Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zou de reden zijn van al die scheidingen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Rayhana23
22-02-2007, 09:40

Salaam Alaikoum Op de forum zie ik niets anders dan mensen die gaan scheiden, mensen die hun scheiding eindelijk hebben, problemen in hun relatie en noem maar op. Hoe komt het dat er al die problemen zijn? Wat zou de reden daarvan zijn? In de Koran staat toch : En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat u er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt (30:21)

cateraar
22-02-2007, 09:42
De reden kan zijn dat mensen trouwen met iemand die geen mekteb voor ze is. Soms moet je eerst fouten maken voor je je mekteb vindt.

Mosowira
22-02-2007, 09:42
Vrouwen van tegier e zemen hebben geen sbar meer. Bij de eerste de beste ruzie pakken ze hun spullen en gaan ze na hun ouders. Heeft niemand ze verteld dat het eerste jaar altijd het zwaarste is? Kijk na onze moeders en oma's. Denk je nou echt dat hun t makkelijk hebben gehad. Ik denk dat vrouwen van nu er te licth over denken

boyengirl
22-02-2007, 09:47
Vrouwen van tegier e zemen hebben geen sbar meer. Bij de eerste de beste ruzie pakken ze hun spullen en gaan ze na hun ouders. Heeft niemand ze verteld dat het eerste jaar altijd het zwaarste is? Kijk na onze moeders en oma's. Denk je nou echt dat hun t makkelijk hebben gehad. Ik denk dat vrouwen van nu er te licth over denken ja dat vindt ik ook ze gooien sneller de handoek in de ring gelt natuurlijk niet voor iedereen maar vaak wel en wat je zegt klopt eerste jaren zijn het moeilijkste

Nysha
22-02-2007, 09:48

ik moet wel zeggen dat mij dat idd is opgevallen....bij ons komt dat echt heeeeeeel weinig voor......wat ik me afvraag is bemiddelen mensen nooit tussen man en vrouw???

Rayhana23
22-02-2007, 09:55
Zowel vrouwen als mannen hebben verstand gekregen van ALLAH en kunnen zelf beslissen met wie ze trouwen. De profeet saw zei: Een vrouw wordt gehuwd om haar schoonheid, geld, positie of haar geloof Trouw de vrouw wiens geloof op de eerste plaats zo zal je huwelijk slagen Een man wordt gehuwd om zijn dien en immaan Maar in deze tijd houdt men daar geen rekening meer mee en denkt men meer aan dit aards leven. De mannen trouwen om de schoonheid, geld en positie van de vrouw Idem voor de vrouwen, die enkel vallen op de schoonheid van de man en zijn rijkdom. Wij kunnen zelf beslissingen nemen in ons leven, dat behoort niet tot het mekteb. Het verborgen is mekteb => en dat is dan hoe bv. ons huwelijksleven, etc... verloopt. Ons gezondheid, hoeveel kinderen we zullen hebben, hoe we zullen leven in dit leven, etc....

tangawia82
22-02-2007, 09:55
Ik ben het er helemaal mee eens, je hoort overal scheidingen...en als ik hoor wat de reden is...denk je bazzzz....en onze moeders allemaal, denk je dat hun het makkelijk hebben gehad met onze vaders, zij zijn van de 1ste generatie, en die waren streng hoor en ouderwets...en wij de 2de generatie hebben rechten....maar wij hebben lang niet zoveel sbar als onze moeders...

Rayhana23
22-02-2007, 10:09
Ik ben het er helemaal mee eens, je hoort overal scheidingen...en als ik hoor wat de reden is...denk je bazzzz....en onze moeders allemaal, denk je dat hun het makkelijk hebben gehad met onze vaders, zij zijn van de 1ste generatie, en die waren streng hoor en ouderwets...en wij de 2de generatie hebben rechten....maar wij hebben lang niet zoveel sbar als onze moeders... Wat betreft sabr, dat hoort er ook bij. Want sabr is een mooie zaak in ons geloof en wordt ook beloond el hamdoulilah. Vroeger was het al moeilijk met onze ouders, die werden uitgehuwelijkt en maken nog van alles mee Maar wij, onze generatie kampt met enorme problemen. Wij hebben het beter dan onze ouders vroeger. Wij hebben gestudeerd, wij kunnen werken, wij hebben sociaal contact, wij zijn zelfstandiger, en kunnen keuzes maken, wij worden niet uitgehuwelijkt, etc..... Daarom vind ik dat het toch aan ons ligt. Een huwelijk is een grote stap in ons leven. Waar grote offers van beiden kanten moet gebeuren. Wij moeten tegen een stoot kunnnen. Wij moeten de moeilijkheden die we in ons leven tegenkomen aanvaarden en zoeken naar een eventuele oplossing. Het grootste probleem is dat wij meer aan dit aards leven denken en minder aan ALLAH, wij denken minder aan ons islam. Wij zijn maar mensen en kunnen niet zonder ALLAH maar dat wordt vaak vergeten. Men denkt dat wij zelf alles kunnen doen met het geld dat we verdienen en het gezondheid die we hebben, maar vergeten dat zelfs dat de volgende dag ons kan ontnomen worden

bonbon
22-02-2007, 10:15
Ieder heeft zo zijn eigen redenen, wees gewoon blij dat jij niet gescheiden bent. Een scheiding is niet niks en je zult nooit de echte reden boven water krijgen.

Rayhana23
22-02-2007, 10:28
Zie onderstaande soubhannallah: Twee ayats waarin de bestraffing wordt uitgelegd voor een grote zonde nl. een dief ALLAH zegt duidelijk "En snijdt de dief en de dievegge de hand af" ALLAH swt weet dat er meer mannen zijn die durven stelen en niet vrouwen, daarom begint hij ook met dief. Wat meer gericht is naar hen en waar de man naar moet letten 38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs. Sourat (5:38) Maat wat betreft onderstaande ayat Gaat om zina: 15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent. Sourat (4:15) Daar begint ALLAH met de straf voor de vrouw omdat zij de oorzaak daarvan zijn. Waarom is zij daar de oorzaak van? De beste plaats voor een vrouw is haar huis => daarvan is er ook een ayat in de koran. zie onderstaande " En blijft in jullie huizen en vertoont jullie niet opgesmukt als vroeger in de tijd van de onwetendheid (jahiliya)". Dat vrouwen hun vormen met sluiers moeten bedekken - behalve, zij het bij een minderheid van commentatoren, het gezicht en de handen De vrouw heeft de zorg over haar man, kinderen, haar huis en niet te vergeten haar islam. De man zorgt voor hetgeen er buiten moet gebeuren. Wij vrouwen, hebben duidelijke richtlijnen gekregen van ALLAH hoe onze kleding moet zijn. Wij moeten onze Hijaab dragen tot over onze borstkas. Wij moeten lange en wijde gewaden dragen Wij mogen geen hakken dragen Wij mogen geen parfum aandoen als we naar buiten gaan. De meeste vrouwen gehoorzamen NIET in al die punten en daardoor is er al die zina en ontucht en elkaar verleiden, vreemdgaan, etc.....

Rayhana23
22-02-2007, 10:30
Ieder heeft zo zijn eigen redenen, wees gewoon blij dat jij niet gescheiden bent. Een scheiding is niet niks en je zult nooit de echte reden boven water krijgen. Niemand heeft voor een scheiding gekozen maar ik zeg gewoon dat wij meer geluk hebben dan onze ouders toen hadden. Wij kunnen zelf beslissingen nemen en kiezen met wie men trouwt en toch kiest men meestal het verkeerde. => Geld, schoonheid en macht En ja, El Hamdoulilah voor alle vrouwen die niet gescheiden zijn en die el hamdoulilah in een mooie relatie zitten welke gezegend is van ALLAH swt.

Rayhana23
22-02-2007, 10:54
Blijkbaar hoort men niet zo graag de waarheden

maxi007
22-02-2007, 11:15
Wat een bull zeg dat dat eerste jaar zo moeilijk moet zijn. Echt naief die mensen die geloven in grootmoeders fabeltjes. Waarom moet dat moeilijk zijn als je beide respectvol naar elkaar toe bent???????????????????????? De MEESTE vrouwen die scheiden accpeteren niet dat een of andere lamzak ze vernedert en kapot maakt.

Ciham
22-02-2007, 11:26
Ik hoor graag waarheden, niets liever dan dat. Wat de reden is van zoveel scheidingen? ik kan het je niet vertellen. Ikzelf zit in een scheiding en het is iets waar ik nooit over heb nagedacht iets wat me afschuwelijk leek, iets wat mij nooit zou overkomen. Het was mijn keuze, mijn huwelijk, mijn vreugde, mijn beslissing, mijn pijn, mijn verdriet, mijn geduld. Het is 1+1, maar als je van de andere kant maar een half krijgt, terwijl jij 1,5 geeft is er iets goed mis. Als praten niet meer helpt, als smeken en huilen je teveel gaat worden. Allah swt weet dat er mensen voor elkaar bestemd zijn, maar Hij weet ook dat het niet goed kan gaan in een huwelijk, daarom is er scheiden. En dat is voor de gene die het begrijpen. Gair insha Allah, ik hoop echt dat de huwelijken slagen, ik ben geen pessimist, maar een optimist, tuurlijk ga je niet na de eerste de beste ruzie aan scheiden denken, maar als je alles geprobeerd hebt en je ziet echt geen mogelijkheid, dan kies je er pas voor. En het is niet te voorkomen, het overkomt je.

CryAngel
22-02-2007, 11:29

De reden kan zijn dat mensen trouwen met iemand die geen mekteb voor ze is. Soms moet je eerst fouten maken voor je je mekteb vindt. Men laat de Islam achterwege en neemt de shaytaan als bondgenoot in de huwelijkse perikelen ipv Allah swt centraal te houden. Hoe kan zoiets goedgaan? ... én ja ,zelfs dàt is Voorbeschikt door Allah swt maar Hij geeft vooralsnog de keuze aan Zijn schepping of ze Zijn leiding aannemen of niet. Velen dus kennelijk niet. :jammer:

Pagina's : [1] 2 3 4 5