Bekijk originele versie : Hiv & Aids binnen de Marokkaanse gemeenschap
Dolce-Diva
23-02-2007, 22:51
HIV of AIDS binnen de marokkaans gemeenschap zal ongetwijfeld voorkomen maar je hoort er niks over om dat het een taboe is,
wat vinden jullie hiervan en misschien hebben jullie zelf iemand in jullie omgeving die er mee te maken heeft,
graag jullie ervaringen/reacties
groetjes,
rabatia-ikram
23-02-2007, 23:12
je hoort het wel steeds vaker ook op de marokaanse zender wordt het veel aandacht aan besteed omdat het steeds vaker voorkomt
er worden ook heel vaak informatie avonden in marokko gehouden over aids was laatst op tv
en op wereld aids dag doet marokko ook mee
gelukkig ken ik niemand in mijn omgeving die er mee te maken heeft
en ik hoop ook dat dat nooit gebeurd
moekoekoe
23-02-2007, 23:16
hallo,
moslim mannen maken weinig kans op besmetting omdat ze besneden zijn,
moslim meisjes zijn niet als die blondjes, springen van de ene paal naar de andere
Dolce-Diva
23-02-2007, 23:16
Meid, dat is taboe binnen de marokkaanse gemeenschap.
dat zeg ik toch ook?
Dolce-Diva
23-02-2007, 23:18
hallo,
moslim meisjes zijn niet als die blondjes, springen van de ene paal naar de andere
dit zegt nog niks,
shabbentayebb
23-02-2007, 23:33
dit zegt nog niks,
Tuurlijk wel, zegt dat de kans dat je een Marokkaanse man/vrouw(die over het algemeen moslim/moslima is) tegenkomt klein is. Doet er toe omdat je dan minder hebt om over te praten, als het niet zo speelt als op andere plekken en in andere gemeenschappen.
hallo,
Dikke onzin, vele 'moslim meisjes' laten zich pakken langs achter. Anaal zodat ze toch nog 'maagd' blijven. En bij anale sex is er veel meer kans op besmetting omdat daar gemakkelijker wondjes optreden. En juist die wondjes geven veel kans op besmetting. Ook van orale sex kan je hiv krijgen. Om al maar niet te zwijgen over de vele Marokkaanse meisjes die gewoon 'all the way' gaan. Doe niet alsof blondjes erger zijn, Marokkaanse zijn gewoon stiekemer en schijnheiliger. Of iemand veel of weinig sex heeft, kan je niet afleiden uit haar haarkleur. OVer 't algemeen zijn MArokkaanse meiden slechter voorgelicht, daarom dat ze meer onveilige sex hebben en meer abortussen plegen dat de gemiddelde Nederlandse. Je kan namelijk ook 'veilig vrijen'.
santiago
27-02-2007, 10:36
af en toe laten testen,kan gratis in amsterdam bij de ggd.....raad het iedereen aan,als je je leven lief hebt.......
BentDagilia
14-03-2007, 15:07
ik heb mij dat persoonlijk ook vaak afgevraagd want wij marokkanen doen vaak alsof het NIET bij ons voorkomt.. ik denk dat er veel jongeren zijn die niet weten dat ze besmet zijn...
Veel marokkaanse jongens leven zich uit in de zomer op marokkaanse meisjes en doen het denk ik onveilig want condooms kopen in een Marokkaanse apotheek doe je niet... 200 dirham uitgeven aan een meisje wel en laat ik maar niets zeggen over hoeveel jongens dan al gebruik hebben gemaakt van zo een meisje...
Ik ben bang dat we over een aantal jaren pas echt de oorzaken zullen zien en merken van het losbandige leven van de marokkaanse jongeren. Want deze jongens / meisjes trouwen uiteindelijk en als hij geen test heeft ondergaan dan kan hij ook zijn vrouw / haar man besmetten en de gevolgen zijn dan NIET te overzien...
Als je het doet, doe het veilig.
BD
Voordat je ze goed leert kennen zijn ze dood :haha:
islam_beautiful
14-03-2007, 15:37
oohhhhh wat erg.... :(
AzinBoyAtlasy
14-03-2007, 15:37
HIV of AIDS binnen de marokkaans gemeenschap zal ongetwijfeld voorkomen maar je hoort er niks over om dat het een taboe is,
wat vinden jullie hiervan en misschien hebben jullie zelf iemand in jullie omgeving die er mee te maken heeft,
graag jullie ervaringen/reacties
groetjes,
Kennelijk heb je bovenstaande ziekte al opgelopen. Eng wijf!
Afstand!
poppetje1984
14-03-2007, 15:43
ik heb mij dat persoonlijk ook vaak afgevraagd want wij marokkanen doen vaak alsof het NIET bij ons voorkomt.. ik denk dat er veel jongeren zijn die niet weten dat ze besmet zijn...
Veel marokkaanse jongens leven zich uit in de zomer op marokkaanse meisjes en doen het denk ik onveilig want condooms kopen in een Marokkaanse apotheek doe je niet... 200 dirham uitgeven aan een meisje wel en laat ik maar niets zeggen over hoeveel jongens dan al gebruik hebben gemaakt van zo een meisje...
Ik ben bang dat we over een aantal jaren pas echt de oorzaken zullen zien en merken van het losbandige leven van de marokkaanse jongeren. Want deze jongens / meisjes trouwen uiteindelijk en als hij geen test heeft ondergaan dan kan hij ook zijn vrouw / haar man besmetten en de gevolgen zijn dan NIET te overzien...
Als je het doet, doe het veilig.
BD
Ik ben het helemaal met je eens,
BentDagilia
14-03-2007, 15:49
Kennelijk heb je bovenstaande ziekte al opgelopen. Eng wijf!
Afstand!
nou jah, wat een belachelijke opmerking.. sorry hoor.
jeblia021
14-03-2007, 15:58
Als ik later trouw moet mijn vrouw echt wel een aidstest ondergaan.... Voor je't weet groeit er een paddestoel op je lala...
Gaan jullie met zn tweeen dan gezellig langs de GG&GD voor zo'n testje voordat jullie langs het gemeentehuis gaan? :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.