Bekijk originele versie : Vraagje over openbaar vervoer in Marokko
oem_mujahid2
26-02-2007, 19:51
Assalaam oe alaikoem dames,
Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met het per openbaar vervoer reizen van Casablanca naar Fes??
Hoe is dat? Hoelang duurt dat? En wat kost dat ongeveer?
Insha allah kan iemand het beantwoorden,djazzakoumallahoe ghairen.
wasalaam liefs oem_mujahid2
oemalbanien
26-02-2007, 20:30
wil je met de bus of taxi gaan
het beste is met de bus en dat duurt volgens mij 4 à 5 uurtjes
het beste kan je de bus van CTM nemen die zijn altijd schoon en hebben 2 chaufeurs en die stoppen niet voor iedereen om ze op te pikken wat bij veel bussen gebeurt
die gaan van stad naar stad en hebben maar een tussentijd om te eten en uit te rusten
en de prijs zal niet boven de 100 dh zijn 10 euro ongeveer
als je met de taxi wil gaan is het verstandiger als je 2 plaatsen betaalt want er zitten altijd 4 achter en 2 plus chaufeur voor :maf:
daar zit je dus heel erg strak :hihi: en dat zal ook niet boven de 100 dh uitkomen
oem_mujahid2
26-02-2007, 20:36
djazzaki allahoe ghairan oemalbanien voor de informatie.
Ougt je kunt beter met de taxi gaan ik neem nooit de bus in casa je word echt veel beroofd daar mijn nichtje moest haar mob afgeven aan een dief met een groot mes:( :( :( :( ze heeft nu nog steeds angst hier door:(
oemalbanien
26-02-2007, 20:46
oh ja dat kan overal gebeuren ik neem aan dat ze met haar man gaat misschien
oum mujahid zet nooit goud op in casa en ook geen kostbare dingen tonen voor je het weet ben je het kwijt
en hou je tas goed vast :hihi:
oem_mujahid2
26-02-2007, 20:50
Jullie maken me bang haha, ik ben van plan idd met mijn man te gaan, goud draag ik nooit en kostbare dingen heb ik niet. :haha:
Ok dus ik kan met de bus of taxi vanuit casa naar fes gaan, als ik daar op casa aankom op het vliegveld kan ik van daaruit gewoon een bus of taxi naar fes nemen??
Een taxi of de trein kan ook trouwens
oemalbanien
26-02-2007, 21:00
volgens mij kan dat niet
je moet de trein of roode taxi nemen naar casa
als je de trein neemt legt hij je bij casavoyageur en dan moet je weer een taxi nemen naar het station van de bussen
het beste is een roode taxi nemen als jullie niet meer dan 3 persoon zijn
en tegen de taxichaufeur zeggen om jullie te nemen naar de bus station (elma7ta) en daar halen jullie de tickets van de bus
een ding koop nooit tickets van die mannen die buiten roepen fes, meknes en bla bla
meestal verkopen ze tickets terwijl de bussen al vol zijn :maf:
ga naar de ankete en koop daar je tickets
wanneer men man binnen komt zal ik hem voor meerdere informatie vragen inshallah
veel succes inshallah :goedzo:
oemalbanien
26-02-2007, 21:14
ougty er is ook een trein die naar fes gaat heb ik nu gezien
en de prijs is maar 85 dirham
en is ook veel beter dan die bussen of taxi's
hier heb je de link ervan
http://www.oncf.ma/voyages/prix.htm
oem_mujahid2
26-02-2007, 22:19
barakallahoefiekoum, dus je gaat met een taxi naar het treinstation van Casablanca en van daaruit neem je de trein naar fes en in fes met een taxi naar je bestemming.
Sara_Samia
26-02-2007, 22:46
hee je kan ook met het vliegtuig van Casa naar Fes in 20 minuten ben je er al.........
Sarah2004
26-02-2007, 22:47
ik neem aan dat je van hier (NL) naar fes wilt.
volgens mij kun je meteen een vliegticket naar fes kopen.
je moet dan wel overstappen in casa, maar dat is toch beter dan een taxi of bus nemen.
oem_mujahid2
27-02-2007, 11:47
Ja ik wil van hier naar Fes maar ik heb een hele goedkope ticket gevonden van brussel naar Casa en die maatschappij vliegt niet naar Fes, dus ik wil gewoon vanaf Casa met openbaar vervoer reizen, maar bedankt voor je reactie, barakallahoefieki. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.