Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe is het om getrouwd te zijn....

Pagina's : [1] 2 3 4

Secret_Eyes
27-08-2003, 12:19

Nou ik ben benieuwd:D :zwaai:

Sammy84
27-08-2003, 12:33
ik zag het eerst allemaal rooskleurig. Ik dacht dan begint eindelijk je leventje met je mannetje. Met de dag dat ik ouder wordt verdwijnt die gedacht en groeit de angst om te trouwen....

Atlas_Gebergte
27-08-2003, 13:51
Sallaam Alikoum meiden, zoals veel meiden hier nu weten, ben ik van de zomer gelukkig getrouwd. Ja hoe is het om getrouwd te zijn, ik ervaar het nu heel mooi en goed, maar het is allemaal nog nieuw dus het gaat nu harstikke goed, alleen je moet altijd de spanning in een huwelijk houden en comminicatie is ook heel belangrijk. Maar het is heel mooi om getrouwd te zijn echt waar. Wa Sallaam Alikoum

Secret_Eyes
27-08-2003, 14:02
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam Alikoum meiden, zoals veel meiden hier nu weten, ben ik van de zomer gelukkig getrouwd. Ja hoe is het om getrouwd te zijn, ik ervaar het nu heel mooi en goed, maar het is allemaal nog nieuw dus het gaat nu harstikke goed, alleen je moet altijd de spanning in een huwelijk houden en comminicatie is ook heel belangrijk. Maar het is heel mooi om getrouwd te zijn echt waar. Wa Sallaam Alikoum Van hartelijk gefeliciteerd meid en moge Allah(swt) jullie huwlijk zegene insha Allah :blauwkus:

HoneyBee
27-08-2003, 15:13

Hallo meiden, In het begin zul je de mooiste tijd van je leven meemaken, maar daarna wordt het alleen maar ........................ nog beter. Word nu moeder van mijn 2e kindje. Ik ben nog jong (23) maar de verantwoordelijkheden die ik nu al heb zijn echt fantastisch kan ik je wel vertellen. Groetjes, Rotterdamse

chadiaa
27-08-2003, 16:17
Salam allemaal, ik ervaar het helaas niet zo "positief" ik ben pas getrouwd en hoor eigenlijk heel gelukkig te zijn (maar toch alhamdoulilah voor alles) maar het is helaas niet het geval...trouwen is heel zwaar en moeilijk meid!! en natuurlijk heeft het te maken met welke type man je getrouwd bent maar weet je waar je ook heeeeeeeeeeeel veel rekening mee moet houden?? je aanstaande schoonfamilie en wat voor invloed ze op jou en je man kunnen hebben...ik heb daar nooit stil bij gestaan ik dacht atijd ah ja "als we maar voor elkaar houden" dat is ook iets heel belangrijk (en de reden waarom ik het tot nu toe volhoudt) maar dat is niet alles.... Mijn schoonfamilie kunnen hun zoon niet loslaten met als gevolg dat we geen leven hebben samen!! we zijn altijd bij hen, ik moet me altijd aanpassen aan hen...alles draait om hen als ze maar tevreden zijn...ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. We hebben geen leven van man/vrouw, doen geen leuke dingen samen, gaan nooit weg, gaan nooit winkelen, boodschappen doen zelfs samen eten komen we daar (bijna nooi aan toe) omdat we vaak bij zijn familie zijn ( veels te vaak) ik ga daar kapot aan, ik ben getrouwd om een eigen leven te hebben, het gevoel van een getrouwde vrouw te hebben zelfs dat heb ik niet!! ik zie mn schoonfamilie meer dat ik mijn eigen man zie!! Ik kan je maar een advies geven meid, denk verder dan je neus kan!! een getrouwde leven is niet alleen man/vrouw kijk naar zijn familie hoe hij met ze omgaat hoe hen met hem omgaan!! hoe sterk staat hij in zijn schoenen tegen over zijn familie!! Nou dat is hoe ik het huwelijk ervaar (jammer genoeg) maar toch alhamdoulilah voor alles!!! Nou groetjes, Chadiaa P.S: je hoort vaak van je maar als jullie van elkaar houden dan...ik hou heeeeel veel van mn man, zo veel dat ik zelf er kies om kapot aan dingen te gaan dan hem ongelukkig zie leven ook al is het 1 dag en weet dat hij ook heel veel van mij houdt maar hij kan nisk voor mij en voor ons doen zijn familie is veel balngrijker...daarom zeg ik nogmaals kijk heel goed om je heen als je partner gaat kiezen een advies van een ongelukkige zus van jullie!!!

Secret_Eyes
27-08-2003, 17:17
Wat erg chadiaa maar mag ik iets vragen is hij enigst kind thuis?

HoneyBee
28-08-2003, 09:15
Origineel gepost door amitaf84 Gefeliciteerd.... :goedzo: ...maar een vraagje aan de getrouwde vrouwen, dat vraag ik me echt af...........waarom worden heel veel vrouwen zo dik als ze getrouwd zijn :confused: ...ik neem aan dat je dan juist op je lijn let... ;) Niet alle getrouwde vrouwen zijn dik. Ik in iedergeval niet, ik heb daar niet eens de tijd voor om veel te eten en om dik te worden. Maar het kan ook zijn dat de meeste vrouwen wat aankomen door pilgebruik. Ik denk dat het daar aan ligt. Groetjes Rotterdamse

maok
28-08-2003, 11:09
[QUOTE]Origineel gepost door chadiaa [B]Salam allemaal, ik ervaar het helaas niet zo "positief" ik ben pas getrouwd en hoor eigenlijk heel gelukkig te zijn (maar toch alhamdoulilah voor alles) maar het is helaas niet het geval...trouwen is heel zwaar en moeilijk meid!! en natuurlijk heeft het te maken met welke type man je getrouwd bent maar weet je waar je ook heeeeeeeeeeeel veel rekening mee moet houden?? je aanstaande schoonfamilie en wat voor invloed ze op jou en je man kunnen hebben...ik heb daar nooit stil bij gestaan ik dacht atijd ah ja "als we maar voor elkaar houden" dat is ook iets heel belangrijk (en de reden waarom ik het tot nu toe volhoudt) maar dat is niet alles.... Mijn schoonfamilie kunnen hun zoon niet loslaten met als gevolg dat we geen leven hebben samen!! we zijn altijd bij hen, ik moet me altijd aanpassen aan hen...alles draait om hen als ze maar tevreden zijn...ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. We hebben geen leven van man/vrouw, doen geen leuke dingen samen, gaan nooit weg, gaan nooit winkelen, boodschappen doen zelfs samen eten komen we daar (bijna nooi aan toe) omdat we vaak bij zijn familie zijn ( veels te vaak) ik ga daar kapot aan, ik ben getrouwd om een eigen leven te hebben, het gevoel van een getrouwde vrouw te hebben zelfs dat heb ik niet!! ik zie mn schoonfamilie meer dat ik mijn eigen man zie!! Ik kan je maar een advies geven meid, denk verder dan je neus kan!! een getrouwde leven is niet alleen man/vrouw kijk naar zijn familie hoe hij met ze omgaat hoe hen met hem omgaan!! hoe sterk staat hij in zijn schoenen tegen over zijn familie!! Salaam, jou verhaal ken ik al te goed... :rolleyes: Ik heb ook nog met een schoonmoeder te maken die in de overgang is! En ik kan je vertellen, de ruzies die ik soms met haar had, waren niet echt leuk... Maar met de jaren van mijn huwelijk heb ik laten zien dat ik gewoon niet over mij heen laat lopen. Als jou man naar zijn ouders wil laat hem gaan, je hoeft niet mee, het zijn toch zijn ouders. En als hij vraagt waarom je niet mee wilt gaan, gewoon de waarheid vertellen: dat je ook een avond met z'n tweetjes wilt. Als je vaaker niet met je man meegaat naar zijn ouders zou je zien dat je man het naar een tijdje ook niet meer leuk vind en liever bij jou thuis blijft. En zo leren zijn ouders dat hun zoon ook een priveleven heeft... Het is niet makkelijk, maar je moet echt laten zien dat jou situatie niet bevalt anders gaat het maar zo door... Veel sterkte meid.

Atlas_Gebergte
28-08-2003, 16:14
Zo dames, wat erg voor jullie, ik mis me schoonouders zo erg joh, helaas ze wonen in marokko, en kan helaas niet effe bij ze langs, hoe graag ik dat ook wil. Mijn schoonouders zijn heel lieve mensen en ik mag ze heel graag. Sterkte meiden en praat met jullie schoonmoeders. Wa Sallaam Alikoum

miss_kabdani
28-08-2003, 20:29
Origineel gepost door Sammy84 ik zag het eerst allemaal rooskleurig. Ik dacht dan begint eindelijk je leventje met je mannetje. Met de dag dat ik ouder wordt verdwijnt die gedacht en groeit de angst om te trouwen.... Die angst om te trouwen begin ik ook te krijgen... Vooral als je ouder en steeds zelfstandiger begint te worden...

miss_kabdani
28-08-2003, 20:43
Origineel gepost door amitaf84 maar ik ben ervan overtuigd dat als je het op de juiste manier doet Allah swt erover zal waken..... mektab... Inshallah

Aichaa
28-08-2003, 22:26
ik ben nu iets langer dan 3 jaar getrouwd. het begin was heel leuk, maar ook moeilijk. je hebt in 1 keer heel veel verantwoording. werk,huishouden,koken,je man, je vriendinnen onderhouden,je familie enz. na verloop van tijd raak je gewend en creer je je eigen ritme. 1 tip: doe niks tegen je zin in. als je een keer bijvoorbeeld geen zin heb om naar schoonfamilie of zo te gaan. ga dan ook niet. je gaat je ergeren en dan word je vanzelf chagerijnig en zo.zij gaan ook raar van je denken zo ga je de volgende keer weer ertegenop zien en de keer erna en erna. nog een tip: blijf altijd open en eerlijk tegen elkaar groetjes aicha

Liloesh
28-08-2003, 22:47
Salaam, Nou, ik heb nogal gelezen. Ieder heeft zijn eigen verhaaltje. Alles klopt eigenlijk. Het leuk hebben hangt af van je partner, je schoonfamilie, JEZELF(don't forget that), van Allah (swt). Ik heb ook altijd schrik gehad om te trouwen. Het sprak me meer tegen, ik er gewoon niet aan denken om samen met een man mijn leven te delen. Ik voelde me er niet goed bij...maar sinds kort, zou ik willen dat ik was getrouwd...ik weet het eerlijk niet. Als Allah het wil, komt het goed uit en anders niet. Maar blijf positief denken. ma3asalaam

Atlas_Gebergte
29-08-2003, 09:50

Heb er niks toe te voegen a Missy, zo denk ik ook over. Wa Sallaam Alikoum

Pagina's : [1] 2 3 4