Bekijk originele versie : heeft er iemand weleens een badhuis (hammam) bezocht?
in Marokko heeft bijna iedereen er weleens 1 bezocht :D , maar hier in Nederland zijn er ook een aantal badhuizen. Hebben jullie die weleens bezocht, en zo ja kun je er goed over spreken?
GillDeLaTouret
26-08-2003, 11:13
:wijs: waar ik ben geweest heb ik nix over te klagen :D
en zijn er nog vrouwen die hiermeer over weten?
Lady_moi
26-08-2003, 11:38
nope hier nog nooit geweest :D
ik heb thuis mijn eige douche en bad :D
sweet_karima
26-08-2003, 11:57
ik ben een keertje in belgie geweest , in luik...
en het was echt mooi en netjes daar...
miriammetje
26-08-2003, 12:03
salaam alikeom
ik ging er eerst wel na toe voor dat ik gelezen had dat het harram was...hieronder het bewijs...
badhuizen ,zwembaden en eventueel strand...
een moslima zou geen badhuishuizen zwembaden of stand moeten besoeken ,omdat deze plaatsen gemakkelij k plaatsen worde.waar zij aan slechet invloeden word blootgesteld.de volgende overlevering bahandelt dit onderwerp;''er kwamen enkele vrouwen uit homs of sham(nu de omgeving van damascus0 naar aisha (ra) zij vroeg:gaan julli emee na badhuizen ? ik heb de boodschapper van allah horen zeggen dat een vrouw di ezich ergens anders dan in haar eigen huis ontkleed ;de str;die tussen haar en haar heer ligt verbreekt...(at titmidhi en abu w=duwad)
indien de badhuizen gemengd zijn door zowel manne als vrouwen gebruikt orden is het afkerurungs waardig,.op een bepaald moment verbod de profeet saw het manne en vrouwen,het open baar maken van een badhuis te betreden.mara later stond hij het gebruik van badhuizen later toe voor mannen oopp voorwaade dat zzij nooit naakt waren. de boodschapper van allah swt verbood het allen manne publieke baden te bezoekn maar later stond hij hun dit toe maar dan wel met omslag doek om de middel.
indien een welvaerende man een prive zwembad op zijn eigen terrein bouwt.schuilt er geen kwaad waneer hij en zijn vrouw dit gebruiken.indein hij echter meerder vrouwen heeft mag hij maar met een tegelijker tijd zwemmen en indien hij volwasen zonen heeft mogen zij niet met hun moeders of stiefmoeders zwemmen...
( dit geld ook voor het stand wat dus onmogelijk is)
ik heb er lang over gedaan om het te typen mara hopt dat je er wat aan hebt..
beslemma miriam
Lady_moi
26-08-2003, 12:35
shokran miriam daar hebben we zekers wat aan
GillDeLaTouret
26-08-2003, 12:37
Origineel gepost door miriammetje
salaam alikeom
ik ging er eerst wel na toe voor dat ik gelezen had dat het harram was...hieronder het bewijs...
badhuizen ,zwembaden en eventueel strand...
een moslima zou geen badhuishuizen zwembaden of stand moeten besoeken ,omdat deze plaatsen gemakkelij k plaatsen worde.waar zij aan slechet invloeden word blootgesteld.de volgende overlevering bahandelt dit onderwerp;''er kwamen enkele vrouwen uit homs of sham(nu de omgeving van damascus0 naar aisha (ra) zij vroeg:gaan julli emee na badhuizen ? ik heb de boodschapper van allah horen zeggen dat een vrouw di ezich ergens anders dan in haar eigen huis ontkleed ;de str;die tussen haar en haar heer ligt verbreekt...(at titmidhi en abu w=duwad)
indien de badhuizen gemengd zijn door zowel manne als vrouwen gebruikt orden is het afkerurungs waardig,.op een bepaald moment verbod de profeet saw het manne en vrouwen,het open baar maken van een badhuis te betreden.mara later stond hij het gebruik van badhuizen later toe voor mannen oopp voorwaade dat zzij nooit naakt waren. de boodschapper van allah swt verbood het allen manne publieke baden te bezoekn maar later stond hij hun dit toe maar dan wel met omslag doek om de middel.
indien een welvaerende man een prive zwembad op zijn eigen terrein bouwt.schuilt er geen kwaad waneer hij en zijn vrouw dit gebruiken.indein hij echter meerder vrouwen heeft mag hij maar met een tegelijker tijd zwemmen en indien hij volwasen zonen heeft mogen zij niet met hun moeders of stiefmoeders zwemmen...
( dit geld ook voor het stand wat dus onmogelijk is)
ik heb er lang over gedaan om het te typen mara hopt dat je er wat aan hebt..
beslemma miriam
:D
Lady_moi
26-08-2003, 12:40
maar een vraagje miriam
maar wat verbreekt????? bij u staat dit====> ;de str;die tussen haar en haar heer ligt verbreekt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.