Bekijk originele versie : Wat voor werk doen jullie en een vast contract?
Chouaffa...
22-02-2007, 18:04
Stel je hebt een vast contract echt al een paar jaar maar je wilt er weg vanwege zware racisme ( absoluut geen hoofddoek ed) en voortrekkerij ( kaaskoppen natuurlijk) Je werkt ergens al 6 jaar en heb nooit van je bazin een hogere functie gekregen zelfs niet over gesproken terwijl je wel aangegeven had dat als er een plekje vrij is dat je dan hoger wilt en dan komt er meisje werken die er nu pas een jaartje werkt en madame krijgt gelijk opslag plus een hogere functie en laat me al niet beginnen over die vrije dagen die ze krijgt Bij mij wordt er moeilijk gedaan als ik met l eid vrij wil en zij mag lekker thuis zitten omdat ze ruzie met dr vriendje heeft:moe: zou je dat dan gewoon accepteren of zou je er weggaan ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen ? Ik vraag me dit af of dit wel een goeie beslissing is aangezien het best moeilijk is om tegewoordig een vast contract te kunnen krijgen en al helemaal als je woningzoekende bent dan zal je ook een vast inkomen moeten hebben Vandaag is de bom gebarst op m'n werkplaats en ben ik er gewoon weggelopen van woede :jammer:
naoual1985
22-02-2007, 21:04
Stel je hebt een vast contract echt al een paar jaar maar je wilt er weg vanwege zware racisme ( absoluut geen hoofddoek ed) en voortrekkerij ( kaaskoppen natuurlijk) Je werkt ergens al 6 jaar en heb nooit van je bazin een hogere functie gekregen zelfs niet over gesproken terwijl je wel aangegeven had dat als er een plekje vrij is dat je dan hoger wilt en dan komt er meisje werken die er nu pas een jaartje werkt en madame krijgt gelijk opslag plus een hogere functie en laat me al niet beginnen over die vrije dagen die ze krijgt Bij mij wordt er moeilijk gedaan als ik met l eid vrij wil en zij mag lekker thuis zitten omdat ze ruzie met dr vriendje heeft:moe: zou je dat dan gewoon accepteren of zou je er weggaan ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen ? Ik vraag me dit af of dit wel een goeie beslissing is aangezien het best moeilijk is om tegewoordig een vast contract te kunnen krijgen en al helemaal als je woningzoekende bent dan zal je ook een vast inkomen moeten hebben Vandaag is de bom gebarst op m'n werkplaats en ben ik er gewoon weggelopen van woede :jammer:
Meid, ik heb je maar ding te zeggen.. Maak zo snel mogelijk dat je weg komt! En vertrouw op Allah swt.
Als ik jou was zou ik daar weg gaan. Je wordt niet gewaardeerd daar uit je verhaal op te maken. Dit gaat jou opbreken. Begin gewoon alvast iets anders te zoeken. Kijk rond, er zijn genoeg leuke banen. En inderdaad vertrouw op Allah.
Succes!
Wel als je daar toch weg wilt gaan en ze waarderen je niet, dan zou ik als eerste Melden dat je een BurnOut hebt en alles goed faken, even een tijdje in de ziekte wet.
en zoek op je gemak iets anders, eerst even van hun profiteren.
Ik raad je aan te zeggen waar je tegenaan loopt, gewoon over praten zoals zij (de nl-ders) doen. Daar schiet je vaak meer mee op!weglopen=bijna altijd verliezen.
Veel wijsheid toegewenst............
Carriere_nl
23-02-2007, 10:48
Ik raad je aan te zeggen waar je tegenaan loopt, gewoon over praten zoals zij (de nl-ders) doen. Daar schiet je vaak meer mee op!weglopen=bijna altijd verliezen.
Veel wijsheid toegewenst............
Ja ik ben het met jou eens.
Door bv in de ziekte wet te gaan bevestig je alleen maar hun vooroordelen. En straks als je een nieuwe baan hebt en ze vragen om referentie; wanneer je geen referenties geeft, zullen we vreemd kijken.
Wanneer je bij je huidige werkgever weg gaat en je verlaat de plek met een slechte reputatie, dan zal dit ook uiteraard gevolgen hebben wanneer je ze wel als referentie geeft.
Mijn advies: praat het uit, leg de situatie voor, als het moet bij een hogere dan je leidinggevende.
maar vlucht niet. Je hebt waarschijnlijk recht op bv promotie, vraag waarom je dat niet gekregen hebt.
Succes
justice21
23-02-2007, 10:52
Wel als je daar toch weg wilt gaan en ze waarderen je niet, dan zou ik als eerste Melden dat je een BurnOut hebt en alles goed faken, even een tijdje in de ziekte wet.
en zoek op je gemak iets anders, eerst even van hun profiteren. :goedzo: precies.
Chouaffa...
23-02-2007, 13:59
Ja ik ben het met jou eens.
Door bv in de ziekte wet te gaan bevestig je alleen maar hun vooroordelen. En straks als je een nieuwe baan hebt en ze vragen om referentie; wanneer je geen referenties geeft, zullen we vreemd kijken.
Wanneer je bij je huidige werkgever weg gaat en je verlaat de plek met een slechte reputatie, dan zal dit ook uiteraard gevolgen hebben wanneer je ze wel als referentie geeft.
Mijn advies: praat het uit, leg de situatie voor, als het moet bij een hogere dan je leidinggevende.
maar vlucht niet. Je hebt waarschijnlijk recht op bv promotie, vraag waarom je dat niet gekregen hebt.
Succes
Meid ik heb vaak genoeg met ze gesproken hierover ze geven je niet eens de kans om je te laten uitspreken gisteren nadat ik boos was weggegaan belde m'n bazin op om nog ff tegen me te schreeuwen ze liet me niet eens uitspreken en dreigen wat ze deed ook zoiets van ja dit is je laatste waarschuwing en ik zal hier een verslag over maken die jij moet ondertekenen maar dat ga ik natuurlijk niet doen Die promotie heeft te maken met die hogere functie die zij krijgt terwijl ze daar pas een jaar werkt ik werk er al 6 jaar En als ik daar weer over begin krijg ik weer te horen dat ik jarloers zou zijn op haar waarom zij wel en ik niet snappie dus en dat is absoluut niet zo want ook al zouden ze me vragen voor die functie dan zou ik het toch niet doen is gewoon teveel gevraagd maar het gaat mij om het principe
Chouaffa...
23-02-2007, 14:02
en zoek op je gemak iets anders, eerst even van hun profiteren.
Ja daar ben ik dus gisteren ook gelijk mee begonnen met erge pijn in me rug ( spit ) en dat is ook zo maar ik ben niet van plan om volgende week weer te gaan werken De huisarts en fysio die zijn ook in staat om ze een fax te sturen als ze gaan zeiken daar heb ik ze al over gesproken Wat kan ze allemaal doen als ik bijv. een paar weken in de ziektewet ga ze blijft me toch wel doorbetalen enzo?
je wil de functie niet en toch kan je het niet uitstaan? Ik zou gewoon doen of ik gek was, vrolijk doorwerken en snel op zoek nar iets anders gaan, er zijn banen zat, zeker als je al 6 jaar ervaring hebt. Ziekmelden zou ik je echt afraden. Zit je een beetje thuis en dat staat echt zo slecht bij je sollicitatie, dan gooi je je eigen glazen in. Gebruik hun als referentie en vertrek.
Chouaffa...
23-02-2007, 19:48
je wil de functie niet en toch kan je het niet uitstaan? Ik zou gewoon doen of ik gek was, vrolijk doorwerken en snel op zoek nar iets anders gaan, er zijn banen zat, zeker als je al 6 jaar ervaring hebt. Ziekmelden zou ik je echt afraden. Zit je een beetje thuis en dat staat echt zo slecht bij je sollicitatie, dan gooi je je eigen glazen in. Gebruik hun als referentie en vertrek.
Thanx meid ja daar zat ik ook al aan te denken maar eigenlijk kunnen ze dat niet maken want ik ben echt bijna nooit ziek meld me ook niet zomaar ziek maar nu had ik het echt gehad Maar je hebt gelijk ik moet die referentie hebben en dan zeg ik op ;)
Ja daar ben ik dus gisteren ook gelijk mee begonnen met erge pijn in me rug ( spit ) en dat is ook zo maar ik ben niet van plan om volgende week weer te gaan werken De huisarts en fysio die zijn ook in staat om ze een fax te sturen als ze gaan zeiken daar heb ik ze al over gesproken Wat kan ze allemaal doen als ik bijv. een paar weken in de ziektewet ga ze blijft me toch wel doorbetalen enzo?
ja ze horen je gewoon door te betalen, maar weet niet of dat 100% is of
70% want je valt nu onder de WIA dus dan ben je zeg maar voor een bepaalde percentage arbeidsongeschikt. meestal zoeken ze eerst naar passend werk enzo, zijn ze verplicht en jij moet dan meewerken enzo gaat via cwi enzo, maar dat moet je even goed uitzoeken, maar je werkgever MAG jou met toestemming van het CWI pas bij 2 jaar ziekte ontslaan :o
maar ja, zoals iemand al zei: als jij denkt dat ze wel naar je willen luisteren, dan natuurlijk even erover praten..maar als je 100% weet dat je daar toch geen kans maakt en je wilt weg, doe dan maar even goed faken dat je last hebt van je rug, dat kunnen ze immers nooit 100% controleren, dus blijven zeggen dat je last hebt of pijn terwijl je niks hebt. en die medicijnen die je krijgt, niet nemen :hadj: wie weet wordt je echt ziek.
Its_Just_Me
23-02-2007, 21:47
verf je haar blond....en blauwe lenzen in...en zeg tegen je baas dat je haar al die tijd hebt geflasht dat je allochtoon bent met donkere ogen(zeg dat het lenzen zijn)..maar je bent een kaaskop...dan zullen ze je ook niet meer discrimineren...en als je vrij wilt nemen, zeg het zelfde als je collega..dus dat je ruzie hebt met je vriendje:hadj:
:hihi:
Its_Just_Me
23-02-2007, 21:51
trouwens, hoe heb je al die tijd volgehouden:confused:
als ik op me werk wordt gediscrimineerd zou ik ontslag nemen...je hebt tog ook een trots meid..laat je niet kleineren...en laat zien dat je niet afhankelijk bent van hun stinkende werk...ik heb liever dat ik in een laag opgeleide/lage functie/minder betaalde beroep werk dan dat ik zo wordt gediscrimineerd...je kan je daar tog niet thuis voelen..ik zou me als het ware een slaaf voelen...ze moge de pot op van mij:hadj: ..neem ontslag meid
maghrabia82
24-02-2007, 14:19
Als ik jou was, zou ik echt een andere baan zoeken. Er zijn de laatste veel vacatures. Het heeft geen zin om elke dag met tegenzin te moeten gaan werken. Zo te horen naar je verhaal valt er niet veel met je baas te bespreken. Je kan je best voor een paar weken ziekmelden maar alleen om tijd te hebben om iets anders te zoeken. Je hebt er alleen je zelf mee als je daar blijft en gelukkiger word je er ook niet van. En zo als de meeste zeiden hier gewoon op Allah swt vertrouwen.
succes verder
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.