Bekijk originele versie : Dames opgelet in Den Haag....Hypnotiseur berooft vrouw...
Hypnotiseur berooft vrouw
Gepost door: KruX Redactie - Bron: HLN
Gepubliceerd: zaterdag 24 februari 2007 - 13:00
Kijk nooit te lang in iemands ogen op straat
Een 47-jarige vrouw uit Den Haag is gisteren op straat beroofd door een hypnotiseur. De Marokkaanse vrouw werd in het Arabisch aangesproken door een onbekende man die haar met behulp van een zwarte steen in zijn hand onder hypnose bracht. De dader ging er met een onbekend geldbedrag vandoor.
De dader, die samen met een andere man was, vroeg het slachtoffer de weg naar een moskee. De vrouw raakte volgens de politie onder de indruk van de man toen hij persoonlijke dingen over haar vertelde. Tijdens het gesprek hield de man een zwarte steen in zijn hand.
De steen speelde volgens de politie een belangrijke rol bij de hypnose van de Marokkaanse vrouw. "Die steen zal wel bepaalde krachten bezitten", vermoedt een woordvoerder. Onder invloed van de vermeende krachten van de man gaf het slachtoffer hem geld.
De politie is op zoek naar de dader en waarschuwt mensen alert te zijn voor de hypnotiseur.
:jammer: La hawla wa la qoewatta illa billah....
Zehma hij wilde de weg naar de moskee....:moe:
bollebuik
27-02-2007, 11:18
ja dit is héél bekend. véél mensen zijn beroofd geweest hiermee. ze leiden je zelfs naar bancontact om geld af te nemen, of naar je huis om je goud te halen.
ik geloofde dit echt nooit.... totdat een vriendin in haar zaak werd gehypontiseerd en heb al het geld uit de kassa gaf ..... heel freaky dit hoor..
:confused: Durfde ze daarna nog wel te werken alleen in de winkel?
isra1979
27-02-2007, 12:29
Dit lijkt me echt raar, maar volgens mij kan het wel.
Waarom zijn die hypnotiseurs dan niet stinkend-rijk als het zo makkelijk gaat.
-Bubbels-
27-02-2007, 12:35
ik praat nooit met iemand op straat.. en als ik iemand nie ken die dingen over me weet ga ik e snel vandoor..
Een nicht van mij is dit overkomen in Marokko..... Heel erg meskiena... Ze had net haar goud opgehaald bij haar zus, omdat ze de volgende dag naar een bruiloft ging, en was pas uitbetaald van werk ( contant in marokko) en ze dacht laat ik eerst even langs het graf van mijn moeder gaan, want het was vrijdag, en ze was er dichtbij.... En toen gebeurde het, 2 mannen spraken haar aan, om wat te vragen..... Verder wist ze het niet meer wat er was gebeurd... Alsof het een droom was..... Toen ze weer bijkwam realiseerde ze zich, dat ze hun alles had gegeven.... Meskiena....:jammer: Echt erg.... Je wil iemand oprecht helpen, en kijk wat er gebeurd...
Maar ja, koelshi maglouf 3and Allah, en Rabbi zal ze straffen Insha Allah...
Hier bestaat al een toppic over:o
Hier bestaat al een toppic over:o
Oh echt waar? :o
Vrouwen mogen volgens de islaam de bagraafplaats ook niet bezoeken allah o a3lem als dit waar is dan is ze zelf ook een zonde begaan..
Volgens mij is het makrouh ipv haraam, zie het stuk hieonder.
Vraag: ik vraag me al een tijdje af of je als vrouw zijn op de begrafenis aanwezig mag zijn? Ik heb gehoord dat het niet mag omdat vrouwen zich niet in kunnen houden en hard gaan huilen etc. En mag je om een dode huilen? Alvast bedankt!!!
Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.
De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft vrouwen afgeraden om een Djanaazah (begrafenis) te volgen. Oem 'Atiyyah (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: "Wij werden afgeraden om Djanaazah te volgen, maar het is ons niet verboden gesteld." (Overgeleverd door Moeslim in zijn Sahieh).
De meeste geleerden hebben gezegd dat het afgeraden is voor vrouwen om bij begrafenissen aanwezig te zijn. Dit is de mening van de Metgezellen Ibn Mas'oed, Ibn 'Omar, Ibn Oemamah, 'Aisha en anderen, moge Allah tevreden zijn met hen allen. (Zie het boek van al-Nawawi genaamd al-Madjmoe' (5/678)).
Het is beter voor een vrouw om begrafenissen te vermijden, dit ten eerste omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) het vrouwen afgeraden heeft, en ten tweede omdat vrouwen emotioneler zijn dan mannen. Vooral in deze tijd zijn vrouwen aangelegd dan de vrouwen in de tijd van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem). In die tijd hadden vrouwen meer godsvrees (taqwa), meer kennis over de Islam en toch werden zij afgeraden om het te doen, dus laat staan nu, waarbij het niveau omtrent deze zaken nog veel lager ligt.
Verder is de mens van vlees en bloed en niet van graniet en staal. Overgeleverd van Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn):"dat toen Ibrahim (moge Allah tevreden met hem zijn - dit was de zoon van de Profeet) stierf de ogen van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) druppelden van tranen. Hierop zei Abd ar-Rahman ibn 'Awf (moge Allah tevreden met hem zijn) tegen de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem): "O Boodschapper van Allah, huil jij ook (om de dood van een persoon)?" Hij zei: "O, ibn 'Awf, voorwaar, het is een barmhartigheid" en hij herhaalde dit. Verder zei hij: "Voorwaar, het oog huilt, het hart is verdrietig, wij zeggen niks dan hetgeen waarover Allah tevreden is, en wij treuren om jouw afscheid." (Sahih al-Boekhari, 1220).
Echter, verschillende ahadith maken het heel duidelijk dat er gewaakt moet worden tegen extremen hierin. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Hij is niet van ons, degene die zijn wangen slaat, zijn kleding kapot scheurt en schreeuwt met het geschreeuw van de jaahiliyyah." (Overgeleverd door Sahih al-Boekhari 1294, Fath 3/163, Sahih Moeslim 103, Ahmed 1/244). Men dient het lot van Allah te accepteren, en men dient te handelen in overeenstemming met de aya:
"Degenen die wanneer een ramp hen treft zeggen: 'Ienna lillaahi wa ienna ielayhie radjie'oen' ('Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen we terugkeren)."(vertaling van de betekenis, Soerat al-Baqarah aya 156).
En Allah weet het beste.
Cyber Imam,
Het team van al-Islaam.com
Vrouwen mogen volgens de islaam de bagraafplaats ook niet bezoeken allah o a3lem als dit waar is dan is ze zelf ook een zonde begaan...
En waarom niet? Moet er wel een goede reden voor zijn. Dit heb ik nog nooit gehoord! Wij gaan zelf altijd met mn ouders naar het graf van mijn oma en opa, in marokko we lezen koran, maken het graf schoon met water etc.... Er wordt gezegd dat de zielen van de doden iedere vrijdag neerdalen naar zijn of haar graf, en kijken wie ze komen bezoeken, en ze gezelschap houden tot ze weer weg zijn. En dit gebeurd in heel Marokko! Overal vrouwen op vrijdagochtend na el Fadjr..... Ik heb juist gehoord dat het goed is, om graven te bezoeken, want zo wordt je als moslim extra bewust waar we allemaal niet aan zullen ontkomen.... De dood, en hiermee extra goushou3 krijgen.... Koello nafsin da'iqatoen lil mawt, iedere ziel zal de dood proeven..... En ik hoor mijn ouders altijd zeggen, als we het graf binnenkomen :Assalamo3alaikoem ajoeha al amwaat..... Allah yer7amkom zjami3an... Antoem assaboqoen wa na7no alla7iqoen.... Doet wel wat met je..... Het maakt je echt bewust, waar we allemaal naartoe gaan, en dat we allemaal op een dag in zo'n graf zullen liggen....
Ik weet wel, dat vrouwen niet meegaan in Marokko wanneer er iemand wordt begraven..... Of dit Haraam is weet ik niet, maar nadat de persoon is begraven , de dagen die erop volgen, gaan de vrouwen gewoon hetgraf bezoeken. Het is juist goed om koran te lezen voor een overledene.... Daarbij vindt de overledene ra7ma ( rust)....
Volgens mij is het makrouh ipv haraam, zie het stuk hieonder.
Vraag: ik vraag me al een tijdje af of je als vrouw zijn op de begrafenis aanwezig mag zijn? Ik heb gehoord dat het niet mag omdat vrouwen zich niet in kunnen houden en hard gaan huilen etc. En mag je om een dode huilen? Alvast bedankt!!!
Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.
De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft vrouwen afgeraden om een Djanaazah (begrafenis) te volgen. Oem 'Atiyyah (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: "Wij werden afgeraden om Djanaazah te volgen, maar het is ons niet verboden gesteld." (Overgeleverd door Moeslim in zijn Sahieh).
De meeste geleerden hebben gezegd dat het afgeraden is voor vrouwen om bij begrafenissen aanwezig te zijn. Dit is de mening van de Metgezellen Ibn Mas'oed, Ibn 'Omar, Ibn Oemamah, 'Aisha en anderen, moge Allah tevreden zijn met hen allen. (Zie het boek van al-Nawawi genaamd al-Madjmoe' (5/678)).
Het is beter voor een vrouw om begrafenissen te vermijden, dit ten eerste omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) het vrouwen afgeraden heeft, en ten tweede omdat vrouwen emotioneler zijn dan mannen. Vooral in deze tijd zijn vrouwen aangelegd dan de vrouwen in de tijd van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem). In die tijd hadden vrouwen meer godsvrees (taqwa), meer kennis over de Islam en toch werden zij afgeraden om het te doen, dus laat staan nu, waarbij het niveau omtrent deze zaken nog veel lager ligt.
Verder is de mens van vlees en bloed en niet van graniet en staal. Overgeleverd van Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn):"dat toen Ibrahim (moge Allah tevreden met hem zijn - dit was de zoon van de Profeet) stierf de ogen van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) druppelden van tranen. Hierop zei Abd ar-Rahman ibn 'Awf (moge Allah tevreden met hem zijn) tegen de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem): "O Boodschapper van Allah, huil jij ook (om de dood van een persoon)?" Hij zei: "O, ibn 'Awf, voorwaar, het is een barmhartigheid" en hij herhaalde dit. Verder zei hij: "Voorwaar, het oog huilt, het hart is verdrietig, wij zeggen niks dan hetgeen waarover Allah tevreden is, en wij treuren om jouw afscheid." (Sahih al-Boekhari, 1220).
Echter, verschillende ahadith maken het heel duidelijk dat er gewaakt moet worden tegen extremen hierin. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Hij is niet van ons, degene die zijn wangen slaat, zijn kleding kapot scheurt en schreeuwt met het geschreeuw van de jaahiliyyah." (Overgeleverd door Sahih al-Boekhari 1294, Fath 3/163, Sahih Moeslim 103, Ahmed 1/244). Men dient het lot van Allah te accepteren, en men dient te handelen in overeenstemming met de aya:
"Degenen die wanneer een ramp hen treft zeggen: 'Ienna lillaahi wa ienna ielayhie radjie'oen' ('Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen we terugkeren)."(vertaling van de betekenis, Soerat al-Baqarah aya 156).
En Allah weet het beste.
Cyber Imam,
Het team van al-Islaam.com
:goedzo: Dit begrijp ik, maar ik heb het niet over het begraven, maar over het bezoeken van het graf zelf! Natuurlijk uit verdriet huil je, maar er is een verschil tussen huilen, zachtjes en tranen etc, en schreeuwend keihard huilen, en dat is allaho a3lam haraam.... Het heeft immers geen zin om om een dode te huilen, want daarmee komt de dode niet terug! Beter is het om Koran te lezen en dou3a te doen.....
MarriedWoman
27-02-2007, 13:43
Het graf van iemand bezoeken is iets anders dan een begrafenis bijwonen.
MarriedWoman
27-02-2007, 13:45
Oh, je hebt zelf al gereageerd Israae.
Oh, je hebt zelf al gereageerd Israae.
:goedzo: Thnx!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.