Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de heilige oorlog voor christenen (ook voor arabchrstn)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

LZN
26-08-2003, 19:49

roept dit uit onder de volken: heiligt de oorlog, doet de helden opstaan; dat alle krijgslieden aantreden, oprukken! smeed uw ploegscharen tot zwaarden en uw snoeimessen tot speren............... joel 3:9 wel, dat is wat anders als je andere wang toekeren niet? :rolleyes:.

ZieNador
26-08-2003, 20:01
Komop Komop achmad. Dit zijn uitgekauwde en weer herkauwde onderwerpen. Je moet toch maar eens weer een keer met iets vernieuwends op de proppen komen hoor!

Rajaa
26-08-2003, 20:59
Zienador en Esma, wat een domme reacties zeg! Achman heeft een punt welk zeer relevant is in de discussie zoals deze hier door enkele moderne kruisvaarders steeds weer wordt aangewakkerd, maar jullie zien dit niet?

KING_ZITA
27-08-2003, 00:49
Origineel gepost door esmaII P.S. Wat betreft jouw bemoeienis: Ik kan geen enkel domheid terug vinden in jouw reactie. Ga zo door slimme meid. Ze zouden eigenlijk een IQ test moeten ontwerpen voor dit forum. Eerst de IQ test doen en als je daar hoog op scoort mag je je aanmelden, anders niet. Ik wil me nergens mee bemoeien maar.... Ik geloof dat Rajaa een kerel is... En wat die test betreft...euhmmm....

KING_ZITA
27-08-2003, 01:04

Nog iets uit de bijbel dat ik graag onder de aandacht breng van de kruisvaarders... Ik heb het stukje al eerder gepost in mijn "bijbelbeest" topic... Maar die is verwijderd. De bijbel dicteert onder meer dat homo's gelijk zijn aan moordenaars en dat ze afgeslacht moeten worden.... http://www.godhatesfags.com/ In summary, sodomites are wicked and sinners before the Lord exceedingly (Gen. 13:13), are violent and doom nations (Gen. 19:1-25; Jgs. 19), are abominable to God (Lev. 18:22), are worthy of death for their vile, depraved, unnatural sex practices (Lev. 20:13; Rom. 1:32), are called dogs because they are filthy, impudent and libidinous (Deut. 23:17,18; Mat. 7:6; Phil. 3:2), produce by their very presence in society a kind of mass intoxication from their wine made from grapes of gall from the vine of Sodom and the fields of Gomorrah which poisons society's mores with the poison of dragons and the cruel venom of asps (Deut. 32:32,33), declare their sin and shame on their countenance (Isa. 3:9), are shameless and unable to blush (Jer. 6:15), are workers of iniquity and hated by God (Psa. 5:5), are liars and murderers (Jn. 8:44) , are filthy and lawless (2 Pet. 2:7,8), are natural brute beasts (2 Pet. 2:12), are dogs eating their own vomit and sows wallowing in their own feces (2 Pet. 2:22), will proliferate at the end of the world bringing final judgment on mankind (Lk. 17:28-30), have been finally given up by God to uncleanness dishonoring their own bodies among themselves, to vile affections, and to a reprobate mind such that they cannot think straight about anything (Rom. 1:23-28), have wholly given themselves over to fornication and gone after strange flesh (Jude 7), must be pulled as faggots from the fire (Jude 23), and have no hope of Heaven unless they repent (Rev. 22:15), which they can't do in their prideful state (Jer. 6:15). They need to hear this truth if they are to have any hope of penitence, faith in Jesus Christ and salvation (I Timothy 4:2-4).

abdoel6666
27-08-2003, 01:11
Origineel gepost door esmaII Wanneer mensen op een topic die ik open kinderachtig reageren moet je van mij niet iets anders verwachten jegens die persoon. Mijn motto is: behandel mij zoals je wilt dat ik jou behandel! Dus behandel ik mensen zoals ze mij behandelen (maakt mij niet beter dan hen, maar dat is ook niet mijn streven op dit forum!) Vrijheid, blijheid! :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: P.S. Wat betreft jouw bemoeienis: Ik kan geen enkel domheid terug vinden in jouw reactie. Ga zo door slimme meid. Ze zouden eigenlijk een IQ test moeten ontwerpen voor dit forum. Eerst de IQ test doen en als je daar hoog op scoort mag je je aanmelden, anders niet. Dan zou jij direct buiten de boot vallen met je debielerige berichten. Meng je niet in een discussie als je de voor geschiedenis ervan niet kent!!!

abdoel6666
27-08-2003, 01:13
Geen jood of christen te bekennen, hoe zou dat toch komen??!!. Als het over de Islam gaat zijn ze er als de kippen bij!!!

Khanoussi
27-08-2003, 02:33
Ach de bijbel is net zoals de koran , zoveel 100en jaren geleden geschreven toen men dacht dat de aarde nog plat was en als het onweerde dacht men dat de goden boos waren, wie zich nog steeds aan die achterlijke regeltjes/wetten houdt , moet een keer onder die steen vandaan kruipen en ff op de kalender kijken. Voor degene die geen kalender hebben , het is 2003.

haileselassie
27-08-2003, 03:15
nou, daar komt ie dan, abdoeltje; en een goal, hoor; achmatje is al meer met deze tekst gekomen, die hij ergens uit een opruiend anti-christen boekje heeft gehaald, maar het ventje heb ik er al maanden geleden in een discussie opgewezen, dat hij de HELE tekst moet lezen. Blijkbaar heeft hij hier niets van geleerd, want hij haalt ijskoud zijn oude leugentje weer van stal. Eerstens is de tekst uit de Joodse Tenach, de kleine profeten; maar voor onwetenden onder jullie; de bijbel bestaat uit twee delen; het oude testament, dat gaat over de joden; en vervolgens de Indjiel, die over Masiah Issa gaat, en die voor christenen belangrijk is.( het nieuwe testament) (Testament mag je ook lezen als, afspraak, verbond. het oude testament is een verbond tussen het joodse volk en God; in het nieuwe testament wordt dit verbond uitgebreid, tot niet joden; en verdiept.) Joel is dus een joodse profeet, die ongeveer 400 voor christus leefde; hij profeteert, dus doet een uitspraak van God, die in de toekomst ligt; onze toekomst, vandaag! Dit even terzijde. Voor wie geen bijbel heeft; Joel 3 vers 1; Want zie, in die dagen, en te dien tijde( dus eigenlijk NU), wanneer ik het lot van Juda( het joodse volk) en van Jerusalem zal veranderen ten goede, zal ik alle volken verzamelen, en afvoeren naar het dal van Josefat, en ik zal DAAR oordelen over HEN, met betrekking tot MIJN volk( de joden), en van mijn erfdeel Israel, ......dat ZIJ( die volken) verstrooid hebben onder de volken(van de wereld), terwijl ze MIJN land verdeelden, en over MIJN volk het lot wierpen, een jongen gaven voor een ****(prostitue), en een meisje verkochten voor wijn, opdat zij konden drinken. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden, dat het midden-oosten altijd al een roerig gebiedje is geweest, en dat de gewoonte daar was, om mensen, die gevangen waren genomen, te verkopen als slaaf, naar verre landen, ook in die tijd. In vers 4 tot 9 spreekt de profeet hierover, dat God ze dit betaald zal zetten. Dan, in vers 9 gaat het verder; en dit stukje heeft Agmat dus gepubliceerd, maar omdat hij de eerste verzen niet heeft gelezen, denkt hij hierin een oproep tot christelijke jihaad te zien; flauwekul, want christenen bestonden toen nog niet eens! Maar zijn fout is nog groter; God zegt vanaf vers 9; vers 12;Laat al die volken maar oprukken naar dat Dal van Josefat; laat ze maar hun ploegscharen omsmeden tot wapens, en het doen; want hun slechtheid( boosheid) is groot. want daar zal IK zitten om alle volken van rondom te veroordelen. In vers 16 zegt God zelfs; Maar de Here is een schuilplaats voor zijn volk( Israel), en een vesting voor de kinderen Israels. Met andere woorden; laat al die volkeren maar optrekken, moeten ze zelf weten, maar Ik zal hun oordelen, over wat zij mijn volk Israel hebben gedaan, en" JUDA zal blijven tot in eeuwigheid ". Kortom, het hele stukje uit Joel heeft niets te maken met een oproep tot Jihaad voor christenen, integendeel, God zal iedereen die oproept tot strijd tegen Israel veroordelen, en Juda beschermen, tegen al die volken. Zo duidelijk, agmat, en voortaan niet meer hierover beginnen hoor, want je maak zo propaganda voor de Joden, immers God zelf beschermt ze, luidt de tekst, tegen mensen die hun ploegscharen omsmeden tot wapens tegen Israel.

haileselassie
27-08-2003, 03:44
en king zita, natuurlijk wordt in het Oude Testament homofilie veroordeelt; de Koran is toch eigenlijk een kopietje van de Torah? Maar blijkbaar is homofilie al zo oud als de wereld, en niet een probleem van de westerse wereld; ook bij deze ruige herdersvolken en eenvoudige plattelandsdorpjes, (in het midden oosten), waartussen ze rondtrokken bestond homofilie. En natuurlijk is het zo, dat er altijd al een kontroverse is geweest, tussen heteroos, en homoos. hetero's in wat voor kultuur dan ook zullen homo's minderwaardig vinden; dat ze die minderwaardigheid ook nog eens wilden bekrachtigen met te zeggen, dat God ze ook haatte, en dat belangrijke mensen dat ook zeiden, en dat dat schriftelijk werd vastgelegd, bewijst niet meteen, dat God die mensen haat! Hoe groot is jouw liefde?of jouw haat? heb je geen van beiden, dan zal je homoos misschien veroordelen vanuit cultureel of religieus opzicht. Maar als jouw broer nou homo blijkt te zijn, en je houdt van hem, wat doe je dan? Kijk als je toch weinig liefde hebt in je hart, zul je hem misschien makkelijk haten; maar je moet je dan wel afvragen, welke zonde is groter, jouw haat tegen je broer, of de leifde die je broer koestert voor iemand van hetzelfde geslacht? Want bij echte homoos, dus niet van die nepnichten, is die liefde echt wel dieper dan alleen seks. Terwijl jij misschien je andere broer, die alleen maar achter zijn sexuele honger naar vrouwenvlees aanloopt, en totaal geen liefde voor de vrouw zelf kent, GOEDPRAAT, onder het motto; ja, hij is man, en hij moet zijn gevoelens bevredigen. Maar hoe zal God's oordeel luiden over een homo, die trouw is aan zijn partner, en naast hem, een vent die 3 keer gescheiden is, en nu weer opnieuw vers vlees uit marokko heeft opgehaald!

KING_ZITA
27-08-2003, 08:03
Origineel gepost door achmad ik weet dat de bijbel verdraaid is en dat is genoeg. Ik denk toch echt dat dat stukje over hoe de bijbel t.o.v. homo's staat bijzonder authentiek is..... :rolleyes:

Peej
27-08-2003, 08:49
Als we nou eens al die sprookjesboeken, die door veel te veel mensen op extreme wijze geïnterpreteerd worden, op de brandstapel gooien en gaan leven volgens normale normen en waarden. Kunnen we dan geen wereld creeëren die is gebaseerd op wederzijds respect. Met eerlijke, duidelijke, humane wetten die voor iedereen (man vrouw, homo, hetero, zwart, blank, geel, groen en paars) gelijk zijn. Volgens mij zou dat veel meer vrede brengen. En meteen al die extreem denkenden een reden uit handen nemen om mensen aan te vallen die anders denken dan hen. Make love, not war...ongeacht wat al die sprookjesboeken zeggen.

Khanoussi
27-08-2003, 09:42
Origineel gepost door Defender Bijbel, Torah of Koran zijn geen supermarkten waar je kunt winkelen en er uit halen wat jij vindt dat waar is, nazietje. Het is alles waar of niets. mmmm , of alles waar of niets , dan ga ik toch voor niets denk ik :rolleyes:

KING_ZITA
27-08-2003, 10:12
Origineel gepost door Defender Bijbel, Torah of Koran zijn geen supermarkten waar je kunt winkelen en er uit halen wat jij vindt dat waar is, nazietje. Het is alles waar of niets. Ik heb toch liever dat je me met hitler aanspreekt hoor....

Maria_Magdalena
27-08-2003, 10:19

Ben zelf Katholiek opgevoed maar heb nog maar weinig op met de Kerk, Bijbel e.d. Moet wel zeggen dat langzaamaan zelfs het Vaticaan aan het moderniseren is. Paus heeft zelfs effe geleden gezegd dat condoomgebruik wordt toegestaan i.v.m. aids. Tegenwoordig worden zelfs homofiele priesters aangesteld. Inderdaad, al die Heilige boeken worden toch alleen maar verdraaid en ik vraag me af wat waar is van zo´n boek wat tig jaren geleden door een of andere zogenaamde profeet is opgesteld... Wat betreft de Christelijke kerk e.d. Ze zouden het "celibitair" eens moeten opheffen want dit veroorzaakt het sexueel misbruiken van jongens, kinderen e.d. Mensen een sexloos bestaan opleggen werkt gewoon niet, dan krijg je dit soort zieke dingen..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9