Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : alsjeblieft, help me

Pagina's : [1] 2

isa
27-08-2003, 21:55

Hallo, lieve mensen. Ik ben hier, om jullie hulp te vragen, grotendeels van de zusters. Mijn verhaal is als volgt, ik ben een 17 jarig (bijna 18) nederlands meisje, ik zal het in korte lijnen vertellen, anders leest niemand het. Na een Klote jeugd, om het zo maar ff te zeggen, kom ik tot inzien dat ik iets mis. Aangezien ik als Atheist opgegroeid ben, ben ik me het afgelopen jaar gaan verdiepen in verschillende geloven. Om maar even tot the point te komen, ik wil me bekeren tot de Islam. Heb er uitgebreid "onderzoek" naar verricht, en lang over na gedacht, ik ben er zeker van. Ik heb meerdere marokkaanse vriendinnen die me helpen, maar ik durf ze toch niet echt om hulp te vragen. Vandaar mijn oproep, want hier heb ik toch een stukje anonimiteit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen, mij vertellen hoe ik het nou verder aan moet pakken. Alsjeblieft, serieuse reactie, ik heb echt hulp en steun nodig. :)

slimiatje
27-08-2003, 21:59
zet deze topic ook bij Islam en ik ;) daar zul je zeker hulp krijgen.

isa
27-08-2003, 22:02
Origineel gepost door slimiatje zet deze topic ook bij Islam en ik ;) daar zul je zeker hulp krijgen. Dank je wel meid. :)

sherine
27-08-2003, 22:04
ey waarom ben je der zo cker van mijn marokkaanse vriendinnen proberen me ook altijd naar de islam toe te trekken... weet je het wel cker.. als je zo een beslissing maak is dat voor de rest van je leven ...vind ik dan :) nou meissie.. zijn kunnen je heus wel helpen begin met vasten geen varkensvlees etc etc..nou datw eet je zelf vast wel.. dan kan je gaan beginnen met bidden.. beetje arabisch leren..misschien curses volgen... dan kan je wel op koran les misschien ligt eraan tot hoe ver je zelf wil gaan vraag t gewoon aan je vriendinnen.. daar zijn vriendinnen toch voor :) je hoeft je ech niete schamen meissie als je je nu al schaamt hoe denk je dat t gaat als je eenmaal echt moslima bent :)

isa
27-08-2003, 22:10

Origineel gepost door sherine ey waarom ben je der zo cker van mijn marokkaanse vriendinnen proberen me ook altijd naar de islam toe te trekken... weet je het wel cker.. als je zo een beslissing maak is dat voor de rest van je leven ...vind ik dan :) nou meissie.. zijn kunnen je heus wel helpen begin met vasten geen varkensvlees etc etc..nou datw eet je zelf vast wel.. dan kan je gaan beginnen met bidden.. beetje arabisch leren..misschien curses volgen... dan kan je wel op koran les misschien ligt eraan tot hoe ver je zelf wil gaan vraag t gewoon aan je vriendinnen.. daar zijn vriendinnen toch voor :) je hoeft je ech niete schamen meissie als je je nu al schaamt hoe denk je dat t gaat als je eenmaal echt moslima bent :) Hoe kan ik meteen alles gaan doen, vasten, varkensvlees eet ik zowiezo niet. Ik heb gewoon een beetje hulp nodig en de moslima's in mijn buurt, zijn niet de de soort moslima die ik wil worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze doen alles wat fout is. Hoe kan ik hun om hulp vragen, als zij ookal niet het fijne van hun geloof weten. Toch bedankt voor je hulp meid :) ik waardeer het echt.

cousina_rifia
27-08-2003, 22:18
het is eerste wat je moet doen is denk ik het aan je vriendinnen vertellen. zoals vasten ze kunnnen je vast vertellen wanneer en van hoe laat tot hoe laat je niet moet eten. het belangrijkste is dat je 100% zeker weet dat je wilt gaan bekeren. er bestaan islam cursussen, en je kan boeken lezen over de islam. Of de koran. Maar ook al je vragen stellen aan moslims. mocht je bepaalde vragen hebben...stel ze maar!!!

sherine
27-08-2003, 22:18
ik zeg niet dat je ''alles moet'' doen begin alvast een beetje met de kleine dingen.. je zegt dat je onderzoek heb gedaan en dat je voor de islam heb gekozen/.hoe kom je met zo een grote keuse dan ???... toch wel via je vriendinnen... als je bijv bij hun thuis bent..dan praat je een beetje met de ouders.. die vinden dat prachtig dat je dat wil weten :) gewoon stapjes zetten stuk voor stuk en hier valt inderdaad heel veel te vinden dus ik raad je aan Najib26 :hihi: hij weet echt veel.. all1 niet verliefd op m woorden want hij is heel boos altijd :p whuahau grapje effe serieus vraag aan m hij helpt je graag succes Girl :blauwkus:

isa
27-08-2003, 22:21
Origineel gepost door cousina_rifia het is eerste wat je moet doen is denk ik het aan je vriendinnen vertellen. zoals vasten ze kunnnen je vast vertellen wanneer en van hoe laat tot hoe laat je niet moet eten. het belangrijkste is dat je 100% zeker weet dat je wilt gaan bekeren. er bestaan islam cursussen, en je kan boeken lezen over de islam. Of de koran. Maar ook al je vragen stellen aan moslims. mocht je bepaalde vragen hebben...stel ze maar!!! ik weet het echt 100% zeker, loop hier al veelste lang mee rond. Boeken over de islam, ja die heb ik al gelezen, de koran nog niet helemaal, maar weet zeker dat het niet lang meer zal duren voordat ik hem uit heb. Nu is mijn vraag, is er een ritueel, waarbij je moslim word? Zoals mij Christenen, dopen. Want dat begrijp ik niet helemaal, iedereen kan zomaar van de ene dag op de andere moslim worden? :)

yasmien23
27-08-2003, 22:22
Ik wens je heel veel succes en je hebt een hele goeie keuze gemaakt ;)

isa
27-08-2003, 22:23
Origineel gepost door sherine ik zeg niet dat je ''alles moet'' doen begin alvast een beetje met de kleine dingen.. je zegt dat je onderzoek heb gedaan en dat je voor de islam heb gekozen/.hoe kom je met zo een grote keuse dan ???... toch wel via je vriendinnen... als je bijv bij hun thuis bent..dan praat je een beetje met de ouders.. die vinden dat prachtig dat je dat wil weten :) gewoon stapjes zetten stuk voor stuk en hier valt inderdaad heel veel te vinden dus ik raad je aan Najib26 :hihi: hij weet echt veel.. all1 niet verliefd op m woorden want hij is heel boos altijd :p whuahau grapje effe serieus vraag aan m hij helpt je graag succes Girl :blauwkus: ik zal je advies omvolgen meid, en die Najib26 maar eens opzoeken. ;) Word nu trouwens al geholpen door miriammetje, ze zou me een aantal dingen opsturen, echt lief. Maar goed, Bedankt heh meissie!! :zwaai:

cousina_rifia
27-08-2003, 22:25
Origineel gepost door isa ik weet het echt 100% zeker, loop hier al veelste lang mee rond. Boeken over de islam, ja die heb ik al gelezen, de koran nog niet helemaal, maar weet zeker dat het niet lang meer zal duren voordat ik hem uit heb. Nu is mijn vraag, is er een ritueel, waarbij je moslim word? Zoals mij Christenen, dopen. Want dat begrijp ik niet helemaal, iedereen kan zomaar van de ene dag op de andere moslim worden? :) nee wij hebben niet zoiets, zolang je je aan de koran houdt ben je moslim.

isa
27-08-2003, 22:26
Origineel gepost door cousina_rifia nee wij hebben niet zoiets, zolang je je aan de koran houdt ben je moslim. echt waar? dus dat is alles. Ok bedankt meid :)

isa
27-08-2003, 22:33
Origineel gepost door OUIAMOUIAM ash hadu la lillah illa lah oe mu7amadoen rasoel allah :) (ik getuig dat er geen god is dan allah en mohamed is zn boodschapper) dit is een begin zuster. dat is zeker een begin, heb al zo vaak geoefend, maar het klinkt gewoon niet. Dan raak ik echt gefrustreerd, ga huilen enzo.Het is echt moeilijk.

isa
27-08-2003, 22:41
Origineel gepost door OUIAMOUIAM lievie echt et begin is met alles moeilijk maar na weken maanden of misschien jaren zul je ervoor beloond worden. zeg et eerst in het nderlands en dan in arabish (de taal van de koran) allah (swt) verstaat elke taal als je iets wilt vragen of een smeekbede wilt verichten kun je dat ook in het nederlands doen :) ik weet ook wel, ik leer het van zelf. En die beloning, daar ben ik zeker van. :) Dank je wel lieve meid.

sherine
27-08-2003, 22:41

graag gedaan girllll ;)

Pagina's : [1] 2