Bekijk originele versie : wie heeft er een beugel????
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Ik heb voor 6 maanden een beugel :maf:
voel me 12 jaar,
marocloubna
24-02-2007, 11:36
Ik heb een beugel, ben vorige week aan mijn kaak geopereerd zodat mijn bovenkaak breder word en er meer ruimte ontstaat in mijn mond...
Ik heb nu een spin beugel die aan mijn gehemelte vast zit (niet aan de buitenkant te zien)
In juli of augustus Inshallah krijg ik een slotjesbeugel.......
Welke beugel heb jij?
Ik heb een beugel, ben vorige week aan mijn kaak geopereerd zodat mijn bovenkaak breder word en er meer ruimte ontstaat in mijn mond...
Ik heb nu een spin beugel die aan mijn gehemelte vast zit (niet aan de buitenkant te zien)
In juli of augustus Inshallah krijg ik een slotjesbeugel.......
Welke beugel heb jij?
ik heb een blokjes beugel aleen bboven, aandraaien doet echt pijn slik de eerste dagen na aandraaien ibrofen pffffff
en eten is moelijk, laatst dacht ik ga gewoon kippebout kluiven terwijl me dat afgeraden was ik tegen mijn man kijk het lukt gewoon hij zo schat je draad steekt er uit ik :o pfff
wat is een slotjesbeugel en hebje last van je tanden meid???
marocloubna
24-02-2007, 12:04
ik heb een blokjes beugel aleen bboven, aandraaien doet echt pijn slik de eerste dagen na aandraaien ibrofen pffffff
en eten is moelijk, laatst dacht ik ga gewoon kippebout kluiven terwijl me dat afgeraden was ik tegen mijn man kijk het lukt gewoon hij zo schat je draad steekt er uit ik :o pfff
:haha: meskina!!!!
Slotjesbeugel is dus het blokjesbeugel....
Ik kan nu helemaal niet eten met deze beugel en na de operatie. Al het eten moet Of in de blender Of geprakt worden... Brood en noem maar op kan ik helemaaaaaaal vergeten!
Deze beugel moet ik vanaf volgende week 2 keer per dag aandraaien, nou dan ga je het hebben hoor!! :maf:
marocloubna
24-02-2007, 12:07
wat is een slotjesbeugel en hebje last van je tanden meid???
Ik heb zeker nog heel veel last van mijn bovenkaak en mijn tanden.
De hechtingen zijn nog lang niet genezen, maar dat komt nog wel.........
Ik heb meer dan 10 jaar geleden deze beugels gehad, toen was ik 10.
In die tijd heb ik het niet goed gedragen, elastiekjes die ik niet in deed. Ik moest de beugel zelf aandraaien, maar dat deed ik ook niet.
Nu begint het helemaal opnieuw! Eigen schuld, dikke bult :hihi:
:haha: meskina!!!!
Slotjesbeugel is dus het blokjesbeugel....
Ik kan nu helemaal niet eten met deze beugel en na de operatie. Al het eten moet Of in de blender Of geprakt worden... Brood en noem maar op kan ik helemaaaaaaal vergeten!
Deze beugel moet ik vanaf volgende week 2 keer per dag aandraaien, nou dan ga je het hebben hoor!! :maf:
ow oke, o ik hoef maar 1keer per maand aan te draaien, vanaf nu ben jij mijn medeslachtoffer van de beugelpijn :hihi: .
Wens je heel veel sterkte toe, inchallah heb je straks een perfect gebit.
Maar jij hebt het alleen voor een bredere mond te creeren?
Word het van jou vergoed? ik moet namnelijk achetrin 2 kronen omdat ik 2 melktanden heb vandaar de beugel om plaats te maken voor die kronen want de melktanden zijn wat kleiner.
moet 6000 euro betalen waarvan 1000 euro vergoed krijg:maf:
marocloubna
24-02-2007, 12:17
ow oke, o ik hoef maar 1keer per maand aan te draaien, vanaf nu ben jij mijn medeslachtoffer van de beugelpijn :hihi: .
Wens je heel veel sterkte toe, inchallah heb je straks een perfect gebit.
Maar jij hebt het alleen voor een bredere mond te creeren?
Word het van jou vergoed? ik moet namnelijk achetrin 2 kronen omdat ik 2 melktanden heb vandaar de beugel om plaats te maken voor die kronen want de melktanden zijn wat kleiner.
moet 6000 euro betalen waarvan 1000 euro vergoed krijg:maf:
:hihi:
Wij worden beugelmaatjes!! Kunnen we elkaar stimuleren en steunen...... :banana:
Doordat mijn kaken te klein zijn en ik dus niet veel ruimte in mijn mond heb zitten mijn tanden een beetje op elkaar. Dat wil ik dus recht zetten!
Ik hoef gelukkig geen kiezen meer te trekken.
Tijdens de operatie hebben ze 2 verstandskiezen getrokken en de andere 2eruit gesneden (daar ben ik dus vanaf!!!)
De beugel word 100% vergoed door Agis, omdat ik het uitgebreidste pakket heb :banana:
De totaalkosten zijn ong. 3000,- euro........
Welk pakket heb jij en bij welke verzekeraar zit je??????
Uiteindelijk gaat het inderdaad om het resultaat!!!!! :goedzo:
jooooh wees blij dat je een beugel draagt.....iedereen die ik ken en ie er nei teen heeft gedragen in zen puberteit heeft nu scheve tanden ..\
ik heb een buitenboord gehad, slotjes, van die andere nog etc...zeker 2 jaar zoet mee geweest...en nu nog heb i keen spakeltje....
maar ze zijn wel recht :bril:
Kortjakje
24-02-2007, 12:23
Mijn man wil dat ik een beugel neem.:moe: Nu ik jullie ervaringen gelezen heb, ga ik er niet eens meer over nadenken.
mon_dieu
24-02-2007, 12:36
Ik heb ook nog een beugel moet m lekker nog 3 maandjes, dan ben ik ervan af... :hihi:.... het is het allemaal waard hoor...
Mijn man wil dat ik een beugel neem.:moe: Nu ik jullie ervaringen gelezen heb, ga ik er niet eens meer over nadenken.
Wallahillah hihi.Ikwil al heel lang een beugel maar ik ga echt niet me kaak verbouwen ik ben al bang voor de half jaarlijkse controle.Wallah ik beval liever als x naar de tandarts :maf2:
Ik had de Madonna-spleet : ).
Mfelsa_nr1
24-02-2007, 16:04
Nee joh doen ga ik ook doen!:hihi:
Een van deze dagen een afspraak maken bij de tandarts en dan krijg ik een bevestiging of het echt moet!
Mijn man wil het heel graag en ik twijfel heel erg! Ben als de dood voor de tandarts....:o
:hihi:
Wij worden beugelmaatjes!! Kunnen we elkaar stimuleren en steunen...... :banana:
Doordat mijn kaken te klein zijn en ik dus niet veel ruimte in mijn mond heb zitten mijn tanden een beetje op elkaar. Dat wil ik dus recht zetten!
Ik hoef gelukkig geen kiezen meer te trekken.
Tijdens de operatie hebben ze 2 verstandskiezen getrokken en de andere 2eruit gesneden (daar ben ik dus vanaf!!!)
De beugel word 100% vergoed door Agis, omdat ik het uitgebreidste pakket heb :banana:
De totaalkosten zijn ong. 3000,- euro........
Welk pakket heb jij en bij welke verzekeraar zit je??????
Uiteindelijk gaat het inderdaad om het resultaat!!!!! :goedzo:
he beugelmaatje:hihi:
ik ben gewoon bij cz verzekerd met aanvullende tandarts, ik kon geen uitgebreid pakket nemen omdat je daar eerst een tandartsonderzoek voor krijgt en aangezien ik melktanden heb 2 wist ik dat ik toch niet door die procedure kwam.
doet het pijn als ze je tanden er uitsnijden bij mij moet het ook gebeuren.
Verder is er niks mis met mijn gebit staat gewoon recht en jij?
O ja implantaaten/kronen worden nooit helemaal vergoed, alleen met zo'n plaatje
moet jij ook implantaten? en ben jij is het ookmedisch bijmij niet is alleen omdat ik niet met twee gaten wil lopen en zo'n plaatje met een tand die je elke dag moet dragen vind ik niks!!
boussa:kus:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.