Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vergeet die wijn, eet chocola!

tonk
28-08-2003, 10:15

Pure chocolade wel te verstaan. Die bevat vrije radicalen. Erg goed voor je gezondheid.

babyvanbelisma
28-08-2003, 10:19
Ja maar niet echt voor je lijn...... Alhoewel, wijn is nog slechter voor de lijn heb ik het idee.

Asdaq
28-08-2003, 10:55
Origineel gepost door tonk Pure chocolade wel te verstaan. Die bevat vrije radicalen. Erg goed voor je gezondheid. Vrije radicalen veroorzaken toch kettingreacties in de volgende formule: RO. + X --> ROX. + X --> ROXX. etc en dat kan alleen 'vastgezet' :D worden door een ander radicaal RO. +.OR --> ROOR maar pas na veel reacties. Chocola is goed maar waarom?

Asdaq
28-08-2003, 10:59
De termen “vrije radicalen” en “antioxidanten” worden bij de consument die z’n gezondheid op peil wil houden gemeengoed. Eenvoudig gezegd is een vrije radicaal een hoog reactief molecuul dat kan binden met andere moleculen van lichaamsdelen en deze kan beschadigen of vernietigen. Verondersteld wordt dat vrije radicale of oxidatieve schade ons doet verouderen. Anti-oxidanten daarentegen zijn chemische verbindingen die bescherming kunnen bieden tegen schade van vrije radicalen. Van anti-oxidanten voedingsstoffen als bètacaroteen, selenium, vitamine E en C, is aangetoond dat ze beschermende eigenschappen bezitten en dat zij naar men aanneemt het verouderingsproces kunnen vertragen. Polifenolen zijn complexe flavonoïden die worden gevonden in voedingsmiddelen als groene thee, rode wijn, en OOK in chocola. Deze stoffen zijn sterke antioxidanten die significante bescherming bieden.

nasima30
28-08-2003, 11:12

Origineel gepost door Asdaq De termen “vrije radicalen” en “antioxidanten” worden bij de consument die z’n gezondheid op peil wil houden gemeengoed. Eenvoudig gezegd is een vrije radicaal een hoog reactief molecuul dat kan binden met andere moleculen van lichaamsdelen en deze kan beschadigen of vernietigen. Verondersteld wordt dat vrije radicale of oxidatieve schade ons doet verouderen. Anti-oxidanten daarentegen zijn chemische verbindingen die bescherming kunnen bieden tegen schade van vrije radicalen. Van anti-oxidanten voedingsstoffen als bètacaroteen, selenium, vitamine E en C, is aangetoond dat ze beschermende eigenschappen bezitten en dat zij naar men aanneemt het verouderingsproces kunnen vertragen. Polifenolen zijn complexe flavonoïden die worden gevonden in voedingsmiddelen als groene thee, rode wijn, en OOK in chocola. Deze stoffen zijn sterke antioxidanten die significante bescherming bieden. Is bovenstaande copy-paste of studeer je scheikunde?

Asdaq
28-08-2003, 11:19
De formules zijn van mijn geheugen, ik heb ze in mijn studie gekregen (geen scheikunde). Ik ben vanzelfsprekend ook bekend met antioxidanten, maar de onderzoeker die dit schreef kan het zoveel mooier zeggen dus heb ik het ter info. neergezet. Trouwens het werk dat ik doe heeft er niet echt veel mee te maken.

nasima30
28-08-2003, 11:25
Origineel gepost door Asdaq De formules zijn van mijn geheugen, ik heb ze in mijn studie gekregen (geen scheikunde). Ik ben vanzelfsprekend ook bekend met antioxidanten, maar de onderzoeker die dit schreef kan het zoveel mooier zeggen dus heb ik het ter info. neergezet. Trouwens het werk dat ik doe heeft er niet echt veel mee te maken. Oke. Pure chocolade vind ik vies, dus gezond of niet, ik eet het niet! (Oja, wat voor werk doe je dan wel ;) )

Asdaq
28-08-2003, 11:50
Thee is ook goed bevat andere 'flavonoiden'. (P.m)

tonk
28-08-2003, 13:10
Origineel gepost door Asdaq Thee is ook goed bevat andere 'flavonoiden'. (P.m) Maar geldt dat alleen voor groene of ook voor de 'normale' zwarte thee? Die laatste drink ik namelijk heel erg veel.

Asdaq
28-08-2003, 13:22
Ook de zwarte en ook theezakjes. en Fruit/vruchten, in het bijzonder de donkere vruchten als bessen en kersen, en citrusvruchten; groente als uien, broccoli, boerenkool en tomaten, pepers, en verse groente; thee, rode wijn

tonk
28-08-2003, 13:34
Yes! Ik drink sloten thee, eet vaak ui, tomaat en broccoli en drink matig rode wijn. Ik ga vreselijk oud worden. :D