Bekijk originele versie : stel je voor dat je de kans krijgt om..
Farkoessa
26-02-2007, 12:19
voor een regionaal multicultureel omroep een documentaire te maken. Wat zou jij willen maken? Wil iets positiefs over vrouwen... het liefs Marokkaanse vrouwen..
Brand maar los..
Far:kus:je
-Bubbels-
26-02-2007, 12:20
dat marokkaanse / moslimas nl ook wat kunnen leren...
Farkoessa
26-02-2007, 12:21
dat marokkaanse / moslimas nl ook wat kunnen leren...
Hoe bedoel je dat NoƤ?
-Bubbels-
26-02-2007, 12:30
normaal leren allochtonen/ moslims van nl omdat ze in nederland verblijven enzo.. maar nl kunnen eigenlijk ook veel van marokkaanse/ moslims leren wat ten goede is voor de nl..
Tja carriere-mogelijkheden ofzo
Of studeren als Marokkaanse moeder.
Iets in die richting.
Ik zou ze van een kant willen laten zien dat zij gewoon doorgaan met hun leven.
Het zoveelste succesverhaaltje hebben we wel gezien maar levert NIETS op. Ik zou graag in een community willen laten zien hoe het dagelijks leven is van verschillende vrouwen. Niet met als doel: kijk wij zijn ook bezig in de maatschappij. Maar : ons leven gaat gewoon door ondanks wat de actualiteiten over ons zeggen.
AnaMoeslima
26-02-2007, 12:33
wat de eerste generatie marokkaanse vrouwen allemaal hebben meegemaakt met hun mannen en kinderen. en dat ze het allemaal overleefd hebben. het was niet makkelijk maar de meeste vrouwen hebben wat van gemaakt.
-Bubbels-
26-02-2007, 12:48
studeren als Marokkaanse moeder.
Iets in die richting.
dat zou ook wel leuk zijn en goed...
normaal leren allochtonen/ moslims van nl omdat ze in nederland verblijven enzo.. maar nl kunnen eigenlijk ook veel van marokkaanse/ moslims leren wat ten goede is voor de nl..
Ja dit is ook wel een goeie. Heb je ook nog voorbeelden?
Sibel_flower
26-02-2007, 12:55
Ik zou een reportage maken over weeshuizen in marokko.. De verhalen er achter waarom die kinderen zijn opgegeven door hun ouders en hoe ze aan het geld komen en ga zo maar door..
En zou een reportage maken over kinder prostitutie in marokko en zwerf kinderen in marokko..
2_Heartbreak_3
26-02-2007, 12:58
Ik zou me dan richten naar de 1ste generatie waar velen nog analfabeet zyn & sommigen nu pas de kans krygen om te leren lezen & schryven Zondag in een school/moskee.
Of hoofddoekdragende dames die nog problemen ondervinden by het vinden van een baan ook al hebben ze een hoge studie achter de rug.
Of ja zoals dat onderwerp by Wensen & Grenzen is geweest, Partnerkeuze - komt op de dag van vandaag nog uithuwelijking voor?
etc.
2_Heartbreak_3
26-02-2007, 13:00
Of allochtonen met een baan bij de overheid.
De weergave van de maatschappij?
Sibel_flower
26-02-2007, 13:01
Ik zou me dan richten naar de 1ste generatie waar velen nog analfabeet zyn & sommigen nu pas de kans krygen om te leren lezen & schryven Zondag in een school/moskee.
Of hoofddoekdragende dames die nog problemen ondervinden by het vinden van een baan ook al hebben ze een hoge studie achter de rug.
Of ja zoals dat onderwerp by Wensen & Grenzen is geweest, Partnerkeuze - komt op de dag van vandaag nog uithuwelijking voor?
etc.
Ja dat zou een goeie reportag worden over de hoofddoekdragende dames die nog problemen hebben bij het vinden van een baan..:goedzo:
Farkoessa
26-02-2007, 13:05
Ja dat zou een goeie reportag worden over de hoofddoekdragende dames die nog problemen hebben bij het vinden van een baan..:goedzo:
Tis wel een idee, alleen moet ik wel met iets nieuws en anders komen. Dit is al zoo oud nieuws wat niet wil zeggen dat het minder erg is. InshaAllah als ik doorbreek (ze3ma) wordt dat mijn tweede docu...
Wat ik echt een goed idee vind, is verschillende vrouwen aan het woord, moeder en studerend of werkend en het liefst nog alleenstaand. Zou dat wat zijn?
-Bubbels-
26-02-2007, 13:05
Ja dit is ook wel een goeie. Heb je ook nog voorbeelden?
iets met koken ofzo.. of opvoeding, dat soort dingentjes.. maar een echt voorbeeld heb ik zo niet
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.