23.30 uur gisteravond opgehaald in Venlo. Daar meldde Lusanne zich eerder op de avond zelf bij een hotel van Van der Valk. Het personeel schakelde de politie in nadat Lusanne haar naam had genoemd. Volgens woordvoerder Rambonnet van de politie in Leeuwarden verkeert Lusanne in goede gezondheid. Wel moet ze nog worden onderzocht. Lusanne heeft nog niets gezegd over wat ze de afgelopen dagen heeft meegemaakt en waar ze al die tijd is geweest. Of Lusanne door één of meerdere personen is ontvoerd is nog niet duidelijk. De politie heeft tot dinsdagmiddag enkele malen telefonisch contact gehad met in ieder geval één ontvoerder. Daarbij is Lusanne zelf ook een keer aan de lijn gekomen. Onderzoek wees uit dat de telefoontjes uit Limburg kwamen. Over de inhoud van de gesprekken of over een mogelijk motief wil de politie niets zeggen. De politie is inmiddels een onderzoek gestart naar één van de gasten van het hotel van Van der Valk. Arrestaties zijn daarbij niet verricht. Uitgelaten reacties In Lusanne's woonplaats Oldeberkoop is uitgelaten op het nieuws gereageerd. Zo is het hoofd van de school van Lusanne gesignaleerd op het dak van de brandweerauto, zo zei burgemeester Lesterhuis van de gemeente Stellingwerf. Buurtbewoners hebben bij de woning van de familie Van der Gun een grote, met ballonnen versierde ereboog opgericht met de woorden Welkom Thuis Lusanne. Aan het schoolgebouw van Lusanne is een groot spandoek opgehangen met de tekst 'Hiep, hiep, hoera, Lusanne is terug'. Aangesproken Het 11-jarige meisje verdween afgelopen maandagochtend toen ze met een vriendinnetje op weg was naar haar school in Olderberkoop. Onderweg werd ze aangesproken en meegenomen door een man. Toen het vriendinnetje op school meldde dat Lusanne door een man was meegenomen, startte de politie direct een grote zoekactie met helicopters en speurhonden. Dezelfde avond nog besteedde het tv-programma Opsporing Verzocht uitgebreid aandacht aan de verdwijning van het Friese meisje. Na de uitzending kwamen bij de politie zo'n 450 tips binnen, waarvan er enkele bruikbaar waren. Gelukkig maar zeg ! :hoera: Kinderlokkers en pedofielen moeten ::vlammen:

saidaoujdia
28-08-2003, 11:17
haha kinderlokker en pedofielen ja wollah afschieten die mensen. gelukkig maar en ik hoop dat ze die idioten oppakken. bedankt voor eht bericht asdaq. :zwaai: :)

Asdaq
28-08-2003, 15:51
Ja ik ben blij want die arme kinderen in Belgie die zaten een lange tijd opgesloten in de kelder van die psychopaat. En dan kan het anders aflopen...

babyvanbelisma
28-08-2003, 15:53
Ik was helemaal opgelucht toen ik het hoorde dat ze weer terug was!! Echt, ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht want als zo'n meisje ontvoerd wordt, meestal loopt dat niet goed af....

Asdaq
28-08-2003, 15:56

'Mag ik mijn ouders bellen, ik ben ontvoerd' 28-08-2003 Peter van de Meerschaut was vanochtend bij de school van Lusanne Verslag van de eerste reacties in Oldeberkoop, gisteravond "Mag ik mijn ouders even bellen, ik ben ontvoerd". Met die woorden meldde de elfjarige Lusanne zich bij de receptie van een hotel in Venlo. Naar eigen zeggen was ze vlakbij het hotel afgezet door haar ontvoerder. Bij de hotelmanager ging een belletje rinkelen en hij schakelde direct de politie in. Lusanne kreeg vervolgens frites en een glaasje fris van het personeel. Toen haar gevraagd werd waar ze vandaan kwam, antwoordde het meisje: "Uit Friesland", om daar snel aan toe te voegen; "maar daar ben ik niet geboren, hoor". De ouders zijn dolgelukkig met de terugkeer van hun dochter Lusanne. "Ons geluk over de terugkeer van Lusanne is nauwlijks onder woorden te brengen". Ze zijn erg trots op hun dochter. "We zijn trots op Lusanne zoals ze zich tijdens de ontvoering heeft gehouden. Lusanne is sterk en nuchter, dat bleek ook uit de telefoongesprekken die tijdens de ontvoering met haar zijn gevoerd". Verder hoopt de familie dat Lusanne zo snel mogelijk haar normale leven kan hervatten. Friet De leerlingen van Lusanne's school De Tjongeling werden vanochtend getrakteerd op patat en limonade. De lessen maakten plaats voor een springkussen en het bekrijten van het schoolplein. De kinderen leefden afgelopen dagen erg mee met Lusanne. Gisteravond werd in Lusanne's woonplaats Oldeberkoop al uitgelaten gereageerd op het nieuws dat Lusanne vrij was. Het hoofd van de school van Lusanne werd gesignaleerd op het dak van de brandweerauto, luid roepend "Lusanne komt terug!" Buurtbewoners hebben bij de woning van de familie Van der Gun een grote, met ballonnen versierde ereboog opgericht met de woorden 'Welkom Thuis Lusanne'. Aan het schoolgebouw van Lusanne is een groot spandoek opgehangen met de tekst 'Hiep, hiep, hoera, Lusanne is terug'

babyvanbelisma
28-08-2003, 16:42
Dat zullen we de komende dagen wel horen hoop ik. Ik hoop ook dat ze die man vinden en ver weg opsluiten en de sleutel weggooien!!

Asdaq
28-08-2003, 16:43
De politie heeft nog niet bekend gemaakt wat in de telefoongesprekken aan de orde is geweest. Ik vermoed de voor de hand liggende: Geld.

babyvanbelisma
28-08-2003, 16:45
Zal wel weer ja

Ikhlas
28-08-2003, 19:33
Alhamdoullilah ja dat ze is gevonden. De straffen moeten echt gewoon zwaarder hier.

Asdaq
05-09-2003, 13:50
Politie pakt ontvoerder Lusanne op 05-09-2003 Verklaring Openbaar Ministerie De politie in Friesland heeft vanmorgen de 63-jarige ontvoerder van Lusanne van der Gun gearresteerd. Hij heeft inmiddels bekend. Het was hem te doen om losgeld, maar dat is niet betaald. Hoewel de man heeft verklaard dat hij alleen handelde, sluit de politie niet uit dat er een tweede dader is. De politie viel iets voor zeven uur vanmorgen het huis van de man in het Friese plaatsje Ryptsjerk binnen. Ook werd een woning in het Drentse dorpje Tweede Exloërmond doorzocht. De woning van de ontvoerder is, na diens vertrek, uitgebreid doorzocht door de recherche. De auto van de man is in beslag genomen. Volgens een buurvrouw was de man vorige week in Limburg. Daarvandaan is hij twee jaar geleden ook met zijn vrouw naar Friesland verhuisd. De man is iriscopist. Hij is geen bekende van de politie. De politie kwam hem op het spoor door een tip van een man die de geblindoekte Lusanne in Limburg had gezien. Hij noteerde het kenteken van de auto, waarna de politie de ontvoerder kon traceren. 'Opgelucht' De ouders van Lusanne reageerden "opgelucht" op de ontknoping, aldus een woordvoerder van de familie in de Leeuwarder Courant. De ontknoping van de ontvoering van het meisje uit Oldeberkoop belette Lusanne om gisteren weer naar school te gaan, schrijft de krant. Ze wilde dat graag, maar de politie en de ouders vonden alle aandacht voor de terugkeer te veel. Ontvoering Het elfjarige meisje werd op 25 augustus ontvoerd in haar woonplaats Oldeberkoop toen ze op weg was naar school. Lusanne fietste met een vriendin toen de ontvoerder haar met een zelfgemaakt stopbordje dwong af te stappen. De vriendin moest doorrijden. Lusanne moest later die maandag in een andere auto overstappen. Onderweg naar Limburg moest het Friese meisje in de kofferbak van de auto liggen. Ze bracht twee nachten door in een garage met groene kanteldeuren. Vermoedelijk is ze ook in België en Duitsland geweest. Nadat Lusanne op 27 augustus in Venlo was vrijgelaten, kreeg de politie een gedetailleerde beschrijving van twee ontvoerders en informatie over de verblijfplaatsen van het meisje. Nadat die gegevens openbaar waren gemaakt in onder meer uitzendingen van Opsporing Verzocht, kwamen tientallen tips binnen. Tips De politie benadrukte dat de tips van grote waarde zijn geweest. Officier van Justitie Den Hollander bedankte het Nederlandse publiek voor de medewerking

babyvanbelisma
05-09-2003, 13:54
Dan snap ik alleen niet waarom hij juist dat meisje heeft meegenomen.... Haar ouders zijn geloof ik niet bijzonder rijk of beroemd ofzo. Wat had hij willen vragen dan? 50 euro?

Asdaq
05-09-2003, 13:57
Zijn plannen waren niet waterdicht, hij is misschien een domme opportunist.

babyvanbelisma
05-09-2003, 13:59
Niet waterdicht? Ik zou meer zeggen dat zijn plannen meer gaten hadden dan een vergiet!! Gelukkig maar want anders had dat meisje er misschien wel minder goed aan toe geweest..