Bekijk originele versie : Wie weet het nou beter dan een MOEDER?!?!
kindly_mom
26-02-2007, 16:07
tips over voedingen, luiers, snotneuzen, drop t hier :moe:
ik heb een vraagje he, heb nu een zoontje van 6 mnd. vroeg aan ggd hoeveel flessen hij nog mag, toen zei ze weet ik niet :maf: bazzzz... ik zei toen tegen dr dat er op de verpakking van Nutricia staat dat ze 3/4 flessen (180cc) mogen. Toen zei ze: oow ik dacht 6 flessen.. Ja het is zeker 6 flessen :maf:
Ik geloof dr niet, dus vraag het aan jullie. Wie weet het nou beter dan een moeder?
Nog een vraagje: mijn zoontje heeft al 1 maand last van verstopping! :( heb van alles geprobeerd (2 klysma's , laxeersiroop dagelijks, olijfolie in fles dagelijks...) ben het nu zat, na tigkeren contact te hebben opgezocht met het ggd ben ik EINDELIJK doorverwezen naar een Kinderarts. Zal hij/zij beter adviseren? Iemand ervaring met een kinderarts?
Groetjes,
kindly_mom
26-02-2007, 16:27
http://www.daysofourlives.web-log.nl/
:banana:
6 flessen heb ik altijd gegeven
Rayhana23
26-02-2007, 16:33
Salaam Alaikoum
zie onderstaande
Hoeveel flesvoeding moet mijn baby per dag drinken?
De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag.
Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!
Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.
Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend
Mosowira
26-02-2007, 16:34
Ik heb hele goede ervaringen met mijn kinderarts. En kan m altijd bellen voor vra gen en advies. Ik hoop dat hij je verder kan helpen.
Geef je 'm potjes met eten? Met rijst erin? Daar kreeg mijn zoontje echt superverstopping van. Zit ook in 1e hapje potjes.
kindly_mom
26-02-2007, 16:37
ik wil zo min mogelijk flessen geven, omdat ik dacht(denk) dat de verstopping hierdoor komt?
maar ja het is afwachten... thanks!! meer tips zijn welkom
kindly_mom
26-02-2007, 16:39
ik gaf m altijd pap in de fles, ging harstikke goed. toen ben ik vaste voedsel gaan geven, en ben toen met de pap gestopt omdat ik bang was/ben dat hij meer verstopping krijgt. ik gebruik voor het slapen gaan, een liga in melk (slaapt hij hele nacht van) en overdag krijgt hij 1 x fruit hap , meestal zelf gemaakt, en 1x groentehap die maak ik ook zelf.
:( ik weet het niet, het is zo zielig om te zien.. hij heeft dit nu eeen maand..
Zit er banaan in het fruithapje? Banaan is erg verstoppend en nutrix pap kan ook verstoppend werken.
Wat voor fruit/ groente doe je in die hapjes?
Ik zou 'm wat meer laxerende dingen geven, dus bv appelsap ipv diksap en kiwi (sinasappelsap) ipv banaan. Snap je?
ouardanijntje
26-02-2007, 16:42
salam waarom geef je je kindje geen potje met pruimen er in verwerkt(ook laxeerend)en hij mag bijvoeding.of probeer wat meer water bij een flesje,hielp bij mij ook altijd.
En pap is juist mss wel goed, hoor ivm vezels??? En liga is ook witmeel. Mss kun je eens lichtbruin meel gebruiken. Brood kun je ook soppen in wat melk en het geven.
In nutrix rijstebloempap zitten geen vezels, alleen in die van bambix maar die mogen ze volgens mij pas met 15 maanden hebben.
In nutrix rijstebloempap zitten geen vezels, alleen in die van bambix maar die mogen ze volgens mij pas met 15 maanden hebben.
Maar ze mogen toch wel al gewoon pap met 6/7 maanden? Check site van https://www.nutriciakindervoeding.nl/asp/show_subject.asp?menu_id=16532&bodynr=15133&brand_id=921&market_id=94&lng_id=2&pageId=16532
Rijstebloem is voor jonge baby's vanaf 4 maanden.
Je hebt toch ook speciale melk tegen verstopping?
Maar ze mogen toch wel al gewoon pap met 6/7 maanden? Check site van https://www.nutriciakindervoeding.nl/asp/show_subject.asp?menu_id=16532&bodynr=15133&brand_id=921&market_id=94&lng_id=2&pageId=16532
Rijstebloem is voor jonge baby's vanaf 4 maanden.
Ooh die zag ik laatst niet liggen in de supermarkt. Ik was ook opzoek naar pap met vezels maar er lag alleen die vanaf 15 maanden dus dacht ik dat ze het dan pas mochten hebben. sorry foutje.:o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.