Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : abortus

Pagina's : [1] 2

mizzapart
03-03-2007, 00:34

wie kent mensen die dit hebben gedaan en hoe gaat het nu met hun?

AzinBoyAtlasy
03-03-2007, 00:41
wie kent mensen die dit hebben gedaan en hoe gaat het nu met hun? Triest! Ben je ook van plan om je beentjes te spreiden voor derden? "Wie kent mensen die dit hebben gedaan en hoe gaat het met hun?" Wat is dit nu weer voor een onnozele topic? Dit is gewoon roddelen! Praten zonder derden erbij! Tfoe! Roddeltrutje! :jammer:

JLO1984
03-03-2007, 01:19
Mijn Vriendin Heeft 1gedaan Ik Ben Helemaaal Tegen Abortes

C_warrior
03-03-2007, 04:34
toen vroeger samurai faalden of hun respect verloren pakte ze een tanto. http://larrygotkin.com/jswords/lizard-tanto.jpg en ja dat doet het er eigelijk niet toe. abortus is haram.

hetleven
03-03-2007, 06:38

toen vroeger samurai faalden of hun respect verloren pakte ze een tanto. http://larrygotkin.com/jswords/lizard-tanto.jpg en ja dat doet het er eigelijk niet toe. abortus is haram. Er zijn gevallen waarbij het TOEGESTAAN is om een abortus te plegen :moe: Als je iets niet weet kun je beter je mond houden :jammer:

mocroboy2005
03-03-2007, 13:59
wie kent mensen die dit hebben gedaan en hoe gaat het nu met hun? ik ken een meisje die het gedaan heeft nu ne*k*n ze weer onveilig om weer een abortus te plegen, het gaat dus goed met hen

C_warrior
03-03-2007, 14:49
Er zijn gevallen waarbij het TOEGESTAAN is om een abortus te plegen :moe: Als je iets niet weet kun je beter je mond houden :jammer: er zijn EXTREME gevallen. maar over het algemeen is het haram. Ik weet het wel en voor alle duidelijkheid. Ik typ, ik praat niet. Dus me mond is dicht ook al typ ik dit. In ur Face!

Mar0ekkaas
03-03-2007, 17:21
Jammer genoeg ken ik veel meisjes die het hebben gedaan en ja gaat het goed met ze. Denk dat het niet hun enige en laatste keer zal zijn als ik ze zo zie.:o

hadja1983fatoch
03-03-2007, 19:14
ik vroeg me af, niet dat ik ook zulke dingen zou doen. Maar ben toch nieuwschierig of het hellemaal haram is in elke geval.

mocroboy2005
03-03-2007, 19:32
wie kent mensen die dit hebben gedaan en hoe gaat het nu met hun? hou gewoon je benen dicht dan zal je geen zoregn maken of het halal of haram is. Sex is ook haram als je het nog niet weet:nerd: :hihi:

hetleven
03-03-2007, 20:56
er zijn EXTREME gevallen. maar over het algemeen is het haram. Ik weet het wel en voor alle duidelijkheid. Ik typ, ik praat niet. Dus me mond is dicht ook al typ ik dit. In ur Face! Jou redenering klopt niet helemaal, hoe kun je iets "haram" noemen als het in bep gevallen wel is toegestaan, ik heb ook niet gezegd dat jan en allemaal een abortus mag gaan plegen, maar om ineens te roepen dat het haram is terwijl je geen vb erbij geeft waarbij het wel is toegestaan dan is Zeg lajhfed waha dat er er gevallen zijn waarbij je geen andere uitweg hebt, bij verkrachtig bv, of denken jullie dat het leuk is om verkracht te worden en dan achteraf zo'n boerenantwoord te krijgen, het is haram :moe:

Tazia20
06-03-2007, 20:14
ik ken ook iemand die dat heeft gedaan,en ze heeft het er erg moeilijk mee,het zal haar haar hele leven lang blijven achtervolgen.. ze heeft spijt dat ze het heeft laten verrichten..

mizz_karima
13-03-2007, 21:46
Abortus is binnen de Islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van de vrouw in gevaar komt. De meeste geleerden hebben besloten dat de bezieling (Allah’s geest) de scheidslijn is die bepaalt of abortus toelaatbaar is of niet. Bij sommigen ligt de grens op het einde van de 4de maand, anderen beperken de periode tot 40 of 50 dagen. Dit hangt samen met de religieuze visie op de geboortebeperking. Vanaf de periode dat de vrouw bevrucht is, telt men 120 dagen, en dat is de tijd waarin de ziel wordt ingeblazen door Allah. In bekende hadith* komt dit voor: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (rûh) inblaast…". Dus, men kan hieruit besluiten dat vanaf de bevruchting tot de periode van 120 dagen vruchtafdrijving mag toegepast worden. Na die periode is abortus verboden, behalve wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan."

321__
13-03-2007, 22:25
'En hoe gaat het nu met hun?' Wat is dat voor domme vraag?!?! Ben je echt dom of doe je alsof? Met je abortus, je moet op de brandstapel gegooid worden. Als je het gaat doen!

b_karima
14-03-2007, 13:24

ik vroeg me af, niet dat ik ook zulke dingen zou doen. Maar ben toch nieuwschierig of het hellemaal haram is in elke geval. Alsof het jouw uitmakt wat haram os of halaal is? Alsjeblieft zeg!

Pagina's : [1] 2