Bekijk originele versie : verschil tussen benzine en diesel?
Martilss
02-03-2007, 11:37
salaam weh elekoem allemaal,
ik had een vraag je over diesel en benzine wat het verschil nou precies is kwa rijden?
want ik les in een diesel auto maar ga een bezine halen insa alalh :o
Ik weet alleen bij het weg rijden dat je bij diesel koppeling rustig moet laten komen en bij benzine is het zo dat je rustige kopeling moet laten komen en tegerlijke tijd ook gas moet geven.
wie weet er meer over :nijn:
mokhtari
02-03-2007, 12:18
Over het algemeen zijn diesel auto's zuininger en is diesel goedkoper dan benzine.
Maar hiertegenover id de wegenbelasting voor diesel auto's hoger dan bezine auto's.
Verder hebben diesel auto's in lage toerental meer kracht.
Dit is zo'n beetje wat ik weet.
Triple_S
02-03-2007, 12:47
Als je veel km's gaat rijden kun je beter een diesel auto kopen.
Zo_en_Zo
02-03-2007, 12:49
Haal eerst maar je rijbewijs
Martilss
02-03-2007, 13:07
Over het algemeen zijn diesel auto's zuininger en is diesel goedkoper dan benzine.
Maar hiertegenover id de wegenbelasting voor diesel auto's hoger dan bezine auto's.
Verder hebben diesel auto's in lage toerental meer kracht.
Dit is zo'n beetje wat ik weet.
tnxx voor de infoo maar dat wist ik al:p
ik bedoel puur over het handelen tijdens het rijden
Martilss
02-03-2007, 13:09
Haal eerst maar je rijbewijs
:ego: ik kan voor die tijd toch wel een auto regelen
rijbewijs komt wel goed insa alalh:ego:
Elberkanie
03-03-2007, 01:46
koop een automaat dan
eersteklasse
03-03-2007, 12:27
de meeste dromen zijn bedrog maar als ik wakker word dan droom ik nog lieverd toen ik nog geen rijbewijs had droomde ik over alles en nog wat zodra je de rijbewijs haalt vervagen de dromen haha haal eerst maar dat papiertje en dan op onderzoek uitgaan uiteindelijk moet je er zelf achterkomen wat het verschil voor jou zal zijn.
nietgelogen
03-03-2007, 18:49
verschil tussen benzine en diesel???
:
je schrijft t anders. het rijd hetzelfde als je KAN rijden
Martilss
03-03-2007, 22:30
de meeste dromen zijn bedrog maar als ik wakker word dan droom ik nog lieverd toen ik nog geen rijbewijs had droomde ik over alles en nog wat zodra je de rijbewijs haalt vervagen de dromen haha haal eerst maar dat papiuitgaan uiteindelijk moet je er zelf achterkomen wat het verschertje en dan op onderzoek il voor jou zal zijn.
:hihi: ik krijg een auto cadeau insa alalh does...geen droom:banana: :banana:
Martilss
03-03-2007, 22:31
koop een automaat dan
ik kan schakelen hoor:ego:
Zo_en_Zo
03-03-2007, 23:56
:ego: ik kan voor die tijd toch wel een auto regelen
rijbewijs komt wel goed insa alalh:ego:
wat heb je aan een auto als je hem niet kan rijden? het zijn alleen extra kosten voor je terwijl je misschien nog lang niet je rijbewijs haalt.
diesel is goedkoper dan benzine , zelf heb ik een een benzine wagen gehad , was gewoonweg dramatisch
ik reed 1 keer in een plas water op de weg ,want het was aan het gieten , 20 meter daarna , booooopdjdgufqicfzaeer , wagentje wou niet verder rijden..
neen geen benzine voor mij , geef mij maar turbodiesel ;)
nia_1981
04-03-2007, 11:38
Ik reed ook in diesel toen ik nog aan het lessen was......
Ik rijd nu al 3 jaar een benzine-auto...
De eerste keer moest ik wel wennen...de auto sloeg wel een paar keer af omdat ik niet tegelijkertijd de koppeling omhoog deed en tegelijk gas gaf...
Nou verder het is hetzelfde.....alleen de benzine rijd wat llichter....diesel-auto-tjes zijn meestal wat zwaarder!
Verder heb ik gemerkt dat ik met dit auto-tje veel sneller optrek bij bijvoorbeeld stoplichten.....
Je moet de feeling weten te vinden....als dat is gebeurt is het alsof je jaren in zo'n auto hebt gereden!
Ik rijd niet veel km's.......
Dus is het voordeliger om een benzine te nemen!
Wayagher
04-03-2007, 12:24
het maximale koppel ligt bij een diesel in de lagere toerentallen terwijl dat bij een benzine juist andersom is (eea ligt aan het type en merk motor)
een diesel blijft rollen als je het gas los laat en em stationair laat lopen
een benzine slaat af
dat was het
gr. wayagher
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.