Bekijk originele versie : flesvoeding friso comfort
mamatje21
28-02-2007, 21:33
mijn zoontje van 4 weken oud krijgt sinds vandaag friso comfort omdat nutrilon tog niet zo goed was voor hem kreeg er namelijk harde ontlasting van en darmkrampjes toen ben ik overgestapt naar omneo maar die lust die niet en dus nu naar friso wie heeft daar ervaring mee hij is zo onrustig huilt veel snachts is het een drama ben egt helemaal uitgeput hoop egt dat ie binnenkort een beetje doorslaapt ik heb gehoord meestal als ze 5 kilo zijn dat hun maagje er beter tegen kan hij is nu 4700 dus hoop het inshalah
ouardanijntje
28-02-2007, 21:44
misschie moet zijn maagje nog wennen aan de nieuwe melk.of geeft het geen "vol"gevoel.sabr meid voor je het weet loopt hij naast je.:)
Waarom geef je geen borstvoeding aan je zoontje?? Dat is de beste melk die hij kan krijgen! Dan zou hij ook geen last hebben van harde onlasting omdat moedermelk laxerend werkt.
mamatje21
28-02-2007, 22:10
Waarom geef je geen borstvoeding aan je zoontje?? Dat is de beste melk die hij kan krijgen! Dan zou hij ook geen last hebben van harde onlasting omdat moedermelk laxerend werkt.
ik heb het bij me dochterje geprobeert en heb daar een borstontsteking aan over gehouden en het lukte niet dus wou het dit keer niet proberen dus gelijk flesvoeding veel mensen inmijn omgeving zeggen dit tegen me dat het beter was om borstvoeding te geven
ouardanijntje
28-02-2007, 22:12
de meeste krijgen een borst onsteking omdat ze de borst niet"leeg" drinken.probeer kolven dan maak je ze goed leeg.dat heb ik gedaan:goedzo:
mijn zoontje van 4 weken oud krijgt sinds vandaag friso comfort omdat nutrilon tog niet zo goed was voor hem kreeg er namelijk harde ontlasting van en darmkrampjes toen ben ik overgestapt naar omneo maar die lust die niet en dus nu naar friso wie heeft daar ervaring mee hij is zo onrustig huilt veel snachts is het een drama ben egt helemaal uitgeput hoop egt dat ie binnenkort een beetje doorslaapt ik heb gehoord meestal als ze 5 kilo zijn dat hun maagje er beter tegen kan hij is nu 4700 dus hoop het inshalah
mijn dochtertje krijgt dezelfde voeding ik gaf haar eerst friso normaal (die kreeg ze ook in ziekenhuis) maar ze deed zoveel spugen na elke voeding en toen ben ik op comfort overgestapt. ik ben er zeer tevreden over ze spuugt veel minder.
je kan ook wat rijstebloem toevoegen zodat hij een wat voller gevoel krijgt als ie gaat slapen.
succes!
ik heb het bij me dochterje geprobeert en heb daar een borstontsteking aan over gehouden en het lukte niet dus wou het dit keer niet proberen dus gelijk flesvoeding veel mensen inmijn omgeving zeggen dit tegen me dat het beter was om borstvoeding te geven
Je had het op z'n minst toch weer kunnen proberen, al was het maar voor een week. Dan had je zoontje tenminste colostrum binnen, dat is een soort supermelk, het bevat heel veel antistoffen en zit bordevol met vitamines, mineralen en eiwitten en het stimuleert ook nog eens de spijsvertering van je kindje. Maar goed het is nu niet anders..:jammer:
Bij me eerste bevalling had ik ook een borstontsteking te pakken, maar bij me tweede heb ik het nog geen ene keer gehad. Zoals eerder al gezegd is, je moet de borst goed leegmaken, dan voorkom je een borstontsteking.
oemtarik
28-02-2007, 23:33
hallo
ik heb zeer positieve ervating met frisocomfort
mijn zoon kreeg eerst friso normaal. maar hij bleef spugen, toen ben ik overgestapt op comfort en hamdo lilah ging heel goed, bij mijn jongste gaf, alleen friso normaal en hij had nergens last van
Je had het op z'n minst toch weer kunnen proberen, al was het maar voor een week. Dan had je zoontje tenminste colostrum binnen, dat is een soort supermelk, het bevat heel veel antistoffen en zit bordevol met vitamines, mineralen en eiwitten en het stimuleert ook nog eens de spijsvertering van je kindje. Maar goed het is nu niet anders..:jammer:
Bij me eerste bevalling had ik ook een borstontsteking te pakken, maar bij me tweede heb ik het nog geen ene keer gehad. Zoals eerder al gezegd is, je moet de borst goed leegmaken, dan voorkom je een borstontsteking.
Met alle respect Ouissam maar dat is toch haar eigen keus :rolleyes: . Alsof zij dat niet weet dat borstvoeding de beste voeding is.
Die eeuwige kritiek altijd.
oemtarik
01-03-2007, 00:31
Met alle respect Ouissam maar dat is toch haar eigen keus :rolleyes: . Alsof zij dat niet weet dat borstvoeding de beste voeding is.
ieder zijn keus, heb zelf aan beide kinderen flesvoeding gegeven
ik ben niemands verklaring schuldig, ieder weet wat het beste is voor haar en voor haar kind:goedzo:
Borstvoeding heeft zoveel gezondheidsvoordelen daar kan geen ene poedermelk tegenop. Misschien is ze zelf daar niet eens echt op de hoogte van, dan had ze het misschien wel geprobeerd.
Natuurlijk is het haar eigen keus om kunstvoeding te geven, maar het is gewoon hartstikke zonde en jammer als een moeder niet eens de moeite neemt om het te proberen. Als de borstvoeding dan niet lukt en gaat dan weet je tenminste dat je je best heb gedaan en kun je nog altijd naar de fles grijpen.
Haar kindje heeft er tenslotte ook alle recht op, en daarbij is het ook nog eens verplicht in de Islam om je kindje het te geven.
Ieder moet het zeker voor zich weten en iedereen weet wat goed is voor haar kindje. Maar mama21 geeft zelf aan dat haar zoontje moeilijkheiden heeft met kunstvoeding, als hij borstvoeding zou hebben gekregen dan zou ze niet tegen al die dingen aanstuiten, omdat bv nu eenmaal de beste voeding en de beste start is voor een baby.
By the way selly, het is geen kritiek:rolleyes: maar meer een feit en een mening van mezelf.;)
Yasmina1
01-03-2007, 08:56
Borstvoeding heeft zoveel gezondheidsvoordelen daar kan geen ene poedermelk tegenop. Misschien is ze zelf daar niet eens echt op de hoogte van, dan had ze het misschien wel geprobeerd.
Natuurlijk is het haar eigen keus om kunstvoeding te geven, maar het is gewoon hartstikke zonde en jammer als een moeder niet eens de moeite neemt om het te proberen. Als de borstvoeding dan niet lukt en gaat dan weet je tenminste dat je je best heb gedaan en kun je nog altijd naar de fles grijpen.
Haar kindje heeft er tenslotte ook alle recht op, en daarbij is het ook nog eens verplicht in de Islam om je kindje het te geven.
Ieder moet het zeker voor zich weten en iedereen weet wat goed is voor haar kindje. Maar mama21 geeft zelf aan dat haar zoontje moeilijkheiden heeft met kunstvoeding, als hij borstvoeding zou hebben gekregen dan zou ze niet tegen al die dingen aanstuiten, omdat bv nu eenmaal de beste voeding en de beste start is voor een baby.
By the way selly, het is geen kritiek:rolleyes: maar meer een feit en een mening van mezelf.;)
jou mening kan bij de topicstrater erg kwetsend overkomen op dit moment......lieverd geloofme, als je als kraamvrouwe te weinig info krijgt over bv loopt het geheid fout!
dat is bij mij ook gebeurd......je hebt het al genoeg over bv gehad, waarom nu niet daarmee stoppen en voergaan op helpen als je dat kan?
het doet zeer om er steeds aan herinnerd te worden....dat begrijp ik heel goed
topicstrster: hoelang probeer je de verschillende soorten melk uit?
je zult er minimaal 2 weken voor uit moeten trekken om te zien of het bij jouw kindje aanslaat.....en doe het ook in samenspraak met de arts.......
ik wensj e veel succes
kijk ook eens op www.babybrabbel.nl zij hebben veel kennis op dit gebied, doordat daar allerlei ervaringsdeskunigen rondlopen;)
jou mening kan bij de topicstrater erg kwetsend overkomen op dit moment......lieverd geloofme, als je als kraamvrouwe te weinig info krijgt over bv loopt het geheid fout!
dat is bij mij ook gebeurd......je hebt het al genoeg over bv gehad, waarom nu niet daarmee stoppen en voergaan op helpen als je dat kan?
het doet zeer om er steeds aan herinnerd te worden....dat begrijp ik heel goed
topicstrster: hoelang probeer je de verschillende soorten melk uit?
je zult er minimaal 2 weken voor uit moeten trekken om te zien of het bij jouw kindje aanslaat.....en doe het ook in samenspraak met de arts.......
ik wensj e veel succes
kijk ook eens op www.babybrabbel.nl zij hebben veel kennis op dit gebied, doordat daar allerlei ervaringsdeskunigen rondlopen;)
Het is niet mijn bedoeling geweest om haar te kwetsen, als het zo overgekomen is, sorry mijn excuses.
Verder heb ik geen ervaring met andere soorten kunstvoeding, mijn dochtertje heeft zelf 5 maanden lang borstvoeding gekregen en daar heb ik met pijn in me hart mee moeten stoppen omdat mijn melk erg terug is gelopen door mijn zwangerschap. Ze krijgt nu nutrilon en dat gaat wel goed. Ik kan haar helaas niet verder helpen, dus ik laat het ook hierbij.
cherinaa
01-03-2007, 09:13
lieve mamatje,
bij de geboorte van mijn eerste kindje, had ik helemaal geen borstmelk, ze waren helemaal leeg. dus moest ik ook felsvoeding geven. ik had eerst de gewone friso. maar mijn zoontje gaf heel erg over. en ben toen overgegaan tot friso comfort. en ik moet zeggen dat dat heel erg goed ging. hij was altijd een tevreden baby. ik heb hem een jaarlang die melk gegeven.
mamatje21
01-03-2007, 19:26
Het is niet mijn bedoeling geweest om haar te kwetsen, als het zo overgekomen is, sorry mijn excuses.
Verder heb ik geen ervaring met andere soorten kunstvoeding, mijn dochtertje heeft zelf 5 maanden lang borstvoeding gekregen en daar heb ik met pijn in me hart mee moeten stoppen omdat mijn melk erg terug is gelopen door mijn zwangerschap. Ze krijgt nu nutrilon en dat gaat wel goed. Ik kan haar helaas niet verder helpen, dus ik laat het ook hierbij. geeft niks hoor soms als ik mijn zoontje zo zie huilen van de pijn dan krijg ik ook een schuldgevoel dat ik hem geen borstvoeding heb gegeven maar we moeten nu eenmaal dat achter ons laten want het is nu te laat dus kijk ik nu vooruit na een oplossing maar ben vandaag naar de cb geweest en die zeiden dat dat huilen er even bij hoort doordat hij geen goede ontlasting had en nu wel door die comfort dat even de darmen er aan moeten wennen dus ik kijk het even aan 2 weken bedankt allemaal voor jullie reacties
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.